کد خبر 264504
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

دور از ذهن است که جامعه آمریکا که در آن سیاه پوستان از سفید پوستان جدا بوده و سیاه پوستان آن در طول زندگی خود بارها طعم تلخ نابرابری را چشیده اند، نژاد پرستی از بین برود و حتی کمتر شود.

به گزارش مشرق، فرهنگ نیوز به نقل از کریستین ساینس مانیتور نوشت: کرلاین مک کری همسر سیاه پوست شهردار نیویورک است. این برای اولین بار در طول تاریخ آمریکا است که یک سیاستمدار سفید پوست آمریکایی همسری سیاه پوست دارد. مک کری نقش بسزایی در انتخاب دبلاسیو به شهرداری نیویورک داشت و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

آیا این تابوی نژادپرستانه نیز در آمریکا فرو ریخته است؟

ویلیام کاهن سناتور اسبق آمریکا گفته است: در آمریکا به اختلافات عقیده و نژاد احترام گذاشته می شود و این یک نشانه بسیار عالی است. البته این اتفاق درگذشته نیز رخ داده است که سیاستمدار مرد سیاه پوست با زن سفید پوستی ازدواج کند مانند کلارس توماس و ادوارد بروک سناتور ماساچوست.

کریستین ساینس مانیتور با طرح این مطلب به نوعی سعی نموده است تا اثبات نماید که نژاد پرستی در آمریکا از میان برداشته شده است و مردم آمریکا فارغ از رنگ و عقیده و زبان به جنبه های انسانی دیگران توجه می کنند.

آیا با یک گل بهار می شود؟

تاریخ آمریکا مملو از رویدادهای ظالمانه ای نسبت به سیاه پوستان و آسیایی ها بوده است. تا چند دهه قبل حتی مدارس سفیدپوستان و سیاه پوستان جدا بود و یک کودک سیاه پوست حق ورود به مدارس سفید پوستان را نداشت و اگر این اتفاق می افتاد دیگر کودکان با قصاوت قلب او را مورد ضرب و شتم، توهین و تحقیر قرار می دادند.

این وضعیت هم اکنون نیز به گونه دیگری وجود دارد. بر طبق گزاش سازمان سیاست های مجازات در آمریکا، قریبا از هر سه پسر سیاه پوست آمریکایی یکی در طول زندگی اش زمانی را در زندان به سر می برد. بر طبق این گزارش رفتارهای نژادپرستانه در همه سطوح دستگا قضایی آمریکا رخنه کرده است و این تبعیض باعث افزایش زندانیان سیاه پوست در آمریکا شده است.

حتی پلیس آمریکا نیز در تخلفات رانندگی سیاه پوستان را بیشتر از سفیدپوستان جریمه می کند و پلیس در برخورد با فروشندگان مواد مخدر، سیاه پوستان را دوبرابر بیشتر از سفید پوستان دستگیر می کند.

هر از چند گاهی نیز ویدیوهایی نیز از بدرفتاری پلیس آمریکا با متهمان سیاه پوست و حتی شهروندان عادی سیاه پوست در آمریکا منتشر می شود.

با این واقعیات، دور از ذهن است که جامعه ای که در آن سیاه پوستان از سفید پوستان جدا هستند و سیاه پوستان در طول زندگی خود بارها طعم تلخ نابرابری را چشیده اند، نژاد پرستی از بین برود و حتی کمتر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    1 0
    عكسي كه گذاشتي تابلو كه پليسه انگلستانه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس