با توجه به اینکه کمتر از 3 روز دیگر تا مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل باقی مانده است در یک گزارش کامل به چگونگی برگزاری قرعه کشی معتبرترین رقابت فوتبالی جهان پرداخته ایم و شانس صعود و قهرمانی هر تیم را مشخص کرده ایم.

سرویس ورزشی مشرق - بعد از 26 ماه رقابت مرحله مقدماتی در سراسر دنیا بالاخره 32 تیمی که خرداد 93 جام جهانی 2014 برزیل را برگزار خواهند کرد مشخص شدند و حالا بی صبرانه منتظر روز 15 آذر هستند تا سرنوشت گروهشان در برزیل تعیین شود. در اینجا یک شبیه ساز فوق العاده وجود دارد که با آن می توانید گروه های جام جهانی را شبیه سازی کنید و ببینید چه تیم‌هایی در گروه مرگ رقابتها قرار می گیرند.

اسامی 32 تیم حاضر در جام جهانی به صورت زیر است:

میزبان: برزیل

آسیا: ژاپن، استرالیا، ایران و کره‌جنوبی

اروپا: هلند، ایتالیا، بلژیک، سوییس، آلمان، اسپانیا، روسیه، انگلستان، بوسنی و هرزگوین، پرتغال، فرانسه، یونان و کرواسی

آمریکای شمالی و حوزه دریای کاراییب (کونکاکاف): آمریکا، کاستاریکا، هندوراس و مکزیک

آمریکای جنوبی: آرژانتین، کلمبیا، شیلی، اکوادور و اروگوئه

آفریقا: نیجریه، ساحل عاج، کامرون، غنا و الجزایر

به گزارش مشرق، مراسم قرعه کشی جام‌جهانی 2014 روز جمعه 6 دسامبر سال 2013 ( روز 15 آذر سال جاری) ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی و 19:30 به وقت تهران آغاز می‌شود.

اما در چند وقت گذشته بسیاری درباره این که چه تیم هایی در جام جهانی 2014 برزیل با هم همگروه می شوند و یا سید بندی جام جهانی به چه صورت خواهد بود، گمانه زنی های کرده اند و سید بندیهای مختلفی توسط رسانه‌های معتبر جهان ارائه شده که بعضا تفاوت‌هایی هم دارد. جرومه والکه دبیرکل فیفا چندی پیش در گفت و گو با رسانه اکیپ فرانسه تاکید کرده بود که فیفا سر گروه های قرعه کشی جام جهانی 2014 را بر اساس رنکینگ فیفا در 17 اکتبر تعیین خواهد کرد و رده بندی فیفا در 28 نوامبر درباره سید بندی ملاک نظر نخواهد بود.

بر اساس برنامه اعلام شده فیفا، قرعه کشی جام جهانی ساعت 13:00 روز جمعه به وقت برزیل و 19:30 به وقت تهران شروع می شود.

در هر حال بر اساس آنچه که دبیرکل فیفا به اکیپ فرانسه اعلام کرده این است که درباره سیدبندی جام جهانی فردا (سه شنبه) سوم دسامبر برابر با 12 آذر 92 در نشست کمیته برگزاری جام جهانی بحث های نهایی انجام خواهد شد و روز پنجشنبه 5 دسامبر برابر با 14 آذر92 و در آخرین روز نشست کمیته اجرایی فیفا ، تصمیم گیری نهایی فیفا و ترتیب اعلام تیم ها در سیدهای 4 گانه به صورت رسمی اعلام می شود و جرومه والکه اعلام کرده است که در سید بندی، منطقه جغرافیایی و قاره ای ملاک است نه رنکینگ فیفا، چرا که فیفا می خواهد تیم های هم قاره(به غیر از اروپا که سهمیه بیشتری در جام جهانی دارد) با یکدیگر همگروه نشوند و پراکندگی منطقی در گروههای هشت گانه وجود داشته باشد. البته این پراکندگی طوری نخواهد بود که به هیجان و زیبایی مسابقات لطمه بزند اما همواره فیفا طوری برنامه ریزی می کند که در تیم های قدرتمند بتوانند برای جذابیت جام جهانی تا مراحل بالاتر در مسابقات باقی بمانند و این البته در مرحله یک هشتم نهایی به رده های تیم های قدرتمند در گروه هایشان بستگی پیدا خواهد کرد.

پس نتیجه می گیریم با توجه به اینکه رسانه های بسیاری در چند روز اخیر اعلام کرده اند که سید بندی مشخص شده اما همه چیز روز پنجشنبه 14 آذر در این باره اعلام خواهد شد و سید بندی که اخیرا از سوی برخی رسانه های معتبرجهان اعلام شده و منطقی‌تر از سید بندی‌های دیگر به نظر می رسد هم نمی تواند صد در صد قطعی باشد.

سیدبندی احتمالی فیفا

**برای سیدبندی از آخرین رنکینگ فیفا در ماه اکتبر استفاده شده است؛ با این استدلال که فرم فعلی تیم ها، اهمیت بیشتری از سابقه آنها دارد. رنکینگ جدید تیمها 28 نوامبر (7آذر) اعلام خواهد شد اما تغییری در این سیدبندی صورت نخواهد گرفت.

بر همین اساس رسانه‌های مختلف جهان از جمله روزنامه ایندیپندنت با اعتقاد بر اینکه سیدبندی جام جهانی 2014 نیز بر مبنای الگوی سال 2010 انجام خواهد شد، گلدان‌های بعدی جام جهانی را براساس مناطق بدین ترتیب دسته بندی کرده است:

گلدان یک (هفت تیم برتر و میزبان): برزیل، آرژانتین، اسپانیا، آلمان، کلمبیا، بلژیک، سوئیس و اروگوئه 

گلدان 2 (آسیا، آمریکای شمالی/مرکزی و حوزه کارائیب واقیانوسیه): مکزیک، ایران، آمریکا، کاستاریکا، هندوراس، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا

گلدان 3 (آفریقا و آمریکای جنوبی): نیجریه، غنا، کامرون، ساحل عاج، الجزایر، شیلی، اکوادور و فرانسه (آخرین تیم راه یافته از پلی‌آف اروپا که ضعیف‌ترین برتری را کسب کرده است. البته امکان جابجایی فرانسه با یک تیم اروپایی دیگر از سید 4 وجود دارد.)

گلدان 4 (اروپا): هلند، ایتالیا، انگلستان، روسیه، بوسنی‌وهرزگوین، پرتغال، کرواسی و یونان

*** بر اساس قوانین دو تیم از آمریکای جنوبی و بیش از دو تیم اروپایی در یک گروه قرار نمی‌گیرند.


محل برگزاری مراسم

جام جهانی 2014 برزیل روز جمعه در ایالت باهیای برزیل قرعه کشی می شود و 32 تیم حاضر حریفانشان را خواهند شناخت.
در کمتر از 200 روز تا جام جهانی 2014 برزیل، این قرعه‌کشی در کاستا دسائوییپه در ایالت باهیا که یک مکان دیدنی و توریسی و محلی برای گذراندن تعطیلات است برگزار می‌شود و شبکه های مختلف تلویزیونی جهان این مراسم را پوشش خواهند داد. بر اساس برنامه اعلام شده فیفا، قرعه کشی جام جهانی ساعت 13:00 روز جمعه به وقت برزیل و 19:30 به وقت تهران شروع می شود.

چه کسانی در این مراسم شرکت می‌کنند؟
بر اساس آنچه در سایت فیفا آمده فرناندو لیما و رودریگو هیلبرت، بازیگران برزیلی مجری‌گری مراسم را بر عهده خواهند داشت و فیفا از هنرمندان نامدار دیگری هم دعوت به عمل آورده است تا در مراسم حضور داشته باشند.

مراسم را ژروم والک مدیر اجرایی فیفا اداره خواهد کرد و گوی های قرعه کشی را بازیکنان پیشین 8 کشوری که سابقه قهرمانی در 19 دوره قبلی جام جهانی را با پیراهن تیم ملی کشورشان دارند از سبد خارج می کنند. به نوشته روزنامه مترو زین الدین زیدان، کافو، فابیو کاناوارو، ماریو کمپس، لوتار ماتئوس و جف هورست اسطوره جام جهانی 1966 که احتمالا دوست صمیمی اش رونالد را با خود می‌آورد در این مراسم حضور خواهند داشت.

در این مراسم همچنین 1300 مهمان ویژه که نمایندگان 31 کشور حاضر در رقابتهای جام‌جهانی هستند به اضافه 2000 نماینده رسانه‌ها از سراسر جهان هم حضور خواهند داشت.

قرعه کشی چطور انجام می شود؟
سی و یک تیم صعود کننده به همراه برزیل در 8 گروه 4 تیمی تقسیم می شوند. 4 تیم از آسیا، 5 تیم از آفریقا، 4 تیم از آمریکای شمالی و مرکزی، 6 تیم از آمریکای جنوبی و 13 تیم از اروپا در این رقابتها حضور دارند.

برای اینکه تیم‌های قدرتمند جهان در همان دور ابتدایی حذف نشوند، مکانیزمی در نظر گرفته شده که مانع قرار گرفتن‌شان در یک گروه می‌شود و تیم ها بدون ترتیب در یک گروه قرار نمی‌گیرند. تمامی 32 تیم حاضر در 4 ظرف مختلف دسته بندی شده اند.

چه تیم هایی در یک ظرف قرار می گیرند؟
تقسیم‌بندی تیم های در ظرف های مختلف دو هدف را دنبال می کند؛ اول اینکه مانع قرار گرفتن 8 تیم برتر رده بندی فیفا در یک گروه شود و دوم اینکه تیم های تا حد ممکن تیم های یک قاره در گروه مشابه قرار نگیرند.

در این نوع تقسیم بندی 4 ظرف وجود دارد که در هر ظرف 8 تیم وجود دارد. تیم ها به ترتیب در ظرف ها قرار گرفته اند و به همین دلیل همگروه نمی شوند. وقتی تیم های ظرف اول قرعه کشی شوند هر گروه اولین عضو خود را خواهد شناخت و در ادامه به ترتیب بقیه اعضای گروه نیز قرعه کشی می شوند.

ظرف اول مربوط به 8 تیم نخست رده بندی فیفاست که در ماه اکتبر 2013 اعلام شده است. در بالا درخصوص سیدبندی تیمها به طور مفصل توضیح داده شد.

به عنوان مثال عکس زیر یک قرعه کشی تصادفی را نشان می‌دهد که ممکن است رخ دهد:

ایران در این قرعه کشی تصادفی با تیم های آرژانتین، پرتغال و الجزایر همگروه شده و مسیر بسیار دشواری برای صعود به دور بعدی خواهد داشت. 

قرعه کشی تا چه حد در شانس صعود یک تیم از گروه تاثیر دارد؟
قرعه‌کشی اتفاقا بسیار هم مهم است. بر اساس تحقیقی که اخیرا توسط ESPN انجام شده 27 تیم از 32 تیم حاضر در رقابتهای جام جهانی در صورتی که قرعه خوبی داشته باشند تا 50 درصد شانس صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را افزایش خواهند داد.

در این تحقیق که به زودی توسط سرویس ورزشی خبرگزاری مهر منتشر خواهد شد شانس صعود تیم ملی انگلیس در بهترین حالت قرعه کشی برای این تیم 88.7 درصد خواهد بود اما در بدترین حالت قرعه کشی برای انگلیسی ها این شانس به 34.5 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

کل مراسم چقدر طول می کشد؟
فیفا اعلام کرده مراسم 90 دقیقه طول می کشد اما پروسه قرعه کشی تیم ها و انتخاب آنها از بین ظرف ها 35 دقیقه به طول می انجامد، بنابراین می توانید 55 دقیقه ابتدایی را راحت و بدون استرس تماشا کنید.

چطور این مراسم را تماشا کنیم؟
این مراسم توسط 193 کشور جهان به صورت زنده پخش خواهد شد و وب سایت رسمی فیفا هم آن را به صورت زنده پخش می کند. بی بی سی یک ویژه برنامه 2.5 ساعته برای این مراسم ترتیب دیده و یورواسپورت هم این مراسم را به صورت کامل پوشش خواهد داد. در ایران هم از ساعت 19:15 دقیقه شبکه سوم سیما به طور مستقیم این مراسم را پوشش خواهد داد. همچنینی برنامه ورزش از نگاه 2 نیز لحظه به لحظه بینندگان را در جریان قرعه کشی قرار خواهد داد.

زمان برگزاری بازیهای جام جهانی 2014

به گزارش مشرق، بر اساس تقویم اعلامی فیفا جام جهانی 2014 برزیل 12 جون 2014 برابر با چهارشنبه 22 خرداد 93 در سائوپائولو و با بازی افتتاحیه ای که یک طرفش برزیل خواهد بود رسما آغاز می شود. برزیل میزبان از همین حالا تیم اول گروه اول است و باید دید چه تیم هایی با برزیل همگروه می شوند. بر اساس آنچه اعلام شده است مرحله گروهی در 26 جون برابر با چهارشنبه 5 تیر 93 به پایان می‌رسد. در این روز دو بازی آخر گروه هشتم به صورت همزمان انجام خواهد شد.

با توجه به برنامه ریزی که انجام شده اولین دیدارها از مرحله یک‌هشتم نهایی دو روز بعد یعنی جمعه 7 تیر 93 در بلو هوریزونته و ریو دوژانیرو انجام می شود. مرحله یک هشتم نهایی روز دوشنبه اول جولای 2014 برابر 10 تیر 93 به پایان می‌رسد. بازیهای مرحله یک‌چهارم نهایی در چهارم و پنجم جولای برابر پنجشنبه 13 و جمعه 14 تیر انجام می شود و دو بازی مرحله نیمه نهایی در روزهای 8 و 9 جولای برابر با دوشنبه 17 و 18 تیر 93 برگزار خواهد شد و دیدار فینال روز شنبه 13 جولای برابر با 22 تیر انجام می شود.



اینفوگرافی قرعه‌کشی جام جهانی برزیل/ شانس 45.2 درصدی ایران برای صعود

به گزارش مشرق، خبرگزاری مهر چند روز پیش طی یک گزارش درخصوص قرعه کشی جام جهانی نوشت: بر اساس رده‌بندی SPI شانس صعود تیم‌ها بسته به قرعه‌ای که برایشان رقم می‌خورد، می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

این تحقیق توسط کارشناسان و ریاضیدانان ESPN صورت گرفته که معیار اصلی آن رتبه تیم‌ها در سیستم SPI (Soccer Power Index) است. این سیستم رده‌بندی تیم‌های ملی جهان کمی با رده‌بندی ماهانه فیفا تفاوت می‌کند. در سیستم SPI رتبه بندی تیم‌ها، بر خلاف رده‌بندی فیفا که ماه گذشته را معیار قرار می‌دهد، آینده تیم‌ها معیار قرار می گیرد و میزان پیشرفت آنها با توجه به وضعیت فعلی شان پیش بینی می شود. در یک کلام می‌‎توان گفت SPI نشان می‌دهد چه تیمی در آینده پیروز خواهد شد.

در سیستم SPI قدرت تهاجمی و تدافعی تیم‌ها بر اساس تعداد گل‌هایی که آن تیم به ثمر رسانده و دریافت کرده، تعیین می‌شود. البته میزان قدرت حریفان این تیم هم در رده‌بندی در نظر گرفته می‌شود. در این رده‌بندی حتی این موضوع که تیمی بهترین نفرات خود را به زمین فرستاده و یا با بازیکنان ذخیره خود بازی کرده نیز بررسی می‌شود و در رده بندی تیم‌ها لحاظ می‌شود.

در مجموع SPI با توجه به طبیعت پیشگوی خود، رده‌بندی بهتری برای تیم‌های ملی ارائه می‌دهد. اگر مایل باشید پیش بینی کنید که اگر دو تیم در رده ملی بهترین نفرات خود را در زمین قرار دهند، چه تیمی در نهایت پیروز خواهد شد، SPI بهترین مرجع خواهد بود و بیشترین کمک را به شما می‌کند. اما در رده بندی فیفا تیم‌ها با توجه به عملکرد خود در ماه گذشته رتبه‌بندی می‌شوند که تقریبا نمی‌توان برای پیش بینی یک دیدار در آینده از این رده‌بندی استفاده کرد.

در اینفوگرافی اول شانس 16 تیم نخست رده‌بندی SPI برای صعود از گروه‌شان در دو حالت بررسی شده است. حالت اول بهترین قرعه ممکن برای تیم است که با عبارت "بهترین حالت" مشخص شده و حالت دوم سخت‌ترین قرعه ممکن برای تیم است که با عبارت "بدترین حالت" مشخص شده است:

در قسمت دوم شانس بقیه تیم‌های حاضر در رقابتهای جام جهانی در دو حالتی که در بالا توضیح داده شده، برای صعود از گروه‌شان مشخص شده است که شانس تیم ملی ایران در بهترین حالت و آسان‌ترین قرعه 45.2 درصد و در سخت‌ترین قرعه ممکن 5.5 درصد خواهد بود.

در اینفوگرافی پایانی هم شانس 32 تیم حاضر در رقابتهای جام جهانی برای کسب مقام اول گروه خود و صعود به مرحله یک هشتم نهایی به عنوان تیم نخست گروه محاسبه شده است. به عنوان مثل تیم ملی برزیل میزبان رقابتها در "بهترین حالت" و "بدترین حالت" شانسی نزدیک به 100 درصد برای صعود به عنوان تیم اول گروه دارد.

ذکر مجدد این نکته ضروری است که این اعداد و ارقام و آمارها با محاسبه دقیق کارشناسان احتمال و ریاضیدانان گروه ESPN صورت گرفته و معیار اصلی هم رنکینگ یا رتبه بندی تیم‌ها در سیستم SPI بوده است. با این حال فوتبال غیر قابل پیش بینی است و تمام این مطالب روی کاغذ بوده زیرا ممکن است در مستطیل سبز هر اتفاقی رخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    این شبیه سازه ساخت ایران ایران از گروه اروگوئه کامرون بوسنی تیم اول میاد بالا ههههههه
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    forza iran
  • ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    عالی بود ممنون
  • هادی ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    باز هم ریاضی. دمش گرم . خدا کنه از اون احتمالات پایین، معجزه وار برای تیم ملی اتفاق بیفته.
  • کلیدر ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    طبق نرم افزار کلید راهیابی ایران به دور بعد 100 درصد بوده است که به دلیل 8 سال نا به سامانی به 3.2 درصد رسیده است
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    فقط ايران
  • عزيزاله سجادي رئوف ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    همين كه شانس ايران رو كاغذ از ‍ژاپن وكامرون و استراليا بالاتره افتخارش خيليه البته فكر نكنم تو جام جهاني اينطوري باشه
  • حسین اکبری ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    ایران از 31تیم آخرین تیمه 100٪
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    spi چرند میگه ژاپن یعنی در حد ... نیست
  • حسین ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    امیدوارم این فیفا به یه بهانه ای فوتبال ایرانو تعطیل کنه! نه اینکه مخالف فوتبال باشم...نه... ولی فوتبالی که اینهمه پول توش خرج شه ولی هیچ جای دنیا افتخار آفرینی نکنه همون بهتر که درشو تخته کنن. اینهمه پول سرازیر میشه تو فوتبال اونوقت بازیکن فوتبال ساحلی شاگرد نانوایی باشه خجالت آوره!!! یا قهرمان کشتی کشور بره تو یه کشور دیگه کشتی بگیره :(
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    جان؟!!
  • غریبه ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    این ایرانی که من میبینم عمرا از یک هشتم بالاتر بیاد مگه اینکه خیلی شانس بیاره...دوستان اگه مخالفند به شخصیت همدیگه توهین نکنید نظر هرکس برا خودش محترمه
  • علی ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    با حال بود... جای اون مجری خالی بگه واقعا دکتر...؟؟؟!!!
  • peyman ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    هندوراس هم از ایران بالاتره!
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    خدا کنه تا یک هشتم برسه.4 تا بازی بیشتر ببینیم.مردیم از بی عرضگی فوتبالمون
  • علی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بدبخت شدیم ایران خواهد باخت
  • میثم ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    حق تیم ما نبود که بره جام جهانی.ایران جنبه جام جهانی رونداره.....تمام
  • رضا ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    امادگی جسمانی داشته باشن - از اسم تیمها هم نترسن :براحتی مرحله اول میان بالا
  • محمد ش ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    فکر کنم ایرانو باید جای برزیل مدعی اصلی برا قهرمانی دونست.!!!!
  • یوسف ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    منم موافقم....دلم مثل هر فوتبال دوستی برای موفقیتهای ایران شاد میشود ولی نه امیدوار چون تمامی موفقیتهایش موقتی و بر اساس اتفاق و حوادث و نه از روی برنامه و تدبیر بوده اگر هم اندکی افتخار و غرور برایمان داشت اونم از صدقه سری حضور موقت و موثر ایویچ و وجود بازیکنان پر توان و با انگیزه بود و بس والسلام
  • omid ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    معجزه هم باشه نمیریم بالا
  • omid ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    یا صبر ایوب معجزه ی حضرت عیسی عمر نوح و با شمشیر تیز زورو و با لبخند های خوشگل رئیس سازمان بوق حتما همه ی تیم هارو درو میکنیم
  • میثم ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    دمتون گرم
  • ehsan ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ایران قهرمان این جام میشه شک کنی کافری
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    اگه ایران با برزیل فرانسه هلند بیفته میخواد چیکار کنه
  • فرشاد ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    امیدوارم تویه گروه سخت بیفته ایران
  • شاهین ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
    0 0
    به نظر شخصی من ایران به هیچ گونه نمیتواند که از گروهش به دور بعدی صعود کند و در مقابل تیم ملی ارژانتین شکست سنگین خواهد خورد و تیم دوم که از میان آرژنتین، ایران،بوسنی و نایجریا صعود خواهد کرد آن تیم بدون شک تیم ملی نایجریا خواهد بود. و حتی گفته می توانم که قهرمان این دوره از جام جهانی در سال 2014 در میان این سه تیم خواهند بود. 1- برازیل 2-آرژانتین 3-آلمان
  • سید علی ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    فینال بین آرژانتین و اسپانیا ... کی میاد شرط ببنده ایران هم فقط یه مساوی میکنه با پرتغال بقیه بازیاش باخته .. فک نکنید از خودم در میارم حرفارو
  • پرهام ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
    0 0
    من که هیچی نفهمیدم
  • محمد ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    ایران صد در صد از گروهش میاد بالا
  • محمدرضا ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    خداياچنان كن سرانجام كارتوخشنودباشي ومارستگار.بجاي اين حرفابراي صعوددعاكنيد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس