کد خبر 270982
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر این که امکان ندارد حزب‌الله نسبت به مقاومت بی‌تفاوت باشد، گفت: حضور حزب‌الله در سوریه با هدف دفاع از مقاومت و طرح‌های آن و نه برای دفاع از شخص، نظام یا محدوده جغرافیایی خاص در این کشور است.

به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشره نوشت: نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان روز یکشنبه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: حضور حزب‌الله در سوریه با هدف دفاع از مقاومت و طرح‌های آن و نه برای دفاع از شخص، نظام یا محدوده جغرافیایی خاص در این کشور است.

وی عنوان داشت: آنچه امروز در سوریه شاهد آن هستیم، تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نیروهای مقاومت در سوریه پس از ناتوانی‌شان در لبنان، فلسطین و ایران است.

نعیم قاسم در ادامه تلاش‌ها برای ضربه زدن به مقاومت را بخشی از طرح خاورمیانه‌ جدید با هدف تغییر معادلات در منطقه و سلطه اسرائیل بر خاورمیانه دانست و تاکید کرد: امکان ندارد حزب‌الله نسبت به مقاومت بی‌تفاوت باشد چرا که آنچه محور مقاومت را هدف قرار دهد، سایر نیروهای مقاومت در اماکن دیگر را نیز هدف قرار خواهد داد.

معاون دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: به عقیده من حل بحران سوریه بسیار پیچیده است و اگر کنفرانس ژنو 2 برگزار شود نیاز به زمان بیشتری برای آغاز به کار دارد به ویژه اینکه گروه‌های تکفیری در حال حاضر نه تنها بخشی از راهکار سوریه نیستند بلکه به حل بحران از طریق کشورهای غربی اعتماد ندارند. لذا حل بحران سوریه طول می‌کشد.

وی تاکید کرد که در میان کشورهای عربی کسانی هستند که به رغم شکست طرح‌ها و توطئه‌هایشان در سوریه می‌خواهند بحران را طولانی کنند و هدف این افراد نابودی کشور و ملت سوریه است.

نعیم قاسم در ادامه افزود: اگر پنج درصد از مقداری که در خصوص سلاح، کشتار و ویرانی مصرف می‌شود برای آوارگان مصرف می‌شد ما در لبنان با مشکل آوارگان مواجه نبودیم.

وی در پایان از گروه‌های لبنانی خواست تا برای گفتگو، احیای پارلمان، انتخاب رئیس‌جمهوری و فعالیت‌های مثبت برای تشکیل لبنان جدید تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    لبيک ياحسين

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس