کد خبر 270336
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹

مراسم بزرگداشت بیستمین سالگرد علامه تهرانی با حضور جمعی از علما و شاگردان وی در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از تسنیم، عبدالحمید واسطی، دبیر همایش بزرگداشت علامه تهرانی صبح امروز در همایش بیستمین سالگرد ارتحال علامه طهرانی در محل تالار نور اداره کل اوقاف و امور خیریه مشهد مقدس اظهار کرد: مرحوم علامه طهرانی با اراده و همت نفوذ ناپذیر خود به فتح قله‌های عبودیت و معرفت دست پیدا کردند.

دبیر همایش بیستمین سالگرد ارتحال علامه طهرانی با اشاره به اینکه پیام مقام معظم رهبری بهترین توصیف خصوصیات علامه طهرانی بوده است تصریح کرد: مرحوم علامه طهرانی دارای مراتب برجسته علمی، درجات والای معنویت و سلوک بوده است و همچنین در کنار فقهات فن و اجتهادی، به فقه الله الاکبر که از مقوله شهود و محصول تجربه حسی و مجاهدت معنوی است مسلط بوده‌اند.

واسطی با بیان اینکه مراسم بیستمین سالگرد ارتحال علامه طهرانی با برنامه ریزی دقیق و باشکوه هر چه تمام‌تر نسبت به سال گذشته برگزار شده است، خاطرنشان کرد: از چند تن از شاگردان علامه طهرانی مانند محسن سعیدیان، علی رضایی، مهدی زمانی و محمد حسن وکیلی در مراسم دعوت شده است.

حجت الاسلام محسن سعیدیان، یکی از شاگردان مرحوم علامه طهرانی در ادامه مراسم با اشاره به ویژگی‌های بارز علامه طهرانی خاطرنشان کرد: فعالیت علما، فقها و هنرمندان در هر رشته‌ای قابل تقدیر و تشکر است ولی رشته‌هایی وجود دارد که تخصص آن فقط در جامعیت افرادی خاصی مانند علامه طهرانی است.

این شاگرد علامه طهرانی با بیان اینکه ارتباط علامه طهرانی با حضرت ولی عصر (عج) مانند ارتباط کودک با پدر است، تصریح کرد: بچه‌ای در طبقات پائین مشغول درس و پدر در طبقات بالا مشغول درس و کار خود است هر زمان که بچه بخواهد نزد پدر خود می‌رود.

سعیدیان با اشاره به یکی دیگر از ویژگی‌های علامه طهرانی خاطرنشان کرد: علامه طهرانی همیشه چهره خندان و بشاش داشته‌اند و نقطه نظرات و یا نکات دیگران را با رضایت کامل قبول می‌کردند.

حجت الاسلام علی رضایی یکی دیگر از مریدان علامه طهرانی در ادامه مراسم اظهار کرد: علامه طهرانی، عارفی کامل و سالکی سوخته است.

این شاگرد علامه طهرانی با اشاره به ویژگی‌ها و فضیلت علامه طهرانی خاطرنشان کرد: سخن‌‎گویی از اهل معرفت کار بسیاری دشواری است.

وی با بیان اینکه علامه طهرانی در مسائل، نوآوری، ابداع و ابتکارات فراوانی انجام داده‌اند، تصریح کرد: تاسیس رشته و گرایش ملی، باب و مسائل جدید در دانش و اقامه دلیل و برهان جدید در دانش از اقدامات علامه طهرانی است.

حجت الاسلام مهدی زمانی، از دیگر شاگردان علامه طهرانی در ادامه همایش با بیان اینکه انقلاب فرهنگی تحولی در علوم و نگرش است، تاکید کرد: علامه طهرانی بر انقلاب فرهنگی تاکید فراوانی داشته‌اند و تا زمانی که  انقلاب فرهنگی صورت نگیرد انقلاب سیاسی پایدار نمی‌شود.

این شاگرد علامه طهرانی با بیان اینکه هدف پیامبران، هدف تحول در تفکر انسان و اسلام است، تاکید کرد: هدف از ارسال پیامبران برای انقلاب فرهنگی است و پیامبران برای ایجاد این تحول از جانب خداوند به نزد مردم فرستاده شده‌اند.

زمانی افزود: علامه طهرانی موج و جرقه عرفان را در اسلام به وجود آورده‌اند و هیچ عارفی از صدر اسلام تا هم اکنون قادر به چنین کاری نبوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    خدا رحمت کند حضرت علامه طهرانی را. ایشان عارفی کامل و عالمی ربانی و مجاهدی بصیر بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس