کد خبر 295646
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که همه مسؤولان فرهنگی در مقابله با شبیخون فرهنگی، کوتاهی کردند، گفت: وضعیت پیش آمده در جامعه نشان دهنده عملکرد ضعیف مسؤولان فرهنگی در حوزه وظایف خود است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی هبری مبنی بر اعلام تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی به مدیران و مسؤولان فرهنگی کشور اظهار داشت: به اعتقاد بنده همه مسؤولان فرهنگی بدون استثنا در رسیدگی به حوزه فرهنگ کوتاهی کردند که این چنین وضعیتی پیش آمده و دشمنان نیز از کوتاهی ما استفاده کرده، جنگ فرهنگی به راه انداختند.

وی افزود: متأسفانه برخی از بسترهایی که در داخل بود به کمک جنگ دشمن آمد و سبب ایجاد فرهنگ های غلط و رواج آن در جامعه شد.

حجت الاسلام ماندگاری احیای فرهنگ ایثار و جهاد را تنها راه مقابله فرهنگی با دشمن دانست و گفت: اگر فرهنگ حضور در مساجد، محافل اهل بیت، قرآن و عترت، نماز و ارتباط با روحانیت را که امام خمینی(ره) در ابتدای انقلاب احیا کردند اتفاق بیافتد، فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت زنده شده و همه مشکلات فرهنگی حل خواهد شد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، آزمودن انسان‌ها را یکی از سنت های الهی عنوان کرد و بیان داشت: شهدا افرادی هستند که توانستند در امتحان الهی نمره قبولی و یا نمره عالی را کسب کنند.

وی به اصحاب پیامبر اسلام در زمان وجود ایشان و قبولی آنها در نخستین امتحان الهی اشاره کرد و اظهار داشت: اطرافیان و انصار پیامبر در زمان ایشان موفق به قبولی در امتحان الهی شدند؛ اما پس از ایشان و در زمان ولایت امام علی(ع) عده‌ای در امتحان خود به سبب حب به دنیا و ظواهر آن مردود شدند.

حجت الاسلام ماندگاری آزمون های الهی را در 4 مورد خلاصه کرد و گفت: 4 امتحان الهی شامل آزمون محبت، شجاعت، مجاهدت و ترس است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، آزمون ترس را مهم‌ترین آزمون الهی دانست و تصریح کرد: کسی که ایمان به خدا را در قلب خویش داشته باشد ر این امتحان الهی پیروز خواهد شد.

وی تأکید کرد: امروز عده‌ای از دولتمردان ما به سبب این که آمریکای جنایتکار ما را تهدید نظامی و اقتصادی می کند ترسیده اند و می گویند که برای حل این مشکلات باید با آمریکا کنار آمد.

حجت الاسلام ماندگاری ترس را صفت و از ویژگی افرادی که اعتقای به خدا و یاری اهل بیت ندارند و فقط به ظواهر دنیا نگاه می کنند خواند و افزود: همه انسان‌ها در امتحان ترس نیازمند به هدایت و حمایت اهل بیت(ع) هستند و اگر دست خود را در دست آنها قرار ندهند به اعماق دره های گمراهی گرفتار خواهند شد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در بخش دیگری از سخنان خود به وحدت میان شیعه و سنی تأکید کرد و بیان داشت: ما اعتقاد داریم که وحدت میان شیعه و سنی از اصول اساسی مکتب تشیع و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: وهابیت گروهی تکفیری و وحشی که نه اهل سنت را قبول دارد و نه تشیع؛ این افراد ساخته شده دست انگلیس هستند که اهداف استکبار را در کشور های اسلامی اجرا می کنند.
منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس