مراسم بهترين بازيکن جهان در زوریخ سوئیس برگزار شد و کریستیانو رونالدو توپ طلای 2013 جهان را پس از 5 سال مجدداً به دست آورد.

به گزارش مشرق، مراسم بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 2013 از ساعت 21 به وقت تهران و با اجرای رودگولیت و فرناندا لیما آغاز شد و بهترین های فوتبال جهان در سال 2013 معرفی شدند. مهمترین جایزه این مراسم بدون شک توپ طلای بهترین بازیکن جهان بود که به کریستیانو رونالدو رسید. این مراسم به طور زنده از شبکه ورزش سیما پخش شد.
3 نامزد کسب توپ طلا و مربیان نامزد بهترین مربی جهان در نشست خبری پیش از مراسم شرکت کردند.

ریبری: بودن در کنار دو بازیکن بزرگ برایم افتخارآمیز است
به گزارش مشرق، فرانک ریبری یکی از سه بازیکن نهایی برترین فوتبال جهان در سال 2013 است که طی مراسمی در شهر زوریخ قرار است برنده آن تا ساعاتی دیگر اعلام شود.



فرانک ریبری در نشست خبری خود قبل از مراسم توپ طلای جهان گفت: من سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و توانستم همراه بایرن مونیخ افتخارات زیادی کسب کنم که برای من بسیار مهم بودند. همچنین توانستم همراه تیم ملی فرانسه به جام جهانی 2014 صعود کنیم که این‌ها دو اتفاق به یادماندنی برای من در سال 2013 بود. اینکه در بین سه نامزد نهایی برترین بازیکنان فوتبال جهان قرار دارم یک اتفاق خیلی خوب برای من است و به آن افتخار می‌کنم. در کل 2013 سال بسیار خوبی برای من بود. هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی. قرار گرفتن در کنار دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان مثل لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای من افتخار است.

او ادامه داد:‌ دوست دارم در سال 2014 نیز بتوانم به همراه بایرن مونیخ و تیم ملی فرانسه به افتخارات مهمی دست پیدا کنم. سال آینده باید همراه تیم ملی فرانسه در جام جهانی باشیم که برای ما بسیار مهم است و دوست دارم که در آن بازی‌های خوبی را از خود نشان دهم.

رونالدو: زندگی بدون بردن توپ طلا هم ادامه دارد
به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو یکی از سه نامزد نهایی دریافت توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 پیش از آغاز مراسم اهدای توپ طلا در نشستی خبری شرکت کرد.

او درباره احساسش از حضور در مراسم بهترین‌های فوتبال جهان گفت:‌ خیلی خوشحالم که اینجا هستم. می‌دانستم که یکی از سه نامزد نهایی برترین‌های فوتبال جهان خواهم بود. هر کدام از ما می‌توانیم برنده این عنوان شویم. اگر من بتوانم به این عنوان دست پیدا کنم خیلی فوق‌العاده خواهد بود اما اگر هم نتوانم اتفاقی نیفتاده و زندگی در جریان خواهد بود.

رونالدو درباره رابطه‌اش با سپ‌بلاتر گفت: آن موضوع گذشته‌ است. ما تلفنی با هم صحبت کردیم و سوء تفاهم‌ها برطرف شده است. حضور در بین سه نامزد نهایی توپ طلای فوتبال جهان مزد یک سال زحمت و تلاش شماست. امیدوارم که سال دیگر هم اینجا باشم.

مهاجم پرتغالی رئال مادرید درباره تمجید لیونل مسی از او گفت: من آدمی هستم که همیشه دوست دارم رقابت کنم از اینکه در فوتبالم با لیونل مسی و فرانک ریبری رقابت می‌کنم افتخار می‌کنم. ما همه سعی می‌کنیم که برای باشگاه‌هایمان تمام تلاش خود را انجام دهیم. این می‌تواند هم به سود ما باشد هم به سود فوتبال.

رونالدو درباره اوزه بیو که چندی پیش درگذشت نیز گفت: از اینکه در کنار اوزه بیو بودم افتخار می‌کنم. او همیشه نصیحت‌های قابل توجهی به من می‌کرد و همیشه از این نصیحت‌ها در راه رسیدن به موفقیت استفاده می‌کردم. او همیشه به عنوان یک انسان بزرگ در ذهن من باقی می‌ماند. درگذشت او باعث ناراحتی زیاد من شد.

رونالدو در پایان درباره حضور در جام جهانی 2014 گفت: پیش‌بینی می‌کنم که جام جهانی بسیار فشرده‌ای را در پیش داشته باشیم. بهترین بازیکنان و بهترین تیم‌ها در جام جهانی حضور دارند و مطمئنم که رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار خواهد شد. خوشحالم که توانستم همراه پرتغال یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی باشیم.

مسی: برای رسیدن به آرزوهایتان با تمام توان تا پایان بجنگید
به گزارش مشرق، لیونل مسی یکی از سه نامزد توپ طلای فوتبال جهان در مراسم برترین‌های فوتبال جهان در زوریخ شرکت کرد و درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت.

فوق ستاره آرژانتینی درباره حضور در جام‌جهانی 2014 برزیل گفت: جام جهانی بالاترین رویداد فوتبالی برای هر بازیکن است. این که در جام جهانی حضور داری، خیلی خوب است. همه از ما انتظار موفقیت در جام جهانی را دارند. تیم ما انگیزه زیادی برای جبران آن چه در آفریقای جنوبی رخ داد را دارد و می‌خواهیم در جام جهانی 2014 آن‌ را جبران کنیم. امیدوارم که بتوانیم در جام جهانی عملکرد خوبی را از خود نشان دهیم.

مسی در ادامه درباره کریستیانو رونالدو رقیبش در کسب توپ طلای فوتبال جهان گفت:‌ آنچه کریستیانو رونالدو با باشگاهش و تیم ملی‌اش انجام داده است، قابل ستایش بوده فرقی ندارد که ما در دو تیم مخالف هستیم و همیشه با هم رقابت داریم. چیزی که واضح این است که همیشه باید بازیکنانی را که خوب هستند، ستایش کنیم و من کریستیانو رونالدو را برای آنچه در سال 2013 انجام داد، ستایش می‌کنم.

