فوکویاما از بین بردن شورای نگهبان بعنوان انچه بقای ولایت فقیه است را پیشنهاد می‌دهد و بعد از چندین سال در فتنه88 فتنه گران دنباله فوکویاما به تخریب گسترده شورای نگهبان می‌پردازند.

گروه فرهنگی مشرق- «در بین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت، فقهی است؛ یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد. ولایت‌پذیری شیعه که براساس صلاحیت هم شکل می گیرد، آن را تهدید ناپذیر کرده است» این ها عبارات فرانسیس فوکویاما [نظریه پرداز و نویسنده کتاب پایان تاریخ (The End Of History)] در سال 1986 در کنفرانس بازشناسی هویت شیعه می باشد، همان کنفرانس معروفی که به بررسی نقاط قوت و ضعف شیعه  می پردازد و در محافل رسانه‌ای و ژورنالیستی بازتاب گسترده ای می یابد. 
 
فوکویاما در همان کنفرانس بعد از بازشناسی نقاط قوت و ضعف شیعه راهکارهای عملی را نیز برای رویایی غرب صهیونیستی با شیعه می دهد او اینگونه پیشنهاد می دهد که پیش از وقوع  فاجعه ای به خاطر وجود عنصر شهادت در میان شیعیان، جنگ به هر صورت متوقف شود و برای پس از جنگ پروژه مهندسی معکوس برای شیعه و مهندسی صحیح برای غرب را پیشنهاد می دهد. فوکویاما معنی و مفهوم مهندسی معکوس برای شیعیان ایران را در ابتدا "تهاجم به  ولایت فقیه" ذکر می‌نماید و تاکید می‌کند که "تا ولایت فقیه را نزنید، نمی توانید به ساحت قدسی کربلا و مهدی تجاوز کنید."
 
فوکویاما در ادامه مجددا تاکید می‌کند: "شما باید ولایت فقیه را بزنید، بعد اگر بپرسید چگونه می شود ولایت فقیه را زد؟ من می‌گویم از طریق اصلاح قانون اساسی. در قانون اساسی آنچه موجب قوام و بقای ولایت فقیه است شورای نگهبان است اگر بتوانید این رکن را از قانون اساسی حذف کنید، خود بخود ولایت فقیه هم در یک رفراندم زده می‌شود! شما باید این فیلتر را از بین ببرید ..."

در دستور عملیاتی فرانسیس فوکویاما به صراحت طرح حمله به شورای نگهبانی را داده میشود که یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی است و در کلام امام راحل از جایگاه بالایی برخوردار است که پیام  امام خمینی در تاریخ 25 اردیبهشت 63[پس از جوسازى شدید علیه شوراى نگهبان و عملکرد آن در ابطال چند حوزه‌ی انتخابیه] تنها نمونه ای از این جایگاه والا می باشد «من به این آقایان هشدار مى‌دهم که تضعیف و توهین به فقهاى شوراى نگهبان امرى خطرناک براى کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد مى‌شود و در آخر، رژیمى را ساقط مى‌نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هرچند مخالف نظر و سلیقه‌ی شخصى‌مان باشد، احترام بگذاریم و به این جمهورى نوپا که مورد هجوم قدرت‌ها و ابرقدرت‌هاست وفادار باشیم. در خاتمه باید بگویم که حضرت آقایان فقهاى شوراى نگهبان را با آشنایى و شناخت تعیین کردم و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم مى‌دانم و امید آن دارم که این نحو امور تکرار نشود و به شوراى نگهبان تذکر مى‌دهم که در کار خود استوار باشید و با قاطعیت و دقت عمل فرمایید و به خداى متعال اتکال کنید. از خداوند تعالى عنایت و رحمت براى ملت عزیز را خواستارم.»

باید گفت که این توصیه راهبردی فوکویاما در فتنه 88 به عنوان یکی از تاکتیک های اصلی بکار گرفته می‌شود و پیاده نظام های استکبار پیش از همه شورای نگهبان را مورد هدف قرار میدهند.
احمد قدیری ابیانه [کارشناس مسائل رسانه و سفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا] در کتاب تکنیک های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر نمایی از تردید افکنی روزنامه اعتماد ملی را در قبل و بعد از انتخابات 88 را بررسی می‌کند و حملات این روزنامه را در یک ماه قبل از انتخابات [اردیبهشت ماه] به شورای نگهبان را پروسه ای از القای تقلب در انتخابات  می داند.

درست پنج ماه قبل از انتخابات دهم ریاست جمهوری توسط نامزدهای اصلاح طلبان پروژه خطرناک  کمیته صیانت از آرا کلید میخورد و بازتاب فراوانی در رسانه‌‍های معاند و ضد انقلاب پیدا می کند که هدف اصلی از ایجاد این کمیته نیز کاشتن بذر شبهه نسبت به عملکرد شورای نگهبان در انتخابات می باشد.دکتر عباسعلی کد خدایی [سخنگوی وقت شورای نگهبان ] در مصاحبه ای با ویژه نامه فتنه روزنامه همشهری که یک سال بعد از انتخبات دهم منتشر میشود اینگونه واکنش نشان می‌دهد که: شما نمی‌توانید انتخابات را در جمهوری اسلامی ایران برگزار کنید ولی مثلا مکانیسم های نظارت آمریکا را طلب کنید و بالعکس، هر کشوری نظام سیاسی،‌ قوانین و مکانیسم های نظارتی خاص خود را دارد. این که مثلا کمیته ای تحت عنوان صیانت از آرا را تشکیل دهیم کاملا راه غلطی بود.»

بعد از انتخابات نیز شورای نگهبان در صدر حملات  گسترده و نظام یافته فتنه گران قرار میگیرد . یکی از نامزد های شکست خورده در انتخابات در خرداد 88 طی نامه ای به شورای نگهبان با برشمردن ادعاها مبنی بر تقلب در انتخابات  عملا شورای نگهبان را به دست داشتن در تقلب و تغییر نتایج آرا انتخاباتی متهم میکند در بخشی از این نامه خطاب به شورای نگبان اینگونه آمده است که:« حضور گسترده مردم حماسه‌ای آفرید که در تاریخ سه دهه انقلاب اسلامی ایران و مردم‌سالاری بی‌سابقه بود. هرچند نتیجه آن را طوری دیگر جلوه دادند و با وارونه نشان دادن نتیجه آن خود را بناحق و همانند سایر موارد فاتح این عرصه هم معرفی کردند؛ ولی شور و شعور اجتماعی ملت ایران در حافظه تاریخ خود این بی‌عدالتی و قانون‌شکنی را باور نخواهد کرد.»
اگر در اوایل انقلاب اسلامی  افراد انقلابی چون آیت الله مطهری،‌ آیت الله بهشتی توسط نیروهای ضد انقلابی به شهادت رسیدند اما در سالیان گذشته این شخصیت آیت الله جنتی[دبیر شورای نگهبان] است که توسط رسانه ها ماهواره ای و خبری دشمنان انقلاب اسلامی ترور می شود و هجمه های گسترده به این شخصیت میشود.
 
در باب شخصیت آیت الله جنتی همین نقل قول آیت الله علم الهدی کافیست تا به شخصیت انقلابی آیت الله جنتی پی برد.آیت الله علم الهدی اینگونه می گوید که: از روزی که فرزند ایشان از مسیرش از اسلام جدا کرد و به جریانات چپ پیوست ایشان دیگر حتی نام او را به زبان نیاورده است.»

در آخر باید گفت که این دستور راهبردی فرانسیس فوکویاما توسط سربازان جاهل و ارزان قیمت خود در داخل کشور اجرایی میشود و تریبون های گسترده ای در حمله به شورای نگهبان بسیج می شوند و به قول وحید جلیلی رهبری به خاطر  آنکه نظارت استصوابی جریان اشرافی در مورد نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد و حاضر به وتوی جمهوریت نظام برای حفظ اسلامیت سلطنتی – حکمیتی آنان نمی‌شود هدف تیرهای سهمگین قرار می‌گیرد و فریاد "این عمار"ش در هیاهوی سکوت رهروان مخلص عبدالله بن عمر و شریح قاضی و ربیع بن خثیم به تغافل  سپرده می‌شود.


ارسالی از خبرنگار افتخاری مشرق: میلاد ذوالفقاری

مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    0 0
    حرف حرف درستی است ولی متاسفانه هیچ گونه سندی برای سخنرانی مورد اشاره یافت نمی شود، مشرق لطفا اگر سندی برای این سخنرانی فوکویاما موجود است(متن سخنرانی، رپرتاژ خبر و...) به عنوان منبع معرفی کنید
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    0 0
    بله آقای ناشناس یسیاری از اسناد را باد می برد - روش نفی این گفته ها نیز یکی از تدبیرهای جریان براندازی است
  • سرباز ولایت ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    زنده باشی مشرق سایت محبوب ما به خاطر روشن گری هایی که برای افزایش بصیرت ما داری ممنون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس