طرح مباحثی مانند «دعوت به مناظره»، محلی از اعراب ندارد. البته پاسخ‌دادن و روشنگری، امری پسندیده است. اما روش گذشته وی نشان می‌دهد که در اینگونه فرصت‌ها به‌جای روشن‌شدن حقیقت، به‌دنبال حذف یک سلسله واقعیات است.


گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***

برای مشاهده تصاویر روزنامه های امروز کشور اینجا را کلیک کنید



بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از آب سنگین اراک

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برنامه اعضای این کمیسیون برای بازدید از آب سنگین اراک خبر داد.

به گزارش روزنامه کیهان، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش عوض حیدرپور نماینده شهرضا از سفر هیئت کمیسیون به لبنان گفت : در این ملاقات سیدحسن نصرالله معتقد بود باید به عوامل پشت پرده و دولت‌هایی که تروریست‌های سلفی و تکفیری را پشتیبانی و تجهیز می‌کنند، پرداخت و آنها را مورد هدف قرار داد؛ امروز برخی دولت‌های منطقه، رژیم صهیونیستی را فراموش کرده و فقط به جنگ مذهبی و فرقه‌ای و عملیات‌های تروریستی علیه مسلمانان روی آورده‌اند و مسلمان‌کشی می‌کنند، در پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان و سایر کشورها، سلفی‌ها و تکفیرها از سوی این کشورها تجهیز و پشتیبانی مالی می‌شوند و شیعیان و اهل سنت مورد هدف قرار می‌گیرند و با عملیات‌های تروریستی آنها، مسلمانان به شهادت می‌رسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در این جلسه لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و بروندی و لایحه موافقتنامه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین از طرف کمیته سیاست خارجی کمیسیون مطرح شد و به تصویب کمیسیون رسید.

ظریف درست مي‌گويد يا عراقچی؟

وطن امروز نوشت: آقای ظریف، وزیر محترم امور خارجه دیروز در جمع دانشجویان درباره موضوع هسته‌ای پرحرارت صحبت کردند و به برخی منتقدان و جوانان حزب‌اللهی هم طعن و کنایه زدند. انتظار از وزیر امور خارجه این نبوده و نیست كه برای خوشایند طیفی از دانشجویان، طیفی دیگر را مورد طعن و تحقیر قرار دهند. با این حال ضمن احترام به وزیر محترم امور خارجه، نسبت به یک ادعای ایشان به صورت جدی منتقدیم و معتقدیم ایشان در این موضوع رفتاری صادقانه ندارند.

آقای ظریف در بخشی از صحبت‌های دیروز خود در انتقاد از حزب‌اللهی‌ها و رسانه‌های منتسب به آنان گفت: «برخی در داخل «فکت شیت» کاخ سفید را مبنای توافق هسته‌ای قرار می‌دهند ولی به برنامه اقدام مشترک اعلام شده از طریق سایت رسمی کشور اهمیت نمی‌دهند. چرا سایت‌های ما که ادعای حزب‌اللهی ‌بودن می‌کنند از سایت دبکای اسرائیلی که عامل پخش اطلاعات غلط است، نقل قول می‌کنند اما وزیر امور خارجه را باور نمی‌کنند».


واکنش زیباکلام به درخواست مناظره احمدی نژاد از روحانی

صادق زیباکلام طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: آقاي دكتر احمدي‌نژاد يقينا در تحرير نامه به آقاي روحاني و تقاضاي مناظره با ايشان به دنبال اهداف و انگيزه‌هاي مشخصي بوده‌اند. از يك سو ايشان مي‌خواهند اين پيام را القا كنند كه آنچه آقاي روحاني به دولت ايشان و عملكرد 8ساله‌شان نسبت مي‌دهد حقيقت نداشته و براي اثبات نادرست بودن آن حاضرند با ايشان مناظره كنند. اگر چنانچه آقاي روحاني نپذيرند (كه علي القاعده اين‌گونه خواهد بود)، در آن صورت آقاي احمدي‌نژاد پيروزمندانه ادعا خواهند كرد كه «ديديد من درست مي‌گفتم و حرف‌هاي روحاني پايه و اساسي نداشت و ايشان حاضر نشدند رو در رو با بنده آن مسائل را مطرح كنند».

اگر هم آقاي روحاني بپذيرند كه باز آقاي احمدي‌نژاد پيروزي ديگري به دست آورده‌اند. در مقابل آقاي روحاني در تلويزيون ظاهر خواهند شد و يك مانور تحقيقاتي به نفع خودشان به راه مي‌اندازند. صرف‌نظر از آنكه آقاي احمدي‌نژاد در مناظره چه بگويند و آقاي روحاني چه پاسخ دهند، و مردم حق را به كدام‌يك بدهند، اساسا صرف ظاهر شدن آقاي احمدي‌نژاد در تلويزيون و به چالش كشيدن دكتر روحاني في‌النفسه براي ايشان يك پيروزي تبليغاتي بسيار مهم خواهد بود.

دعوت به مناظره!

برنامه تلویزیونی گزارش 100 روزه حسن روحانی که انتقادهای زیادی را نیز به دنبال داشت، سرانجام به واکنش رئیس‌جمهور سابق انجامید و محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای وی را به مناظره در فضایی صمیمانه دعوت کرد.

به گزارش وطن امروز، رئیس‌جمهور در آن برنامه که سه‌شنبه هفته قبل از تلویزیون پخش شده بود، بخش عمده‌ای از اظهاراتش را به نقد عملکرد اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی دولت‌ سابق اختصاص داده بود. طی روزهای گذشته نیز بسیاری از رسانه‌ها، نمایندگان مجلس و همچنین صاحبنظران سیاسی از سخنان روحانی در این برنامه به‌جای ارائه گزارش عملکرد دولت، انتقاد کرده و خواستار تجدیدنظر رئیس‌جمهور در برنامه بعدی اینچنینی شده بودند. با این حال این انتقادات مانع درخواست مناظره احمدی‌نژاد نشد.

محمود احمدی‌نژاد در ابتدای نامه خود برای حجت‌الاسلام روحانی و سایر خدمتگزاران کشور آرزوی موفقت کرده و با تاکید بر اینکه بنا به اقتضای مصالح کشور تصمیم به سکوت داشته، گزارش رئیس‌جمهور در برنامه مذکور را بر پایه انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه عنوان کرده است.


صدای اعراب و اسرائیل درباره توافق ژنو ، واحد است!

کیهان نوشت: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به ایتالیا سفر کرده، به شدت از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرده و آن را نمایشی سیاسی خواند. وی همچنین از جامعه جهانی خواست به اتحاد اعراب و اسرائیل در مواجهه با ایران توجه کند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائيل، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 را یک «نمایش سیاسی» خواند و از کشورهای غربی خواست به تحریم و اعمال فشار به ایران ادامه دهند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در یک کنفرانس خبری در رم پایتخت ایتالیا صحبت می‌کرد، بار دیگر نظیر تمام سخنرانی‌های اخیر خود، توافق هسته‌ای با ایران را مورد انتقاد قرار داد و به کشورهای غربی توصیه کرد به دنبال اعمال محدویت‌های واقعی بر برنامه هسته‌ای ایران باشند.
وی ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، گفت: با وجود آنکه ایران هنوز حتی اجرای توافق را آغاز نکرده، به نظر می‌رسد تحریم‌ها به طور کلی شل شده و انگار عجله‌ای برای راه آمدن با ایرانی‌ها و مشروعیت بخشیدن به آن‌‌ها وجود دارد. در حالی که به جز لبخند، انگلیسی صحبت کردن و استفاده از پاورپوینت هیچ تغییری در سیاست‌های اصلی آن‌ها ایجاد نشده است. نتانیاهو همچنین هشدار داده است که برداشته شدن تحریم‌های ایران، به معنی از بین رفتن احتمال حل مسالمت‌آمیز مناقشه‌ هسته‌ای است. وی افزود: به همین دلیل، رژیم تحریم‌ها و خواسته‌های ما همچنان باید پا برجا بماند. نباید با یک نمایش سیاسی راضی شویم. ما به واقعیت نیاز داریم.

«حاج حسن» عاشق «سيدحسن» بود

بر اساس گزارش روزنامه تهران امروز، همسر شهيد حاج حسن طهراني مقدم در گفت‌وگو با كيهان و در رابطه با ديدار با سيدحسن نصرالله گفت: «ما رفتيم بيروت و با تمام محدوديت‌هاي امنيتي جايي را قرار گذاشتند و ايشان آمدند ديدن ما. گفتند من به تبعيت از رهبر انقلاب خودم مي‌آيم به ديدن خانواده شهيد. ايشان خيلي با عظمت و بزرگي از حاج حسن ياد مي‌كردند. براي خانواده ما هم غير قابل باور بود كه سيدحسن نصرالله كجا، ما كجا! اما خب با تعريف‌هايي كه ايشان كردند... حاج حسن عاشق سيدحسن بود و البته دائما هم ديدار داشتند. طوري كه سيدحسن شخصيت ايشان را كاملا مي‌شناخت. به هر حال مقدمات ديدار را آماده كردند تا عيد 91 و ترتيبي دادند تا ما برويم لبنان و ايشان را ببينيم.»

وي درباره وجود بدخواهان در رابطه با شهيد طهراني مقدم مي‌گويد: «ما بعد از شهادتشان متوجه شديم كه خيلي‌ها بودند كه نمي‌توانستند اين سرعت و پيشرفت را از ايشان ببينند و حتي...حالا اين حرف‌ها گفتن ندارد...متاسفانه بعضي آدم‌ها كه مي‌خواستند سريع به جايي برسند جلوي راهش سنگ مي‌انداختند. مي‌گفتند كاري كه حسن طهراني مقدم مي‌كند بودجه مملكت را به هدر مي‌دهد. اصلا چه نيازي هست كه كشور موشك داشته باشد. بايد پولش جاي ديگر صرف شود. در حالي كه ايشان سعي مي‌كردند با كمترين نيرو و با حداقل امكانات كار كنند اما باز برخي نمي‌توانستند موفقيت‌هايشان را ببينند. اينكه گفتم 6 ماه قبل از شهادت ايشان دلهره‌هاي عجيبي داشتم چون حرف‌هايي مي‌شنيدم كه احساسم اين بود كه عزت ايشان را مي‌خواهند ببرند زير سوال. ديگران به ايشان مي‌گفتند شما علم و تخصص نداريد و نمي‌توانيد پيشرفت كنيد اما آقادر مورد ايشان فرمودند دانشمند برجسته. در زمينه موشكي ايشان جهادي جلو رفته بودند. زمان براي دانشگاه نگذاشت كه بشود پروفسور و وقتي 50 سالش شود تازه برود تجربه كند.»


انتقاد وزیر کشور از عملکرد بعضی دستگاه ها درباره ی حجاب

جام جم نوشت: وزیر کشور با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: متاسفانه کوتاهی برخی دستگاه‌ها در انجام وظایفشان موجب شده که بار این کار به دوش نیروی انتظامی بیفتد و در موقعیت‌هایی که نباید نیروی انتظامی وارد می‌شده، وارد شده که این عملکرد آنها هزینه‌های اجتماعی در پی داشته است؛ در مقابل در مواقعی که باید وارد عمل می‌شده، خلأهایی وجود داشته است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی که دوشنبه‌شب مهمان گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود، تاکید کرد: در صدد تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO)‌ها در حوزه عفاف و حجاب هستیم.


تاجزاده احمدي‌نژاد را رئيس‌جمهور كرد

تهران امروز نوشت: محمدحسين رنجبران، مجري تلويزيون در وبلاگ خود از ملاقات اتفاقي خود با بهزاد نبوي - نايب رئيس مجلس ششم كه دوران محكوميت خود را در زندان اوين به سر مي‌برد - در مطب يك پزشك در تهران خبر داده و اظهاراتي را به وي منتسب كرده است: «اگر تاجزاده را ببينم قطعا يك دعواي حسابي با هم خواهيم داشت. او همانطور كه باعث شد بدون منطق سال 84 پشت سر معين قرار بگيريم و رياست‌جمهوري را دو دستي تقديم احمدي‌نژاد كنيم اين دفعه هم دارد كار را خراب مي‌كند.» گفتم: «شما واقعا اعتقاد به حمايت از آقاي معين نداشتيد؟»گفت: «ما مي‌دانستيم كه معين راي ندارد اما آقاي تاجزاده و امثال تاجزاده ما را مجبور كردند كه حمايت كنيم. از من بپرسي مي‌گويم همين آقا مصطفي تاجزاده احمدي‌نژاد را رئيس‌جمهور كرد.»


 ترمیم خرابی‌ها اولویت‌دارتر از مناظره

سید مهدی طباطبایی طی یادداشتی در روزنامه شرق نوشت:  در چندسال اخیر که از ناحیه تحرکات برخی افراد غافل یا مغرض، فضای کشور و مسایل میان قوا به تنش کشیده می‌شد، از سوی چهره‌های باسابقه نظام یادآوری شد که هر سخن و هر روشی که تشنج یا اضطراب در جامعه ایجاد کند سم مهلک است و از ناحیه هر کس و به هر شکل و صورتی رخ دهد، باید متوقف شود. در شرایط فعلی که دولت جدید، کشور را با انواع بیماری‌های اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی تحویل گرفته است و تلاش و مساعی خود را برای بهبود وضعیت مردم به کار بسته، طرح مباحثی مانند «دعوت به مناظره»، محلی از اعراب ندارد. نگارنده با اطلاعی که از سوابق احمدی‌نژاد داشتم پیش‌بینی می‌کردم در مقابل انتقاداتی که از عملکرد وی و دولتش در هشت‌سال گذشته به عمل می‌آید، به شکلی واکنش نشان دهد. البته پاسخ‌دادن و روشنگری، امری پسندیده است. اما روش گذشته وی نشان می‌دهد که در اینگونه فرصت‌ها به‌جای روشن‌شدن حقیقت، به‌دنبال حذف یک سلسله واقعیات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس