پوراحمد علاوه بر كارگرداني، به عنوان نويسنده فيلم‌نامه در کنار حبيب احمدزاده فعالیت داشته و داستان آن را بر مبنای زندگی واقعی یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به رشته تحریر در آورد.

گروه فرهنگی مشرق - "یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشگر زرهی 8 نجف اشرف بود که در خلال عملیات حساس والفجر 4 و در حال جمع آوری اطلاعات مورد نیاز خود در خاک عراق ناگهان به روی یک مین ضدنفر افتاد و مین منفجر شد. حالا این رزمنده نجف آبادی یک پای خود را از دست داده و غیر و از خودش هیچکس آنجا نیست تا به او کمک کند. امیدش را از دست نمی‌دهد، پایش را محکم بست و سعی کرد تا با تغذیه ازگیاهان و بوته ها خودش را زنده نگه دارد. بدین ترتیب 17 روز تمام را با پایی زخمی سپری کرد و ..."




*شناسنامه:

نام فیلم: پنجاه قدم آخر

کارگردان: کیومرث پوراحمد

تهیه کننده: سعید سعدی

سرمایه گذار: انجمن سینمای انقلاب

بازیگران: بابک حمیدیان - طناز طباطبایی

وضعیت ساخت:  آغاز تدوین

ژانر: دفاع مقدس



*درباره کارگردان:


کیومرث پور احمد آذر ماه 1328 در نجف آباد متولد شد. وی یکی از نویسندگان و کارگردانان پرکار دهه‌های شصت و هفتاد سینمای ایران بود که در همین سال‌ها آثار مهمی نظیر سریال سرنخ،  قصه های مجید، فیلم سینمایی خواهران غریب و به‌خاطر هانیه را کارگردانی کرد.

پس از خواهران غریب(1374) این کارگردان گزیده کار شد و تا امروز تنها سه فیلم دیگر را به روی پرده برد. اتوبوس شب آخرین ساخته این کارگردان بود که در سال 1385 به نمایش در آمد و مهرداد صدیقیان بازیگر جوان و مشهور این روزهای سینما، برای اولین بار در این فیلم به جامعه هنری معرفی شد.

پوراحمد تا کنون دو بار برنده جوایز مختلفی از جشنواره‌های داخلی شده است. یک بار در سال 1374 برای فیلم خواهران غریب جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد و بار دیگر جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه را در جشن خانه سینمای سال 1385 برای فیلم اتوبوس شب با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی به خانه برد.


*درباره فیلم:

پوراحمد علاوه بر كارگرداني، به عنوان نويسنده فيلم‌نامه در کنار حبيب احمدزاده فعالیت داشته و داستان آن را بر مبنای زندگی واقعی یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که اتفاقا همشهری خود او هم هست به رشته تحریر در آورد.

لوکیشن های این فیلم در شهرکرد و نجف آباد اصفهان بود که از اواخر تابستان 92 آغاز شد و اخیرا به پایان رسید. تدوین کار بر عهده واروژ کریم مسیحی بوده و موسیقی آن را فردین خلعتبری انجام می دهد.

پنجاه قدم آخر که در ابتدا عنوان "شناسایی" برای آن انتخاب شده بود، حاصل تلاش گروهی 40 نفره است که به احنمال بسیارقوی در جشنواره فجر امسال حضور خواهد داشت.




مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس