کد خبر 271178
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۷

منتقدان اين حکم، تصميم اين قاضي عربستاني را "ضد زنانه"، "ن‍ژاد پرستانه" و بر اساس سيستم فکري "ولايت بي چون و چراي مردان بر زنان" توصيف کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شيعه آنلاين،‌ اخبار رسيده از عربستان سعودي حاکي از آن است که قاضي يکي از دادگاه هاي اين کشور،‌ يک زن عربستاني بنام "سوسن سليم" را به اتهام حضور در دادگاه بدون يکي از افراد محرم، به 300 ضربه شلاق و يک سال و نيم حبس محکوم کرد.

در پي انتشار خبر صدور چنين حکمي عليه اين زن عربستاني،‌ فورا خبر آن در رسانه هاي سعودي و فضاي مجازي اين کشور منتشر شد و موجي از اعتراض افکار عمومي سعودي را به دنبال داشت.

منتقدان اين حکم، تصميم اين قاضي عربستاني را "ضد زنانه"، "ن‍ژاد پرستانه" و بر اساس سيستم فکري "ولايت بي چون و چراي مردان بر زنان" توصيف کردند.

در همين راستا تعدادي از مؤسسات حقوق بشري که در زمينه دفاع از حقوق بشر در عربستان سعودي فعاليت مي کنند،‌ با انتشار بيانيه هاي جداگانه اي، صدور اين حکم را به شدت مورد انتقاد قرار داده و خواستار آزادي فوري "سوسن سليم" و ابطال صادر شده در حق او شدند.

در همين حال خانم "ناديه خليفه" پژوهشگر مسائل زنان در دفتر سازمان بين الملل "هيومن رايت وولچ" طي گفتگويي با شبکه خبري CNN گفت: ما حکومت سعودي را به بازنگري در حکم صادر شده در حق اين زن هستيم. او بايد هرچه سريع تر آزاد شود زيرا خلافي مرتکب نشده است.

لازم به ذکر است، پرونده "سوسن سليم" که يک عربستاني سوداني تبار است، اولين بار در سال 2004 ميلادي تشکيل شد اما در طول چند سال گذشته به دلايل مختلفي جلسات دادگاه وي يا تشکيل نمي شد و يا در زمان هايي که تشکيل مي شد به دلايل گوناگوني به زمان ديگري موکول گرديده بود تا اينکه اخيرا حکم عليه وي صادر شد.

ناگفته نماند "سوسن سليم" چندي پيش نامه اي خطاب به "ملک عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود"‌ پادشاه سعودي منتشر کرد خواستار رسيدگي فوري به پرونده او شد. او در نامه خود رسما بي گناهي خود را اعلام کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    1 0
    اين قاضي يا شمردن بلد نيست .يا تا حالا شلاق نخورده.!!!آخه سيصد ضربه شلاق!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس