تبلیغات برای فاسد نشان دادن نظام،اقدامی موازی با تحریم ها برای ناآرامی سازی ایران...

گروه سیاسی مشرق- گفته های جدید و چالش برانگیز آیت الله «هاشمی رفسنجانی» را می توان از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار داد و نسبت به آن موضع گرفت. خیلی ها می توانند این سنخ سخنان وی را به حساب دیگر اظهارات هنجارشکنانه و شاذ «هاشمی» گذاشته که بعد از «فتنه 88» بطور تصاعدی افزایش داشته اند و براحتی از کنار آن عبور نمایند؛ با این وجود، این سخنان سهواً یا عمداً در خط سیاسی و "عملیات روانی" قرار خواهد گرفت که بدان اشاره می شود.

درست یا اشتباه، تئوریسین های سیاسی و استراتژیست های آمریکایی و غربی، امواج سهمگین اعتراضات خیابانی مردم در سراسر جهان را به نقش آفرینی تئوری "طبقه متوسط" رو به رشد گذاشته بین الملل؛ مرتبط ساخته اند. نظریه پردازان غربی، این اعتراضات از منطقه اسلامی آسیای غربی و شمال آفریقا (خاورمیانه) گرفته تا آمریکای شمالی و جنوبی و از آسیای شرقی گرفته تا اروپا مرکزی و غربی؛ بین حداقل 5 ساله اخیر را به "طبقه متوسط" گره زده اند.

تئوریسین های اطلاعاتی- سیاسی غرب، در حال مدل کردن جنبش های اجتماعی اخیر هستند و واضح است که آنچه نقشه راه غرب، برای مقابله با امواج خیابانی یا بهره برداری از آن علیه کشورهای هدف است (پروژه قدرت خیابانی)؛ از دل همین تئوری پردازی ها بیرون خواهد آمد. همین طراحان غربی، "جنبش سبز" - فتنه 88- را نیز به نقش آفرینی طبقات متوسط شهری در تهران گره زده بودند.

چندی پیش، نظریه پرداز معروف، «فرانسیس فوکویاما» طی تحلیلی برای «روزنامه وال استریت ژورنال» - نزدیک به محافظه کاران آمریکا- که در ژوئن 2013 میلادی منتشر شد، نوشت: «موضوعي که رويدادهاي اخير ترکيه و برزيل را به يکديگر و به همان اندازه به "بهار عربي" و ادامه تظاهرات در چين پيوند مي دهد؛ خيزش "طبقه متوسط" تازه جهان است ... طبقات متوسط در خطوط مقدم مخالفت با "سوء استفاده از قدرت" بوده اند، چه در رژيم هاي "اتوريته" و چه در رژيم هاي "دموکراتيک". طبقه متوسط جديد، تنها چالشي براي رژيم هاي "اتوريته" يا "دموکراسي هاي تازه" نيست. هيچ دموکراسي مسلمي، نبايد باور داشته باشد که مي تواند آسوده باشد، تنها به اين دليل که انتخابات برگزار مي کند و رهبراني دارد که در نظرسنجي ها؛ عملکرد خوبي دارند»[1]. بنابر این، از منظر غرب، مهمترین عامل و بهانه برای جرقه زدن اعتراضات ضد حاکمیتی در ایران؛ تحریک مطالبات فساد ستیزانه قشر متوسط درباره فساد ادعایی نظام، با شیوه های مختلف است.

باز ی هاشمی در

فوکویاما: مهمترین عامل اعتراضات طبقه متوسط در سال های اخیر در سراسر جهان

ادعای فساد دولت ها بوده است


این تئوری پردازی ها باعث گردیده که مجموعه های متولی جنگ نرم و "جنگ روانی" در آمریکا و غرب، یک پروپاگاندای بزرگ درباره فاسد نشان دادن نظام «جمهوری اسلامی» را دامن بزنند. این پروپاگاندای بزرگ، از طریق وسایل ارتباط جمعی و بخصوص شبکه های اجتماعی نوظهور سایبری، رسانه های غالب جهانی و رسانه های محلی و همچنین بواسطه بزرگنمایی سوء استفاده های مالی در ایران صورت گرفته است. این پروپاگاندا، همچنین از طریق به اشتباه انداختن مقامات و مسئولین کشور، بواسطه مقایسه فساد موجود در ایران با دیگر کشورها با استناد به آمارهای سازمان های جهانی فسادسنج؛ صورت گرفته است.

پیش از این، «احمد توکلی» - یک نماینده راست گرای مجلس- همزمان با بحث ها از فساد موسوم به "3000 میلیارد تومانی" گفته بود: «طبق برآورد «سازمان شفافیت بین الملل»، تنها در یک سال، فساد، ۳۴ میلیارد دلار برای اقتصاد ایران هزینه داشته است»[2]. همچنین، «محمد شريعتمداري» (معاون اجرایی رئیس جمهوری) در سخنراني طی افتتاحيه «كنفرانس پيش گيري از تقلب و سوء استفاده هاي مالي»، مبارزه با فساد را "جهاد في سبيل الله" خوانده و گفت: «بر اساس آمارهاي جهاني، ايران از نظر "شاخص فساد مالي" در 8 سال اخير، 56 رتبه سقوط كرده و در ميان 177 كشور؛ رتبه 144 را به خود اختصاص داده است»[3].

مقایسه اشتباه فساد در ایران با دیگر کشورهای غربی از طریق استناد به گزارش های مجامع جهانی تحت مدیریت غرب، در حالی صورت می گیرد که فساد در کشورهای توسعه یافته غربی، بر اساس پروسه های متنوع قانون گذاری به امری قانونی تبدیل شده و دایره تعریف آنها از فساد؛ بسیار کوچک تر از دایره ای است که با آن فساد در کشورهای ضد غرب مانند ایران، اندازه گرفته می شود. برای مثال، می توان به ده ها پژوهش خبرنگاران آمریکایی درباره "صنعت لابی" در آمریکا اشاره کرد که چطور به قانونی کردن فساد شرکت های چندملیتی تحت اشراف مقامات دولتی؛ منجر شده است. همچنین، می توان موضوع مورد علاقه این سنخ خبرنگاران درباره بحث "جزایر امن اقتصادی در غرب" را مورد بررسی قرار داد.

فارغ از این موضوع، تبلیغات گسترده برای فاسد نشان دادن هیئت حاکمه در ایران، اقدامی موازی با تحریم ها، برای ناآرامی سازی خیابانی در حداقل تهران است. بخشی از این تلاش ها، از طریق ادعای شباهت سازی بین فساد نظام اسلامی و فساد رژیم شاهنشاهی صورت گرفته است.

باز ی هاشمی در

جبهه رسانه ای غرب و دشمنان انقلاب اسلامی، سعی دارند از طریق القای رسانه ای فساد در نظام؛

بخشی از مردم را برای ناآرام سازی تحریک کنند. مثلاً چندی پیش یک خبرگزاری جهانی طی گزارش هایی توأم با دروغ،

نظام اسلامی را فاسد نامید


«محمد خاتمی» بعد از صدور دستور رئیس جمهوری مبنی بر برخورد با "سوء استفاده کنندگان از شرایط تحریم ها"، می گوید: «انقلاب آمد تا اوضاع را عوض کند و زمینه های فسادی را از بین ببرد و اقتصاد پویا ایجاد کند. اگر ما این ارزش ها را بشناسیم، بهتر می‌توانیم راه را تشخیص بدهیم. اگر گفته می شود که انقلاب آمد تا با فساد مقابله شود و نگذاریم فساد فراگیر و نهادینه شود، اگر فسادی هست؛ باید ریشه ای با آن مبارزه شود»[4]. «سعید حجاریان» نیز در گفتگویی با «روزنامه شرق» می گوید: «دقت داشته باشید که فساد در دوران شاه گسترده نبود، بلکه محدود بود به یکسری طبقات خاص، بخصوص ارتش ... من معتقدم حتی شاه هم قابل اصلاح بود اما خودش نخواست ... به اعتقاد من، فقط یک سیستم تمامیت خواه، غیرقابل اصلاح است؛ چه تمامیت خواه راست و چه تمامیت خواه چپ. ولی حکومت های اقتدارگرا، دیکتاتور و مستبد، قابل اصلاح هستند»[5].

باز ی هاشمی در

محمد خاتمی: انقلاب آمد که با فساد مقابله شود، اگر فسادی هست

باید ریشه با آن مقابله کرد


و مهمترین نکته اظهارات اخیر «هاشمی رفسنجانی» درباره دانشگاه آزاد، همین مقایسه تلویحی فساد موجود در ایران امروز با دوره شاهنشاهی است که یک خط روانی مورد نظر دشمنان است؛ وی می گوید: «نمی دانیم در این 8 سال، برای اینکه دانشگاه آزاد را تصرف کنند چه کردند. کاش تصرف می کردند و آن را توسعه می دادند، اما این کار را نکردند و آن را بعنوان رقیب سیاسی دیدند ... اساسنامه ما را برخلاف قانون، به کلی به هم ریختند. ما در ابتدا اساسنامه دانشگاه آزاد را با اقتباس از اساسنامه «حسینیه ارشاد» در زمان شاه نوشتیم. در زمان شاه، اساسنامه «حسینیه ارشاد» خیلی محکم نوشته شده بود تا رژیم شاه، نتواند آن را تصرف کند. ما هم همانگونه عمل کردیم، اما نمی دانستیم که نظام ما قوی تر از زمان شاه است و آن را تصرف می کند»[6].

باز ی هاشمی در

هاشمی، اساسنامه دانشگاه آزاد را براساس اساسنامه حسینیه ارشاد نوشتیم،

شاه نتوانست حسینیه را تصرف کند اما نظام ما از شاه قوی تر بود و دانشگاه آزاد را تصرف کرد


در واقع، «هاشمی» خواسته یا ناخواسته در زمین کسانی بازی کرده است که از پیگیری این خط سیاسی، مقاصد خطرناکی را پیگیری می کنند. این رویه که در آن دشمنان سعی دارند، وانمود کنند، انقلابی که برای مبارزه با فساد آمد، خود به اندازه رژیمی که سرنگونش کرد، فاسد است؛ در برگه های تاریخ نیز سابقه داشته است.

برای نمونه، «منتظری» بر سر غائله «سیدمهدی هاشمی»، تحت القای همین باند به مقایسه فساد بعد از انقلاب با دوره قبل از انقلاب پرداخت و به آیت الله «سیداحمد خمینی» گفته بود: «جنايات اطلاعات شما و زندان هاي شما، روي شاه و ساواك شاه را سفيد كرده، من اين جمله را با اطلاع عميق مي گويم»[7].

باز ی هاشمی در
مهدی کروبی ضمن ادعای تجاوز مأمورین به نوامیس که مشخص شد، کذب است؛
آن را بدتر از دوران شاه نامید


همچنین، «مهدی کروبی» در اثنای فتنه با این ادعا که مأمورین امنیتی به نوامیس معترضین تعرض کرده اند، طی نامه ای به «هاشمی رفسنجانی» - رئیس وقت مجلس خبرگان رهبری- نوشت: «اما موضوعي را شنيده ام كه هنوز از آن، بر خود مي لرزم ... خواب از سرم ربوده شد. افرادي اين مطالب را به من گفته اند كه داراي پست هاي حساس در اين كشور بوده اند ... اين افراد اظهار داشته اند، اتفاقي در زندان ها رخ داده كه چنانچه حتي اگر يك مورد نيز صدق داشته باشد، فاجعه اي است براي «جمهوري اسلامي» كه تاريخ درخشان و سپيد روحانيت تشيع را تبديل به ماجراي سياه و ننگين مي‌كند كه روي بسياري از حكومت هاي ديكتاتور از جمله رژيم ستمشاهي را سفيد خواهد كرد ... گمان نمي کنم، زندانيان دوران 15 ساله مبارزات قبل از انقلاب كه از افراد توده گرفته تا گروه هاي مسلح مبارز التقاطي تا اعضاي نهضت آزادي و مؤتلفه و حزب ملل اسلامي كه در زندان با هم زندگي كرده اند، ديده يا شنيده باشند»[8].



[1] «The Middle-Class Revolution»- By Francis Fukuyama- «The Wall Street Journal»- 28Jun, 2013- ترجمه از «روزنامه شرق»- 11/4/1392

[2] «توکلی: هزینه فساد اقتصادی در ایران، سالانه 34 میلیارد دلار است»- «شبکه خبری العربیه» به نقل از «خبرگزاری ایلنا»- 27Dec, 2011

[3] «سقوط 56 رتبه ای ایران در فهرست فساد مالی»- «روزنامه وطن امروز»- 18/10/1392

[4] «خاتمی: آزادی بیان راهکار مقابله با فساد است»- «خبرگزاری ایسنا»- 9/11/1392

[5] «انقلاب به روایت سعید حجاریان»- تیتر 1 «روزنامه شرق»- 21/11/1392

[6] «رژیم شاه حسینیه ارشاد را تصرف نکرد ولی نظام و رژیم ما دانشگاه آزاد را تصرف کرد»- مشروح دیدار «اکبر هاشمی» با دست اندرکاران حوزه علوم پزشگی دانشگاه آزاد اسلامی- «خبرگزاری تسنیم»- 18/12/1392

[7] «يادداشت گفتگوي سه ساعته منتظری با آقاي سيد احمد خميني»- «خاطرات حسینعلی منتظری»- ج 2- پیوست شماره 150- «پایگاه اطلاع رسانی دفتر منتظری»

[8] «نامه تند کروبی به‌ هاشمی رفسنجانی»- «پایگاه خبری- تحلیلی تابناک»- 19/5/1388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • yuki ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    ببینید .فساد فساد هست.انقلاب ما شاخص ها و ایدئولوژی دینی و عدالت طلبانه داره به همین خاطر هست که بروز فساد در دستگاههای کشور بعد از انقلاب مردم رو بیشتر حساس کرده.از طرفی بعضی برخوردهای سطحی باعث شده تا حدود زیادی مردم فکر کنن که نظام میلی برای برخورد با افرادی که مفسد اقتصادی هستند و دست در بیت المال دارند نداره! کاش یک برخورد قاطع (اعدام) با مفسدین صورت می گرفت تا اولا : مفسیدن بفهمند که اینجا کشور اسلامی هست و از این غلط ها نکنند . ثانیا : مردم متوجه بشن که نظام از مسیر عدالت و برخورد با مفاسد عقب ننشسته!
  • سید امیر ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    فتنه اکبر درراه است مواظب باشیم
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    فتنه اکبر دباره شروع شده
  • یک دانشجو ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    جناب هاشمی حواستون باشه که خوسته یا ناخواسته دارین تو جبهه ی دشمن بازی می کنید شما باید به فکر باقیات صالحاتتون باشید نه حمله ی بی دلیل به این و اون...
  • سعید ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    0 0
    یادم هست وقتی نوجوان بودیم دزدی شبانه به محله اومد مردم فهمیدند ودنبالش کردند دزد دزد! دیدم یکی از کنار ما رد شد وبلند میگفت دزد دزد ما هم دنبالش دویدیم اما از دزد خبری نبود بعدا فهمیدیم کلک خودش دزد بوده
  • فرزند ایران ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    حرف حق تلخ است. مردم خر نیستند بجای دروغ گفتن و کتمان حقیقت به فکر اصلاح فساد در سیستم دولتی ایران باشید
  • ناشناس ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اگر آقای هاشمی عملکرد خوبی داشتند باید در سال84 رییس جمهور میشدند و سال 92 هم رد صلاحیت نمی شدند !
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    کولر (گفت و شنود) گفت: رئیس هیئت امنای دانشگاه ‌آزاد گفته است؛ رژیم گذشته حسینیه ارشاد را تصرف نکرد ولی نظام اسلامی دانشگاه آزاد را تصرف کرد! گفتم: اولا؛ مگر رژیم شاه مساجد و حسینیه‌ها را تصرف می‌کرد که می‌فرمایند حسینیه ارشاد را تصرف نکرد؟! ثانیا؛ جمهوری اسلامی هم حسینیه ارشاد را تصرف نکرد، چون یک حسینیه مثل بقیه مساجد و حسینیه‌ها بود ولی دانشگاه آزاد از پول مردم و بیت‌المال تشکیل شده بود و عده‌ای قصد مصادره 250هزار میلیارد تومان دارایی آن را به نفع جریان سیاسی خود داشتند که نظام مانع شد. ثالثا؛ دانشگاه چه ربطی به حسینیه دارد؟! گفت: خب! چرا اجازه ندادند دانشگاه آزاد وقف شود؟ گفتم: ملک شخصی آنها نبود که آن را وقف کنند و خودشان هم متولی باشند و به همان بهره‌گیری‌های جناحی از بیت‌المال ادامه بدهند! گفت: پس این چه مقایسه‌ای است که ایشان کرده است؟! دانشگاه چه ربطی به حسینیه دارد؟! گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی روی دیش ماهواره‌اش نوشته بود کولر آبی که نیروی انتظامی آن را جمع نکند!
  • افرا ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    این دهن کجی ها را ملت جواب می دهد . اینها فکر می کنند این کشور ملک پدری انهاست که هر کجا دست گذاشتند دیگران هیچ نگویند .
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    کسی واقعیت ها رو نگه!
  • محمد مهدی ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    متاسفانه همیشه میگیم دارن سعی میکنن فتنه ی جدیدی راه اندازی کنن.در حالی که فتنه ی جدید راه افتاده...چند ماهه که راه افتاده.باید بیدار بود.
  • ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    من کاری به حرفای افساد طلب‌ها و فتنه گرا ندارم ، ولی‌ این زیبنده یک نظام اسلامی نیست که هر چند وقت یکبار شاهد یک فساد مالی بزرگ باشیم
  • هدایت اشتری لرکی ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    زیر عکس ر بجای شاه نوشتید شاهد !!!
  • سیدالحسینی ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    معاویه برای تخریب چهره امیرالمومنین دست به دسیسه ها ونیرنگهای منافقانه می زد .یکی از این کارهای خبیثانه معاویه دادن بزغاله هایی به کودکان و روز بعد نیز ربودن آنها توسط مامورینش وزدن نسبت سرقت آنها به امیر المومنین علی علیه السلام ویارانش بود تاچهره علی محکومیتش را دربین کودکان تخریب نماید ،ازقرار معلوم عده ای فتنه گر قصد تکرار تاریخ را در این کشور علوی دارند قطعا بصیرت ودشمن شناسی ملت ولایتمدار و بصیر وشهید پرور ایران نقشه های شوم دشمنان خارجی وعوامل داخلیشان راخنثی خواهندکرد:ومکروو مکرالله والله خیرالماکرین
  • ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    همه حرفها وحدیثها همینو نشون میده که بازی فتنه جدید شروع شده.
  • ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    چرا دوست عزیز.واقعیت این رو که وقتی تو موسسه ای رو با استفاده از زمینهای رایگان یا در حد رایگان دولتی ووامهای کلان بی بهره میسازی واز معافیتهای کلان بهره میگیری که فقط به خاطر مقامت به تو میدن توصاحب اون دستاورد نیستی .بلکه نظامی که این شرایط رو برایت فراهم کرده ومردمی که از بیت المال اونها کمک شده صاحبشن.
  • سید ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    با سلام متاسفانه این جریان یعنی افسد نشان دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به حکومت ستمشاهی پروژه ای است که از چندی قبل توسط حامیان هاشمی در شهرهای مختلف مطرح گشته و موجب نگرانی انقلابیون گردیده است برای نمونه سخنرانی یکی از نمایندگان مجلس آذربایجان شرقی در دانشگاه پیام نور را ببینید و نمونه های دیگر. همه این فتنه ها زیر سر هاشمی هست . خدا عاقبت مارا ختم به خیر کند.
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    دوباره هاشمی چه خوابی دیده برای نظام!
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    عزیزم ...مشرق جون: سرت رو مثل کبک بکن تو برف. تا کسی تو رو نبینه.
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    این انتخاب مردمه؛و مردم تصمیم درستی گرفتند.
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    دانشگاه آزاد دوست داري؟ برات ميخرم بيت المال دوست داري؟ بهت ميدم آقاي هاشمي زندگي تا ابد جريان ندارد
  • majid ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اگر هم به نظر این آقا بدتره به خاطر وجود امسال همین آقای رفسنجانی و خانواده مههههترمشه
  • ایرانی اصل ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    چون خانواده هاسمی و کروبی و خاتمی مشکل فساد مالی دارند سعی می کنند ان را به کل نظام نسبت دهند و بگویند بقیه هم مثل ما هستند اما هیچ کس حتی ضد انقلاب هم از فرزندان امام خامنه ای هیچ ضعف مالی یا اخلاقی ندیدند که ان را بگویند ولی فرزندان هاشمی چون فساد مالی دارند علیه نظام هم حرف می زنند .
  • حاج احمد ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    هاشمی حیا کن
  • بیدگلی ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    واقعیت با سیاه نمای فرق دارد مثلا دانشگاه ازاد چه ربطی به حسینه ارشاد داره سرمایه دانشگاه ازاد از کجا امده چقدر پول بیت المال در دانشگاه ازاد جمع شده عزیزم واقعیت این است نه ان چیزی که هاشمی می گه
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    این حرفها عین تکبر و خودخواهیه. من هر کاری خواستم با پولدانشگاه ازاد بکنم عیبی نداره اما اگه نظام جلوگیری
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    من اجازه دارم با پول دانشگاه آزاد هرگاری خواستم بکنم و برای هر گروهی هزینه کنم اما اگه جلوگیری کنند همه دیکتاتورند حتی نظام دیکتاتوره.
  • ilia ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    با این سخنان راس فتنه گران را میتوان تشخیص داد وباید هوشیار بود که انها در صدد نقشه های خود برای انتخاباتهای اینده هستند
  • اهوازی ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    یا رب مخواه که گدا معتبر شود
  • علی ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    حالا خوبه چهار میلیون بیشتر رای ندارید. اگر رای داشتید چقدر حرف می زدید.
  • shahin ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    دیگر رفتارش واخلاقش زیبنده انقلاب واسلام ناب محمدی نیست
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    از ته دل دعا میکنم خدا هاشمی رو نجات بده و آخر عمری خودشو بدبخت نکنه
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اگر واقعا" قصد اصلاح سيستم دولتي و جلوگيري از فساد را داشته باشن باد ابتدا از همين گردن كلفتها شروع كنند.
  • علیدوست ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    همه این حرف وحدیث هاویا طوتیه هابااعدام چهارتامفسداقتصادی تمام می شد که نکردند مماشات مماشات مماشات...وگزک بدست دشمن دادن...
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    بله دیگه دانشگاه آزاد 6 دنگش و باید پولاشو تو انتخاباتای بعد واسه آتیش زدن سطل آشغالا استفاده کرد ...
  • موسوي ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    تا كاخ ننگين سعد آباد خراب نشود اين مملكت درست بشو نيست
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ضمن تشکر ازlمشرق خواهشمندم به سرویس ورزشی تان نیز بگویید در مورد نفوذ خواندان هاشمی اطلاع رسانی کنن 26 اسفند انتخابات سوار کاری است و متاسفانه یاسر هاشمی به مسولان وزارت ورزش فشار می اورد که باجناقش ( خلیلی ) را رییس فدراسیون کنه البته مجلس هم پیام داده که اگر وزیر تحت فشار اقا زاده ها و نفوذ انها کاری را کند استیضاح می شود
  • بسیجی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اصلاح طلبان وحامیان فتنه بدانند اگر پاهاشونو ازگلیمه شون درازتر کنن دندانهاشون رو تودهانشون خرد میکنیم
  • بی خیال ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    بنظرمون امسال کاله قهرمان لیگ برتر میشه میشه میشه میشه میشه
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ایشان دارن سعی میکنند بگن که خیلی وضع ما فرق نکرده و خیلی ها خودشون خلاف میکردن و اونو به عهده شاه میگذاشتن ... ههههه
  • ماسون ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    افرین. اینا میترسن مردم وتقعیت رو بدونن..
  • ماسون ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اگه واقعیت رو بگی توهم دشمن اسلام و ایران میشی!
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    خدا رهبر و دکتر حسن عباسی رو نگه داره زنده باد اندیشکده یقین
  • ماسون ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ای جونم!
  • هوتن ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    یاد محمود بخیر قلدران را خوب ساکت میکرد!!! خوب.
  • اهوازی ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اگر در این کشور چند ده نفر فکر میکنند که آمریکا کدخدای آنان است پس باید بدانند که کدخدای دهها میلیون ایرانی سید علی خامنه ای است.و البته صدها میلیون نفر در سراسر جهان.
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اکبر رفسنجانی پدر خوانده ...در سرتا سر ایران هست. این آقا 7 یا8 سال به امام خدمت کرد اما...
  • میترا1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    بیشترفسادها را اقازاده ها یا کساییکه به اونا وصلن انجام میدن ! پس امیدی به اعدام و زندان و .......... نداشته باشم
  • حامد ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    تو اول برو یاد بگیر خاندان را درست بنویسی. کم سواد
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    البته نه با استدلال و منطق و برهان، بلکه با خشونت و مشت!!!
  • م ر فلاحی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    انجایی که قران فرزندان وثروت را عامل فساد می داند یعنی همین
  • چیز ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    نکنه خیال کردی دانشگاه آزاد مال پدرت بوده بهت به ارث رسیده؟؟!! نظام مقدس جمهوری اسلامی بهت اجازه فعالیت داده و با سرمایه های مردم و همین نظام آبیاری شده و طبق قانون کشور هم باید فعالیت بکنه نه اونجوری که شما میپسندید.
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    احسنت
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ناشناس : ۰۸:۲۹ - مردم به رفع مشکلات اقتصادی رای دادن و نه به این چرندیات ، تازه رئیس جمهور شخص دیگه است خیلی متوهم شدی .
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    همین مفساد هم از گور همین افسادطلب ها و فتنه گران بلند می شود ...
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    البته شما افسادطلب ها 7 درصد رای نداشتید که عارف رو کنار زدید ، بابا عرضه داشته باشید یکی از افسادطلب ها را کاندید کنید .
  • محمد خانی ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    آقای هاشمی میخواهند فساد را در جامعه فعلی برجسته نشان دهند تا برجستگی فساد خانوادگی و اطرافیانشان دیده نشود... اللهم العن الکفار و المنافقین
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    مشرق چرا کامنتی که درباره پتروشیمی بجنورد و هاشمی رفنسجانی! نوشتم رو تایید نکردی؟!
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ماسون @ تو که با مارک صهیونیست نظر می ذاری چجور می خوای کسی بهت تهمت صهیونیستی نزنه ؟
  • دانشجو ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    مشرق مواظب برخی نظرات باش عده ای مغرض و منافق برخی نظرات را به جای حزب الله جا می زنند... اما ناشناس : 11:53 @ منطق شما سوزاندن سطل زباله و جنایت بود که کلی همه را مشعوف کردید ...
  • آقای مشرق ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    مشرق خیییییییییییییییییییییلی ترسویییییییییییییییییییی چرا نظری که درباره پتروشیمی بجنورد و هاشمی رفسنجانی و خرداد 75 و همچنین 700 میلیون تومان در اون زمان نوشتم رو منتشر نکردی؟! هان؟
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ما به خشونت شما عادت داریم
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    خب رد صلاحیتش نمیکردید! میذاشتید ببینه هوادار نداره اما نذاشتید! چرا؟ از وزیر اطلاعات قبلی بپرسید
  • ناشناس ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اقای هاشمی دیگه بسه/این اخرعمری دست از سر این ملت بردار و....
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ناشناس : ۱۲:۳۵ - البته مردم خشونت مزدوران فتنه 88 ، و به خاک خون کشیدن عزادان امام حسین ع را از یاد نخواهیم برد.
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    یعنی من عاشق حاج حسینم. همیشه جک داره. نداشته باشه هم میسازه
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    بهتره بگی بهشون که اینا رو هیچیشو تو قبر نمیتونی ببری
  • جوان ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    فعلا با درستی و نادرستی نظر آقای هاشمی رفسنجانی کاری ندارم اما شما هم دست به جنجال نزنید! ایشان در یک مورد خاص عملکرد دولت قبلی رو به طور مشخص زیر سوال برده! همونطور که الان برادران عزیز ارزشی و اصولگرا هر کار دولت یازدهم رو زیر سوال می بردند! کمی به آزادی بیان اعتقاد داشته و توهم توطئه را منطقی و واقع بینانه کنیم ان شاء الله ضرر نخواهیم کرد.
  • ماسون ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    ناشناس جان شما تهمتت رو بزن!
  • الف ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اکثریت دلیل حقانیت نیست و اگر چنین بود لزومی به ارسال رسل نبود. همیشه تعداد عقلا کمتر از افراد معمولی است و وانگهی دفعه بعد اگر رای آوردید هرچه بگی من دربست قبول خواهم کرد.
  • اهوازی امیدوارم منتشر کنید ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    در اواخر ریاست این آقا در حالیکه هنوز سد مارون هنوز کامل نشده بود به بهره برداری رسید که دریچه های سد عمل نکردند یعنی بسته شدند و باز نشدند و آب مدام پشت سد ذخیره میشد که ناگهان دریچه ها با سلام و صلوات عمل کردند و باز شدند.اگر این اتفاق نمی افتاد سد میشکست و شهرهای بهبهان امیدیه ماهشهر و هندیجان و بندر امام و سربندر و گچساران و رامهرمز و روستاهایشان و تاسیسات نفتی و پتروشیمی و کشاورزی و مردم یا بطور کامل و یا بخشی از این شهرها و روستاها زیر آب رفته و نابود میشد.
  • مجید ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    چند وقت دیگه درباره .....هم حرف میزنه میگی نه حالا ببین.
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    نظام اسلامی تا این دوستان و ستون ها رو داره نیاز به دشمن نداره.
  • ایرونی ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    اونوقت با کینه احمدی نژاد چه کنه؟
  • علی ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    تا هاشمی زنده است نهضت زنده است پس زنده باد هاشمی روحانی خاتمی خمینی
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    انشاالله هر کس از هاشمی رفسنجانی دفاع میکنه با همان هاشمی مهشور بشه
  • ناشناس ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    هدف شما از تبلیغ علیه هاشمی(یار شفیق امام) چیست ؟؟؟
  • مونا ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    بصیرت یعنی بدانی شمر کربلا همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت(امام خامنه ای)
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
    0 0
    هاشمی این را هم گفته که «من به امام نامه نوشتم مساله آمریکا را در حیات خودتان حل کنید و این بعد از شما برای مسئولان می‌ماند. من هفت، هشت مورد را از ایشان خواستم این یکی را عمل نکردند. یکی، دو مورد را قبول نکردند. موضوع عربستان را خواستم، ایشان قبول کردند که ما حج را برگردانیم. شورای نگهبان را گفتم که مجمع تشخیص مصلحت نظام را تاسیس کردند. در نامه‌ای که نوشتم، هفت خواسته بیان کردم که چهار، پنج مورد را عمل کردند و یکی، دو تا هم ماند» جل الخالق
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 0
    خب این چه اسمیه که رو خودت گذاشتی عزیزمن (ماسون؟!!!). حضرت علی (علیه السلام ) می فرمایند: خودتان را در موضع تهمت قرار ندهید .
  • احمد هاشمی ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 0
    جناب آقای هاشمی در زمان حضرت علی (ع) بزرگان آن موقع از پزیرفتن حکم حکومتی پنهان می شدن برای انیکه عاقبت خودشان را خراب نکنند اما جنابعالی برای مقامی که مردم دست رد به سینه شما زدند(انتخابات مجلس و ریاست جمهوری......
  • عرفان ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    آدمی پیر چو شد حرص جوان می گردد, خواب در وقت سحرگاه گران می‌گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس