به گزارش مشرق، علیمحمد نوریان افزود: وزارت راه و شهرسازی با ورود هواپیماهای قدیمی و بهخصوص شرقی کلا مخالف است چون مسئله اصلی در حملونقل هوایی امنیت و سلامت پرواز است. اما این بدان معنا نیست که اگر یک هواپیمای شرقی نو با کیفیت تولید شود به دلیل اینکه صرفا شرقی است ممنوعیت ورود به ایران را دارد.
وی خاطرنشان کرد: آنتونوفهایی که چند روز پیش وارد ناوگان هوایی شد از قبل درباره آن اقدام شده، اما از این به بعد فقط به هواپیماهای نو شرقی اجازه ورود به ناوگان را میدهیم، اگر قرار باشد (این نوع هواپیما) به ایران بیاید.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توپولف ۲۰۴ یکی از هواپیماهای شرقی است که با توپولف ۱۵۴کاملا تفاوت دارد. قسمتهای عمده این نوع هواپیما غربی بوده و بدنه آن شرقی است. علاوه بر این کارشناسان ایرانی این مسائل را بررسی میکنند تا مشخص شود چه میزان هواپیما تولید شده، این هواپیما در چه مناطقی کار میکند و سوانح آن چه تعدادی بوده است.
نوریان خاطرنشان کرد: هنوز پیشنهادی رسمی برای ورود هواپیماهای شرقی دریافت نکردهایم.
وی خاطرنشان کرد: آنتونوفهایی که چند روز پیش وارد ناوگان هوایی شد از قبل درباره آن اقدام شده، اما از این به بعد فقط به هواپیماهای نو شرقی اجازه ورود به ناوگان را میدهیم، اگر قرار باشد (این نوع هواپیما) به ایران بیاید.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توپولف ۲۰۴ یکی از هواپیماهای شرقی است که با توپولف ۱۵۴کاملا تفاوت دارد. قسمتهای عمده این نوع هواپیما غربی بوده و بدنه آن شرقی است. علاوه بر این کارشناسان ایرانی این مسائل را بررسی میکنند تا مشخص شود چه میزان هواپیما تولید شده، این هواپیما در چه مناطقی کار میکند و سوانح آن چه تعدادی بوده است.
نوریان خاطرنشان کرد: هنوز پیشنهادی رسمی برای ورود هواپیماهای شرقی دریافت نکردهایم.