مسی درباره هفتمین حضورش در جمع‌ برترین‌های فوتبال جهان گفت: هیچ وقت به این دست مسایل فکر نمی‌کنم. تمرکز من روی موفقیت با بارسلونا و کسب قهرمانی با تیمم است. برای من موفقیت با تیمم از کسب جوایز فردی بااهمیت‌تر است. از اینکه توانسته‌ام از لحاظ فردی و تیمی جوایز مختلفی را در سال‌های مختلف کسب کنم، خوشحالم. همین که امسال در بین سه نامزد نهایی برترین‌های فوتبال جهان هستم به خودی خود برای من یک جایزه است. امیدوارم که به اندازه کافی خوش‌شانس باشم که یک توپ طلای دیگر را کسب کنم.

مسی در پایان به فوتبالیست‌های جوانی که می‌خواهند فوتبال را دنبال کنند، پیشنهاد کرد برای رسیدن به سطح بالای فوتبال جهان سخت‌کوش باشند. آنچه که من به بازیکنان جهان پیشنهاد می‌کنم این است که برای رسیدن به آرزوهایتان با تمام توان تا آخر بجنگید.

تیم برگزیده فوتبال جهان در سال 2013

به گزارش مشرق، اسامی 11 بازیکن تیم منتخب فیف‌پرو - فیفا در سال 2013 در مراسم اهدای توپ طلای فیفا در سال 2013 در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس اعلام شد.

بازیکنان تیم منتخب فیف‌پرو - فیفا در سال 2013 که به شیوه 3-4-4 بازی می‌کند، به شرح زیر هستند:

دروازه‌بان: مانوئل نویر

مدافعان: فیلیپ لام، تیاگو سیلوا، سرخیو راموس، دنی آلوس

هافبک‌ها: آندرس اینیستا، ژاوی هرناندس، فرانک ریبری

مهاجمان: لیونل مسی، کریستیانو رونالدو، زلاتان ابراهیموویچ 

کلوپ: هاینکس سزاوار کسب جایزه برترین مربی سال است
به گزارش مشرق، مراسم توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 تا دقایقی دیگر در زوریخ سوئیس برگزار خواهد شد و در این میان برترین مربی سال 2013 هم انتخاب خواهد شد.

یورگن کلوپ که خود به عنوان نامزد برترین مربی سال در این مراسم حضور دارد، اظهار داشت: حضور در این مراسم خوشحال کننده است و این یک افتخار بزرگ برای من است که اینجا حضور دارم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم یوپ هاینکس بتواند جایزه برترین مربی سال را به دست آورد و او از همه بیشتر سزاوار کسب این عنوان است.

یورگن کلوپ در کنار هاینکس و فرگوسن نامزد کسب برترین مربی مرد سال 2013 هستند.

ژاک روگ جایزه ریاست فیفا را دریافت کرد
به گزارش مشرق، در مراسم اهدای بهترین‌های فوتبال جهان در سال 2013،  ژاک روگ جایزه ریاست فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا را دریافت کرد.

سیلویا ناید برترین مربی زن سال 2013 شد
به گزارش مشرق، مراسم اهدای توپ طلای فیفا امشب در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و برترین مربی زن سال 2013 انتخاب شد.

رالف کلرمن (ولفسبورگ)، سیلویا ناید (آلمان)، پیا سانداژ (سوئد) نامزدهای این بخش بودند که سیلویا ناید از آلمان این عنوان را کسب کرد. جایزه وی را روی هاجسون سرمربی تیم ملی انگلیس به وی اهدا کرد.

یوپ هاینکس برترین مربی فوتبال جهان شد
به گزارش مشرق، مراسم اهدای توپ طلای فیفا امشب در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و یوپ هاینکس موفق شد عنوان برترین مربی فوتبال جهان در سال 2013 را بدست آورد.
الکس فرگوسن و یورگن کلوپ هم در این بخش نامزد بودند.



هاینکس: 10 سال پیش رویای چنین افتخاری را هم نمی‌دیدم
به گزارش مشرق، یوپ هاینکس، سرمربی فصل گذشته بایرن مونیخ پس از دریافت جایزه‌اش به عنوان بهترین سرمربی فوتبال دنیا در سال 2013 گفت: بی‌نهایت خوشحالم و قدران موقعیتی هستم که به من داده شد، موقعیتی که باعث شد در اینجا حضور پیدا کرده و این جایزه را کسب کنم. کسب این جایزه در پایان دوران کاری‌ام برای من ارزش فراوانی دارد. معمولاً در ورزش‌های تیمی مانند فوتبال رو به راه کردن اوضاع کاری بسیار سخت است. موفقیتی که بایرن مونیخ در فصل گذشته به دست آورد تنها به خاطر حضور من نبود بلکه به لطف تلاش تمامی اعضای باشگاه بود. همه کنار هم کار کردند تا بایرن این دوره موفق را تجربه کند.

هاینکس افزود: ما در تیم‌مان بازیکنان طراز اول و بزرگی داریم که شاهد ارائه بازی‌های حیرت‌آوری از سوی آنها بودیم. البته کادر فنی هم تاثیر خود را گذاشت. می‌خواهم از همه کسانی که در کنار یکدیگر تلاش و به من کمک کردند تا این تیم قهرمان را بسازم تشکر کنم. شاید 10 سال پیش من حتی رویایی چنین روزی را هم نمی‌دیدم. از بودن در این مراسم احساس شعف می‌کنم. از همه شما بسیار متشکرم.

جایزه بازی جوانمردانه سال 2013 به تیم ملی افغانستان رسید
به گزارش مشرق، در مراسم اعلام برترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013 جایزه بازی جوانمردانه سال به تیم ملی افغانستان رسید.

ایبراهیموویچ جایزه پوشکاش را به دست آورد
به گزارش مشرق، فیفا در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013، جایزه پوشکاش که به زیباترین گل اختصاص دارد را به زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم تیم ملی سوئد به خاطر گل زیبایش به تیم ملی انگلیس در یک بازی دوستانه اهدا کرد. جایزه زلاتان را جولیو سزار، دروازه‌بان تیم ملی برزیل اهدا کرد.
در این بخش نیمار ستاره تیم ملی برزیل و نمانیا ماتیچ از صربستان هم نامزد بودند. (فیلم سه گل نامزد زیباترین گل سال)

نخستین توپ طلای افتخاری جهان در دستان پله
به گزارش مشرق، فیفا برای اولین بار جایزه برترین بازیکن گذشته فوتبال جهان را به پله اسطوره فوتبال برزیل اهدا کرد. او پس از حضور روی سن بابت این تقدیر گریست.

فیفا در سال 2000 پله را به عنوان فوتبالیست قرن برگزید. پله موفق شد 3 بار قهرمان جام جهانی شود ولی هرگز موفق به دریافت توپ طلا نشد چرا که در آن زمان این جایزه وجود نداشت!



پله: همیشه به برندگان توپ طلا حسودی می‌کردم!/ قول داده بودم گریه نکنم
به گزارش مشرق، پله، اسطوره فوتبال برزیل در مراسم معرفی برترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013 جایزه توپ طلای افتخاری فیفا را از دستان سپ بلاتر گرفت تا به نوعی از حسرت او برای پیوستن به فهرست ستاره‌های دارنده توپ طلای دنیا کاسته شود.

پله پس از دریافت این جایزه اظهار داشت: من به خانواده‌ام قول داده بودم که در این مراسم گریه نکنم اما من آدم احساساتی هستم و نتوانستم جلوی خودم را بگیرم. اول از همه باید از خدا تشکر کنم که به من سلامتی داد تا سال‌های متمادی بازی کنم.

وی در ادامه افزود: البته من هرگز تنها نبودم. زمانی که ما درباره دوستانم حرف می‌زنیم، مردم بازیکنان را به یاد می‌آورند اما ما نباید حتی آن پسری که کفش‌های‌مان را تمیز می‌کرد، ماساژور تیم و افرادی دیگری که در تیم مان بودند را از یاد ببریم. من این جام را با همه آنها تقسیم می‌کنم.

پله تصریح کرد: من در طول حرفه‌ام جام‌ها و جوایز بسیاری کسب کرده‌ام اما همیشه به همه آن بازیکنانی که توپ طلا را می‌بردند، حسادت می‌کردم. توپ طلا جایزه‌ای بود که من هرگز نمی‌توانستم آن را ببرم، چون در فوتبال اروپا بازی نمی‌کردم. حالا خدا را شکر می‌کنم که با دریافت این جایزه می‌توانم ویترین جام‌های خانه‌ام را کامل کنم.

آنجرر برترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال 2013
به گزارش مشرق، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان در زوریخ سوییس برگزار شد و نادین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان آلمان به عنوان برترین بازیکن زن فوتبال جهان در سال 2013 انتخاب شد. 

آنجرر: تصور نمی‌کردم برنده جایزه برترین فوتبالیست زن سال باشم
به گزارش مشرق، نادین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی بانوان آلمان که سال گذشته به همراه ژرمن‌ها برای ششمین دوره متوالی قهرمان جام ملت‌های اروپا شد، پس از دریافت جایزه بهترین فوتبالیست زن سال 2013 اظهار داشت: باید بگویم که کمی تعجب کردم اما بابت دریافت این جایزه از همه آنهایی که به من رای داده‌اند، تشکر می‌کنم. من فقط می‌خواهم به مارتا و ابی ومباک (2 نامزد دیگر دریافت جایزه برترین بازیکن زن سال) که آنها هم سالی باورنکردنی داشتند، ادای احترام کنم.

آنجرر افزود: یک بازیکن هرگز به تنهایی نمی‌تواند چنین موفقیتی را کسب کند. من باید از هم‌تیمی‌هایم و همینطور مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی بانوان آلمان تشکر کنم. او مرا به سطحی رساند که هرگز تصورش را نمی‌کردم. همچنین باید از همه اعضای خانواده‌ام که همیشه با تمام وجود از من حمایت کردند، قدردانی کنم. ضمن اینکه دوستانم نیز همواره حامی من بوده‌اند. از همه متشکرم.

رونالدو توپ طلای 2013 را به دست آورد

به گزارش مشرق، ستاره پرتغالی در شرایطی به این عنوان رسید که از سوی کارشناسان در حدود 27.99 درصد رای آورد و این درحالی بود که اختلافش با نامزدهای دوم و سوم بسیار اندک بود.

لیونل مسی در رای‌گیری انجام گرفته 24.72 درصد رای آورد و فرانک ریبری 23.36 درصد و اختلاف بسیار اندکی با دو ستاره فوتبال جهان داشت. رونالدو پیش از این در سال 2008 هم توپ طلای فوتبال جهان را کسب کرده بود.

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا در سال 2013 امشب (دوشنبه) در مراسمی در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و در آن کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا انتخاب شد تا برای دومین بار در طول دوران بازیگری خود توپ طلا را َاز آن خود کند. 


ستاره رئال مادرید پس از کسب این جایزه در حالی که می گریست از همسر و پسرش هم تشکر کرد. لیونل مسی و فرانک ریبری هم نامزد دریافت توپ طلای فوتبال سال 2013 بودند.

رونالدو که پیش از این در سال 2008، زمانی که توپ طلا به تنهایی توسط نشریه فرانس فوتبال ارائه می‌شد، این افتخار را کسب کرده بود، به لطف گل‌های پرشمارش در سال 2013  که او را به گلزن‌ترین مهاجم دنیا تبدیل کرد توانست توپ طلای فیفا را از آن خود کند. این در حالی است که او در فصل گذشته نتوانست هیچ افتخار تیمی را به همراه کهکشانی‌ها کسب کند.

کاپیتان تیم ملی پرتغال در سالی که گذشت 63 گل به ثمر رساند که مهم‌ترین آنها 4 گلی بود که در دور پلی‌‌اف مرحله انتخابی 4 جام جهانی در ترکیب تیم ملی کشورش به سوئد زد. رونالدو در بازی رفت در لیسبون یک گل و در بازی برگشت در استکهلم 3 گل زد تا به تنهایی تمام گل‌های پرتغال را در دور پلی‌آف به ثمر رسانده باشد.

به این ترتیب کریستیانو رونالدو به سلطه لیونل مسی بر فوتبال جهان که 4 سال اخیر به طور پیاپی توپ طلا را تصاحب کرد پایان داد.

رونالدو: بدون کمک هم‌تیمی‌هایم امکان نداشت توپ طلا را ببرم
به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو پس از دریافت توپ طلای فیفا و معرفی شدن به عنوان برترین بازیکن جهان در سال 2013 اظهار داشت: اول از همه باید از همه هم‌تیمی‌هایم در رئال مادرید و تیم ملی پرتغال یک قدردانی بزرگ انجام دهم. بدون تلاش‌های آنها کسب این جایزه امکانپذیر نبود. من بسیار خوشحالم چون بردن این جایزه بسیار سخت است.



رونالدو افزود: تمام کسانی که به من برای کسب این جایزه انفرادی کمک کردند سزاوار تقدیر و تشکر هستند، همسرم، دوستانم و پسرم. اکنون برای من لحظه فوق‌العاده احساسی است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که از همه کسانی که سبب شدند این جایزه به من برسد تشکر می‌کنم.
رونالدو در شرایطی موفق به کسب توپ طلا شد که در مسیر رسیدن به این افتخار رقبایی مانند لیونل مسی و فرانک ریبری داشت.

رونالدو با چند اختلاف برنده توپ طلا شد؟
به گزارش مشرق، سایت فیفا امتیازاتی که کریستیانو رونالدو، فرانک ریبری و لیونل مسی به عنوان 3 نامزد نهایی کسب توپ طلا دریافت کرده‌اند را منتشر کرد. در میان این 3 نامزد، رونالدو، ستاره پرتغالی خط حمله رئال مادرید با کسب 1365 امتیاز به عنوان نفر اول انتخاب و برنده توپ طلا شد. پس از او لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی بارسلونا با کسب 1205 امتیاز عنوان دومین بازیکن برتر و فرانک ریبری، بال فرانسوی بایرن مونیخ با 1127 امتیاز به عنوان سومین بازیکن برتر دنیای فوتبال در سال 2013 معرفی شدند.
برای مشخص شدن چهره برترین بازیکن فوتبال جهان 184 سرمربی و 184 کاپیتان تیم‌های ملی عضو فیفا و همچنین 173 کارشناس رسانه‌ای رای دادند.
 در بخش زنان نیز آرای کسب شده توسط 3 نامزد نهایی اعلام شد به طوری که نادین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی آلمان و برنده جایزه برترین فوتبالیست زن سال 612 رای، ابی ومباک، مهاجم تیم ملی آمریکا 539 رای و مارتا، ستاره تیم ملی برزیل با 493 رای به ترتیب اول تا سوم شدند.

مسی:رونالدو برنده‌ای شایسته برای توپ طلا بود و هیچ حرف و حدیثی وجود ندارد
به گزارش مشرق، لیونل مسی در واکنش به اهدای توپ طلای سال 2013 به کریستیانو رونالدو اظهار داشت: رونالدو سال فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت بنابراین هیچ حرف و حدیثی درباره رسیدن توپ طلا به او باقی نمی‌ماند. سال گذشته برای هر 3 ما (رونالدو، مسی و ریبری) فوق‌العاده بود و به همین دلیل است که ما در مراسم حضور داشتیم.

مسی افزود: هر کسی که توپ طلا را می‌برد برنده‌ای شایسته برای آن است. نمی‌دانم اگر سال گذشته مصدوم نمی‌شدم وضعیت فرق می‌کرد یا خیر اما من به دلیل مصدومیت زمان زیادی از میادین دور بودم. آن مصدومیت‌ها سبب شد که من سال گذشته در پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در اوج نباشم و فصل جدید را هم با مصدومیت آغاز کنم. من مدت زیادی از میادین دور بودم اما نمی‌شد کاری در موردش انجام داد. کریستیانو سال خوبی داشت و با شایستگی توپ طلا را برد.

ستاره آرژانتینی کاتالان‌ها افزود: امیدوارم که سال آینده به این مراسم برگردم و بارسلونا بار دیگر نمایندگانی در این مراسم داشته باشد، درست مثل امسال که 4 نماینده در تیم منتخب فیف پرو داشت. من خیلی دوست داشتم که امسال هم توپ طلا را ببرم، در واقع همیشه خواسته‌ام که آن را ببرم اما همانطور که گفتم شکایتی به خاطر از دست دادن آن ندارم. کریستیانو برنده‌ای شایسته برای توپ طلا بود.

مسی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا 4 دوره پیروزی متوالی‌اش برای کسب توپ طلا، از دست دادن توپ طلای 2013 را برای او سخت‌تر کرده یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر. من در هر حال می‌خواستم توپ طلا را ببرم و این وضعیت فرقی در انگیزه من به وجود نیاورده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 169
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    1 0
    کریس به حقش رسید,
  • فرشاد ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    2 0
    بهترین مسی فقط مسی
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    عالیه مشرق. دمت گرم برای پوشش خوبت
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 1
    رونالدو بهترین بازیکن شد
  • ali ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    رونالدو به حقش رسید 4سال بود پشت مسی بود حالا وقتشه
  • CR7 ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 1
    به احترام رونالدوی رویایی کلاه از سر برمی دارم.رونالدو محشره .سال پیش هم حق اون بود ولی مسی شد.رونالدو بهترینه.
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 2
    خیلی خوب شد رونالدو برنده شد اخه مسی هم ادمه
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    2 2
    نوش جان کریس
  • ن س ز ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 2
    به كوري چشم حسودان زنده باد افغانستان 
  • cr7 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 3
    LIKE RONALO JUST cr7 پارسال هم حق رونالدو بود. ازش گرفتن ولی امسال دیگه هیچ حرفی نبود. کامل ترین فوتبالیست تاریخ دنیا ی فوتبال> رونالدو
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    1 1
    تبریک به طرفداران رونالدو
  • س خ ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    1 1
    حق رونالدو بود
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 1
    چرا تو عکس همه اون طرفین، مسی با کت شلوار قرمز این طرف رو نگاه میکنه،چرا تک افتاده؟‏!‏
  • احمدمرادی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    2 0
    جایزه بازی جوانمردانه تیم ملی جمهوری اسلامی افغانستان راتبریک عرض میکنم وتشکرمیکنم ازشماوسایت محبوبتان
  • سعید ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    1 0
    سلام بر مسی
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 2
    مسي خارج از بارسلونا یه بازیکن کاملا معمولیه همچنان که در تیم ملی هم درحد اسمش بازي نمیکنه ولی رونالدو در اسپورتینگ,منچستر,ورئال. واین اواخر درتیم ملی شایستگی نشون داده
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    باسه باسه. تو خوبی. کور چیه، حسود کیه. بیا برو بابا جون دلت خوشه. مورچه چیه که کله پاچه داشته باشه. نوش جونتون جایزه دهن پر کنی ما شا الله. اصلا تا به حال فوتبالم بازی کردید که جایزه بازی جوان مردانه رو هم گرفتید ؟!
  • علی7 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام به همه طرفداران کریس رونالد دمش گرم واقعا عالی به به چشم حسود کور بشه انشا الله مسی هم با حسرت هر چه تمام تر نگاه کنه فکر کرده پس کیه چهار سال گرفته چون پلاتینی با مسی رفا امد خانوادگی داشت منم بودم چهار سال میگرفتم حالا بارسایی گرامی بشینن گریه کنن دمتون گرم نظر بدید بزارید روشون نشه بیان به این سایت
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    ویوا افغانستان ولی چه ربطی داشت؟!
  • afshin ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    لياقت رونالدو واقعا ود نوش جانش-فوتاليست هاي ما دانند اينها حقشون بيشتره ولي شما...........!!!!درود برتمامي فوتباليستهايي كه باتمام توان بازي ميكنند
  • شفیعی ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 1
    رونالدو غیر دو سال بقیه سال ها از مسی بهتر بوده و الانم مبارکش باشه.
  • omid ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 1
    زنده باد کرنس .®
  • ali ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    only AFG
  • alireza ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 1
    بعد چهار سال که حق رونالدو رو خوردن بلاخره حقشو بهش دادن همه فوتبال فهما میدونن که این چند سال هم حق کریس گرفتن توپ طلا بوده نه مسی تبریک به همه دوستداران کریس
  • ابراهيم ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    1 0
    رونالو خوش شانس بود كه امسال مسي چندبار و چندين ماه مصدوم بود واگرنه مثل 4 سال قبل هم بايد دست خالي بيرون ميومد
  • سجاد ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    مرسی cr7 رونالدو به حقش رسید بهترینه
  • امیر ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 1
    درد و بلای رونالدو تو سر مسی و خیلیای دیگه... افغانستان آخه کشور که جایزش باشه؟
  • محمد117 ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    نه مسی آدم فضائیه
  • mahdi ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    Faghat roooooooooooony
  • محمد ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    1 0
    مسی دوستت داریم .
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    رونالدو مچکریم/تشکر وخسته نباشید برای پوشش این رویداد واقعا بخش ورزشی سایتتون بیسته بدون تعارف جز سه سایت اوله ایرانه
  • پوریا ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    واقعا برای طرفداران مسی متاسفم.ولی در کل خیلی عالی بود ممنونم از سایت تون.با تشکر.
  • farid ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    فقط رونالدووووووووو
  • میثم ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    زنده باد افغانستان. ما با همین حداقل جایزه هم خوشیم. تشکرمشرق نیوز
  • علی اکبر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    من نمی دونم چرا اینا هرسال جایزه ی بهترین فوتبالیست روانتخاب میکنن وقتی فقط هرسال به این دونفر میدنش یک دفعه بیان قرعه کشی کنن هرسال به یکیشون بدنش
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    1 0
    نوش جان رونالدو ولی همه میدونید مسی یکدونه در تاریخ کل فوتباله پس نخودتونا جر بدید نه مزه بریزید اونجام اینجا نیست که دختر خاله یارو باشی جایزه بهت بدن برید یاد بگیرید که هیات داوری انتخاب میکنه همینطور که امسال حقن مال رونالدو بود
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام گروه ورزشي مشرق نيوز و مدير محترم گروه. يك سؤال: نميخواهيد وضع بلبشوي نظرات غير محترمانه بخش ورزشي را سامان دهيد؟! همه مثل ... و ... مي‌پرند به هم. اون يكي، از نتايج ضعيف 3 سال اخير پرسپوليس سوء استفاده كرده و اين تيم كه در آسيا سال‌هاي فراوان حضور داشته را در حسرت آسيا!! خطاب مي‌كند! ديگري استقلال را به خاطر يك بازي قديمي، 6 تايي خطاب مي‌كند!! آن ناداني كه نميداند طرفداري در فوتبال يعني عشقبه تيمت، از لفظ زشت كيسه كش براي استقلالي‌ها استفاده مي كند. در مقابل ابلهي ديگر، طرفداران تيم قرمزپوش پايتخت را لنگي خطاب كرده و بي ادبي‌اش را ثابت مي‌كند. اينجا هم بر سر رونالدو و مسي، بر سر هم مي‌زنند و فحش و بد و بيراه است كهنثار هم مي‌كنند! به راستي فلسفه ورزش اينست؟! فلسفه انسانيت اين است؟! اين چه نوع عشق و طرفداري است؟! برويد كانون "هواداران فوتبال ايتاليا" را ببينيد. وارد بخش اصلي شويد. هم از لحاظ قانوني و هماز لحاظ اخلاقي، همه خود را متعهد به احترام به رقيب خود ميدانند. يكي طرفدرا ميلان است، ديگري طرفدار اينتر، آن يكي رم را دوست دارد، نفر ديگر يوونتوس را. ولي دعوا نمي‌كنند، احترام هم را دارند. با محبت صحبت مي‌كنند. اگر كسي قصد كري‌خواني داشته باشد، اول از همه ديگر كاربران جلويش را مي‌گيرند. فوري كاربران به او مي‌گويند اينجا جاي كري خواني نيست، همه طرفدار فوتبال ايتاليا هستيم و هر كسي بايد به تيم خودش عشق بورزد. در مرحله بعد، ادمين و مدير سايت هستند كه مانع ايجاد جو توهين و تنش مي‌شوند. حتي طرفدار تيم يوونتوس حق ندارد طرفدار تيم رم را مسخره كند كه شما جام نداريد! جام ندارد كه ندارد. هر فصل، يك شروع جديد است. هر رنگ و هر لباس، عشق يك نفر است. تمام. از آن سايت(www.azzurri.ir) الگو بگيريد. يك متني بنويسيد پايين خبرهاي ورزشي. اينكه محيط، محيط فرهنگي است و كري‌خواني و بد و بيراه ممنوع. خراب كردن افتخارات مسي ممنوع. تخريب رونالدو ممنوع. زير سؤال بردن ابراهيموويچ ممنوع. وگرنه نظر را منتشر نكنيد. هم مردم و هم مدير گروه ورزشي، براي ايجاد فضاي دوستانه تلاش كنند. نباشد كه يك انسان بچه و جاهل بيايد بنويسد فتح تهران 6- پرسپوليس 0. عقده داري شما؟! يا آنكه مي گويد استقلال 6 تايي، شما در گذشته زندگي مي‌كني فسيل جان؟! ما همه انسانيم. بياييد براي انساني ماندن، قانون بريزيم.
  • مسعود ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    لیاقت مسی بود نه رونالدو
  • زهرا ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    واقعا کریس حقش بود...به همه طرفداران رونالدو تبریک میگم...
  • محمدرضا ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    رونالدو بهترينه وبهترين ميمونه عشق منه رونالدو
  • محمد ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    تشكر از سرعت، دقت و متانت در پاسخگويي گروه ورزشي مشرق نيوز.
  • یکتا ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    1 0
    واقعا برا طرفدارای رونالدو متاسفم...انقدر جوگیر شدن ک یادشون رفته مسی بعد از 4سال ک این جایزه رو گرفته نیازی نداره ک ب کسی خودش رو ثابت کنه
  • محمود ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    1 0
    مكه اينكه مسي يك فصل مصدوم باشه كه توب طلا رو اونم واسه اينكه دل رونالدو نشكنه بهش بدن وكر نه الحق والانصاف حق فرانك بود
  • AHMAD ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    همیشه باش کریس عزیز. هووووووووووووووووووووووووووووورا رونالدو بوس رونالدو
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    رونالدو باید از کسانی که مسی را مصدوم کردند تشکر کند نه هم تیمی هایش
  • محمد ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مشرق اين از اون نظرات بودا!!
  • امیر ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    کاملا حق کریستیان بود تو اون چهار سال هم حق کریستیان رو امپولی کرده بودن. راستی زنده باد کریستیان
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    از گل های دروازه خالیش معلومه
  • محمد ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    خطاب به "ن س ز"؛ به شما به خاطر تعلق جايزه بازي جوانمردانه به تيم افغانستان، تبريك عرض ميكنم. البته يادت باشد ايران و ايراني حسود نيست، بلكه عاشق همسايه افغاني‌اش است و موفقيت شما، موفقيت ماست.
  • صالح ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    دست خوش کریس به حق خودت رسیده گریه مادرانی عشقه کریس لرزی آورد
  • فرهاد ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مسي بدون با ژاوي و اينيستا هيچه هيچه. ولي كريس تنهايي خودش يه تيمه. زنده باد رروووووونالدووووووووووووووو
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مسی همیشه بهترینه
  • امیر احمدپور ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    اگه مسی نباشه فوتبال بی معنیه
  • محمدصیدی ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مبارک رونالدوباشه
  • ن ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    چه غلطا
  • ناشناس ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    حالا نگاهی هم به نظرات این دو بازیکن نسبت به هم داشته باشیم بدنیست........ها
  • ایمان ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    جوونم.خدایی حقش بود.به سلامتی خودشو طرفداراش
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    از رونالدو متنفرم. لایق این جایزه نبود.
  • محمد ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام من ی افغانی هستم وازاینکه رونالدوب عنوان بهترین بازیکن سال شدخیلی خوش. حالم وازاینکه افغانستان. بهترین تیم اخلاق شدواقعاخوش حالم اگه ایران هم میشدمن واقعاب همین اندازه خوش حال میشدم چون واقعاافتخاری برای مامسلمانان وفارسی زبانان هستش. حالاهم ک افغانستان شده همه ی مامسلمانان خوش حالیم ب امیدفردایی بهتر....
  • شهرام ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مرسی رونالدو. حقت بود حق اون کوتوله نیست که بهترین بازیکن بشه
  • ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    گور پدر فوتبال
  • ممد ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    از همه ی اين ها گذشته فقط کريم بنزما
  • داریوش ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    عشق است رونالدو
  • ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    تبریک میگیم بهتون نوش جونتون. دم هر چی فارسه گرم
  • ali ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مسی یک اعجوبه ای رونالدو فوق ستاره ریبری ستاره
  • mohsen ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    با اینکه طرفدار مسی ام ولی حق رونالدو بود
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام افغانستان همیشه قهرمانی دوردبه مردان غیورت
  • a ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    نه ................. تو آدمی.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • a ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    علی عقل کل.... چه ربطی داره.... واسه توپ طلا کاپیتانها و مربیان تیمهای ملی رای میدن ...حتما پلاتینی تو این چهار سال گوشیشو برمیداشت و به تمام مربیا و کاپیتانها زنگ میزد که به مسی رای بدین!!!! تو برو همون گل کوچیک محلتون رو با توپ پلاستیکی دولایه بشین و ببین واسه هفت پشتت بسه..... لازم نیست واسه اسطوره های فوتبال دنیا نظر بدی....
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    توی اون عکس دست جمعیه مسی مثل لیبرو ی والیبال شده! هم قدش کوتاست هم رنگش فرق داره!
  • جهان ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    تبریک میگم حق به حقدار رسید
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    فوتبال افغانستان برنده جایزه بازی جوانمردانه 2013 جهان شد امیر بی عقل ها فراتر از چهاردیواری خانه خود جایی را دنیایی را نمی شناسه بیا بیرون ببین دنیا خیلی فراخ است امروز افغانستان از بسیاری جهات از کشور همسایه ایران پیش است و در دنیا افتخار می آفریند جانم فراموش کردی چندی پیش نثار احمد افغانستانی در تکواندو، هادی ساعی قهرمان ایران را شکست داده بود اگر اطلاع نداری از چهاردیواری خانه ات بیرون شو و از دیگران بپرس از آقای پولادگر رئیس فدراسیون تکواندوی ایران بپرس اوکی!
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    وقتی افغانستان جایزه میگیره خوب بهترین بازیکن هم میشه کریس به نظرم ریبری با سه جام مستحق تر بود
  • reza ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    تا حالا گریه ی رونالدو رو ندیده بودم. چه ابراز احساساتی...ولی در کل بازیکن خوبیه.
  • علیرضا ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    سلام . خواستم بگم که حیف مسی توی یه فصل سه بار مصدوم شد . وگرنه رونالدو باید مثل این چهار سال خواب توب طلا رو میدید
  • نسیم ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    حقش بود کریس رونالدو خدایی ادم وقتی فوتبالشو میبینه حال میکنه ... تازه خیلیم خوشتیپ و دوس داشتنیه
  • mamad ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    جايزه رو به يكي بدن حداقل قدش بالاي 150 باشه . آخه اين مسي هم بازي كنه؟ اي چند سالم وسش زياده . به همه اونايي كه سبك كريس رو دوس دارن تبريك ميگم
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    اصلا مگه افغانستان هم تیم ملی داره؟
  • mohammad ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    خوب خدا را شکر که افغانستان برنده این جایزه شد و ثابت کرد افغان و افغانی واقعا جوانمرد است البته اگر دیگران بذارند.بعدشم اون گفت حسودان چرا برادران ایرانی مگه شما ها حسودین که الان بهتون بر خورده
  • رضا ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    بابادمت گرم رونالدو
  • سارا ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    متاسفم برا ی عده ک بنام ایرانی میان نظر مزخرف شونو انتشار میکنن تبریک میگم ب مردم ستمدیده ی افغانستان ب امید روزی ک آبادو آزاد باشید
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    حالم به هم خوورد
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    mرونالدو نبوغ ذاتی مسی نداره ولی با سعی وممارست وتمرین زیاد تونسته به این کیفیت از بازی برسه واین ارزش کارشو بیشتر میکنه به خودش وطرفداراش تبریک میگم همچنین به برادران افغانی که تیمشون جایزه برد واقعا وقتی ریس فدارسیونش فارسی صحبت کرد احساس غرور کردم درود بر ایران بزرگ r
  • ابراهیم ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    بهتر است به جای این حرفا فوتبال کشورمان را سر و سامان بدیم نه فقط به کشورهای دیگه ببالیم. این کارا برا ما آب و نون نمیشه. همه ما شئو ر و رزشی داشته باشیم خوبه.
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    تو پرتي از قضيه به بقيه مربوطه؟!
  • حمید ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    باسلام این افتخارو به تمام افغانستان والبته مهاجرین تبریگ میگم به امید روزهای خوب برادر عزیز افغانستانم هم تیم ملی داره وازینکه ایرانم خیلی عذاب میکشم
  • آرین ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    من هم تبر یک میگویم
  • زهرا ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    ایول!!
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    ايران چشه كه عذاب ميكشي؟! منظورت ابهام داره.
  • farshad ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    یکی بزنه تو دهن اون افغانی که آمریکایی ها هربلایی سرتون بیارن حقتونه
  • مهران ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    می شه یک نگاهی به رنگ کت های بازیکنان یک نگاهی بکنید ... مسی انگار متفرقه است خجالت بکش بقیه رو نگاه کن
  • محبوبه ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    خدایی هم مسی و هم رونالدو بهترین بازیکن هستن ولی حق مسی نبود 4سال پشت هم بهترین بازیکن بشه شاید رونالدو هم مستحق اون4تا جایزه بود.درهر حال خیلی خوشحال شدم رونالدو به حقش رسید
  • ناشناس ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    بشین سر جات.نه پس مسی حقش بود.اون 4سالی هم که گرفت نه تنها حقش نبود بلکه زیادیش هم بود.حالا انگار مسی کیه اه اه
  • ناشناس ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مسی هم باید از ژاوی و اینیستا تشکر کنه چون بدون اونا عددی نیست
  • بنیامین ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    فقط و فقط لیونل مسی.. طفلکی رونالدو توپ نیدیه دیشب از ذوق توپ گریش گرفته بودش.. تازه این دومین توپش بود. مسی ک 4بار پشت سرهم گرفته.. بهترین فوتبالیست جهان لیونل مسی هستش.. به افتخارش...
  • ناشناس ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    برای خودت متاسف باش.مسی هم اگه اون جایزه هایی که حقش نبودو گرفت صد در صد یه دستی تو کار بود.چرا؟چون رونالدو گفته اسراییل قاتله.اینو بفهم
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    هههههههه تو برو بخواب به تیم ملی افغانستان کاری نداشته باش
  • ناشناس ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    خواهشا چرت و پرت نگو و خودتو با این حرفا مسخره نکن
  • ناشناس ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    تو چی میگی این وسط!!!!
  • مجيد ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    رونالدو حق داشت چون چهار سال مسي برنده بوده و اخرين باردر سال 2008جام گرفت
  • به تو ریطی نداره ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    بالاخره سپ بلاتر به آرزوش نرسید و رونالدو به توپ طلا رسید.
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    فقط مسی
  • سعید جعفرپور ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    عاشقتم رونالدو بالاخره مسی رو بارانداز کردی
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    دمت گرم
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مسی .......
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    ابته در این مدت حق رونالدو ضایع می شد
  • میلاد ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مسی در قدم های رونالدو جا ماند
  • سارا ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    کریستین رونالدو به حقش رسید
  • سیدمهدی موسوی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    ناشناس 00:21 به خاطر سرعت بالای کریس هست که از دروازه بان هم عبور می کنه و با دروازه خالی روبرو میشه !!!! نکنه انتظار داشتی عکاسان پشت دروازه رو هم دریبل بزنه ؟؟؟
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    اصلااااااا اين چهار سال مسي بي نظير بود ولي امسال يكم رونالدو بهتر بود اونم بخاطر اين كه مسي مصدوم بود
  • جواد ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    خاک تو ننگ مسی با اون قد نیم وجبیش. عشق است کریس
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    اخه رونالدو ادمه کهبایدتوپ طلا رومیگرفت امسالم زیادیش بود
  • عاععاتم ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    اخه رونالدوادمه
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    بازیکن کامل یعنی کیریس.هم اندام.هم سرعت.هم قدرت.هم پرش.هم شوت.هم استارت.هم ضربه سر دیگ چی بگم
  • سام ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    حق به حق دار رسید
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    ما هم در کشورمون چن نفر داشتیم که سر یه قلیون دوسیب طلایی رقابت میکردن
  • محمدرضا ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    فقط رونالدوووووووووووووووووو
  • علی ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    دمت گرم رونالدو حقت بیشتر ازاین بود
  • محمد ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    کسایی که میگن رونالدو ادمه ببین دیگه خودشون کی هستن چهار صفر نتیجه توپ طلایی مسی
  • MHD ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    هر کی رونالدوییه لایک بده
  • ناشناس ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    بشین سر جات.این نشون میده رونالدو چقد احساساتیه و این جایزه براش مهمه.نه مثل مسی سیب زمینی بی رگ باشه خوبه
  • عبداله ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    جواب به farshad: يكي تو دهن شما بچه عربا بزنه
  • مهرداد همدان ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مگه مسی مصدوم باشه تا این رونالدو بتونه یه عرض اندامی بکنه مسی 4سال توپ طلا گرفت عین خیالش نیومد ولی رونالدو جنبه توپ طلا رو هم نداشت با اون گریه های خجالت آورش طفلکی عقدش خالی شد
  • کسری ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    اگه مسی یکدونست پس کریست چند دونست
  • کسری ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    برادر ساکت
  • کسری ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    مگه این که شما بی سوادا طرفدار مسی باشید
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    ساااااااکت
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    آخه تو میدونی فوتبال چیه که نظر میدی
  • zizigo0lo0 ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    مواااااااااااااااافقم به افتخار مسی جون
  • ho3in ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    دوست عزیز ما افتخار میکنیم افغانستان به این جایزه رسید اما اینکه میگویید افغانستان در خیلی از جهات از برادر بزرگترش ایران،پیش است جمله اشتباهیست.اون موقعی که ساعی شکست خورد پیر شده بود!
  • ho3in ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    من خودم طرفدار 7 آتیشه بایرنم،ولی حق ریبری نبود.
  • سیندرلا ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    هیچ کسی جز کریس لیاقت دریافت این جایزه رو نداشت .این جایزه برای داشتن قلبی بزرگ باز هم خیلی کمه ،مسی لیاقت نداشت صهیونیست دوست بدبخت .
  • گیریس ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    خوب آخه مسی تکه مسی بهترینه دیگه!
  • گیریس ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    خداییش نه مسی نه گیریس فقط اینیستا استاد همه اینیستا اگه اینیستا نبود که مسی هم نبود! گیریس که اصن ولش کن !
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    اصلا فازت چیه چی میگه این ؟
  • گیریس ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    دقیقا همینطوره !
  • گیریس ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    اخه گیریس هم شد بازیکن ! حالا مسی بود یه چیزی اما در کل اینیستا از همه بهتره اگه اینیستا نبود مسی هم نبود!
  • علی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    واقعا راست میگی
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    با نظر هردو موافقم ! اینیستا بهترینه گیریس که اصن بازیکن نیس بابا ! خیلی زحمت میکشه دروازه خالی رو گل میکنه!
  • giris گیریس ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    گیریس؟؟!! :))) بره بمیره
  • سگ ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    نه اینکه جنابعالی منتقد وکارشناس فوتبالی! من نمیگم هستم ولی تو هم هیسسسسسسسسسسس
  • محمد ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    ازدوستان ایرانی بسیارگله مندم که چراتحمل دیدن موفقیت افغانهارندارند
  • مليكا ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    فقط ليييييييييييييييييييييييييييييونل
  • بهزاد ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    رونالدو3>
  • سحر ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    0 0
    ن تنها رونالدو بلکه همه فوتبالیستای جهان هر چیم زور بزنن ب مسی نمیرسن چ ازنظراخلاق چ تکنیک فقط مسییییییییییییییییی جووووووووووووووون
  • علی ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    مسی کیلویی چنده اقا رونالدو از مس هم محکمتره درود بر رونالدو
  • علی افغان ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    به افتخرهمه ی طرفداران رونالدو.یه دست مرتب
  • تینتیاب ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    0 0
    حلالت
  • طاها ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    رونالدو خیلی خیلی عالی بود حتااز بایرن مونیخم بهتر
  • محدثه جون ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    ایول به رونالدو جووووووون
  • مسی ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    کریس هیچ کس نیست
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    ففففقققققققققققططططططررررررررووووووووونننننننننااااااااللللللللدددددوووووو
  • عشق مسي ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    فقط مسي
  • S7S ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    بنام خداوندی که رونالدو را آفرید تا مسی بی سرور نماند .
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    توپ طلا رو
  • رویا ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    دم رونالدو گرم
  • الیسا ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    0 0
    فقط رووووووووووووووونالدو این تو÷ طلا حقش بود نه ÷س مسی کوتوله حقش بود
  • کریس ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    مسی دربازه خالی میزنه اوت
  • شيدا ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    به نام خدايى كه مسى را افريد تا كريس بى سرور نماند حالا لطفا ريالى ها همه ساكت بشن فقط كسايى كه مثه من اين عقيدرو دارن لايك كنن
  • شاهين ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    كريستين رونالدو خيلي خوش حالم كه جايزه ي زيبا ترين توپ شدي
  • شاهين ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    كريستين رونالدو خيلي خوش حالم كه جايزه ي زيبا ترين توپ شدي
  • شاهين ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    كريستين رونالدو خيلي خوش حالم كه جايزه ي زيبا ترين توپ شدي
  • علی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    رونادو نیازی به توپ طلا نداره چون خودش طلاست
  • shams qadeeri ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    شما بسیار احمق هستید ه در پشت یک توپ می دوید وخود را مانده می سازید فایده نداردفهمیدند.
  • ارمین ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    رونالدو در حد مسی نیست
  • ارمین ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    حق واقعی رونالدو توپ طلا بود
  • ارمین ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    حق واقعی رونالدو توپ طلا بود که بلاخره اونا بدست اورد
  • مهدي ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    0 0
    اصلا مسي حق داشت توپ طلا را بگيره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس