کد خبر 298051
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶

پروفسور نایل فرگوسن یک جمهوری‌خواه تندرو و از نئومحافظه‌کاران است. در انتخابات دو دوره قبل در ایالات متحده مشاور جان مک‌کین بود و در حال حاضریکی از گزینه‌های اصلی جای‌گزینی هنری کیسینجردر جناح جمهوری‌خواه و برنارد لوییس، استراتژیست فرهنگی غرب است.

گروه جنگ نرم مشرق- پروفسور نایل فرگوسن یک جمهوری‌خواه تندرو و از نئومحافظه‌کاران است. در انتخابات دو دوره قبل در ایالات متحده مشاور جان مک‌کین بود و در حال حاضریکی از گزینه‌های اصلی جای‌گزینی هنری کیسینجردر جناح جمهوری‌خواه و برنارد لوییس، استراتژیست فرهنگی غرب است.

او از مسیحیان صهیونیست و طرف‌دار دو آتشه اسرائیل و کاملا ضد اسلام است و از همین رو امکان اعتماد کامل به سخنان تاریخی وی در مستندهایش وجود ندارد چرا که همواره با هواداری از جبهه‌ای خاص سخن می‌گوید ضمن آنکه باید به یاد داشته باشیم، تاریخ را نه قوم پیروز بلکه مردمی می‌نویسند که رسانه را در اختیار دارند. نایل فرگوسن در سال 2010 همسر خود را با 3 فرزند طلاق داد و با ایان هیرسی علی که فمینیست افراط‌گرای ضد اسلام است ازدواج کرد.

نگاهی به مستند 6 قسمتی «جنگ جهان»، ساخته پروفسور نایل فرگوسن

انتخاب مستند «جنگ جهان» از یک سو با روی‌کرد دشمن‌شناسی، در جهت آشنایی مخاطبان با نظرات اصلی این استراتژیست غربی و ضد اسلام صورت گرفته و از سوی دیگر کمک می‌کند تا مخاطبان با دست‌یابی به برآورد استراتژیک متوجه شوند که دشمنان اسلام چطور یا چگونه فکر می‌کنند. در ضمن با توجه به اینکه جنبه‌های آموزشی این مستند از حیث تاریخی و کلان‌نگر، یکی از عوامل اصلی در انتخاب این مستند بوده، به مخاطب گرامی اصرار می‌ورزیم که اصل ویدئوی این مستند را مشاهده نموده و از مطالب عمیق آن نهایت استفاده را ببرند. آنچه که در ادامه می‌آید روگرفتی ساده و خلاصه‌ای مجمل از این مستند 6 قسمتی می‌باشد:

نگاهی به مستند 6 قسمتی «جنگ جهان»، ساخته پروفسور نایل فرگوسن

قسمت نخست: نسل‌کشی نژادی در قرن بیستم

قسمت دوم: جنگ جهانی دوم از وال‌استریت شروع شد

قسمت سوم: جنگ جهان؛ نزاع بر سر فضای حیاتی

قسمت چهارم: غربی‌ها آدم‌کشانی سنگدل هستند

قسمت پنجم: جنگ سرد، جنگ جهانی سوم بود

قسمت ششم: نقطه قوت انقلاب ایران، نرخ رشد جمعیت بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پرویز IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام مقالات نایل فرگوسن جانشین کسینجر خواهشا کتاب طلا ونقره ودیگر مقالله فرد مذکور ببرایم بفرستید چین یوان باا پیشتوانه طلا اعلام خووااهد کرد پول ببرکییست هم احتماللا بر پاییه نقره یاا طلاا باشد خواهشا ببفرستید
  • پرویز IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام مقالات نایل فرگوسن جانشین کسینجر خواهشا کتاب طلا ونقره ودیگر مقالله فرد مذکور ببرایم بفرستید چین یوان باا پیشتوانه طلا اعلام خووااهد کرد پول ببرکییست هم احتماللا بر پاییه نقره یاا طلاا باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس