کارشناسان در جلسه استماع کنگره آمریکا مدعی شدند حضور ایران در منطقه آمریکای لاتین، سبب تهدید امنیتی برای منطقه و تمام جهان شده است.

گروه جنگ نرم مشرق- کارشناسان در جلسه استماع کنگره آمریکا مدعی شدند حضور ایران در منطقه آمریکای لاتین سبب تهدید امنیتی برای منطقه و تمام جهان شده است.

پایگاه خبری واشنگتن فری‌بیکن در گزارشی آورده است: در جلسه کمیسیون فرعی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که سه‌شنبه گذشته برگزار شد، همچنین ادعا شد که حزب‌الله لبنان شبکه‌هایی در آمریکای لاتین تشکیل داده است که از آنها برای انجام فعالیت‌های خود بهره می‌جوید.

کارشناسان آمریکایی در این گزارش همچنین ادعا کردند که حزب‌الله لبنان از این شبکه‌ها برای همکاری با گروه‌های منطقه‌ای همچون گروه فارک کلمبیا استفاده می‌کند.

ادعاهای کنگره آمریکا درباره حضور ایران در آمریکای لاتین // در حال ویرایش

این گزارش در ادامه آورده است: خانم سلینا ریلویو Celina Realuyo استادیار امنیت ملی دانشگاه دفاع ملی آمریکا در این جلسه در ادامه ادعاهای غیرمستدل فوق، همچنین گفته است: «همگرایی گروه‌های تروریستی در منطقه آمریکای لاتین، موجب تهدید بزرگی به امنیت منطقه و کل جهان شده است.»

گزارش کمیسیون فرعی مجلس نمایندگان آمریکا در تناقض با گزارش سال گذشته وزارت خارجه این کشور در سال گذشته است که تهدید ایران و حزب‌الله لبنان در قاره آمریکا را اندک خوانده بود.

این گزارش می‌افزاید: داگلاس فرح Douglas Farah معاون ارشد مرکز برنامه آمریکایی مطالعات بین‌المللی و استراتژیک Center for Strategic and International Studies’ Americas Program نیز در این جلسه مدعی شده که ایران از کشورهای آمریکای لاتین به عنوان گریزگاه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    بیخود نبود زیبا کلام هم همین صحبت میکرد
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    آن مرد رفت. آمریکال دیگر نگران نباشد.
  • علی ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    حالا برخی بگویند که چرا با ونزوئلا و این کشورها رابطه داشتیم. اونوقت آمریکا جونشون بیخ گوش ما باشه ایراد نداره!؟
  • پرهام ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    معلوم نیست چقدر این خبر راست باشه اما کلا ایران تا وقتی که از خودش و اسلام دفاع کنه، یه تروریسته از دیدگاه امریکا.......
  • لواسان بزرگ ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    یاد حرف رضا خان به شهید مدرس افتادم(رضا خان به شهید مدرس پیغام می ده می کخ پا از روی دم ما بر دار شهید مدرس هم پیام می فرسته می گخ بگو کجا دم تو نیست تا ما پا بگزاریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس