آنفلوانزای ‏H3N2‎‏ از اروپا به سمت شرق جهان در حال گسترش است و امسال در کشور ما نیز شایع شده است. این بیماری نسبت به آنفلوانزا‌های دیگر شدت بیشتری دارد و این در حالی است که علایم آن با آنفلوانزای فصلی، چندان متفاوت نیست.

شیوع نوع جدید ویروس آنفلوانزا در کشور + 13 راه جلوگیری و درمانبه گزارش مشرق، آنفلوانزا بیماری تنفسی حاد است که عامل آن نیز ویروس آنفلوانزا است. این ویروس انواع دارد که عبارت‌اند از ‏C‏ و‏B، ‏A. این ویروس دایماً تغییر شکل می‌دهد و به همین دلیل است که ساخت واکسن برای آن، آسان نیست.

‏ نوع ویروسی آنفلوانزا زمانی خطرناک می‌شود که ۲ ویروس مختلف با یکدیگر ترکیب شوند و یک ویروس جدید را به وجود آورند که از پایه و اساس با ویروس‌های قبلی متفاوت است. ویروس‌های جدید معمولاً به نام محلی که اولین بار در آن جا مشاهده شده‌اند، معروف می‌شوند. ویروس آنفلوانزا از طریق ذرات تنفسی به هنگام عطسه و یا سرفه و حتی از طریق دستان آلوده، انتقال می‌یابند.‏

تفاوت آنفلوانزا و سرما خوردگی

اغلب مردم آنفلوانزا را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند. این دو بیماری تشابهات بسیاری دارند، ولی تفاوت‌هایی هم بین آنها وجود دارد. در یک سرماخوردگی معمولی، بیمار ممکن است احساس ناخوشی و خشونت در گلو داشته باشد و دچارآبریزش یا گرفتگی بینی و سرفه شود؛ ولی علائم شایع آنفلوانزا عبارت‌اند از دوره‌های تب و لرز شدید، سردرد، درد عضلات و ضعف و بی‌حالی. علائم معمول سرماخوردگی مثل سرفه و گلو درد معمولاً پس از فروکش کردن علائم یاد شده آشکارتر می‌شوند، اما آنفلوانزا معمولاً برعکس سرماخوردگی، شروع ناگهانی دارد و علائم بیماری مثل تب، سردرد و درد عضلات ۵ تا ۶ روز هم طول می‌کشد و سپس بهبود می‌یابد. ‏

گاهی آنفلوانزا سبب ایجاد عوارضی می‌شود که شایع‌ترین آن‌ها، ذات الریه یا عفونت ریه است. ذات الریه ممکن است براثرعفونت ریه یا خود ویروس رخ دهد و یا این که به دنبال ضعف بدن پس از ابتلا به آنفلوانزا به وسیله باکتری‌ها ایجاد شود و یا ترکیبی از هر دو باشد.

آنفلوانزای ‏H3N2

دکتر مسعود داور پناه ـ متخصص بیماری‌های عفونی درباره شیوع نوع جدید ویروس آنفلوانزا در کشور به روزنامه اطلاعات می‌گوید: آنفلوانزای ‏H3N2‏ از اروپا به سمت شرق جهان در حال گسترش است و امسال در کشور ما نیز شایع شده است. این بیماری نسبت به آنفلوانزا‌های دیگر شدت بیشتری دارد و این در حالی است که علایم آن با آنفلوانزای فصلی، چندان متفاوت نیست.

وی با اشاره به این مطلب که بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری بعد از چند روز بهبود پیدا می‌کنند، می‌افزاید: عده‌ای از بیماران دچار عوارضی مانند ضعف عمومی می‌شوند که باید در بیمارستان بستری شوند و هر چه سریع‌تر باید تحت درمان قرار گیرند. زیرا یکی ازعوارض این بیماری ذات الریه است که می‌تواند باعث مرگ بیماران شود. ‏

شیوع نوع جدید ویروس آنفلوانزا در کشور + 13 راه جلوگیری و درماندکتر داور پناه با بیان این مطلب که واکسن آنفلوانزای موجود در بازار امسال هر ۳ نوع آنفلوانزای خوکی، نوع ‏B‏ و ‏H3N2‏ را پوشش می‌دهد و علیه آنها مصونیت ایجاد می‌کند، یادآوری می‌کند: به همه افراد در معرض خطر شامل سالمندان و افراد بالای ۵۰ سال، کودکان، بیماران مزمن کلیوی و دیالیزی، بیماران قلبی و عروقی، ریوی، افراد دچار نقص ایمنی، بیماران سرطانی و مبتلا به ایدز و افرادی که تحت رادیوتراپی قرار دارند، ‌توصیه می‌شود که این واکسن را تزریق کنند.

این متخصص عفونی یاد‌آوری می‌کند: با توجه به اینکه امسال آلودگی هوا اغلب روزها در کلانشهرها وجود داشت، با موجی از بیماری آنفلوانزای ‏H3N2‏ نیز در کشور مواجه شدیم بنابراین توصیه ما به مردم این است که از شست و شوی مداوم دست‌ها، پرهیز از روبوسی و استفاده از دستمال یکبار مصرف در صورت بیماری و انداختن آن در سطل‌های دردار، غافل نشوند.

دکتر داور پناه در مورد علایم مهم آنفلوانزا می‌گوید: تب، لرز، درد بدن، استخوان درد، سرفه و گلودرد از مهمترین علایم ابتلا به آنفلوانزا است و رعایت اصول بهداشتی مورد نظر باید ۳ تا ۵ روز ادامه داشته باشد.

وی می‌گوید: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است و در درمان آن، آنتی بیوتیک کاربردی ندارد. مگر اینکه فرد همزمان دچار یک نوع عفونت باکتریایی هم باشد. بنابراین بیماران باید از خوددرمانی با آنتی بیوتیک خودداری کنند و پزشکان نیز در مورد تجویز آنتی بیوتیک به این بیماران، حساس باشند. زیرا مصرف نا به جای این دارو باعث می‌شود فرد مقاومت دارویی پیدا کند و در زمان نیاز به آنتی بیوتیک، استفاده از آن اثربخش نباشد.

در ادامه برخي از مواد خوراكي مفيد و موثر در بهبود علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگي و نحوه مصرف آن معرفی می شود:

{$sepehr_album_9177}

1- شربت آبليمو كه دارويي شگفت انگيز براي درمان گلو درد، پاكسازي خون و همچنين نرم كردن بافت‌هاي مخاطي است.‌

2- سوپ مرغ كه از قرن بيستم تاكنون به عنوان يك خوردني براي درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگي شناخته شده و واقعا تاثيرگذار است.

3- خردل كه موجب كاهش تب، از بين رفتن مواد سمي و كمك به بهبود غشاء مخاطي در ريه‌ها مي‌شود.

4- زنجبيل كه اگر به صورت چاي زنجبيل مصرف شود، مي‌تواند به عنوان يك تركيب ضد ويروسي موثر ميكروب‌ها را نابود سازد و براي درمان اختلال و آشفتگي معده نيز بسيار مفيد است.

5- سير كه يك گياه فوق العاده مفيد هم به لحاظ پيشگيري و هم به جهت درمان علايم آنفلوآنزا و سرماخوردگي به شمار مي‌آيد. سيرخام خاصيت ضدقارچي و ضد باكتريايي و همچنين داراي خواص ضدويروسي فوق‌العاده‌اي است. متخصصان انگليسي نيز در چندين آزمايش دريافته‌اند كه سير مي‌تواند سرعت درمان آنفلوآنزا را افزايش دهد.

6- نعناع كه اگر به صورت چاي نعناع مصرف شود، مي‌تواند موجب تشديد تعريق در هنگام تب شود. پس از نوشيدن چاي نعناع، بلافاصله به رختخواب رفته و خود را گرم كنيد تا در اثر تعريق زياد، تب شما كاهش پيدا كند.

7- روغن كرچك كه اگر به شكل موضعي مصرف شده و روي قفسه سينه ماليده شود به باز شدن مجاري هوايي و بهبود گردش خون در ريه‌ها كمك مي‌كند. براي اين منظور قفسه سينه را با روغن كرچك ماساژ دهيد. سپس با يك تكه پارچه وال و نازك، روي سينه را بپوشانيد و با يك بطري حاوي آب داغ روي سينه را گرم نگه داريد.

8-  پرتقال و مركبات كه به دليل دارا بودن مقادير زيادي ويتامين C اگر به صورت روزانه مصرف شوند، طول دوره بيماري را كاهش مي‌دهند.

9- ماست كه مشكلات روده‌اي ناشي از آنفلوآنزا را تسكين مي‌دهد.

10- عسل كه خواص شفابخش فوق العاده‌اي دارد و براي درمان سرفه و افزايش توان سيستم ايمني بدن بسيار مفيد است. مصرف آن به همراه آب ليموي تازه و آب ولرم به صورت شربت ضد سرفه، توصيه مي‌شود.

11-  نمك و محلول آب نمك كه مي‌تواند گلودرد را تسكين دهد و خاصيت ضدالتهابي دارد. همچنين شست و شوي مجاري بيني با محلول آب نمك به پاك شدن سينوس‌ها و جلوگيري و يا درمان احتقان بيني كمك مي‌كند. تميز كردن مجاري بيني نيز سرعت بهبود عفونت‌هاي سينوسي را افزايش مي‌دهد.

12- آب درماني كه روشي مفيد براي افزايش گردش خون است و حمام آب داغ نيز در پايين آوردن تب موثر است.

13- مريم گلي نيز به عنوان يك دهان‌شويه مناسب مي‌تواند در درمان گلودرد موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 31
  • غیر قابل انتشار: 40
  • حامد ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    42 26
    ویروس آنفولانزا = دست پخت شرکتهای معروف داروسازی غربی برای ثروت بیشتر
  • niloofar ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    34 24
    سلام من دو هفته هست مريضم سرفه هاي جركي بدي دارم دارو مصرف كردم همجنان خوب نشدم بدن دردم تازه اضافه شده. خيلي عصبي شدم.
  • شیخه ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    10 5
    مطلب خوبی بود متشکرم ولی کاش مدت ماندگاری ویروس بروی سطوح واشیا ونیز در چه دمای ودر چه مدت زمانی از بین می رفت هم درج میشد
  • بیتا ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    10 6
    خیلی خوب بود استفاده کردم ممنون
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    19 18
    سلام من چندروزیه سردردوسرگیجه دارم تمام بدنمم دردمیکنه چی کارمیتونم بکنم داروهم نمیتونم بخورم عوارض میده
  • یعقوب ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    4 2
    اطلاعات عالی بود
  • مهدیه ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    3 3
    عالی بود خیلی خوبه باورتون نمیشه ولی من الان این ویروسو کرفتم میخوام کارایی رو ک اینجا گفتن رو انجام بدم تا خوب شم ممنونم
  • مریم ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    25 21
    من 8 روزه انفولانزا گرفتم هر روز بدتر میشم تمام بدنم درد میکنه هر چی می خورم تاثیر نداره از کارو زندگی افتادم یکی به من بگه من چی کار کنم
  • محمد ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    18 16
    من گلودرد و سرفه آبریزش بینی وتب خفیفی دارم ولی سایر علایم مثل لرزو درد سر ندارم میشه گفت آنفولانزای نوع جدیده؟؟؟
  • محمد ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    10 9
    من گلودرد و سرفه آبریزش بینی وتب خفیفی دارم ولی سایر علایم مثل لرزو درد سر ندارم میشه گفت آنفولانزای نوع جدیده؟؟؟
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    7 2
    عالی بود
  • سارا ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    8 3
    من سه روزه تب دارم و تمام بدنم درد میکنه!! پنی سیلینم زدم! قرص هم میخورم! فایده ای نداره! هیچ کاری نمیتونم بکنم:(
  • روزبه ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
    10 3
    از روز دوم عید تا حالا خودم و تمام اعضای خونواده آنفولانزا گرفتیم،تعطیلات عیدمون خراب شد،برنامه سفرمون لغو شد،هر روز خودم و همسرم و بچه هارو میبرم پیش دکتر و تزریقات،غذا نمیتونیم بخوریم،حتی سوپ هم بیشتر از چند قاشق نمیتونیم بخوریم،واقعا بیماری اعصاب خورد کنیه،از زندگی ساقط شدیم
  • فریناز ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    6 5
    من هم از هفته دوم عید که گرفتار شدم دو بار دکتر رفتم و آنتی بیوتیک خوردم اما تاثیری نداشته و دو روز ه دچار سرفه های خشک نفس بر هستم . ضمنا تنگی میترال هم دارم که باعث میشه نفس تنگی هم بگیرم . لازمه به دکتر قلبم مراجعه کنم و اصولا برای درمان صحیح تر بیمارستان یا مرکز خاصی هست که مراجعه کنیم.؟
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    15 2
    ممنون از اطلاع رسانی خوبتون.چرا قبل از عید تو صداسیما اطلاع رسانی نمیکنن که باعث اپیدمی نشه.چرا مردم رو اینقدر بی اطلاع نگه میدارن.
  • علی ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    2 0
    سلام ممنون از مطلب ای کش زودتر این مطلب پیدا میکزدم 10دکتر رفتم یکی از یکی بدتر آخرسرتو حالت مرگ رسید درمانگاه خصوصی سرم آمپول پلسلین دگازا تازه یکم بهتر شدم ولی هنو ضعف بدنی هست فقط اطلاع رسانی بیشتر بشه مردم صداسیما سکوت نکن مردم نمیرن
  • امین ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
    6 3
    6 روز طول میکشه ؟ تازه اگه شانس بیارم ! بیچاره شدم تازه تو روز سوم هستم ! منو در عرض یک ساعت کوبید زمین و البته فوری رفتم دکتر تا شدیدتر نشه ولی خیلی داغونم تا حالا اینطوری آنفولانزا نگرفته بودم درضمن به واکسن ها هم نمیشه اعتماد کرد یه مدت دکترم میگفت به خاطر تحریم واکسن های چینی وارد بازار شده!
  • شقایق ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    3 1
    پدرم از ۱۲ فروردین سرما خورد علائم بیماری هی کم میشد دوباره زیاد میشد سه بارم رفته دکتر ولی هنوزم کامل خوب نشده چند روز خوبه دوباره یا گلوش درد میگیره یا آبریزش بینی باید چیکار کنیم دیگه خسته شده
  • مهدی ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
    3 1
    خیلی آموزنده بودمتشکرم
  • رهگذر ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    4 0
    سلام به همه؛ من چند روز پیش تو روستا مشغول رنگ کردن بودم که نزدیک شب کم کم حس کردم سردمه. خونمون که برگشتم درد چشمهام شروع شد بعد قسمت های دیگه هم همینطور. شب رو خواب راحتی نداشتن بدنم خیلی کوفته بو بدون اینکه آبریزش بینی داشته باشم یا گلودرد. فرداش رفتم دکتر عمومی گفت یکجور بیماری ویروسی شبیه آنفلوآنزاست که شایع شده درمان خاصی نداره فقط باید استراحت مطلق کنی تا از بدنت خارج بشه یعنی این بیماری یک دوره ای داره. ژلوفن و ایبوپروفین هم برای تسکین درد و یک آمپول که الان بعد از مصرف اینها خدارو شکر حالم بهتر شده.
  • مرتضی ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    6 3
    سلام بابت آگاهی در مورد این بیماری از شما ممنونم ،من الان چهار روزه افتادم تو رختخوابم دوبارم دکتر رفتم ولی خوب نشدم از کارو زندگی افتادم تب شدید اسهال تنگیه نفس درد قسفسه سینه سرفه همراه خلط ضعف بی حالی استخون درد شدید بی اشتهایی شدید والا موندم چکار کنم دیگه هم پلیسلین زدم هم دگزا زدم هم بتامتازون هم سرم وصل کردم دوبار قرص چرک خشک کنم زیاد خوردم شربت کتوتیفن ودیفن هیدرامین کامپاند و قرص ناپروکسن قرص آزیترومایسین و چند تا آمپول دیگه که دکتر نوشته بود واسمش یادم نیستو همه رو استفاده کردم ولی هنوز خوب نشدم نمیدونم چکار کنم حالم خیلی خرابه اگه چیزی میدونید برای من سازنده هست برای بیماری آنفولانزا در اختیارم بزارید ممنون میشم
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    6 8
    با سلام فرزند من ويروس انفولانزا دارد، 3 روز تب داشت و حالا بدنش دانه هاي قرمز زده، دكتر كفت روزايلا است البته دقيقا اسمشو نفهميدم ميشه راهنمايي كنيد ممنون
  • صديق ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    3 0
    سلام من سردرد دارم و كلوم درد مكنه تب سردوكرم دارم تمام بدنم درد مي كنه
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    3 2
    سلام اولین دارو استفاده از تب بر هاست بهترینش که سریع هم جواب میده شیاف دیکلوفناک 100میلی گرمه بعدش بقیه علایم رو میشه تحمل مرد و لا استراحت بهترش کرد اما تب خیلی مهمه
  • ابتین ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    5 1
    سلام من 16 سالمه بنظرتو باید بردکتر یا نه ؟؟؟
  • Mohsen Zeinal ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    2 2
    سلام مدت چهارروز است که سر دردکمردردشدىدوحالت تهوع ضعیف و مشگل اصلی بیرون روی اسهال شدیدم میباشد لطفا کمکم کنید چیکار کنم
  • شیرین ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    2 3
    من اسهال و گلو درد و تب و لرز و سردرد ضعف بی حالی دارم
  • امیر ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    2 6
    سلام. من دیشب تب و لرز داشتم. سرفه می کنم و یه خورده بدنم درد داره، ولی دردم شدید نیست به نظر شما من آنفولانزا گرفتم؟؟
  • امیر ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    2 0
    سلام. من دیشب تب و لرز داشتم. سرفه می کنم و یه خورده بدنم درد داره، ولی دردم شدید نیست به نظر شما من آنفولانزا گرفتم؟؟
  • امیر ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    2 3
    سلام. من دیشب تب و لرز داشتم. سرفه می کنم و یه خورده بدنم درد داره، ولی دردم شدید نیست به نظر شما من آنفولانزا گرفتم؟؟
  • تنهای تنها ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    4 1
    متاسفانه من انولانزا دارم برام دعا کنین خیلی حالم بده اومدم ببینم تو اینترنت چه خبره خداراشکر مردم مطلع شدن وپیشگیری میکنتن برام دعا کنین این روزا خیلی تنهام و همه ازم دوری میکنن همیشه میگن پیشگیری بهتر از درمانه اما من اینو جدی نگرفتم
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    2 1
    خدا بهت سلامتی بده
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    1 0
    دعات میکنم
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    1 1
    من هم دعایت میکنم. اللهم صلی علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم خدا همه مریضها رو شفا بده... صلوات
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    خوب مييشي
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    نترس
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    خوب میشید بچه ها . ایشالا.
  • لیلی ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 1
    فکرنکنم.
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 0
    ايشالله خوب ميشي
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    0 2
    برا سلامنتی بنده ام دعا کنید الان 5 روزه این بیماری رو گرفتم 15 کیلو وزن کم کردم خیلی بده
  • Ali.N1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    1 0
    برو پزشک متخصص
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    2 0
    چی باعث شیوع این بیماری در ایران شده؟؟؟؟ چه کسی؟؟؟
  • محمود ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    لیمو ترش یادتون نره همراه با نمک؟؟؟؟؟
  • ایرانی ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    2 0
    دوستان عزیز ک سرفه های طولانی دارن،این روش رو سه شب پشت سرهم انجام بدید ديگه برای همیشه از سرفه خداحافظی کنین،دوتا پرتقال نسبتا درشت را سرشو ببرید يه سر قاشق چایخوری روش نمک بپاشید بعد بزارین کف يه قابلمه ک از قبل یک لیوان آب توش ریختین،به شکل ایستاده، 15_20دقیقه بخار پز بشه زیرو خاموش کنید بعد يه کم از داغی دراومد توشو باقاشق تا آخر بتراشید و بخورید.
  • amir ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    2 1
    این آنفلانزای خوکی الان تو همه جای ایران هست؟
  • محمدرضا ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 1
    توصيه هاي پزشكي بسيار عالي ومفيدبودن ممنون از لطفتون
  • مهسا ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    1 0
    من داداشم مریضه دارم از ترس سکته میکنم یعنی خوب میشه تورو خدا بگید خوب میشه
  • مریم ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    1 1
    من دوهفتس که ابریزش سردرد استخوان درد وتعریق شدید دارم ازکاروزندگی افتادم هیچکس هم نیست که به دادن برسه خودم باید بااین حالم برم لیموشیرین وغیره بخرم دخترمم اسهال وشکم روی پیداکرده مدت طولانیه من ماست خوردم بدترشدم
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
    5 1
    سلام من انفلانزا گرفتم وقتی سرفه میکنم در شدیدی تو سینم احساس میکنم البته یه راهنمایی میخوام که باید چیکار کنم تا پنجمم دکتر نمیتونم برم چون حقوق ندادن
  • محمد ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    2 2
    آیا چشم درد هم از موارد مربوط به آنفلانزا است؟؟
  • حسن پور ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
    2 1
    سلام ؛من تب لرزه وتمام بدنم درد میکنه دکتر رفتم میگه انفلزا گرفتم دارو استامینوفن 325 و سه تا امپر بهم زدچیزی دیگه ای نداده به نظر شما چکارکنم
  • alighasemi ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    داداش لباس گرم بپوشین مریض بشین کسی به فکرتون نیست ها دکترام که ازخداشونه بایه بار رفتنم کارتونو را نمیندازن تا کم کم سه بار بهشون پول بدین شاید خوب بشین درضمن از یکی که مریضه لطف کنین یکم فاصله بگیرین تا خدای نکرده مریض نشین فدای همتون
  • سعید ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
    0 0
    قرص تامی فلو از بیمارستان تهیه کنید. تاثیرش واسه انفولانزا خوبه
  • رحیم ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام منم آنفولانزا گرفتم . حالا هم زنم و بچه ام گرفتن . هر سه مون مریضیم . استخوان درد . درد چشم و سرفه و آبریزش بینی از علايم ای آنفولانزاست . مواظب خودتون باشید
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    2 1
    سلام خیلی عالی بود نتیجه گرفتیم
  • المیرا ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    0 0
    عالی بود ممنون ازراهتمایی هاتون
  • zahra ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    2 1
    سلام بچه ها دوست من دکتره از این آنفولانزا جدیدا گرفته تو رو خدا واسش دعا کنید زودتر خوب شه:-(
  • حالا بماند ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
    2 0
    مطالب خوبی بود
  • محمد ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
    0 0
    با سلام و تشکر فراوان سوال بنده از جنابعالی این است که ویروس آنفولانزا ی جدید چقدر وقت می تواند در محیط زنده بماند
  • احسان ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    1 0
    س.این انفولانزا چطوری میگیرتت سرما بخوری یا واگیر
  • امیر ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    1 1
    تشکر . از مطالب بسیار مفیدتان استفاده کردیم . من هم مادرم مریض است و بسیار درباره ی او نگرانم .. خیلی می ترسیدم که از نوع آنفولانزای جدید کشنده باشد ... اما خدا را شکر که به گفته ی دکتر متخصص از نوع آنفولانزای عادیست و در طول 3 ال 4 روز وضعیتش رو به بهبود خواهد رفت .. با تشکر مجدد .
  • امیر ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    تشکر . از مطالب بسیار مفیدتان استفاده کردیم . من هم مادرم مریض است و بسیار درباره ی او نگرانم .. خیلی می ترسیدم که از نوع آنفولانزای جدید کشنده باشد ... اما خدا را شکر که به گفته ی دکتر متخصص از نوع آنفولانزای عادیست و در طول 3 ال 4 روز وضعیتش رو به بهبود خواهد رفت .. با تشکر مجدد .
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    0 0
    واقعاعالی بوددوستان مرسی
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    0 0
    سلام دوستان مادر من یک هفته اس شدیدا سرفه میکنن و استخوان درد شدید دارن داییم دکتره میاد اینجا معالجه شون میکنه و یک عالمه امپول و...... بهشون میزنه ولی هیچ فرقی نمیکنن,یعنی یه مدت دوساعته درداشون اروم میشه باز دوباره از استخوان درد فریاد میزنن مثل معتادا ترو خدا براشون دعا کنید که به سلامتی و زود خوب بشن واقعا بی چاره شدیم........!!!!!! نمیدونم
  • مهرداد ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    1 1
    سلام من ده روز مریضم هنوزم سر کار نمیتونم برم اراک هستم رکوردار شهرها البته در دود الودگی ۳ دکتر عمومی رفتم دو دکتر متخصص اراک دکتر خوب نداره چ کار باید کرد مطالبتونم عالی بود ما با این انفلانزا نمیریم صلوات
  • مهرداد ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 2
    سلام من ده روز مریضم هنوزم سر کار نمیتونم برم اراک هستم رکوردار شهرها البته در دود الودگی ۳ دکتر عمومی رفتم دو دکتر متخصص اراک دکتر خوب نداره چ کار باید کرد مطالبتونم عالی بود ما با این انفلانزا نمیریم صلوات
  • ناشناس ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    سلام بچه ها همتون حق دارين اينا علائم انفولانزاهست من هم خودم گرفت حتماباکوچکترين علامت دکتربرين من خواهرم فرداي بعد زايمانش گرفت به حالت مرگ رفت برگشت ١۴کيلوهم کم کرد ولي خداروشکر الان خيلي خوبه پس نترسين فقط رعايت کنين
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    1 2
    بسیارمفید وآموزنده بود.
  • سید عباس جمالی ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    من الان دوهفته ست که از عراق اومدم و همونجا مریض شدم ولی اینجا بدتر شدم الان هم از دیروز تا حالا خون بالا میارن چکار کنم.
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 1
    سلام من یک دفعه تب.کردم و و شروع سرفه که شب زید میاد سراغم و چیزی ابکی بخورم چون سرفه میکنم و میارم بالا چه کار کنم
  • حسین ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 0
    ان شاءالله همه مریضا شفا پیدا کنن حالا چه انفولانزا چه مریضیای دیگه .
  • mmm ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    2 1
    سلام پسر سه ساله ام آنفولانزا شده هر کاری میکنم تبش قطع نمیشود چکار کنم کلافه شدم خیلی نگرانم دکتر بهش استامیفیون و شربت سرفه و آموکسی سیلین داده، ولی تبش قطع نمیشود راهنمایی کنید
  • محممد ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    الان هشت روزه بیماری مث خوره به جونم افتاه هر روز از روز قبل داغونتر تنها هم هستم خونه جون ندارم کارای خودمو انجام بدم از کارم افتادم هر روز با کسالت سر کار میرم علایم بیماری کاهش پیدا نکرده6کیلو وزن کم کردم پای چشام سیاه شده رگ گردنم سفت شده کلا کلافم و بی حوصله ?من میخوام بدونم نوع جدیدی از ویروس که توی کرمان شایع شده بود و گرفتم .با تشکر اگه راهنمایی کنید
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 1
    دوستان من 10 روز قیل مبتلا شدم. علائم وحشتناک درد بدن سرفه آبریزش از بینی مثل ناودون. رفتم دکتر اول گفت آزمایش h1n1 آنفلاوانزای خوکی رو انجام بدم. مثبت بود بعد کپسول oseltamivir که تنها درمان آنفلوانزا هست بهم داد به علاوه استامینوفن کدئین. الان تازه انروز سرپا شدم.
  • سید ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    با تشکر.عالی بود
  • ناشناس ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    نمیدونم چرا این بیماری وقتی یه کار خاصی داری سراغت میاد من فردا مسابقه فوتبال بین مدارس داشتم یهو اومد یه راهی نیس زود درمان شم. امپول پنی سلین و چند تا هم قرص مصرف میکنم
  • لیلا ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    0 1
    سلام همسرمن دوروزه مریضه دکترهم بردیمش ولی لرزش وبدن دردش خوب نمیشه چیکارکنم به هیچی هم لب نمیزنه
  • یه دوست ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    4 0
    راهنماییم کنید,بچه ١٠ماهه دارم آنفلوآنزا گرفتمدارم میمیرم امروز ۴روزه,چیکار کنم زود خوب شم,هیچکی رو ندارم کمکم کنه,دارم میمیرم,از غصه ودرد,راهنماییم کنید شمارو به خدا
  • ناشناس ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    1 0
    من ک
  • erfan ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
    1 3
    سلام اقا کسی نیست جواب این سوالارو بده کجا بریم چیکار کنیم کی جوابگو هستش مرکز درمانی معرفی کنین مردم دارن از دست میرن من دو روز پیش ضعف شدید گرفتم ۵بار رفتم دکتر ۲تا سروم زدم نزدیکه ۱۰تا امپول شیافو یه عالمه قرصم به کنار اقا چیکار کنیم دکترا هر کدومشون یه چیزی تشخیص میدن یکی باشه پاسخ بدده؟؟
  • hossein mohammadnejad ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    1 3
    ممنون از اطلاعات خوبتون
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 0
    با سلام از ١ روز قبل از سال تحويل گرفتار اين بيمارى شدم دست از سرم بر نميداره تمام برنامه هاى زندگيمو ريخته به هم . لعنت خدا بر اين ويروس نامرد
  • مهدی ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    2 0
    سلام منم ازاین انفلزا گرفتم.۳روز سرفه خشک.بعد سرفه خلط..یعدشم درد عضلات و احساس خستگی دکتر هم رفتم داروهاش اثر نمیکنه راهنمایی کنید
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
    1 0
    من ازین بیماری گرفتم زیر گوشم بدجوری درد می گره ویه غده خم پیداشده سردردم دارم بدنممم بی حس وحاله استفراغ هم مب کنم تا الانم8تا سوزن ودوتاسرم روم هیچ فرقی به حاام نمی کنه و هرچی که می خورم برمی گرده لطفا راهنماییم کنین
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام.منم به این بیماری مبتلا شدم الان تقریبا 10 روزه از کار و زندگی افتادم.قرص و آمپول هم اثر موقتی داره باید دورش بگذره.کاش داروی جدیدی برا این آنفولانزا تولید بشه .از این بیماری وحشت دارم.
  • مهیا ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
    0 0
    منم بیش از 10 روزه به این ویروس میتلا شدم. ولی چیزی که مشکل منو حادتر میکنه اینه که من باردار هم هستم. صبح که از خواب بیدار میشم از تنگی نفس احساس میکنم دارم میمیرم برام دعا کنین
  • علی ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    اطلاعات خوبی بود متشکرم . . .
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    2 2
    عالی بود مرسی از راهنمایتون
  • ناشناس ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    2 2
    این ویروس هرسال داره تغییر شکل میده و جالبه که سریع واکسنش به بازار میاد.خدا لعنت کنه داروسازای غربی رو که بخاطر منافعشون و فروش واکسن این ویروس رو خودشون تولید و پخش میکنن
  • مجید ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    1 3
    من 1هفته ای هست این آنفولانزا رو گرفتم فقط طلب مرگ میکنم آقا درمانش چیه؟؟؟؟آیا واکسن داره؟؟؟هر کی میدونه چیه بگه .
  • maryam ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    4 3
    سلام خستهنباشید من یه هفته کلا این ویروس رو گرفته بودم که دوبار رفتمدکتر جواب نداد و هی حالم بهم میخورد بوی غذا رو حس میکردم تا ایکه خوب استراحت کرد از میوه های ویتامین ث مصرف کردم
  • یوسف ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    5 2
    من یه نه روزه این مریضی رو گرفتم تمام بدنم درد میکنه سرم هم درد میکنه و چیزایه دیگه تازه همراهشم عفونت معده وروده هم دارم از درس و زندگی افتادم سه بار دکتر رفتم و سه نوع مختلف سرم زدم و آزمایش دادم
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
      0 0
      خوب میشی
    • ارک IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
      0 0
      خوب شدی یانه تا برات بگم
  • على ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    0 5
    درمان اين ويروس با امپول دگزامتازول همراه بااکسپکتورانت کدوئين همراه بامايعات مٽل اب پرتقال وهندوانه ودرصورت تب شديد نوشيدن شيرباقهوه
  • مهدی ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
    3 3
    سلام. چرا یک کارشناس و متخصص دعوت نمی کنید حداقل به این سوالات پاسخ بدهد. اگر هر روز نمی تونند لااقل هر هفته یکبار که میشه. ممنون
  • معصومه تکلو ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
    4 4
    عالی بود به خیلی کمک کرد .
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
    0 0
    بی خیال جون
  • اکبری ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    5 10
    عالی بود این بیماری فقط با استراحت مطلق وگرم نگه داشتن خودتان ودمنوشهای گرم و مفید برای سرما خوردگی خوب میشه پس اصل اول استراحت
  • امیرعلی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 0
    دوستان اصلا لبنیات تو انفولا مصرف نکنید. اب نمک درست کنید البته باید اب داغ باشه داخل بینی رو شستشو بدین. چای داغ بخورین. سرتونو گرم نگه دارین...... همین. هر نیم ساعت داهل بینی رو با اب نمک بشورین تمام خلط از بین میره
  • عرشیا IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
    1 0
    باسلام پسرم دوروز شگم دردوسردردواسهال وتب داره ایا این هم انفولانزاست باید براخوب شدنش چکار کنم خیلی بی حال
  • گرگ تنها IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    1 0
    واقعن بیماریش مزخرفه
  • نفس شمال AE ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    0 0
    سلام من آنفلونزا گرفته بودم ولی سرفه هام مونده ک همراه با خلطه کسی میدونه باید چیکار کنم بهتر شم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس