رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به کی‌روش پیشنهاد دادم قراردادش را تا جام جهانی ۲۰۱۸ تمدید و در غیر این صورت یک مربی قوی به ما معرفی کند.

به گزارش مشرق و به نقل از تسنیم، علی کفاشیان که میهمان برنامه ورزش و مردم بود در خصوص جلسه اعضای فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: خوشبختانه اولین جلسه اعضای فدراسیون فوتبال با آقای گودرزی و معاونان او برگزار شد که جلسه بسیار خوبی بود. ما در این جلسه می‌خواستیم موارد دیگری را هم عنوان کنیم اما ایشان گفتند اولویت فقط تیم ملی باشد.

وی افزود: آقای گودرزی اولویت کار را تیم ملی قرار دادند که قرار است در جام‌جهانی شرکت کند و خواستند اگر برنامه‌ای وجود دارد آن را اعلام کنیم. جلسه حمایتی بسیار خوبی انجام شد تا تیم ملی با شرایط بهتری به جام‌جهانی برود. در این جلسه به بحث بازی‌های تدارکاتی و شرایط مالی فدراسیون پرداختیم و راه‌حل‌هایی نیز ارائه کردیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

جریمه‌هایی که می‌گویند، فقط روی کاغذ است

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به برنامه‌های فدراسیون برای جام جهانی 2014 برزیل گفت: برنامه‌های جام‌جهانی برای فدراسیون فوتبال 2 بخش است. یک بخش بحث فنی  است و بعد برنامه‌های مربوط به هوادارانی است که از سراسر دنیا می‌خواهند در برزیل حاضر شوند و کارهای فرهنگی که باید انجام دهیم. بخشی دیگر نیز مربوط به تورهایی است که اکنون برای جام‌جهانی ثبت‌نام می‌کنند و این موضوع باید به صورت جدی بررسی شود. باید با وزارت امورخارجه و ارشاد صحبت کنیم و ستادی تشکیل شود تا با همکاری فدراسیون هواداران و خبرنگارانی که می‌خواهند برای پوشش مسابقات جام‌جهانی به برزیل بروند مشکلی نداشته باشیم.

کفاشیان در پاسخ به اینکه باشگاه‌ها بازیکنان‌شان را به تیم ملی خواهند داد یا نه عنوان کرد: اولین کاری که در این خصوص باید انجام می‌شد مربوط به همکاری خوب سازمان لیگ است که قرار شد 20 فروردین‌ ماه لیگ به اتمام برسد و این موضوعی بود که مدنظر کادرفنی تیم ملی است اما مشکل ما اردیبهشت‌ ماه و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است که حدود 60 درصد بازیکنان ما درگیر این مسابقات می‌شوند.

او ادامه داد: کادر فنی تیم ملی می‌خواهد همه این بازیکنان در اردو حضور داشته باشند و همین طور نیز خواهد شد و وزیر ورزش و جوانان نیز این موضوع را اعلام کرد. در جلسه‌ای که با باشگاه‌ها خواهیم داشت این موضوع را عنوان می‌کنیم تا بتوانیم تعامل خوبی داشته باشیم.

وی درباره شرکت نکردن تیم ملی در مسابقات قهرمانی غرب آسیا و اینکه گفته می‌شود فدراسیون فوتبال با جریمه 10 الی 30 هزار دلاری روبرو خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جریمه‌ها که گفته می‌شود روی کاغذ است و البته مقررات غرب آسیا نیز می‌گوید اگر تیم در مسابقات حاضر نشود با 15 هزار دلار جریمه روبرو خواهد شد اما دلایل‌مان را برای شرکت نکردن در این مسابقات اعلام کرده‌ایم و آنها نیز از ما پذیرفتند. ما به دلیل شرکت در جام‌جهانی در سال حساسی قرار داریم و اولویت غرب آسیا نیز همین موضوع است و باید بگویم هنوز جریمه‌ای به ما ابلاغ نشده است.

گینه با تمام لژیونرهایش مقابل ما قرار می گیرد

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اسپانسر فدراسیون فوتبال و مشکلاتی که در این خصوص به وجود آمد گفت: حامی تیم ملی در همه جا هست و نیازی نیست اسم حامی را روی پیراهن تیم ملی حک کنیم چون مقررات نیز این اجازه را به ما نمی‌دهد. در خصوص مشکلات مالی نیز باید بگویم بخش اول پول اسپانسر را دریافت کرده‌ایم تا قرارداد اجرایی شود اما دومین پرداخت آن با مشکل مواجه شده و ما هم مهلت دادیم تا این پول پرداخت شود.

کفاشیان با اشاره به برنامه‌های تیم ملی و اینکه اجرا کردن این برنامه‌ها نیاز به حمایت مالی دارد اظهار داشت: کی‌روش برنامه‌هایی برای تیم ملی دارد و آن هم برگزاری بازی‌های تدارکاتی است. ما در اسفندماه به مصاف کویت می‌رویم و پس از آن دیداری دوستانه با گینه خواهیم داشت که این تیم با تمام لژیونرهایش به مصاف ما می‌آید. بعد از اتمام لیگ نیز بازیکنان چند روزی استراحت خواهند کرد و به اردوی آفریقا خواهیم رفت.

شاید با بلاروس در ایران بازی کنیم

وی با بیان اینکه کی‌روش امروز به آفریقا رفت، افزود: کی‌روش به آفریقا رفته تا بازی نیجریه را از نزدیک تماشا کند و با برخی افراد نیز در آنجا مذاکراتی داشته باشد. باید در اردوی آفریقا 2،3 بازی تدارکاتی انجام دهیم که مذاکراتی در این خصوص صورت می‌گیرد. بعد از اردوی آفریقا نیز به اردوی اروپا خواهیم رفت و شاید دیدار دوستانه‌ای با ترکیه داشته باشیم. البته یکسری بازی‌های دیگر نیز مدنظر ما است و پیشنهاداتی هم رسیده که باید ببینیم کدامیک از کشورها به محل اردوی ما نزدیک‌تر هستند و بعد باز‌ی‌ها را هماهنگ کنیم. تیم ملی بعد از اردوی اروپا دوباره به ایران می‌آید و تا آن موقع 4،5 بازی تدارکاتی انجام خواهیم داد. شاید در ایران نیز با یکی از کشورهای آفریقایی یا تیمی که شبیه بوسنی باشد مثل بلاروس بازی تدارکاتی انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اعزام خبرنگاران و عکاسان ورزشی به برزیل برای پوشش مسابقات جام‌جهانی گفت: اعزام خبرنگاران و عکاسان طبق سهمیه‌ای است که فیفا اعلام کرده است. 20 خبرنگار و 5 عکاس سهمیه ما بود که بعد از درخواستی که دادیم سهمیه به 12 نفر افزایش یافت.

او تصریح کرد: خبرنگاران و عکاسان نیز با آی‌دی کارت می‌توانند مسابقات را پوشش دهند و ما این موضوع را به کمیته رسانه‌ها سپرده‌ایم. قرار است کمیته رسانه‌ها نام‌نویسی کند و قطعا اگر فدراسیون بتواند هزینه‌ها را تامین کند وظیفه خود می‌داند از رسانه‌ها حمایت کند و آنها را در اولویت قرار دهد. همان طور که تا به الان رسانه‌ها حمایت شده‌اند و در مسابقاتی که داشتیم آنها را برای پوشش خبری اعزام کردیم. در خصوص اینکه کدام رسانه‌ها به جام‌جهانی بروند ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و کمیته رسانه‌ها این کار را انجام می‌دهد و سهمیه‌ها را تقسیم می‌کند.

از این پول ها نداریم که خرج کسب میزبانی جام ملت ها کنیم

کفاشیان در خصوص اینکه گفته می‌شود یک شرکت آمریکایی درخواست 850 هزار دلاری داشته تا میزبانی جام ملت‌های آسیا را برای ایران بگیرد، عنوان کرد: چنین چیزی درست نیست و ما خودمان برای گرفتن میزبانی تلاش می‌کنیم. البته شرکت‌های تابعه وجود داشتند که به ما اعلام کردند می‌‌خواهند میزبانی را بگیرند که ما گفتیم خودمان قرار است این کار را انجام دهیم. شاید کشورهای عربی حاضر شوند حتی 2 میلیارد دلار برای گرفتن میزبانی هزینه کنند اما ما از این پول‌ها نداریم.

وی با اشاره به تورنمنت آمریکا و اینکه وزارت امورخارجه هنوز موافقت خود را در این خصوص اعلام نکرده، اظهار داشت: برای حضور در تورنمنت آمریکا موافقت خود را اعلام کردیم اما اینکه چه تیم‌هایی در این تورنمنت حضور داشته باشند و چه کارهایی صورت بگیرد بر عهده کادر فنی است که باید جواب نهایی را به ما بدهند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره شرایط مالی فدراسیون و همچنین کمک مالی فیفا به دلیل حضور ایران در جام‌جهانی گفت: فیفا قرار است 8 میلیون دلار  به فدراسیون فوتبال کمک کند. این پول بعد از جام‌جهانی و در مرداد یا شهریورسال آینده به حساب ما ریخته خواهد شد.

رفع تحریم‌های ورزشی عملیاتی نشده است

کفاشیان با بیان اینکه تحریم‌های ورزشی برداشته شده اما هنوز عملیاتی نشده است، یادآور شد: فدراسیون فوتبال باید یک حساب بانکی در خارج از کشور باز کند تا بانک سوئیس از طریق فیفا بتواند پول را به حساب فدراسیون بریزد. اگر این کار را انجام ندهیم پول ما بلوکه می‌شود اما پیگیر این مسئله هستیمو از طریق وکیل‌مان می‌خواهیم حسابی در خارج از کشور باز کنیم. پول فدراسیون فوتبال همچنان بلوکه شده است اما یک‌سری از پول‌ها که مربوط به سفرها و پول توجیبی بازیکنان است به موقع پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ما فقط یک تیم ملی نداریم و 15،16 تیم داریم. امروز آقای مهدوی‌کیا با ما تماس گرفت و خواست تیم فوتبال جوانان در تورنمنت دیگری شرکت کند. این کار برای رشد فوتبال پایه‌ ضرر ندارد و باید صورت بگیرد. تیم زیر 22 سال ما قرار است به عمان برود، تیم زیر 17 سال و تیم‌های دیگر نیز اعزام‌های دیگر خواهند داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به مذاکره‌اش با کی‌روش سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: از آنجا که موفقیت تیم ملی خواسته مردم است نباید برایش بحران ایجاد کنیم. آقای مصطفوی تیم ملی را به جام‌جهانی بردند و بعد از آن با بحرانی که به وجود آمد از  فدراسیون رفتند. آقای دادکان نیز با سختی‌های زیادی تیم ملی را راهی جام‌جهانی کرد و بعد از بحران‌هایی که به وجود آمد استعفا دادند یا ایشان را برکنار کردند و ما نمی‌خواهیم این بحران‌ها برای تیم ملی به وجود بیاید.

کی‌روش گفت سن‌اش بالا رفته، گفتم یک مربی قوی معرفی کند

کفاشیان افزود: در صحبت‌های خصوصی که با آقای کی‌روش داشتیم به ایشان اعلام کردیم برنامه ما فقط جام‌جهانی نیست و بعد از جام‌جهانی باید در جام ملت‌های استرالیا شرکت کنیم. کی‌روش نیز اعلام کرد تیم ملی در جام ملت‌ها باید با قدرت ظاهر شود و مقام کسب کند اما من به ایشان گفتم نمی‌خواهیم 6 ماهه یک مربی را استخدام کنیم و بلافاصله بعد از جام‌جهانی باید قراردادی 4 ساله با یک مربی امضاء کنیم.

وی با بیان اینکه کی‌روش اعلام کرد سن بالایی دارد و پیشنهادات جدیدی هم به او رسیده است، اظهار داشت: کی‌روش به صورت قطعی جوابی به ما نداد اما از او خواستم یک جواب قطعی به ما بدهد. اگر قرار است خودش هم بعد از جام‌جهانی هدایت تیم ملی را بر عهده نگیرد یک مربی قوی به ما معرفی کند تا ما برنامه‌های خودمان را بدانیم. این تقویم ما است و هزینه‌های آن نیز مشخص شده است. همه اعزام‌ها مشخص است و این برنامه‌های ماست اما وقتی درآمدی مشخص نیست و نمی‌دانیم اسپانسر تا آخر خواهد بود یا نه نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره قلیان کشیدن بازیکنان تیم زیر 22 سال گفت: باید از کارهایی که کی‌روش به عنوان یک مربی حرفه‌ای انجام می‌دهد درس بگیریم. وقتی کی‌روش هتل، اتاق و تمام کارهای ملی‌پوشان را کنترل می‌کند بدون هیچ حاشیه‌ای کارها پیش می‌رود حتی در تایلند همه چیز مشخص بود و کی‌روش مسائل را به خوبی مدیریت کرد. در خصوص قلیان کشیدن بازیکنان کادر سرپرستی و دیگر مسئولان این تیم مقصر هستند که باید مقابل این کارها را بگیرند.

ورزشکاران بی اخلاق جایی در تیم‌ ملی ندارند

کفاشیان یادآور شد: تصمیمی که ما گرفتیم یک تصمیم مدیریتی بود و مسائل انضباطی نیز در آینده بررسی می‌شود و در این خصوص تصمیم جدی گرفته خواهد شد. این مسئله را فراموش نکنیم که به عنوان فدراسیون فوتبال ورزشکارانی که اخلاق را رعایت نکنند به هیچ‌وجه در تیم ملی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند حتی اگربهترین باشند. البته بازیکنان 70،80 درصد در اختیار باشگاه‌ها هستند و باشگاه‌ها باید آنها را کنترل کنند. من به کی‌روش هم اعلام کردم اگر بازیکنی مشکل انضباطی دارد حتی اگر بهترین هم باشد در تیم ملی جایی نخواهد داشت، البته این مسئله ابتدا باید به لحاظ مدیریتی و فرهنگی آماده شود و بعد این کارها را انجام دهیم.

رای پرونده قهرمانی فردا اعلام می‌شود

وی در پایان در خصوص پرونده محسن قهرمانی تصریح کرد: همان طور که آقای حسن‌زاده اعلام کرد کارهای قضایی این پرونده به اتمام رسیده است و رای آن فردا (شنبه) صادر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس