کد خبر 267674
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷

مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز از تولید آزمایشی تولید خودرو پی‌یو‌وان(‌پیکان وانت پژو 405) در دهه فجر در تبریز خبر داد و گفت:‌ تولید 30 هزار دستگاه از این خودرو برای سال 93 هدف‌گذاری شده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، غلامرضا صادقیان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از پیش فروش 7 هزار دستگاه پیکان وانت خبر داد و گفت: روزانه 300 تا 400 دستگاه پیکان وانت در ایران خودرو تبریز تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال این مجموعه صنعتی برای تولید بیش از 61 هزار دستگاه خودرو وانت بار برنامه‌ریزی کرده است، گفت: در حال حاضر پیکان وانت تولید شده منطبق با یورو چهار است.

 


*تولید خودرو پی یو وان( پیکان وانت پژو 405) در ایران خودرو تبریز

صادقیان با بیان اینکه تولید خودرو پی.یو. وان نیز در برنامه‌ریزی این مجموعه صنعتی گنجانده شده، گفت: این خودرو جدید از مزایای بسیاری نسبت به وانت بار پیکان برخوردار است و بر اساس سیاست‌های این مجموعه صنعتی تولید آزمایشی این خودرو جدید از دهه فجر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید 30 هزار دستگاه از این خودرو برای سال 93 هدف‌گذاری شده است، گفت: با توجه به نیازهای روز جامعه، جایگزین شدن خط تولید پی یو وان با وانت بار پیکان بررسی و در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز گفت: فراهم شدن این شرایط علاوه بر افزایش تولید و کاهش قیمت خودروهای داخلی نقش مؤثری نیز در ارتقای کیفیت این خودروها و در نهایت افزایش توان رقابت‌پذیری با خودروهای خارجی دارد.

وی خودروی پی یو وان مطابق با شاخص‌های روز استاندارد دنیا را دارد، گفت: قیمت این خودرو براساس برآورده‌های اولیه زیر 20 میلیون تومان خواهد بود.

صادقیان  گفت: این خودرو وانت بار که با پلت فرم پژو 405 طراحی شده دارای موتور 1700 سی سی، ترمزهای ای بی اس بوده و دوگانه‌سوز بودن، داشتن کیسه‌های هوا و همچنین جای گیری مخزن سوخت زیر اتاق از مشخصات این محصول جدید ایران خودرو است.

مدیر عامل ایران خوردوی تبریز با اعلام اینکه این خودرو در 18 ماه و با 50 میلیارد ریال اعتبار طراحی و ساخته شده، پیش بینی کرد: قیمت خودرو پی. یو. وان با توجه به حجم سرمایه گذاری کمتر از 200 میلیون ریال باشد.

تولید 30 هزار دستگاه پیکان وانت پی وان در سال 93

صادقیان گفت: شرکت ایران خودرو تبریز در سال آینده 30 هزار دستگاه از این خودرو را به صورت انبوه به بازار عرضه خواهد کرد.

وی ادامه داد: این محصول، در بخش کابین بار بزرگ‌تر بوده و دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم های جدید مانند ای. بی. اس. است.

صادقیان دامه داد: برای تامین استاندارد یورو 4  نیز تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری بر روی ای. ام. اس. و کاتالیست خودرو ایجاد شده است.

وی طراحی وانت در ایران را امری کاملا جدید و اختلاف فنی و تکنیکی از لحاظ طراحی محصول بین وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را  عمده دانست و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز با گنجایش بار 700 و 600  کیلوگرم تولید می شود. چرخ های این وانت نیز براساس گنجایش بار طراحی شده و با چرخ سواری متفاوت است.

صادقیان برخورداری از موتور او. اچ. وی.جی. 2،استاندارد یورو 4 و نصب مخازن گاز در کف را از جمله ویژگی های این وانت عنوان کرد و افزود: این ویژگی موجب می شود فضای بزرگ‌تری برای بار اختصاص یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • علی ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    به درد میوه فروش های سر خیابون میخوره. البته شایان ذکر است که نبوغ مهندسان ایرانی در تمام قسمتهای این اثر موج میزند.
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    چقدرشبيه خودروی جدید شاسی بلند پورشه هستش
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    باز یه قاتل دیگه!!!!!
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    ایران خودر میدونه شرم چیه !؟ ماشینهای 20 سال پیش رو ترکیب کرده میگه ماشین جدید ساختم ! بابا یکم از سپاه یاد بگیرید ! با کمترین امکانات معجزه میکنه !!!! فقط میخوام ببینم اگه ماشینای خارجی جدید وارد بشن کسی دیگه پراید و پژو میخره !!!؟ جایی که تفکر بسیجی نباشه میشه صنعت خودرو ایران !!!!
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا این ایران خودرو وسایپا کی میخوان واقعا خودروساز بشن
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    مسخره بازیو ببین. بر میدارن با ماشینا وانت درست میکنن. مرحبا به این خلاقیت
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    =))))))))))))))))))))))))))))))))))))) خدا به مهندسان طراحی صنعتی ما شفای عاجل بده آخه اینم شد خوردو؟؟؟ =)))) یعنی به اندازه ی یه نخود نمیخوان از مغز نداشته شون استفاده کنن و با این همه جوون نخبه و دانشمند یه خودرو برازنده ی نام ایرانی تولید کنن و از این کارهای مسخره دست بکشن؟؟ من واقعا موندم!! تحریمی که میتونست برای ما یک فرصت باشه تا تمام نداشته هامون رو همت کنیم و بسازیم... از چوب بستنی!!! گرفته تا خودرو و ... نه تنها به کوچکش نرسیدیم! بزرگش هم میشه این! هسته ای هم که پر!! کلاهتون رو بندازید بالاتر! فقط!! دینتون رو بر باد ندید! باید بگم بقیه ش پیشکش!! اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    آره واقعا!با کمترین امکانات! نگو که دلم کباب شد!!!!!!!!
  • آرین ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    چند روز دیگه بیانیه میدن شونصــــــــــــــــد میلیارد خرج تحقیقات و ... این خودرو کردن!
  • آرین ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    خودروسازهای دنیا اومدن ص ن ع ت خودروی ما روببینن؟!
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
    0 0
    بعد میگن تو نوبل و اسکار و .... حق ما رو خوردن!
  • ای وای ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    مسخره تر از ایران خودرو و سایپا خودشون هستن واقعا ملت رو مچل کردن خاک تو سرشون این همه فارغ التحصیل هستش بعد چند تا مغز نخودی رو جمع کردن دور خودشون معلوم نیست چه غلطی میکنن خدایا به داد امام زمان برس
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    دوست عزیز! این اختراعات ربطی به شفا و مغز داشته یا نداشته و یا توان طراحی مهندسین نداره، مشکل مربوط به مدیران میشه که میخوان چرخ این صنعت بچرخه و ملت رو سرکیسه کنن حالا چه جوری؟ زیاد مهم نیست
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    مگر همه مدیران ایران خودرو طی چندین و چند سال گذشته غیر از همین حضرات که میفرمایی بوده اند؟؟؟
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    تهران مملو از پیکان وانت و نیسان وانت یا همان خودروهای مرگ است. این خودروها بسیار بی کیفیت اند و به خاطر ارزانیشان عمدتاً توسط آنها که عقده رانندگی و سرعت دارند خریداری شده و عامل اصلی تصادفات و مرگ و میر هستند.
  • وحید ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    مهندسان و مدیران ایران خودرو اینقدر نمی فهمند که در روزگار فعلی کسی رینگ 13 استفاده نمی کند حالا هی برید قسمت های مختلف چند ماشین را سر و هم کنید و به خورد خلق الله بدهید. فقط حقوق های میلیونی می گیرد و راست راست می چرخید
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    ما اگه بخوایم این این خوردو سازان داخلی خودروی جدید طراحی نکنن کی رو باید ببینیم؟؟؟
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    مرهبا به این نبوغ ایران منتاژ{ایران خودرو} حتما فردا هم مگان وانت با نام یان یووان میاد
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    دیگه بلا هست که به سر این پژوی بدبخت بیارید؟
  • مهدي ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    0 0
    پیکان وانت پژو 405 = شتر گاو پلنگ
  • ناشناس ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
    0 0
    خودروهای آسیائی مثل ژاپنی و کره ای با این همه تنوع شرف دارند به خودرو های اروپائی -وقتشه پژو را بوسید و گذاشت کنار- نظر دوستان چیه؟
  • علیرضابهمنی ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
    0 0
    خیلی خوب است
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    0 0
    انقد زيباست منكه ميخوام 10تا بخرم منوياد bmw ميندازه
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    0 0
    خدا برسه به داد این مردم بدبخت بیچاره
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    0 0
    این مهندسان همونایی هستن که وقتی بچه بودن موقع کاردستی درست کردن به یه سیب زمینی 40تا سیخ کبریت میزدن بعد میگفتن سفینه ساختم!!!!!!!!!!!!!! اینم کار دستی میانسالیشونه وای به روزی که بزرگتر بشن
  • ناشناس ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    0 0
    هرکی گفت خرابه بزن تو دهنش عالی حرف نداره
  • حسین ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    اگه همینجور پیش برید قطعا امام زمان ظهور میکنه ...
  • امیر ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    پراید‌وانتو‌دیدم‌اما‌پژو‌وانتو‌نه!!
  • امیر ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    پراید‌وانتو‌دیدم‌اما‌پژو‌وانتو‌نه!!
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    شبيه اسم اين عراقيا ميمونه پيكان وانت پژو405=حسين محمدبن كميل
  • ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اینو دیگه کجای دلمون بذاریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس