نشریه فارین پالیسی در گزارشی به تشکیل شورای عالی فضای مجازی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته است و با جعل اخبار مدعی شده که هدف این شورا، طراحی حملات سایبری به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

گروه جنگ نرم مشرق- نشریه فارین پالیسی در گزارشی به تشکیل شورای عالی فضای مجازی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخته است و با جعل اخبار مدعی شده که هدف این شورا، طراحی حملات سایبری به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

فارین پالیسی ادعا کرده که یکی از اهداف تشکیل این شورای عالی، توسعه راه‌های حمله‌ سایبری به شبکه‌های مجازی دشمنان ایران است.

این سایت مدعی شده که با گذشت 2 سال از راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی، مقامات امنیتی آمریکا نسبت به سرعت بالای رشد توانمندی‌های جنگ سایبری ایران، هشدار می‌دهند.

فارین پالیسی، هدف حملات سایبری ایران را کشورهای غربی، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی عنوان کرده است.

طبق این گزارش، در اواخر سال 2012 مقامات امنیتی آمریکا اعلام کردند که هکرهای ایرانی مجموعه حملات سایبری از نوع افزایش کاذب ترافیک علیه سایت‌های بانک‌های بزرگ آمریکایی ترتیب داده‌اند که در نوع خود بزرگترین نوع تا آن زمان بود و نشانه احاطه بالای ایرانی‌ها بر این مقوله بود.

سال گذشته نیز مقامات آمریکایی ادعای دیگری مطرح کردند و مدعی شدند که هکرهای ایرانی به رایانه‌های نیروی دریایی آمریکا حمله کرده‌اند؛ حمله‌ای که بعدها آمریکایی‌ها گفتند پاک‌سازی آن 4 ماه وقت برد.

اواخر دسامبر نیز یک کارشناس اسرائیلی ادعا کرد که «ایران رتبه اول قدرت سایبری را در اختیار دارد.»

به نوشته فارین پالیسی، تحلیلگران غربی معتقدند نگاه ایران به حملات سایبری، یک نگاه راهبردی و با هدف مقابله با قدرت نظامی آمریکا و رقبای منطقه‌ای ایران خصوصا عربستان است.

اتهام دیگری که در این گزارش به ایران وارد شده، حمله سایبری به رایانه‌های شرکت نفتی آرامکوی عربستان است.

در این گزارش، ایران هم‌رده قطب‌های قدرت سایبری جهان یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و چین قرار داده شده است؛ حتی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا، ایران دارای مهیب‌ترین قدرت سایبری در جهان معرفی شده است.

فارین پالیسی علت افزایش حملات سایبری ایران به دشمنانش را تاسیس شورای عالی فضای مجازی در دو سال پیش عنوان کرده است.

ادعاهای فارین پالیسی در حالی مطرح شده که ایران از بزرگترین قربانیان حملات سایبری است. به عنوان نمونه، ویروس استاکس‌نت که توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی شده بود، طی سال‌های گذشته به تجهیزات هسته‌ای ایران حمله کرد و به ادعای سازندگان آن، 1000 سانتریفیوژ ایران را معیوب ساخت.

در این شرایط، تمایل ایران به توسعه توان دفاع سایبری، یک اقدام معقول برای دفاع از تجهیزات و زیرساخت‌های نظامی و اقتصادی آن در برابر حملات سایبری آمریکا و اسرائیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    میتونیم انجام میدیم تا اون چشاتون در آد.
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    مشرق جان چرا نوشتی «جعل اخبار مدعی شده که هدف این شورا، طراحی حملات سایبری به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.»؟؟ درست هم اتفاقاً مدعی شده...از هیچ تلاشی برای مبارزه با شیطان بزرگ و نوچه هاش دریغ نمی کنیم...
  • باغک جنوبی ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    که مثلا چی .......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس