کد خبر 280580
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۴

در ارديبهشت ماه سال 1344 كه مصادف با ايام محرم الحرام بود، در يكي از جلسات حجت الاسلام فلسفي، پس از خاتمه وعظ، صدايي در بين مردم طنين انداز شد كه: "خدايا دست هاي ناپاكي را كه دستور قطع دست آيت الله خميني را داده اند براي هميشه محو و نابود كن"

گروه سياسي مشرق - در ارديبهشت ماه سال 1344 كه مصادف با ايام محرم الحرام بود (در يكي از جلسات حجت الاسلام فلسفي) ... پس از خاتمه وعظ ايشان، صدايي در بين مردم طنين انداز شد كه: "خدايا دست هاي ناپاكي را كه دستور قطع دست آيت الله خميني را داده اند براي هميشه محو و نابود كن" و پس از آن شعار، صلوات او به گوش رسيد كه "به سلامتي بزرگ پرچمدار عالم تشيع حضرت آيت الله خميني صلوات بفرستيد" ...

(در اين جلسه كه تحت كنترل مامورين بود) مامورين حاضر در محل صاحب صدا را شناسايي و دستگير كردند و معلوم شد كه اين جوان بيست و يكساله، محمدعلي منتظري نام دارد.[1]

نمونه‌اي از شجاعت منتظري‏ + عكس

محمد منتظری در سال 1323 در نجف آباد اصفهان متولد شد.محمد همراه با فراگيری درس‌های دبستان، برای كمك به گذران زندگی خانواده، نخست، به كشاورزی و سپس، به كارگری در كارگاه ريخته گری و ساخت قاشق و چنگال پرداخت. در 1337، محمد، پس از سپری كردن دوره دبستان با راهنمايی پدر روانه حوزه علميه قم شد. بيشتر درس‌های حوزوی سطح و تا اندازه ای هم خارج فقه را، نزد پدرش فرا گرفت.
با استعداد و حافظه قوی و تلاش بی وقفه خود به سرعت علوم اسلامی در سطح خارج فقه و اصول و فلسفه را در محضر اساتیدی مانند حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله داماد، منتظری و مشکینی فرا گرفت و به مدارج عالی علوم اسلامی دست یافت.
شهيد منتظری پس از پيروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357، در پايه‌گذاری كميته انقلاب اسلامی در 23 بهمن و پيشبرد كار آن نقش به‌سزايی داشت. همچنين، در برپايی حزب جمهوری اسلامی در 27 اسفندماه 1357 تلاش بسياری كرد.
شهيد محمد منتظری در آغاز پيروزی انقلاب، گروهی به نام «پاسداران انقلاب اسلامی» يا «پاسا» را سرپرستی ميكرد كه يكی از گروه‌های چهارگانه ای بود كه بعدها از به‌هم پيوستن آنها، نهاد انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم ارديبهشت 1358 پايه‌گذاری شد. پاسا، پاسداری از استقلال، آزادی، حكومت اسلامی، رويارويی با صهيونيسم، واپسگرايی، استبداد و رهايی همه مستضعفان جهان را هدف خود اعلام كرد. مجله شهيد و پس از آن، روزنامه پيام شهيد، وابسته به اين گروه بودند.

نمونه‌اي از شجاعت منتظري‏ + عكس

سرانجام، محمد منتظري، هفتم تير 1360 به هنگام شركت در نشست حزب جمهوری اسلامی در دفتر مركزی حزب در ميدان سرچشمه تهران به دنبال انفجار سهمگينی كه در تالار سخنرانی حزب رخ داد، به همراه شهيد بهشتي، بسياری ديگر از نمايندگان مجلس، وزيران و مسوولان بلندپايه كشور به شهادت رسيدند؛ در اين رويداد دلخراش، 72 تن از ياران امام امت و انقلاب به خاك و خون كشيده شدند.



[1] - مجله شاهد ياران، ش 48، آبان 48، ص 4

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • بهار ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 1
    پدر کو ندارد نشان از پسر !!! ان شاالله خدا به حرمت این شهید، باباشو رحمت کنه
  • جواد ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    1 0
    خدا ایشون رو با شهدای کربلا محشور کند....
  • سید میثم ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    0 0
    ایشان کجا و پدرش کجا، خدا پدرش مورد عفو و مغفرت قرار بده و روز بر روز بر درجات محمد بیفزاید
  • حسين ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    ان شا الله با امام شهدا محشور بشه و درجاتش متعالى بشه شايد پسر عاملى بشه براى شفاعت پدر
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 1
    پدرش هم زحمت هایی کشید اما خوب عده ای دور او را گرفتند و ..... خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند
  • حق گو ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    يكي از گفته هاي پرمعناي ايشان هم اين بود كه : پدرم فرد ساده انديشي است كه افراد شيطان صفت . اطراف او را گرفته اند و بايد او را از دست آنان نجات داد !
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    مرحوم منتظری آدم بدی نبود فقط ساده بود و فریب بازهای پیچیده شیاطین را خورد که انشا الله خدا مغفرت و رحمت خود را نصب و ما کند
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    جالبه گروه ها و افرادی که با پدرش دشمنی دیرینه داشتند پس از عزل و ... تبدل شدند به دوستان و دلسوزان.. مثل میرحسین که عرق خورها و بی حجاب ها و ضد انقلاب و منافقین و حتی خاندان سلطنتی و اسرائیلی ها هم این اواخر حامی سرسخت او شده بودند
  • ناشناس ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    اسم گروه ساتجا بود
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    4 0
    چرا موجبات توهين به يكي از عالمان ديني را كه مدت ها مورد وثوق حضرت امام بود را فراهم كرده ايد اين اظهار نظر ه خدايش دور از انصاف است و بايد به درگاه خداوندپاسخگو بود! خداوند پدر وپسر را بيامرزد كه هردو ازاسوانه هاو براي انقلاب اسلامي زحمات ورنج هاي فراواني را متحمل شدند.
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    کجایند آن مردان بی ادعا و نترس و خالص ...
  • حجت ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    البته یکی ا استوانه ها یه خورده کجی داشت
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    0 0
    کجا این حرفو زذه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس