کد خبر 274738
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱

با وجود تصویب کلیات طرح انتقال پایتخت از تهران، یک مقام مسئول در وزارت نفت با تاکید بر اینکه انتقال پایتخت مشکل آلودگی هوا را حل نمی کند، گفت: آلودگی پایتخت، بیماری استانداردی نیست که با یک نسخه خاص درمان شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، با گذشت حدود دو هفته از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب کلیات انتقال پایتخت از تهران به سایر کلانشهرهای کشور، وزارت نفت به نسبت به صدور این مصوبه نمایندگان خانه ملت واکنش نشان داد.


نصرت الله سیفی با بیان اینکه رفع آلایندگی هوای تهران را در گرو ایجاد ستادی با اختیارهای کامل اعلام و گفت: انتقال پایتخت، مشکل آلایندگی هوا را رفع نمی کند.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به مشکل آلودگی هوای تهران تصریح کرد: این مشکل، چند بخشی است و با توجه به آنکه مولفه‌های بسیاری در آن دخیل هستند، نمی توان سازمان یا نهاد خاصی را به تنهایی مسئول دانست.

این مقام مسئول با اشاره به مطرح شدن مباحثی مانند، انتقال پایتخت اظهار داشت: چالش اصلی این است که راه مبارزه با آلودگی را یاد نگرفته ایم، ضمن آنکه در چنین شرایطی، انتقال پایتخت نیز مشکلی را رفع نمی کند و تنها منجر به گسترش آلودگی در شهرهای دیگر خواهد شد.  

سیفی، حمل و نقل ناکارآمد، خودروهای فرسوده، عملکرد نامناسب موتورخانه ها و عدم مدیریت مصرف انرژی را از جمله عوامل افزایش آلودگی تهران اعلام و تاکید کرد: آلودگی پایتخت، بیماری استانداردی نیست که با یک نسخه خاص درمان شود، بلکه نیازمند همراهی سازمان های مختلف و اتخاذ تصمیم های مقتضی است.

به گفته وی، راه حل های مختلفی برای کاهش آلودگی هوا ارائه می شود؛ اما آنچه اهمیت دارد چگونگی اجرای این راه حل ها است.

سیفی تشکیل یک ستاد با اختیارهای تام را بهترین راهکار موجود برای کاهش آلودگی هوای تهران عنوان کرد و بیان کرد: ساماندهی این وضعیت نیازمند اعمال حاکمیت شدید است و با نصیحت  و ارشاد، راه به جایی نخواهیم برد.

این مقام مسئول با اشاره به مصوبه سال ٨٨ هیئت وزیران برای کاهش آلودگی هوا، یادآور شد: در این مصوبه، ٢٢ فعالیت برنامه ریزی شده بود که بیشتر آنها اجرایی نشده اند.

به گزارش مهر، دوم دی ماه سالجاری با وجود مخالفت دولت با طرح انتقال پایتخت سیاسی و اداری و غیر قابل تصویب بودن آن از نظر رئیس مجلس به دلیل هزینه بر بودن و مغایرت آن با قانون اساسی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات این طرح رأی مثبت دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    ایشان مشخص است منافع زیادی در تهران دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس