آمریکا پس از جنگ جهانی دوم، کره جنوبی را اشغال و شمار زیادی از نیروهای نظامی خود را در این کشور مستقر کرد که از پیامدهای این حضور، گسترش فساد جنسی در بین زنان بود که تا امروز ادامه یافته است. گزارش مشرق نگاهی به 60 سال حضور آمریکا در کره جنوبی دارد.

گروه بین‌الملل مشرق- آن‌چه در رسانه‌های غربی و به ویژه آمریکایی بازتاب پیدا می‌کند و تبلیغ می‌شود صرفاً وعده‌های آمریکا در برقراری صلح و امنیت و آزادی در کشورهای مختلف است. اگر در نتیجه این ادعاها جنگی نظامی صورت بگیرد و صدها هزار نفر کشته شوند، آن‌گاه کم‌کم گزارش‌هایی در انتقاد از حمله نظامی آمریکا به فلان کشور هم شاید منتشر شود. اما هیچ‌گاه گزارشی از حواشی جنگ‌های آمریکا و اشغال کشورهای مختلف به دست نیروهای ارتش این کشور منتشر نمی‌شود که پیامدهای بلندمدت این اشغالگری‌ها را توصیف کند. هیچ‌گاه گزارشی منتشر نمی‌شود که نشان دهد چگونه اشغال کره جنوبی در دهه 1940 توسط نیروهای آمریکایی و رواج فاحشه‌گری در بین زنانی که اطراف کمپ‌های نظامی آمریکا زندگی می‌کردند تاریخ امروز کره جنوبی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

خاطرات زنان روسپی از حضور سربازان آمریکایی/فاحشه‌گری تا 25 درصد درآمد ناخالص کره را تامین می‌کرد
نمایی از شهرک کمپی "آنجئونگ-ری" در کنار پایگاه نظامی آمریکا

اگر به محله "آنجئونگ-ری" شهر پیونگ‌تائک در کره جنوبی سفری کنید، خواهید دید در حالی که بیش از 70 پیرزن در یک محله کثیف بین دروازه پشتی پایگاه نظامی "هامفریز" متعلق به ارتش آمریکا و پنج‌شش کاباره تعطیل‌شده در کنار این پایگاه زندگی می‌کنند، رو به روی دروازه اصلی پایگاه، تصاویر پرزرق و برق روی دیوارها، خانه‌هایی رؤیایی را نشان می‌دهد که قرار است یک روز جایگزین آلونک‌های تک اتاقی کنونی شود.

این زنان، روزی به عنوان روسپی برای سربازان آمریکایی در این "شهرک کمپی" کار می‌کردند. علت ماندن این زنان در این محله این است که هیچ جای دیگری برای رفتن ندارند. با این حال ساختمان‌سازها و صاحب‌خانه‌هایی که می‌خواهند در اطراف این پادگان رو به گسترش خانه‌های واقعی بسازند، زنان کره‌ای را مجبور کرده‌اند تا خانه‌های خود را ترک کنند. "چو میونگ-جا" یکی از این زنان است که 75 سال دارد و هر ماه دادگاه اخطاریه تخلیه خانه برایش می‌فرستد. وی می‌گوید: "صاحب‌خانه من می‌خواهد من را مجبور به ترک خانه کند، اما پاهای من در می‌کند. نمی‌توانم راه بروم. خانه هم در کره جنوبی فوق‌العاده گران است." "چو" طی پنج سال گذشته به علت درد پا به ندرت خانه خود را ترک کرده است. درباره وضعیت کنونی‌اش می‌گوید: " احساس می‌کنم دارم خفه می‌شوم".

این زنان گرفتار بیماری، فقر و ننگی هستند که از گذشته به دوش می‌کشند و از این رو هیچ‌گونه حمایتی از طرف مردم و یا دولت نمی‌شوند. البته تنها تن‌فروشی آن‌ها نیست که موجب وضع کنونی آن‌ها شده است. سرنوشت این زنان در تضاد کامل با گروه دیگری از زنان کره‌ای است که طی جنگ جهانی دوم به عنوان برده جنسی به دست سربازان ژاپنی سپرده شدند. گروه دوم که به اصطلاح "زنان آسایش" نامیده می‌شدند، اکنون تحت یک قانون خاص، کمک‌های دولتی دریافت می‌کنند و جمعیت زیادی در کره ضمن حمایت از آنان خواستار آن هستند که ژاپن به این افراد غرامت پرداخت و از آنان عذرخواهی کند. حامیان این زنان حتی هر هفته مقابل سفارت ژاپن تظاهرات می‌کنند. دو تن از مقامات شهر پیونگ‌تائک در این‌باره می‌گویند: "هیچ قانونی برای تخصیص بودجه ویژه جهت کمک به زنان کره‌ای در محله آنجئونگ-ری وجود ندارد." بسیاری از مردم در کره جنوبی اصلاً نمی‌دانند که چنین شهرکی وجود دارد. گویی مردم کره حاضر نیستند به زنانی کمک کنند که به سربازان آمریکایی تن‌فروشی کرده‌اند، اما همین مردم از زنانی که به دست سربازان ژاپنی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کنند.

یک میلیون برده جنسی، ارمغان حضور 60 ساله نظامیان آمریکا در کره جنوبی +تصاویر
"جانگ یونگ-می" یکی از شهرک‌نشین‌ها در کنار تصویری از زمان جوانیش

پس از جنگ سال‌‌های 1950 تا 1953 بین دو کره، کره جنوبی یک دیکتاتوری فقیر و به شدت وابسته به ارتش آمریکا بود. تحلیلگران می‌گویند دولت کره جنوبی استفاده از این زنان را برای هزاران سرباز آمریکایی مستقر در مناطق جنوب کشور ضروری می‌دانسته است. هم سرمایه‌ای که از کار این زنان حاصل می‌شده برای دولت ضروری بوده و هم راضی نگه داشتن سربازان آمریکایی. در سال 1962، دولت کره این شهرک‌های کمپی را "مناطق گردشگری ویژه" اعلام و فاحشه‌گری را در این مناطق قانونی کرد. در همان سال، حدود 20 هزار روسپی به طور رسمی و تعداد بی‌شمار دیگری به طور غیررسمی، در 100 شهرک کمپی به این کار اجیر شدند.

"پارک کیونگ-سو" دبیرکل "کمپین ملی ریشه‌کن کردن جرایم علیه غیرنظامیان کره‌ای"، گروهی که تلاش می‌کند جنایات جنگی آمریکا علیه کره جنوبی را کشف و افشا کند، می‌گوید: "بسیاری از زنانی که مشغول این کار می‌شدند راه دیگری برای امرار معاش نداشتند، اما کار آن‌ها موجب تنفر اجتماعی از آنان می‌شد و بعد از آن دیگر در هیچ کجا قادر به زندگی و یا کار نبودند."

"کیم" یک زن شهرک‌نشین که به علت شرمندگی از گذشته خود، فقط نام خانوادگیش را فاش می‌کند، می‌گوید: "من آن‌قدر نگران هستم که شب‌ها نمی توانم بخوابم." صاحب‌خانه این زن 75 ساله به او گفته است که یک ماه مهلت دارد تا خانه را تخلیه کند. این پیرزن هر روز برای پیدا کردن یک خانه جدید هر جایی را که بتواند می‌گردد.

وضع این شهرک‌نشین‌ها زمانی وخیم شد که واشنگتن و سئول در سال 2004 توافق کردند که پایگاه نظامی "یونگ‌سان" آمریکا را که 620 هکتار از زمین ارزشمند در یکی از محله‌های ثروتمند سئول را اشغال کرده است، به پایگاهی در شهر پیونگ‌تائک با فاصله 70 کیلومتری از پایتخت منتقل کنند. این کار در اصل قرار بود سال 2012 انجام شود، اما اکنون گفته می‌شود تا 2016 طول خواهد کشید.

پس از پایان این پروژه، پایگاه هامفریز سه برابر اندازه کنونی و خانه بیش از 36 هزار نفر از جمله سربازان آمریکایی، اعضای خانواده آن‌ها و کارکنان غیرنظامی پایگاه خواهد شد. سرمایه‌گذاران در این محله به دنبال ساختن مکان‌های کسب و کاری هستند تا پس از سکونت خانواده‌های نظامی آمریکایی و ورود سیل جدید مردم به منطقه بتوانند ثروتی به جیب بزنند.

خاطرات زنان روسپی از حضور سربازان آمریکایی/فاحشه‌گری تا 25 درصد درآمد ناخالص کره را تامین می‌کرد /// آماده انتشار

"وو سون-دوک" مدیر مرکز "خواهران روشن از آفتاب" یک سازمان محلی غیردولتی مختص پیرزن‌های شهرک‌نشین در آنجئونگ- ری، می‌گوید: "املاک‌داران مشتاق به سرمایه‌گذاری در این منطقه با بالا بردن قیمت زمین و اجاره خانه از 50 دلار به 200 دلار تلاش می‌کنند تا پیرزن‌های ساکن این منطقه را که تقریباً همگی تنها زندگی می‌کنند وادار به ترک خانه‌هایشان کنند.

بسیاری از این زنان معتقدند که دولت باید تلاش بیش‌تری برای رفاه و ثبات مالی آنان بکند. در تاریخ 22 ژوئن امسال، 122 تن از شهرک‌نشینان سابق آنجئونگ- ری از دولت کره جنوبی شکایت و هر کدام درخواست بیش از 9800 دلار غرامت کرده‌اند. با این حال، تاریخی برای رسیدگی به پرونده این افراد در دادگاه تعیین نشده است. فعالان و وکلای این زنان می‌گویند دولت این زنان را مجبور به انجام آزمایش برای بیماری‌های جنسی کرده و در صورت ابتلا به بیماری آن‌ها را بازداشت می‌کند. مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی نیز به طور منظم بر این بازرسی‌ها نظارت دارند.

طی بررسی‌هایی که درباره وضعیت زندگی این زنان و رسیدگی به پرونده آن‌ها صورت گرفت، ارتش آمریکا از پاسخ به سؤالات خودداری کرده و در عین حال طی بیانیه‌ای اعلام کرده که از پرونده این افراد اطلاع دارد و درباره روسپی‌گری "به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید." بسیاری از این زنان احساس می‌کنند هیچ راه خلاصی از این وضعیت ندارند.

"جانگ یونگ-می" زنی 67 ساله است که در کودکی یتیم شد و حدود 20 سال در یک شهرک نظامی کار می‌کرد. وی با سه سگ بیمار زندگی می‌کند. جای دندان‌های یکی از این سگ‌ها به شکل یک خراش طولانی و سفید روی دست "جانگ" باقی مانده، اما وی حاضر نیست این سگ را از خانه‌اش بیرون کند. این پیرزن می‌گوید: "شاید چون من برای مدتی طولانی با سربازان آمریکایی زندگی کرده‌ام، نمی‌توانم با کره‌ای‌ها زندگی کنم."


خاطرات زنان روسپی از حضور سربازان آمریکایی/فاحشه‌گری تا 25 درصد درآمد ناخالص کره را تامین می‌کرد
زنانی که برای رفع فقر به سربازان آمریکایی خدمات جنسی می‌دهند

نیروهای آمریکایی در سال 1945 کره را اشغال کردند و "پایگاه‌های راحتی" این کشور را در اختیار گرفتند و زنان مستقر در این پایگاه‌ها را نیز به خدمت گرفتند. بین سال‌های 1945 تا 1953 آمار فاحشه‌های کره جنوبی به 350 هزار نفر رسید و بین دهه‌های 1950 تا 1960 معادل 60 درصد از فاحشه‌های کره جنوبی اطراف کمپ‌های نظامی آمریکایی زندگی می‌کردند. در دهه 1960 درآمد فاحشه‌گری در اطراف کمپ‌های آمریکایی و تجارت مربوط به آن حدود 25 درصد از تولید ناخالص داخلی کره جنوبی بود.

پایگاه‌هایی با نام  "پایگاه‌های راحتی سازمان ملل" نیز در این کشور وجود داشت که اکثر زنانی که در آن‌ها کار می‌کردند زنان شوهرداری بودند که برای حمایت از خانواده خود مجبور می‌شدند در این پایگاه‌ها کار کنند. یکی از زنانی که قبلاً به عنوان فاحشه در خدمت سربازان آمریکایی بود می‌گوید: "وقتی به زندگی خودم و زندگی زنانی مثل خودم فکر می‌کنم می‌بینم ما بزرگ‌ترین قربانیان اتحاد کشورمان با آمریکا بودیم. می‌بینم بدن من به خودم تعلق نداشت، بلکه متعلق به دولت کره جنوبی و ارتش آمریکا بود." در دهه 1970 کار به جایی رسید که یکی از معلمان یک مدرسه راهنمایی در کره جنوبی به دانش‌آموزان خود گفت: "فاحشه‌هایی که بدن خود را به ارتش آمریکا می‌فروشند، میهن‌پرستان واقعی هستند. دلارهایی که درمی‌آورند به اقتصاد ملی ما کمک بزرگی می‌کند."

خاطرات زنان روسپی از حضور سربازان آمریکایی/فاحشه‌گری تا 25 درصد درآمد ناخالص کره را تامین می‌کرد
زنانی که برای رفع فقر به سربازان آمریکایی خدمات جنسی می‌دهند

فاحشه‌های کره‌ای که طی جنگ کره در خدمت سربازان آمریکایی بودند چندین نام مختلف داشتند. زنانی که در پایگاه نظامی "کمپ تاون" در شهر "کیجیکان" کره جنوبی بودند، اغلب "شاهزاده خانم‌های غربی" نامیده می‌شدند. "فاحشه‌های غربی" و "فاحشه‌های یانکی‌ها (سفیدپوستان آمریکایی) و "مادام‌های سازمان ملل" هم نام‌های دیگری بود که به این زنان داده می‌شد. با این حال نام رسمی این فاحشه‌ها "زنان راحتی" بود که درباره فاحشه‌های نظامی در امپراطوری ژاپن هم استفاده می‌شد. "دختران آب‌دار" نیز نام رایجی است که به فاحشه‌های فیلیپینی داده بودند.

از اواسط دهه 1990 آمار زنان روس، ازبکستانی، قزاق و فیلیپینی که در کره جنوبی مجبور به فاحشه‌گری در خدمت سربازان آمریکایی شده‌اند افزایش چشم‌گیری داشته و در عین حال تعداد فاحشه‌های کره جنوبی نیز در سطح بالایی باقی مانده است. بین اواسط دهه 1990 تا اوایل دهه اول بعد از سال 2000 حدود 5000 زن روس و فیلیپینی به درون کره قاچاق و به اجبار به برده‌های جنسی در کمپ‌های نظامی آمریکایی تبدیل شده‌اند. در سال 2010 حتی وزارت خارجه آمریکا هم اعتراف کرد که مشکلات زنانی که در میکده‌های اطراف کمپ‌های نظامی آمریکایی زندگی می‌کنند به یکی از نگرانی‌های اساسی در زمینه قاچاق انسان در کره جنوبی تبدیل شده است.

ارتش آمریکا از دهه 1950 تا دهه 1980 در قاچاق برده‌های جنسی در کره دست داشت. پس از اشغال کره به دست نیروهای متفقین و به ویژه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور شمار فاحشه‌های نظامی به بیش از یک میلیون نفر رسید. این در حالی است که در شهر "لانگ آیلند" ایالت نیویورک پارک و یادبودی به سربازان آمریکایی اختصاص داده شده که در جنگ کره شرکت داشتند تا کره جنوبی را از کمونیسم"نجات دهند."

خاطرات زنان روسپی از حضور سربازان آمریکایی/فاحشه‌گری تا 25 درصد درآمد ناخالص کره را تامین می‌کرد
دختران نوجوان کره جنوبی که برای رفع گرسنگی،
برده جنسی نظامیان آمریکایی شدند

نتیجه این "نجات" از کمونیسم را می‌توان در آمار سال گذشته کره جنوبی به وضوح مشاهده کرد. علی‌رغم غیرقانونی بودن فاحشگی در این کشور، تجارت فاحشگی و سکس آن‌قدر در کره جنوبی رواج پیدا کرده که دولت این کشور اعتراف می‌کند درآمد این تجارت معادل 4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است، یعنی برابر با مجموع درآمد صنایع کشاورزی و ماهی‌گیری این کشور.

این روزها فاحشه‌ها در همه جای کره جنوبی حضور دارند، کافی‌شاپ‌ها، مراکز خرید، هتل‌ها و حتی آرایشگاه‌ها. به علاوه، هنوز هم مکان‌هایی موسوم به "میکده‌های آب‌دار" در این کشور وجود دارد که مملو از سربازان آمریکایی است. "وزارت برابری جنسیتی" دولت کره جنوبی تخمین زده که حدود 500 هزار زن در صنعت فاحشه‌گری این کشور کار می‌کنند، در حالی که انجمن فمنیست‌های کره آمار واقعی را حتی بیش از یک میلیون نفر اعلام می‌کند. بنا بر این تخمین از هر 25 زن در کره جنوبی 1 نفر تن‌فروشی می‌کند. بنا بر آمارهای دیگر، بین زنان 15 تا 29 سال این کشور، از هر 5 زن یک نفر دست‌کم برای مدتی وارد صنعت فاحشه‌گری شده است.

علی‌رغم قوانین شدید ضد فاحشه‌گری در کره جنوبی، صنعت روابط غیراخلاقی آن‌قدر گسترده شده که فاحشه‌های این کشور هرچند وقت یک بار تظاهرات می‌کنند تا عصبانیت خود را از قوانین ضد فاحشه‌گری ابراز کنند. عجیب این‌که برخی از این فاحشه‌ها برای رسیدن به هدفشان حتی خود را به آتش می‌کشند. علاوه بر جوانان کره جنوبی، فاحشه‌گری در بین نوجوانان و حتی کودکان این کشور نیز رواج دارد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 166
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 34
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    54 5
    این آمریکایی ها خیلی بی شرفن
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    9 22
    عجب! خجالت نکشید یک میلیون! دروغ
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    13 21
    هه . یه زمانی موغول به ایران حمله کرد . یه زمانی اعراب . و تا بوده چنین بوده
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
      4 0
      آلبانی نشین بدبخت فقط برای تطهیر ارباب کثیفت آمریکا همه جوره دم تکون میدی
  • مهران ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    40 6
    ایالات متحده نه فقط دشمن ایران، بلکه دشمن بشریت است.
  • عبدالله ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    15 5
    اگر در مقابل استکبار کوتاه بیایم ... پس همراه مرگ بر آمریکاه جنایت کار تا زمانی که خوی استکباری خود را دارد و به حقوق ملتها توجه نمیکنند.
  • محمد ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    22 6
    لعنت خدا بر شیاطین امریکایی و نوکرانش
  • جواد ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    16 4
    حرفي ندارم... البته اين گزارش بايد براي برخي از اين اساتيد دانشگاه ليبرال رونوشت بشه حقوق بشر آمريكايي يعني اين!
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    18 3
    از شیطان خیری برای انسان وجود نخواهد داشت و آمریکا بی شک شیطان بزرگ است.قابل توجه علاقه مندان به پیشرفت از نوع آمریکایی
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    12 11
    خطیب جمعه تهران گفته سیاست ما حسینی است حالا اگر سیاستشان حسینی است بیعتشان را بردارند مثل حسین که بیعتش را برداشت یهو 80درصد نیروهایش رفتند اینها رفراندوم بگذارند ببینیم 8درصد کسی می ماند
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    8 1
    تمام این مطالبی که نوشتید و مطالبی که افشا می شود قطره ای از دریاست . زمانی که آمریکا فروپاشید و نیروهایش مجبور به ترک حاک کره شدند و کره جنوبی مستقل شد ، کتاب کتاب و مقاله مقاله از فجایع فعلی و گذشته کره جنوبی منتشر می شود .
  • سبز ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    8 9
    بحرحال ژاپنی ها و کره ای ها از حضور پایگاه های نظامی امریکا و د خودشون خوشحال هستن و به اینکه یک سفید ساکسون امریکایی-انگلیسی بهشون تجاوز کنه افتخار می کنن
  • دکتر ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    31 4
    خیلی از جوان ها که حال و حوصه کتاب و تاریخ خوندن رو هم ندارن فکر می کنن پیشرفت ژاپن به خاطر تسلیم امریکایها بود در حالی که ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم و قبل از اینکه از امریکا با حمله اتمی شکست بخورن چنان توان فنی-مهندسی و اقتصادی داشتن که ناو هواپیمابر می ساختن!!..چیزی که امروز ژاپن اجازه ساختش رو نداره! و هر چیزی که فکر کنید دلیل اینکه ژاپن هم بعد از شکست و تسلیم بلافاصله بازسازی شد و قدرت اقتصادی دنیا شد همین پتانسیل بالای فنی مهندسی و فرهنگ تولید و کار مخصوص ژاپنی ها بود که از قبل بود نه نوکری امریکا وگرنه کشورهایی مثل یونان قبرس گرجستان و.. در اروپا و دهها کشور جنوب و غرب اسیا و امریکای جنوبی منهای افریقایها هم هستن که نه تحریم هستن و هم اسراییل رو به رسمیت می شانس ولی فرهنگ بدی که در کشورهایشان هست که کار و تولید رو مایه شرم و حقارت می دونن و خریدن و تجمل گرایی و فخر فروشی با برند خارجی رو مایه افتخار می دونن کارشون به جایی می رسه که مجبور میشن حساب مردم در بانک ها رو بلوکه کنن تا دچار فروپاشی اقتصادی نشن یا به خاطر کمک های مالی امریکا یا اروپا هر کاری کنن فرق واقعی امثال ژاپن آلمان کره جنوبی و...با امثال ایران یونان قبرس و..در همین هست اینجا تولید کننده بودن مخترع بودن و.. ارزش نیست و هر چیزی جز این ارزشه!.. فرهنگ ضد کار و تولید مردم هست که هر چی بیشتر بچابی رشوه بدی کم کاری کنی و برای خودت و قبیله ات بیشتر برداری و وطنت جیبت باشه نه کشورت زرنگ تری و بردی!
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
      2 19
      زر نزن
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    7 21
    اشکال نداره عوضش پیشرفت کردن مگه کره شمالی چی داره
  • محمد مهدی ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    5 12
    که چی ؟ وضع خودمون بهتره ؟؟!! مشرق دو روز بیا بیرون رو نگاه کن !! هوای جامعه ما آلوده است !! خیلی آلوده ! من دیگه نمی تونم تو همچین هوایی نفس بکشم !! دارم خفه می شه !!
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    9 11
    نمی دونم چرا کشورهایی که امریکا اشغال کرد همشون پیشرفته شدند مانند کره یجنوبی المان غربی زاپن ولی کشورهای اشغالی شوروی مانند کره ی شمالی والمان شرقی همشون بدبخت شدند.چاپ کنید
  • مصطفی ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    13 6
    مرگ بر آمریکای جنایت کار هرجا پاهای نجست رو گذاشتی اونجا رو به گند کشیدی.
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    7 6
    واقعا"شیطان بزرگ امریکاست وهیچ چیزی نمی توانند این شیطان را تبدیل به فرشته کنند مگر ادمهای باسواد
  • مهدی از قم ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    13 3
    چه حقوق بشری عجب اومانیسم و فمینیسمی.واقعا این رفاه و تکنولوژی ارزشش را دارد؟بیایید تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم.اگر ما پیروی رهبری هستیم که به مرگ گفت هیهات منه الذله پس چرا این قدر خودمان را با توسعه غربی میسنجیم.به خود خدا قسم ازادگی هزینه دارد.همان طور که رهبر ازادگان جهان حسین(ع)این هزینه را داد.بیایید به جای اینکه این همه مدهوش توسعه با قرائت غربیش باشیم کمی هم به فکر تعالی جامعه باشیم
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    4 6
    کاسه داغتر از آش!
  • علی ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    9 2
    بعد اونوقت بعضی های خودشون رو میکشن ما به امریکا نزدیک شیم مثالشون هم کره و ژاپنه...
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    2 1
    مشرق چه باحال شدی
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    4 2
    هر جا سخن از نا امنیست نام عیالات مطحده ی عآمریکا می درخشد دوستان طرفدار آمریکا اگر دوست ندارید تاریخ خودمون رو بخونید تاریخ کشور های دیگه رو بخونید و ببینید چه بلایی سرشون اومده از دست این آمریکایی های حرامزاده
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    10 8
    خودشون خواستن. به تو چه ربطی داره مشرق؟
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    6 4
    پس به کی ربط داره؟ به تو هم میشه گفت ایرانی؟
  • محمد ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    14 5
    بعضی ها تو ایران اونقدر کثیفن که برا رسیدن به کدخدا حتی حارضرن ناموس خودشون رو به امریکا اجاره بدن ننگ بر شما.
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    9 7
    متأسفانه ایران هم دست کمی از کره جنوبی نداره، با این تفاوت که تو ایران هیچگونه آماری در این ضمینه در دست نیست.
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 3
    خخخخخ
  • يه نفر ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 3
    ميرحسين گفته دروغه ؟!
  • هادی ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 2
    لطفا زودتر ...
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 2
    نامردن
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    8 4
    پیشرفت کردن چون حمایت و پول آمریکا پشتشون هست و عین سگ از آمریکا میترسن، جرات ندارن چپ برن! ظاهر پیشرفته، ولی باطن عین اسارت و بدبختیه!!!!!!
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    9 2
    هیچ کسی کره شمالی رو تایید نمیکنه! ولی بی شرفی دولتمردان کره جنوبی خیلی واضح هست که کشورشون رو فروختن به کسی که بهشون بیشترین ظلمها رو کرده
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 2
    سلام. خوب بود
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 4
    برو کره رویاهایت را عملی کن
  • ارمنی ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    11 0
    این قدر ساده نباشید دوستان ایرانی !...اگر کره شمالی نباشه امریکا با چه توجیهی در کره جنوبی ژاپن این همه پایگاه نظامی داشته باشه؟ اگر ایران نباشه امریکا با چه توجیهی سالی 100 میلیارد دلار به اعراب سلاح بفروشه آنهم با پول نفت خودشون!! رفتار کاملا دوگانه امریکا در برخورد با کشورها مثلا یکی اسراییل که تنها دارنده بمب اتمی در منطقه هست و سالی یک جنگ داره یا عربستان که یک قبیله به نام سعودی دهه هاست با کودتا و دیکتاتوری قدرت رو بدست گرفته و هم با شمشیر اعدام می کنند و هم شیعیان رو سرکوب با مثلا ژاپن و کره در همین منافع دوگانه هست!!
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    6 0
    اون موقعی که این کشورها رو اشغال کردن روحشون هم خبر نداشت همین الان هم تظاهرات سالیانه برای برداشتن این پایگاه های نظامی هر سال در کره و ژاپن برگزار میشه
  • مرتضیsk ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    14 0
    طرف یادش رفتِ یه زمانی تو همین مملکت خودمون قانون فلاکت باری به اسم "کاپيتولاسيون " وجود داش!! واقعاً چقدر عشق اِمریکا چشم برخی هارو کــــور کرده تاریخ استعمار ایران رو نمی بیـــنند !
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    3 3
    یه سوال: آیا انتخاباتی که در کشور برگزار میشه و مردم به نامزدهای مختلف رأی میدن، نمیشه نمادی از این رفراندم مد نظر حضرت عالی باشه؟ اون انتخاباتی که 40 میلیون نفر علاوه بر انتخاب فرد به ساز و کار انتخاب و نظام رای دادند یکی از همین رفراندوم ها بود که با استفاده دشمن از نفسانیت بعضی ها، فرصت بهره برداری ازش رو از دست دادیم. اما اونایی که با سید الشهدا موندند، حسابشان فرق میکنه. اگه خواستی شبیه شون رو ببینی، به صیاد و کاظمی و تهرانی مقدم و ... نگاه کن. شاید زمان ظهور هم جمعیت این آدما به اکثریت نرسه. قیمت جواهر برای کیفیت و کمیابی شه که بالاست.
  • ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 3
    گزارش مجلس در مورد فحشا در ایران به کجا رسید؟
  • الی ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    6 2
    نیازی به آمار خاص نیست هر کی الان وارد فرهنگ کره بشه و مردمش رو زیر نظر بگیره متوجه نفوذ وحشتناک امریکا تو کره و تاثیر رو فرهنگشون رو می شه, می دونید الان دارن چی کار می کنن ؟! شدیدا دارن تلاش می کنن به هر طریقی همجنسگرایی رو علنی و عادی کنن تو این کشور دلم براشون می سوزه :ا واقعا شیطان بزرگه !
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    6 2
    ما که به بوسنی و لبنان و فلسطین و فیلیپین و وسومالی و عراق و افغانستان و یمن و ونزوئلا و سوریه و .... کمک کردیم و می کنیم اینم روش. این ستم کشیده های استعمار شده رو میاریم ایران و ازشون حمایت می کنیم چکار کنیم دیگه لوطی دنیا هستیم دیگه
  • علي ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    5 1
    پيشرفت كردن به چه قيمتي ؟؟؟؟؟
  • علي ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    8 0
    تا پيشرفتو چي معني كني. امارات كشوريه كه خاك نداره هيزوم بكاره چه برسه به درخت ميوه و ... ولي الان تبديل شده به كشور توريستي و دليلشم حمايتاي غرب از اوناس. درسته از لحاظ توريستي و ... پيشرفت ظاهري كردن. ولي آيا ارزششو داره گردنت جلو غرب خم باشه و نتوني رو حرفشون حرف بزني؟؟؟ زندگي كردن به چه قيمت؟ خوار شدن؟؟؟
  • ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    10 0
    ایرانیه دست به زن کره ای زده بود اون همه هیاهو کردن و تجاوز جنسی اعلام کردن و دادگاه و ممنوع الخروجی و این همه غوغا. آمریکایی ها این همه صدمه زدن و کسی صداش هم در نمیاد. خاک بر سرت کره با این همه پیشرفت صنعتی باز هم بدبختی و نمیتونی از آمریکا غرامت بگیری ولی از اون طرف ادعای غرامت از ژاپن میکنی. خاااااااااااااااااک
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    5 1
    خدا شفا بده همه مریض ها رو من جمله مریض های لامذهب ی رو
  • مسعود ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 3
    خوب البته کشورهایی که رفتند زیر دست روسیه هم ظاهرا بدبختند هم باطنا !
  • حرف حق ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    8 0
    کشور تسخیر شده ، کشور تحقیر شده خواهد بود. ما هم در طول تاریخ چندین بار توسط مغولها، یونانی ها، اعراب و ... تسخیر شده ایم و احتمالا در آن دوران چنین فجایعی هم رقم خورده است مهم این است که امروز به این باور برسیم که هیچ کس جز خود ما نمی توند به ما کمک کند. اگر شکوه و قدرت می خواهیم باید روی پای خودمان بیاستیم . باید در هرجایی که هستیم تلاش کنیم تا بهترین باشیم. اگر ستاد دانشگاهیم ، اگر معلمیم ، اگر مغازه داریم یا اگر در هر صنف دیگری هستیم بهترین باشیم و به همه یاد بدهیم که بهترین باشند. دروغ ، رشوه و تجمل گرایی انسان را به جایی خواهد برد که نهایتش می شود همین که الان هست. البته دولت و مجلس هم باید آگاهانه تر و هوشمندانه تر عمل کنند. تبلیغات بسیار در این زمینه موثر است.
  • پروفسور ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    17 2
    اونایی که مثبت دادن لطف کنن پراگراف اخر این مردک رو که ایران رو کنار یونان و قبرس گزاشت مطالعه کننن دکترای زر زنی لطفا یه مطالعه از بدهی کشور ها بندازی میبینی همین کره و ژاپن جزو 10 کشور بدهکار به دنیا هستن اینقدر پیشرفت پیشرفت نکن تنها مشکل ایران بی بصیرتی مردمه که به مدیرای بی لیاقت رای میدن
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    6 4
    پیشرفتی در کار نیستش مثل زمون شاهنشاهی ایران هستش که یه محل شاه جشن های چند هزار ساله راه انداخته بود و همه دنیا داشتن تبلیغ ایران رو میکردن یه محل هم بود مردم از نداری میمردن نه استقلالی داشتی نه شرافتی برای مردم میموند سگ امریکایی الان تو کره از کره ای ها با ارزش تر هستش یه لطفی بکن بدهی این کره رو هم سرچ کن ببین چقدر بدهکاره به دنیا
  • ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    3 1
    نکنه تو هم میخوایی !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    نکنه جزء جنبش شون هستی آمار داری؟
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 5
    اگه در نبرد زنهاشون رو به کنیزی میبردن ایراد نداشت؟مثل بعضی ها....
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    متوهم جان! سال 88 مردم با 85% به این رفراندوم رای دادند . از خواب بیدار شو!
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    4 0
    پس بهتره ناموست رو بدی دست آمریکایی ها شاید بتونی نفس بکشی ها؟
  • عماد ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    ظاهرا امریکایی های با شرف مشرق هم می خوانند! منفی ها را دارديد؟
  • عماد ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    شما ظاهرا اطلاعات خوبی از اجداد محترمتان دارید
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    6 3
    بعضی ها آنقدر از آمریکا و پیشرفت کره جنوبی گفتند که نگو گفته شده که ناموسشان را برده اند عزیزم فهمیدی یعنی چه ناموسشان آیا کسی حاضر می شود خواهرش را بدهذ در عوض یک ماشین 200 میلیونی بگیرد قضاوت با خودتان ما نمی گوئیم همه علیه السلام ولی انسان باید کمی قدردان امنیت و آسایش باشد ای کاش گذرتان به سوریه می افتاد
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    خیلی عالی هیهات من الذله
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 3
    سیستم منفی و مثبت دادن، کار نمیکنه. لطفا رسیدگی کنید. مشرق جان! راستی یک تحقیق هم درباره همین موضوع در کشور خودمان منتشر کن.
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    3 0
    زن اگر زن باشه بمیره هم تن به این خفت ها نمیده - تازه این مسئله میتونه عبرتی باشه برای دیگر فاسدان جامعه که عاقبتشون بهتر از این نشده و نخواهد شد
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 1
    و لعنت خداوند برای کسانی که ظلم را قبول میکنند هیهات منه الذله
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 3
    ما باید از از اسلام لذت ببریم .از اسلامی بودنمانو ولی امروز متاسفانه . پارتی بازی و حق خوری . انقد زیاد است که سبب میشود . عالم بی عمل شویم. امروز پول داشته باش . زبان داشته باش . زن زیبا داشته باش . زیرکسی هم داشته باش . حق دیگران را ضایع کن. کتاسفانه و متاسفانه.
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    3 0
    احسنت اما این لیبرال ها تا خودشون برده جنسی نشن نمیفهمن
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    عجب احمقی هست این ناشناس 20:00 کافر همه را به کیش خود پندارد تو نوکری و 4تا نوکر هم دور و برت رو گرفتن فکر کردی همه مثل تو هستند بی شعور؟؟
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    یه بلیط برات میگیرم با خانواده تشریف ببرید اونجا ... خوش بگذره..
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    آخه عوضی چه ربطی داشت به موضوع این گزارش بعدش هم حضور مردم توی انتخابات و لبیک به ندای آقا را اگه نگرفتی واقعا معیوب و عقب مو نده ای...
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    خیلی هم این طوری نیست برادر اما میتوانیم دست در دست هم دهیم و فرهنگ خود را بیش از پیش اصالت دهیم و برای خودمون سرور بشیم
  • علی ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    هزارتا لایک برای عماد عزیز. خوب گفتی برادر.
  • حسین ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 0
    و لعن الله قوم الامریکاییه
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 0
    آمریکائی ها هر جا باشند همین هستند به نوشته های فردوست مراجعه کنید ایشان می نویسند روسپیگری را آمریکائی ها در ایران میراث گذاشتند بی خود نبود مردم ایران دم کثیف 60 هزار موش صفت آمریکائی مفت خور را گرفتند مثل موش از کشور بیرون انداختند/
  • صدیق ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    افرین مهدی......
  • هاشم ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    باسلام :بايد ازاين نوشته ها عبرت گرفت .خدا حلظ كند مارا ازشرشياطين زمان.
  • هاشم ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    باسلام :بايد ازاين نوشته ها عبرت گرفت .خدا حلظ كند مارا ازشرشياطين زمان.
  • حسین ن ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    4 2
    من امسال 61ساله شدم یادم می آید که سال 52 دریکی از روستاهای ساحلی ساری دو نظامی آمریکائی که ازخوردن بیش ازحد مشروبات الکلی مست و بیخود شده بودند با یک جیپ نظامی وارد روستا شدند و براثرعدم کنترل یک دختر بچه رازیرگرفتنداهالی محل مانع برگشت آنها به پادگان شدنداماوقتی رئیس پاسگاه ژاندارمری رسید شروع به دادوبیدادبامردم کرد وپدر دخترک کشته شده را بازداشت کردند و این بنده خدامدتهاگرفتارزندان ودادگاه و پاسگاه بود درصورتی که فرزندش دریک کوچه بن بست خاکی داخل روستا کشته شده بود انقلاب اسلامی شرافت و اقتدارماایرانیهارابه مابرگردانداگرمعدودآدمهائی مشکلات اخلاقی دارند یا غرب گراهستندومثلاخودشان را متمدن و اروپائی و آمریکائی مسلک میدانند یابهشت آمالشان غرب است والا ایرانی جماعت عفت و پاکدامنی اولین نشانه اش است فحشا موادمخدرواغلب رذایل اخلاقی سوقات غرب است اگرپای غربیها به کشوری بازشدبایدمنتظرهرگونه فسادیدر مردم آن کشور بود
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    عزیزم من چهار سال اونجا دانشجو بودم.این حرفها درسته.ولی چون الان شکمشون سیر شده بیشتر فاحشه ها شون فیلیپینی و مغول و روس و... شدند ولی کره ایها ی این کاره هم زیادند.
  • امیر ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    3 0
    قابل توجه اون هایی که معتقدند برای پیشرفت باید دست به دامان غرب و آمریکا شد! کره ناموسش رو داده امروز هیوندایی و کیا تولید می کنه!
  • عباس مطهری نیا ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 1
    همانطور که امام خمینی (ره) فرموده بودند: آمریکا شیطان بزرگ است. از شیطان چیزی جز فساد و تباهی برای انسان باقی نمی ماند. ما خواستار عدم تسلیم در برابر شیطان بزرگ در مذاکرات هسته ای هستیم. نکند توافقاتی بشود که نسلهای بعدی آن را با عهدنامه های گلستان و ترکمنچای مقایسه کنند.
  • امیر ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام. ببین مشرق تیتر و مطلب خوب می زنی ما هم تشکر می کنیم. خدا خیرت بده. ولی لطفا گزینشی مطالب رو انتشار نده.
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    مشکل جامعه ما مخصوصااین هست که هردوره روی یه چیزکلیک میکنیم وحواسمان متوجه نیازهای دیگرامروزفردایمان نیستم وتقریبااکثرمردم جامعه ی امروزمتوجه مشکل اقتصادی هستن. ومدیران جامعه ما هم دنبال حل همین مشکل هستن پس بایدبرای. وضعیت امروزوفردامون یک فکری بکنیم.
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    مشکل جامعه ما مخصوصااین هست که هردوره روی یه چیزکلیک میکنیم وحواسمان متوجه نیازهای دیگرامروزفردایمان نیستم وتقریبااکثرمردم جامعه ی امروزمتوجه مشکل اقتصادی هستن. ومدیران جامعه ما هم دنبال حل همین مشکل هستن پس بایدبرای. وضعیت امروزوفردامون یک فکری بکنیم.
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 1
    سلام. سوء استفاده از خون و فراورده های خونی انسان ها از خواسته های"ش.م.ر" استکبار پیر جهانی است. هیهات من ذلة. التماس دعا یاعلی(ع)
  • ناشناس ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 4
    مردم ایران آدمهای فاسدی نیستند چون اگر فاسد بودند حالا اثری از انقلاب واسلام نبود
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 4
    دوست عزیز یادت رفته چند وقت پیش دیپلمات ملعون سعودی در خیابان های تهران در حالی که مست بود،یک نفر را زیر گرفت. اخرش با احترام این ملعون زاده را به سعودی های ملعون تحویل دادیم
  • مرتضی ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    سلام. در عکس دوم از لحاظ شرعی نیاز به اصلاح داره. ممنون از مشرق متعهد
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    4 0
    خاك برسرت.تو حاضري به قيمت .... مادر وخواهر وهمسرت پيشرفت كني؟بفرما
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 1
    در جواب عماد جان: تو خودت یه نگاهی به قیافت بکن. شاید رگه هایی از نژاد مغول یا عرب داشته باشی مثل خیلیای دیگه!!
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 1
    ای کاش یه مطلب در مورد دختر های ایرانی کشورهای عربی می نوشتید
  • مانی ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    4 1
    خیلی از این لیبرالها الان برده جنسی هستند مگه اخبار درز کرده از بی بی سی و ووآ را نشنیدین
  • مانی ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 0
    شما هم با خانواده تشریف ببر و به همون کارا که گفتی افتخار کن
  • م ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    قبول دارم،
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    تو خودتو اصلاح کن بی جنبه
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    ایرانیها الآن پیشرفت براشون سخته چون شما بی بصیرت ها و نفت پریت ها و ... پرست ها تو شون هستید
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    همه را به کیش خویش پندارد
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    آقای ناشناس اگه اجداد شما با موغول ها رابطه داشتن این رو به ایرانیان نچسبان
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 1
    تو بگو چند تا سرباز امریکایی اونجا بود؟ 50 هزار؟ 100 هزار؟ تا 200 هزار؟ به هرکدوم 7-8 تا میرسید دیگه! البته شکی در رواج فساد در فلیپین و تایلند در اثر سربازان امریکایی نیست، ولی اخه 1 میلیون؟؟؟
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 1
    لعنت بیشتر به لجوجان خود خواه
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    خوبی؟
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 1
    2تا سوال: اگه راست مییگی چاپ کن وجواب بدین: 1. فکر نکنم بیشتر از 50 هزار سرباز امریکایی اونجا باشن، چطور یک میلیون برده جنسی دارن؟ 2.ما پراید کجا رو مونتاژ میکنیم؟ تلویزیون و موبایل شما مارکش چیه؟ منظور شما اینه که فساد و نوکری امریکا باعث پیشرفت میشه؟
  • محمد ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    خواهشا با یکدیگر با نظر احترام نگاه کنید.....تهمتهای ناروا به اجداد یکدیگر کاری بس ناپسند است
  • سلمان ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 1
    ناشناس 11:44 عزیز اون عربستانی به قول خودت دیپلمات بود و طبق قرارداد وین دیپلماتها دارای مصونیت قضایی هستند و محاکمه اونها در کشور خودشون باید انجام بشه مثل قضیه اون دیپلمات خاک بر سر خودمون تو برزیل که اون افتضاح اخلاقی رو به بار آورد که مصونیت دیپلماتیک داشت پس آزاد شد و بر گردوندنش ایران ، ولی نظامی آمریکایی و هر غیر نطامی آمریکایی که با وزارت دفاع آمریکا همکاری می کرد در دوران پیش از انقلاب با الحاقیه به قرارداد وین دارای مصونیت دیپلماتیک شدند و دستگاه قضایی ما حق باز خواست از اونها رو نداشت غیر از این نظامیان آمریکایی برای حضور در ایران حق توحش می گرفتن ؛ این دو قضیه با هم کاملا متفاوته پس تمام چیزها رو با هم خلط نکن
  • joonoob ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    تولدت مبارک.......
  • joonoob ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    وووووی چی میگید؟؟ ولی خدایی در جنوب بعضیا سفید با چشمان آبی هستند بعضیا هم شبیه آفریقایی ها..
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    دولت و نه ملت
  • سلمان ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 2
    جواب سئوال اول الان 50000 سرباز دارن بعد جنگ کره تا سالها تعداد نیروهای آمریکایی خیلی بیشتر بوده در ضمن الان 63 سال از حضور نظامی آمریکا در کره می گذره تازه اگه بین سالهای 1945 تا 1950 اونجا پایگاه نظامی نداشته بوده باشند پس آمار یک میلیونی زیاد عجیب نیست . اما جواب سئوال دوم پیشرفت کره جنوبی ناشی از سرمایه گذاری های وسیع آمریکا و اروپا در کره ، سنگاپور ، مالزی و هنگ کنگ هست که معروف به چهار ببر کوچک آسیا شدند برای مهار همزمان چین و ژاپن بود در ضمن کره در زمان دیکتاتوری پدر رییس جمهور فعلی با سرکوبی شدید و اختناق که منجر به مرگ ده ها هزار نفر از مردم عادی شد به پیشرفت اقتصادی فعلی دست پیدا کرد نه صرفا فساد وارداتی آمریکایی ها پس میشه این نتیجه رو هم بگیریم که اختناق سیاسی هم منجر به پیشرفت اقتصادی میشه
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    3 1
    شما یه مشت افراطی هستید که تو این مملکت هیچ کس شما رو قبول نداره حالا هی فحش بدید
  • سعید ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 0
    دوستان شاید این بنده خدا منظورش وضعیت خراب فرهنگی تو خود کشور خودمون (اعم از حجاب و روابط نامشروع بوده ) چرا بدون فکر بهش می تازید ؟؟!؟!
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 2
    کره اي ها قديم خيلى زشت و بدريخت بودن ها.
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    يک ميليون درطول70سال .اقا پسر
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 1
    مردم کره قديم چه زشت بودن.حالم بهم خورد
  • ایرانی ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 1
    خاک بر سر کره ایها که اینقدر بی غیرتند . آدم قاطر سوار بشه اما استقلال داشته باشه !!
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    لابد بخاطر اینکه تجاوز کردن آمریکایی‌ها خیر و برکت میاره
  • طور ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    4 4
    ولعنت به کسایی که منفی میدن
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    2 1
    شاید بیمار جنسی هستن
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 3
    کره ایها الان خدای تکنولوژین مهم اینه بقیش حرف مفت مشرقه
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    مشرق هم دلش خواست بنویسه به تو چه ربطی داره؟
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    بابا ضمینه بابا اکابر
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    مثل کی؟ واضح حرفت رو بزن جوابشو بگیر
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    آقا صد ساله بشی انشالله
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    تلویزیون ما پاناسونیک و گوشی موبایل هم نوکیا ساخت چین است البته تلویزیون هم ساخت چین است
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    کی؟
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    حالا هم همینن نگاه به سریالاشون نکن
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 0
    از نظر دوستان هر چیزی که با عقایدشون از مدینه فاضله و قطب‌القطابشون آمریکا جور در نیاد دروغ هست
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 2
    بعضیها برده شدن رو دوس دارن :) شما از رونوشت میترسونیشون؟
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    1 1
    حالا مگه شما بیعت کردید؟ حالا اگر بفرض هم بیعت رو برداشتند و طبق محاسبات شما نشد و هشت درصد رفتند(تازه معلوم نیست بکجا کما اینکه راه باز است..) و هشتاد درصد ماندند آیا تمکین میکنید یا به خیابان میریزید و سطل میسوزانید؟
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    یه لحظه تصور کردی...؟
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 1
    آقای باصطلاح پرفسور اولا این جناب دکتر حرف ناشایستی نزد و صرفا از لحاظ اجتماعی پدیده تولید ملی رو بررسی کرد و حرف ناحقی هم نزده کتاب جامعه‌شناسی نخبه‌کشی هم در بررسی مشابه همین حرفها رو گفته این آقا گفت بدهی ندارن که شما اینطور تاختی؟ لطفا اگر ادعای بصیرت دارید و ادعای ولایت ادب و آداب صحبت کردن رو از ولی فقیه یاد بگیرید که با اینهمه خونی که به دلشون میکنن هیچوقت بی‌ادبانه کسی رو خطاب نکردند مشرق از شما هم انتشار همچین پیامی بعیده که سراسر توهین هست
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 1
    استاد آمریکایی ها این کارو ایجاد کردن و توسعه دادن معنیش این نیست که فقط آمریکایی ها از این ها سوء استفاده میکنن
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    3 0
    شما اول روی سواد اول و دوم دبستان کار کن اظهار نظر کارشناسی پیشکشت
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    واه واه واه چه نظر با حالی نوشتی عزیزم
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    گل گفتی امیر...
  • skandary ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 1
    این است نتیجه آن بهشت سرمایه داری که غرب در مقابل بهشت سوسیالیسم(کره شمالی)شوروی ساخت در آمد صنعت جنسی کره از درامد شرکت سامسونگ آن کشور بیشتر است.قابل توجه طرفداران همپیمانی با کدخدا
  • تبریزلی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    به جز لبنان وسوریه والبته شیعیان عراق و شاید ونزوئلا..هرگونه سرمایه گذاری مالی وسیاسی وفرهنگی روی کشورهای ترک وعرب سنی خطاست ...وقایع اخیر منطقه عمق دشمنی پانترکیسم وپان عربیسم با ایران وایرانیت را ثابت میکند..البته پانترکیسم وتاتاریسم پشت پرده اردوغانیسم وپان عربیسم هم پشت پرده وهابیت بروز کرده است..در واقع ایده امت واحده اسلامی که اینقدر رویش سرمایه گذاری شده بود شکست خورده ولیبیایی ومصری وتونسی و بوسنایی وچچنی وحشی وبوسنیایی نمک نشناس ..ایرانیان را برده های ازاد شده ای میدانند که در بهترین حالت باید جزیه بدهند و هرچند یک بار برای عزت مسلمین به انجا حمله کرد وناموسشان را به یغما برد..سران مملکت ما کاش این واقعت را لمس کرده باشند
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    2 1
    1- محبت اهل بيت در دل هيچ حرامزاده اي نمي افتد. (مستندات را در كتاب احاديث جستجو كنيد متواتر هم هستند) اگر قرار بود اين بلا سر ما آمده باشد هيچ وقت اين همه محب اهل بيت در ايران نداشتيم. 2- مگه هر كي يه رگش به اعراب يا مغولها ميرسه حتما اجدادش به خطا رفتند. اكثر ازدواجها شرعي و قانوني بوده. در جايي هم كه مغولها ميخواستند وحشي گري كنند. زنها دست به خودكشي دسته جمعي ميزدند. اسم شهر را نمگويم ولي در يكي از شهرهاي آذري زبان اين اتفاق افتاده است.
  • skandary ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 1
    جناب سلمان خان این مطلب جهت اطلاع شما صرفا عرض می کنم.علت پیشرفت کنونی کره جنوبی.سرمایه گذاری گذشته امریکا وغرب در این کشور است. بعد از جنگ کره شوروی وچین کره شمالی را از نظر صنعت وامکانات رفاهی حمایت وتجهیز کردند وبهشت سوسیالیسم را ساختند ودر مقابل غرب وامریکا کره جنوبی را به علم روز وصنعت و دانش غرب مجهز ساختند وبهشت سرمایه داری را جهت مقابل با کمونیست وسوسیالیسم ساختند .اما پس از فروپاشی شوروی وتحریم های غرب اوضاع در کره شمالی به خوبی پیش نرفت هرچند در کره جنوبی هم وابستگی به شرکتهای امریکایی زیاد شده تا حدی که وقتی در سالهای حدو د2000 میلادی تراز بازرگانی کره جنوبی از امریکا پیشی گرفت شرکتهای امریکایی با واگزاری وفروش سهام خود در کره صنعت این کشور را ورشکسته کردند واین کشور مجبور به فروش یکسری صنایع خود مانند شرکت تولید کننده پراید که جد همین کیاموتور الان است وهمچنین دریافت وام باسود بالا از بانک وصندوق جهانی شد که هنوز هم دارند سود واصلش را پرداخت می کنند.در پیشرفت صنعت کره وژاپن حرفی نیست اما این پیشرفت کنترل شده و هماهنگ با سیاستهای اقتصادی غرب است.
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 1
    آمریکایی ها کثیف بی شرف و بی آبرو هستند.
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    3 0
    خدمت ناشناس 16:57 یک میلیون برای 60 سال گفتند. یک هفته ای که این همه قربانی نشدن شما برای خودت دودوتا چهارتا کردی!!!!
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    دو هزار تا لایک برای عماد جان. زن اگه زن باشه میمیره و این کارها رو نمیکنه!!!!!!!!
  • الهام 72 ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    4 1
    درسته تو کشورمون فساد و هزارتا اشتباه دیگه هست اما خداوکیلی هیچ جای دنیا غیرت مرد ایرانی و حیای زن ایرانی رو نداره.
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    4 1
    خب آقایانی که به کره حسودی میکنن، تحویل بگیرن «خدمات جنسی» هم تعبیری است برای خودش!!!
  • محسن ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    ماشاءالله به این استدلال
  • سعید.ب ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 1
    دوست ناشناس! اگر انتخاباتی با عنوان رای به جمهوری اسلامی برگزار شود و ملت به جمهوری اسلامی رای بدهند با هم شما و امثال شما حقیقت را قبول نخواهید کرد. چشم و گوش شما نمیخواهد حقیقت را ببینده و بشنود ! باز هم میگویید تقلب ! دروغ بزرگ !
  • KOUROSH ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    1 1
    نمیدونم چرا بعضی از دوستان فکر میکنن اگه گردن پیش امرکا و اروپا خم کنیم اونا مملکت مارو تبدیل به بهشت میکنن و تمام مشکلات به حول قوه امریکا و اروپا حل میشه! نه دوستان اینجور نمیشه... کشور ما هم میشه مثل کشورهای منطقه هر روز یک اتفاق توش میوفته اونا به خودشونم رحم نمیکنن
  • ali ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    1 0
    اوبنی میدونی یعنی چه ؟ یعنی توی 'سبز'
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    صد هزار لایک به عمادی حواب اون ناشناس رو داد و من هم به ناشناس میگم اطلاعاتون خوبه درباره اجدادتان
  • ناشناس ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    1 0
    هر اخباری رو که باور نمیکنند
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    1 0
    تو جنگ هیچی حساب کتاب نداره تو موقعیتای خاص تصمیمایی میگیرن که فکر میکن درسته خدایا جنگ رو نصیب هیچ بنی بشری نکن
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    تو جنگ که نقل ونبات نمیدن! مستند هست کار کثیف مغولا در ایران
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    4 0
    مگه داعشیا آمریکایین؟ چه بلایی سر زنا و مردا میارن! کلا هرکی تو مقطعی به قدرت میرسه که نباید هر غلطی بکنه پس انسانیت کجاس؟
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 1
    با رفراندوم موافقم توروخدا این انتخابات رو با رفراندوم مقایسه نکنید رفراندوم یعنی آری یا خیر عمه ندارم به روح هم اعتقاد ندارم حالا هرچی میخواید فحش بدید!!!!!! خخخخخخخخخ
  • فدایی ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    2 2
    لعنت خدا بر شیطان بزرگ و هوادارانش .پیشرفت ما نتیجه کار ماست هر کس شک دارد به خود و دورو بریهاش نگاه کند خدایی چقدر کار مفید انجام می دهیم .امریکا هم در اثر جذب دانشمندان و نوابغ و البته پرکار کشورهایی مثل ایران پیشرفت کرده.شک نکنید .مرگ بر امریکای بیشرف.
  • ناشناس ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    1 2
    سایت مشرق و طرفدارنش یه چیز درست می کنن بعد شاخ وبرگ میدن بعد شروع میکنن شعار دادن.خدا شفاتون بده: اولا پدیده روسپیگری مربوط به فقر وبدبختی دوران استیلا ژاپن بر شبه جزیره کره و جنگ داخلی شمال با جنوب بوده.این وضعیت باعث بوجود امدن ناهنجاری های اجتماعی مثل تن فروشی شده بود نه حضور نظامی امریکا. ثانیااگه میخوای بدونی سربازای امریکایی چه خدمتی به کره جنوبی کردن یه نگاهی به کره شمالی وجنوبی کن تا بفهمی نجات از دست کمونیسم یعنی چی؟ ثالثا با بهبود اقتصاد کره با کمک امریکا اکثر فاحشه ها غیر کره ای شدن.امریکایی ها مصرف کننده بودن نه باعث بوجود امدن این شرایط. رابعا کشورهایی هم که جلوی امریکا ایستادن همین مساله رو دارن بدون اینکه پیشرفت کره روداشته باشن خامسا به اون ای کیو عرض میکنم که میزان بدهی رو نشان عدم پیشرفت میدونه.عزیز بحث پیشرفت با مقوله بدهی فرق میکنددر ضمن اگه بدهی داشته باشه مقدار طلب هاش از سایر کشورها رو حساب کردی
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    1 3
    تفاوت است بین استعمار و تجاوز با ازدواج و تشکیل خانواده... عمری آشوریها و ایلامیها و آریایی ها و سلوکیها و اعراب و ترکها و مغول ها و افغان ها و ... در ایران بودند و زندگی کردند. ازدواج کردند و خانواده تشکیل دادند. این واقعیتی انکار ناپذیر هست وهیچ اشکالی هم ندارد. ممکن نیست در نسب نامه کسی از نژاد های مذکور چند تایی نباشد. حتی ادعای نژاد خالص یهودیهای نژاد پرست هم دروغی بیش نیست ... یعنی اصلا امکان ندارد.
  • فرزند روح الله ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    2 3
    ببخشید من تازه دارم می فهمم که آمریکا با این همه خدمات اصلا شیطان بزرگ نیست. تازه عمر هم آدم خوبی بود، چون درسته که خلافت را غصب کرد اما اسلام را به ایران آورد. رضا شاه هم خوب آدمی بود، چون درسته که کشف حجاب و این کارها را کرد اما برای ما راه آهن و جاده ساخت. الحمد لله همه خوبن غیر از اونای که مخالف ذلت و خواری در مقابل آمریکا و استکبارن. کسانی که بی جهت در مقابل کدخدا شاخ میشن اینا خیلی خطرناکن.
  • ناشناس ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    1 4
    اگه مقابله نکنیم تجاوز می کنن مقابله هم بکنیم برخی ها از سر بدبختی و فشار اقتصادی تن به اینجور کارها میدن.....اثرات پایدار فقر اقتصادی دست کمی از جنگ و تصرف کشور توسط بیگانه نداره
  • نا شناس ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    7 1
    عحب وحشتناک! مه اصلا فکر نمی کردم، همیشه آرزو داشتم بروم کره ، اما حالا پشیمان شدم. این هم یکی از اضرار بی دینی و آرادی بی حد و اندازه است.
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۲
    3 5
    بد بخت ها ارزوتونه بری کره زندگی کنید باید دست امریکا رو بوسید ببینید کره رو چی کرده
  • مجید IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 1
    پس درودبرکره شمالی که زیر ظلم امریکائیهاتا الان نرفتن
  • وحید IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
    2 1
    واس یک مقاله که برا ۷۰ سال پیشه اینهمه از آمریکا انتقاد میکنین؟ مگه تو ایران الانمون ازینا نداریم؟ راستی دلار چنده؟؟؟
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا. لعنت الله علی قوم الظالمین
  • علی کریمی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    اگه آمریکا کمک شون نمی‌کرد در جنگ کره الان کل کره کمونیسم و بدبخت بود
  • آرشام IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    پیشرفت یه بحثه شرافت و انسانیت یه بحث دیگه است؛ مساله اینه که انسان نباید به هر قیمتی پیشرفت کنه؛ امثال گاندی هم از سرور آزادگان آموختند که ؛ عزت به هر قیمتی ؛ آری و زندگی به هر قیمتی ؛ نه. کشورهای بی دین مانند کره جنوبی و کشورهای دین‌داری که به تجاوز طاغوت کمک کنند از انسانیت خارجند و پیشرفت و توسعه براشون اصلا صدق نمی‌کنه؛ مثل این که بگی گاو شیرده پیشرفت کرده و بجای شیر پنیر میده. پیشرفت همراه با انسانیت هنره که هیچ کشوری بجز ایران تجربه نکرده؛ در طول ۴۳ سال جنگ و تحریم بی‌نظیر ، پیشرفت‌هایی چون هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، نانو، ماهواره، موشک، پهباد،واکسن،پزشکی و ... برای هیچ کشوری با این‌همه مدیر خائن و منافق، قابل تصور نیست. هرچند ۴۲ سال کشور دست غرب‌زده‌ها بوده و تازه خیانت‌ها داره جبران می‌شه.
  • گرسنه IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    0 0
    خوش بحالت من که توی ایران دارم از گرسنگی میمرم همین الان بیکارم کارگری هم رفتم نبود کار نیست سه روز است همجا رفتم فقط یک روز کارگری کنم‌ولی نبود ندارم حتی هزار تومان
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
    1 0
    این رو باید غرب گدایان بد بخت بخونند تا با زن زندگی آزادی آمریکایی آشنا بشن
  • فقیلا IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
    0 0
    درود بر ایران و غیرت ایرانی_لعنت بر هر متجاوز و بی غیرت.(آمریکا هم هرجا پای سگش و گذاشت همونجاهم به گند کشید)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس