آخرین باری که آقا مهدی را دیدیم آمده بودیم تهران. روز 22 بهمن بود. من را در ماشین نشاند به عنوان راهپیمایی. بعد وقتی به منزل برگشتیم دیدم پای من و مادرش را می بوسد به مادرش می گوید مرا حلال کنید.

گروه جهاد و مقاومت مشرق- بعد از ظهر سه شنبه 22 اسفند ماه سال 1358 که آفتاب شانزدهمین روز ربیع الثانی غروب می‌کرد، پسری در بروجرد به دنیا‌ آمد که نام او را «مهدی» گذاشتند.

دعای رهبر در حق یک پاسدار

پدرش حاج محمدرضا فُطرُس از روحانیون انقلابی، سرشناس و خوش نام شهرستان و مادرش زن متدینه‌ای بود که پیش از مهدی، 3 فرزند دیگر را نیز در دامان پر مهر خود پرورانده است

دعای رهبر در حق یک پاسدار

ایام کودکی در کنار پدر

10‌ساله که شد، چند ماهی از پایان جنگ می‌گذشت.

برادرش می‌گوید: «در همان سالهای جنگ، در قسمت ورودی بهشت شهدا، یک دکه فرهنگی زده بودیم که وقتی از منطقه می‌آمدیم و مراسمی بود، نوارهای آهنگران را می‌گذاشتیم. بعدها یک دستگاه گرفتیم تا نوارها را تکثیر کنیم. مهدی هم تو این برنامه‌ها با ما همراه می‌شد و علی‌رغم اینکه دعای کمیل گاها تا ساعت 11 شب طول می کشید، احساس خستگی هم نمی‌کرد.»

دعای رهبر در حق یک پاسدار

جنگ تمام شده بود و مهدی علی رغم عشق و علاقه‌ای که برای حضور در جبهه ها داشت، نتوانست خود را به خط مقدم برساند.

«می گفت کاش جنگ طول می کشید تا من هم با شما بیایم. همان دوران بچگی، عکسی با یک اسلحه انداخت و می گفت می‌خواهم با این تفنگ صدام را بکشم. تولد مهدی و شهادتش دقیقا مثل هم بود تولدش شب چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در اسفندماه بود شهادتش هم دقیقا به همین صورت بود در اسفندماه و شب چهارشنبه بعد از اذان مغرب و عشا، شهادتش روز تولد امام حسن عسگری بود.ایشان عاشق ائمه اطهار مخصوصا خانم حضرت زهرا س بود . کیفیت شهادتش را هم دوستان و همکاران می دانند به چه صورت بود؛ شمه ای از ائمه و حضرت زهرا در شهادتش دخیل بود البته قابل قیاس نیست اما علاقه و محبتی که نسبت به اهل بیت داشت و دوست داشت در آن راه جانش را فدا کند باعث شد که مقداری از نحوه شهادت پنج تن آل عباء و حضرت ابوالفضل در شهادت مهدی جاری شود"


دعای رهبر در حق یک پاسدار

نفر دوم از سمت راست

به دبیرستان که رفت، اکثر دوستانش از فرزندان شهدا بودند و برای همین بود که وقتی به خانه می‌آمد، جلوی دوستان خیلی با پدرش گرم نمی‌گرفت تا نکند آنها جای خالی پدرشان را احساس کنند.

دیپلم را که گرفت، به حوزه علمیه رفت تا درس طلبگی بخواند و بعدا که در دانشگاه امام حسین(ع) هم قبول شد، حوزه را رها نکرد.

دعای رهبر در حق یک پاسدار

اردیبهشت 83 از راه رسیده بود که برایش خواستگاری رفتند.

یکی از شروطی که برای ازدواج داشت این بود که زندگی شان شبیه زندگی حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) و خیلی مختصر باشد. بسیار تلاش کرد تا خطبه عقدشان را حضرت آقا بخوانند و وقتی به او گفتند شاید چند ماه به تاخیر بیفتد، گفت اگر چندین سال هم طول بکشد ما صبر می‌کنیم.

مدتی که گذشت، خواسته مهدی برآورده شد و برای خطبه عقد خدمت آقا رسیدند و رهبر بعد از خطبه عقد، برایشان دعا کردند.»

همسرش می‌گوید: « 17 ربیع روز تولد پیامبر(ص) تشریف آوردند منزل ما ولی راستش را بخواهید من خیلی مشتاق نبودم به اینکه بله بگویم تا اینکه اصرار کردند و بعد همراه آقا مهدی تشریف آوردند و با وجود عدم تمایل چندان من، با آقا مهدی که صحبت کردم، واقعا به دلم نشست و بعد از جلسه خواستگاری دیدم که نظر همه خانواده هم عوض شده است. ما 20 دقیقه با هم حرف زدیم اما دیدم بسیار نجیب است و می‌شود روی افکارش حساب کرد.

ایشان اردات خاصی به امام رضا داشتند و واقعا خودشان معتقد بودند که هر چیزی را از امام رضا خواستند بهشون دادند بارها شده بود به من می گفتند که من شما را هم از امام رضا خواستم .

مواقعی که به مشهد می رفتیم ایشان جایشان کاملا مشخص بود یعنی یک جای مشخص شده که من ایشان را در حرم امام رضا هیچ وقت گم نمی کردم حتی من می دانستم کی باید سر قرار بروم ساعت ها می نشستند و دعا می خواندند.دقیقا کنار ضریح آنجایی که شیشه می خورد بین آقایان و خانم ها ایشان آنجا می نشستند من حتی گاهی می رفتم و فقط ایشان را نگاه می کردم ایشان دقیقا کنار ظریح می نشستند.هنگامی که نماز می خواندند همیشه ذکر قنوتشان را ارام می گفتند یک بار برایم سوال شد از او پرسیدم موقع قنوت چه می گویید بگو تا من هم بدانم اولش طفره رفت و بعد گفت می گویم اللهم الرزقنا توفیق شهادت فی سبیلک .

ایشان چون بسیار خانواده دوست بودند ؛ برای اینکه ما خوشحال باشیم هر کاری را انجام بدهند بسیار هم پیش آمده بود که در کارهای منزل به من کمک می کردند حتی من یک هفته قبل از شهادت ایشان مریض شدم به شدت مریض شدم بطوری که کارهای کوچک منزل هم از پس من بر نمی آمد ایشان مرخصی گرفتند و در خانه ماندند و همه کارهای من را واقعا صادقانه می گویم انجام دادند حتی زنگ زده بودند و از مادرم پرسیده بودند که دستور سوپ پرسیده بود که برای من سوپ درست کردند.


خیلی دوست داشت که فرزند اولمان دختر باشد و می گفت می خواهد اسم او را «فضه» بگذارد اما قسمت این بود که فرزندمان پسر باشد.

نام پسرمان را پدر آقا مهدی انتخاب کرد. یک روز که بین دو سه تا اسم مانده بودیم، پدرش به صورت قاطع به من گفت «حسین و غیر از این چیز دیگری نباشد» اما بعد که آمد تا فرزندمان را ببیند، گفت «محمد را هم روی اسمش بگذاریم حالا هر چه دوست دارید صدایش کنید» که من و آقا مهدی از همان ابتدا او را «حسین» صدا کردیم.»

دعای رهبر در حق یک پاسدار

در کنار فرزندش حسین

خواهرش می‌گوید: «آقامهدی نمازش را بلند می‌خواند اما یک قسمت از دعای قنوت را آرام قرائت می‌کرد. برای من سوال شد که این چه دعایی است. بعد از نماز از او پرسیدم مهدی جان این قسمت را چه می خوانی؟ گفت نپرس حالا یک چیزی است دیگر. گفتم بگو دوست دارم هم خودم یاد بگیرم هم به دیگران بگویم تا این دعا را بخوانند. گفت هیچی می گویم «اللهم ارزقنا شهادت فی سبیلک»

کم کم اسفند 91 از راه می رسید و آقا مهدی که معمولا به دلیل کارش مجبور بود روزهای زیادی را در سفر و ماموریت باشد، خود را آماده آخرین سفر می‌کرد.

دعای رهبر در حق یک پاسدار

در کنار پدر

پدرش می‌گوید: «آخرین باری که آقا مهدی را دیدیم آمده بودیم تهران. روز 22 بهمن بود. من را در ماشین نشاند به عنوان راهپیمایی. بعد وقتی به منزل برگشتیم دیدم پای من و مادرش را می بوسد به مادرش می گوید مرا حلال کنید. می گفت پاسپورتم برای رفتن به کربلا درست شد اما یک ماموریتی هست که باید برم. دعا کنید این ماموریت را به طور کامل انجام بدهم بعد اگر خدا خواست میروم زیارت کربلا.

دعای رهبر در حق یک پاسدار

در کنار شهید وحید شیبانی (کمیل)

ظهر روزی که آقا مهدی شهید شد، تلفنی صحبت کردیم اما بعدازظهر دیگر جواب نداد.

شب دیدم تعداد زیادی به همراه امام جمعه آمدند منزل ما. گفتم خدایا اینها چرا همه با هم برای احوالپرسی من آمدند؟ قدری که گذشت، مسئول بنیاد شهید هم آمد گفت: آقای فطرس! آقا مهدی، فرزند شماست؟ گفتم بله، خیر است. گفت: ناراحت نباش پایش تیر خورده!

شک کردم. گفتم الان که جنگ نیست. بعد گفتند هر دو پایش تیر خورده. اما چند دقیقه بعد اصل خبر را گفتند.

واقعا تلخ ترین ساعات عمرم بود که گفتند دو پایش تیر خورده است اما وقتی فهمیدم مهدی شهید شده، مثل اینکه آب سردی روی سرم ریختند و از آن حالت اضطراب نجات پیدا کردم و گفتم انالله و انا الیه راجعون.»

« واقعا رفتن آخرش برایم عجیب بود. با اینکه صبح زود باید می رفتند ما را بیدار کردند هم من و هم حسین را در حالی که هیچ وقت این کار را انجام نمی داد. خداحافظی عجیبی کردند که من گفتم مگر کجا می خواهی بروی؟

حسین را بلند کرد و گفت مواظب مامان باش.»

خانواده‌اش گفته بودند که برای مهدی ختم نخواهند گرفت و آن روز را روز تولد او نام گذاشتند. اولین حرف پدرش در مراسم تشییع این بود که پسرم فدای رهبر شده است و ما خودمان هم حاضریم در رکاب امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری جانمان را بدهیم.

یک لباس سپاه و یک سربند یا زهرا داشت که تو 10 سالگی آن را می‌پوشید و در مراسم‌ها شرکت می‌کرد. خودش قبلا وصیت کرده بود که اگر من شهید شدم، این لباس را همراه من دفن کنید. برای همین بود که مادرش لباس را به همراه چند سربند دیگر روی پیکرش نهاد.

دعای رهبر در حق یک پاسدار

پدر بر سر مزار پسر

مدتی بود که نیروی زمینی سپاه برای تامین امنیت شمالغرب با تروریست های پژاک درگیر بود و دهها رزمنده جوان نیز در این نبرد تقدیم انقلاب شدند.

اول اسفند 91 از راه رسید و مهدی فطرس به همراه 2 همرزم دیگری شهیدان وحید شیبانی و سعید فنایی در حالی که در مسیر ماموریت خود در کرستان بودند در حالی که 33 سال از عمر پربرکتش می گذشت، همانطور که متولد شده بود، بعد از نماز مغرب و عشا به شهادت رسید.


{$sepehr_album_9813}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    2 0
    شهادت هنر مردان خداست
  • اهوازی ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    2 0
    هیچ کشوری مانند ایران قربانی تروریسم نیست.کجایند این مدعیان حقوق بشر؟
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    2 0
    لبیک یا شهید
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    1 0
    رحمت الله ورضوانه علیک ولعنت الله من قتلک
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    1 0
    خدایا تو شاهدی که چه کسانی در راه این انقلاب فدا شدند خداوند تو را با معصومین همنشین کند.
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    رحمت الله علیه
  • saber ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    ااااااالله* ااااااالله* ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ااااااالله اکبر*. ,,, ااااااالله* ااااااالله* کلام ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* حزب ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ولایت ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* شهيد ااااااالله* . ,,, ایام ااااااالله* کلام ااااااالله* ولایت ااااااالله* نور آل رسول ااااااالله* (ص)*(ع)*(س)*(عج)* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ااااااالله* ياااحضرت فاطمه زهراء* نورستاره فرشته گلشاهزاده عشاق زيبا (ص)*(س)* صور مرام دين حق اسلام* و محبوبه هر دو عالم گيتی و هستی و هر وجود در آنها** و گردش انوارهای نوره حقش* در زمانها* در مکانها* و گردش منظومه عشقش* بنظم برپااااا و برقرااااران باد تا ابد شکوفااااا* معطر ز نوره حق* و مکنت نابثورش قيام عاشورای مقدس* نورسیدآقا* حضرت امام حسین الشهدااا (ع)*(س)* قله*****نورباران باد نورشاهزاده دين حق اسلام* و نورکلام عشق قرآن* روح بنت سرور و غوغای باشکوه روح انواران عشق حق و حريم مقدس* پادشاه امتهای واحده اسلام عظيم* نورخاتمکاره بينظير* آقا و مصطفی هر دوعالم و عالميان** و غيب پرده های عالميان اليقين* حضرت نورمحمد نبی* رسول ااااااالله* (ص)* و گلمونس و يااااارش معصومه پاااااکش* مظلومه گلبانو ياااااسش* نورمحبوبه اطهر الارض* و کوثر البهشت* ز نوره العرش معطر* ستاره نورمام وطن* سيده مادر زيبا* گلحضرت فاطمه زهراء(س)* نورشهيده ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ااااااالله اکبر*. ,,, ااااااالله* ااااااالله* کلام ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* حزب ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ولایت ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* شهيد ااااااالله* . ,,, ایام ااااالله* کلام ااااالله* ولایت ااااالله* (ص)*(ع)*(س)*(عج)* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* سید نورآقا* حضرت امام* پیشواي كبير* پدر روحین تن ناب* فرشته روح سردار مقتدر خدای رحمان* عبدااااااالله* راحل ره* روح ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ااااااالله اکبر*. ,,, ااااااالله* ااااااالله* کلام ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* حزب ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ولایت ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* شهيد ااااااالله* . ,,, ایام ااااالله* کلام ااااالله* ولایت ااااالله* (ص)*(ع)*(س)*(عج)* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* سید نورآقا* حضرت امام علی* مولا مقتدای امتهای واحده اسلام* بحق نایب حضرت عدل* رسول آخر* حجت مهدي ناب صاحب الزمان* عج ااااااالله* رهبر * امین حق نور ااااااالله* . ,,, عظمت* عظمت* عظمت* . ,,, فداااااااااااا تا قیامت* . ,,, فداااااااااااا تا قیامت* . ,,, فداااااااااااا تا قیامت* . ,,, فداااااااااااا تا قیامت* . ,,, فداااااااااااا تا قیامت* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ااااااالله اکبر* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* کلام ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* حزب ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* ولایت ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* شهيد ااااااالله* . ,,, ااااااالله* ااااااالله* الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم*. ,,, یااا ااااااالله* یااا ااااااالله* یااا ااااااالله* . ,,, یااا ااااااالله* یااا ااااااالله* ااااااالله اکبر* . ,,, یااا ااااااالله* یااا ااااااالله* کلام ااااااالله* . ,,, یااا ااااااالله* یااا ااااااالله* حزب ااااااالله* . ,,, یااا ااااااالله* یااا ااااااالله* ولایت ااااااالله* . ,,, یااا ااااااالله* یااا ااااااالله* شهيد ااااااالله* . ,,, یااا ااااااالله* یااا ااااااالله* الهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم*. ,,, یااا ااااااالله* یااا ااااااالله* عزیز یاااران بسیج عاشورااااائیان* شهيد ااااااالله* تا ابد یااا ااااااالله* . ,,, یااا ااااااالله* یااا ااااااالله* آمین یارب العالمین* و عرش العظیم زیبا* نورمقتدر رحمان ااااااالله* . ,,,
  • مهدی ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    خداییش یه دونه بود.یادش بخیر...
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    کمیل به یادتیم و انشا.. در راهت..........
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    یا حق
  • بانو ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    ممنون..عالي انا لله و انا اليه راجعون با تشکر
  • بصارتی ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    دعای رهبر در کدام قسمت بود؟
  • مهدیار ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    0 0
    شهداء شرمنده ایم
  • منتظر شهادت ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    1 0
    خدایا شهادت نصیب ما هم می شود؟ چه بد مرگی است در بستر مردن و چه زیباست برای مولایمان سرمان از تن جدا شود و تنمان به خونمان رنگین
  • مصطفي ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    1 0
    يادت بخير رفيق دل تنگتم
  • یازهرا ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    اللّهم صلّ علی محمّد (ص) و آل محمّد (ص) و عجّل فرجهم
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 1
    رحم الله اهل القبور السرور
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    مرسی که یادشونو زنده نگه می داری ایکاش از شهدای صابرین وهمرزم هاشون هم یادی کنین ممنون می شیم اگه فیلم اخرین نمازشون رو هم بذارین که خیلی عالی می شه انشالله که اون دنیا شفیع ما باشن التماس دعا
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    کاش از چگونگی شهادتشون هم می نوشتین ...
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    0 0
    السلام علیکم یا انصار دین الله و رحمت الله و برکاته . از طرف یک همرزم مهدی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس