به گزارش مشرق، این کشتی بیش از دو سال قبل به دلیل شکایت یک بانک سنگاپوری نزد دادگاه محلی بمبئی و به اتهام پرداخت نکردن بخش از بدهی های خود به بانک مزبور توقیف شد.
عدم اطلاع رسانی به موقع دستگاه های ذیربط داخلی به وزارت امور خارجه کشورمان و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو به همراه پیچیدگی های نظام قضایی هند و مشکلات ناشی از تحریم در زمینه انتقال مطالبات طرف سنگاپوری از جمله مهمترین عوامل توقیف طولانی مدت این کشتی در هند بود.
ˈحامد انصاریˈ معاون رییس جمهوری و ˈمانموهان سینگˈ نخست وزیر هند، وزارت خارجه این کشور وعده داد در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل مساعدت کند و اقدام لازم به عمل آورد.
بر اساس اطلاعات دریافتی، کشتی دیانته عصر دیروز لنگرگاه خود در حوالی بندر موندرا در شمال شرقی هند را ترک کرد و صبح امروز (پنجشنبه) نیز با خروج از آب های سرزمینی این کشور و ورود به آب های بین المللی سفر به سوی ایران را آغاز کرد.
دیانته ساخت سنگاپور است و دادگاه این کشور اعلام کرده بود این کشتی بدهی به شرکت سازنده اش دارد.
گرچه با اعلام حکم توقیف شرکت دارنده آن پرداخت بدهی ها را در دستور کار خود قرار داد، اما کندی سیستم اداری هند و روند طولانی طی شدن مسیرهای حقوقی و قضایی برای صدور و اجرای احکام جدید، پرداخت بدهی این کشتی را به مساله ای پیچیده تبدیل کرد که تا هفتم فرودین سال 93 طول کشید.
عدم اطلاع رسانی به موقع دستگاه های ذیربط داخلی به وزارت امور خارجه کشورمان و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو به همراه پیچیدگی های نظام قضایی هند و مشکلات ناشی از تحریم در زمینه انتقال مطالبات طرف سنگاپوری از جمله مهمترین عوامل توقیف طولانی مدت این کشتی در هند بود.
ˈحامد انصاریˈ معاون رییس جمهوری و ˈمانموهان سینگˈ نخست وزیر هند، وزارت خارجه این کشور وعده داد در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل مساعدت کند و اقدام لازم به عمل آورد.
بر اساس اطلاعات دریافتی، کشتی دیانته عصر دیروز لنگرگاه خود در حوالی بندر موندرا در شمال شرقی هند را ترک کرد و صبح امروز (پنجشنبه) نیز با خروج از آب های سرزمینی این کشور و ورود به آب های بین المللی سفر به سوی ایران را آغاز کرد.
دیانته ساخت سنگاپور است و دادگاه این کشور اعلام کرده بود این کشتی بدهی به شرکت سازنده اش دارد.
گرچه با اعلام حکم توقیف شرکت دارنده آن پرداخت بدهی ها را در دستور کار خود قرار داد، اما کندی سیستم اداری هند و روند طولانی طی شدن مسیرهای حقوقی و قضایی برای صدور و اجرای احکام جدید، پرداخت بدهی این کشتی را به مساله ای پیچیده تبدیل کرد که تا هفتم فرودین سال 93 طول کشید.