عبدالله بن جبرین محرک بزرگي در به خاک و خون کشيده شدن مردم مسلمان عراق محسوب مي‌شود. همچنين فتواي تخريب حرم مطهر امامان شيعه توسط وی صادر شد که سرانجام منجر به تخريب حرم مطهر امامين عسکريين(ع) توسط افراطيون وهابي در سامرا شد.

گروه گزارش ویژه مشرق- عبد الله بن عبد الرحمن بن عبد الله بن إبراهيم بن فهد بن حمد بن جبرين من آل رشيد مشهور به «بن جبرين» از خانواده بني زيد از بزرگان وهابيت و درباري در عربستان سعودي بود  که فتاوای مشهور و کین ورزانه ای نسبت به شیعیان، حزب الله لبنان و حرمهای اهل بیت علیهم السلام داشت.

نژاد پرست دشمن بشریت

«کايدو اشتاينبرگ» شرق‏شناس و کارشناس آلماني امور خاورميانه در موسسه علوم و سياست برلين در مورد وی چنین گفت: «بن جبرين بر اساس آموزههاي نژادپرستانه وهابي معتقد است که اقليتها، گروههايي مرتد هستند که مستحق مرگ مي‌باشند زيرا از اسلام حقيقي فاصله گرفته‌اند.

 اگر شخصي در آلمان، جايگاه و افکار "بن جبرين" را داشت، قطعا سازمان اطلاعات آلمان براي اخراجش از کشور يا حداقل تنظيم دادخواست قضايي عليه او به علت فتنه انگيزي در ميان مردم اقدام مي‌کرد»
 

بن جبرين

دوره کودکی

وی در سال ۱۳۵۳ قمري در روستاي قويعيه در منطقه رياض عربستان سعودي به دنیا آمد. تحصیلات خود را در شهر رین انجام می دهد که ظاهرا به سبب نبود مدارس متوسطه مدتی در ادامه تحصیلات وی وقفه افتاده است.

 وی در سال1374 قمری به همراه استادش ابوحبیب شيخ  عبدالعزيز بن محمد الشثري به ریاض می رود و به تحصیلات خود ادامه می دهد. وی در جوانی چندان مقید به رعایت احکام شرع نبود و با صورت تراشیده در مجامع عمومی حاضر می شد.
 






تحصیلات دانشگاهی
وی در طول سالهای 1381 تا 1407قمری تحصیلات دانشگاهی خود را از مقطع کارشناسی تا دکترا در دانشکده فقه ریاض طی می کند. یادنامه او را با عنوان اعجوبه دوران منتشر کرده اند.
 


بن جبرین چندماه آغازین سال1380 قمری را به تبلیغ وهابیت در مناطق مرزی می پردازد.

اساتید
مهمترین استادان او بنابر نقل سایت شخصی بن جبرین از این قرار است:

-    عبد العزيز بن محمد أبو حبيب الشثري(مهمترین استاد او)
-    شيخ  صالح بن مطلق
-    شيخ  محمد بن إبراهيم آل شيخ
-    شيخ  إسماعيل الأنصاري
-    شيخ  عبد العزيز بن ناصر بن رشيد
-    شيخ  حماد بن محمد الأنصاري
-    شيخ محمد البيحاني
-    شيخ عبد الحميد عمار الجزائري
-    ...
 



مناصب
-    مدرس معهد امام الدعوه:1381-1395
-    مدرس کتاب توحید! در دانشکده فقه 1395
-    عضو شورای فقهی و پاسخگوی شفاهی و تلفنی سوالات فقهی1402
-    امام جماعت مسجد آل حماد ریاض1389
-    خطیب موقت و علی البدل جمعه و جماعت مساجد و مناسبتهای مختلف
-    امام جایگزین بن باز در مواقع غیبت او در مسجد جامع کبیر از 1398
-    امامت جماعت مسجد برغش از 1402
-    تدریس در مسجد بازار سبز به دستور بن باز از1409
-     تدریس در مساجدی که نماز اقامه می کرده است
 



حمله به بزرگان اهل سنت
وی در حمله به بزرگان اهل سنت نیز تردیدی به خود راه نمی داد برای نمونه امام طحاوی را به صراحت دارای دینی فاسد معرفی می کرد:
 



حمایت از بن لادن
وی در پاسخ به استفتایی درباره مفسد بودن بن لادن پاسخ می دهد:
 


این اتهام درباره او وارد نیست. بن باز و هیچ مسلمانی چنین مطلبی را قبول ندارند. اسامه مجاهدیست که در افغانستان اقدامات و تلاشهایی داشته است. خداوند به او توفیق دهد و یاری اش کند و دیگران را با او نصرت دهد. او مجتهدی است که مدام به جهاد همت گماشته است و...



و این در حالی است که بن لادن مورد انتقاد رسمی بن باز و عموم مسلمانان و حتی اهل سنت بوده است. برای نمونه ببینید

http://www.binbaz.org.sa/mat/8647
 

بن جبرین و توهم اثبات کفر شیعه
وی بنا به دلایلی عجیب شیعه را کافر می خواند:
شیعیان بدون شک کافرند، آنها نسبت به قران طعن می زنند و چنین ادعا می کنند که بیش از دو سوم قرآن حذف شده است همچنان که نوری کتابی درباره اثبات تحریف قرآن نوشته و در کتاب کافی و غیر از آن روایاتی در طعن قرآن آمده است و هر کس نسبت به قرآن طعن بزند کافر و تکذیب شده می باشد چرا که خداوند تعالی فرموده است: ما از قرآن محافظت می کنیم.


نظر بن جبرین درباره شیعه


این در حالیست که برای نمونه یکی از علمای مشهور اهل سنت، رحمت الله  کیرانوی هندی حنفی -متوفی۱۳۰۸- درباره اثبات عدم تحریف قرآن کتابی به نام اظهار الحق نوشت . این کتاب مورد توجه علما و بزرگان اهل سنت قرار گرفت و به زبانهای مختلف ترجمه شد.این عالم بزرگ اهل سنت درباره رأی شیعه در تحریف قرآن می نویسد:

اکثر علمای شیعه اثنی عشری بر آنند که قران مجید از هر گونه تغییر و تبدیل محفوظ مانده است و نظر کسانی که نقصان در قرآن را می پذیرند نزد آنان مردود است.

وی پس از بیان این مطلب اقوال علمای شیعه (مرحوم شیخ صدوق ، طبرسی ، سید مرتضی ، قاضی نورالله شوشتری و ....) مبنی بر عدم تحریف را ذکر می کند  و در نهایت می نویسد :

مشخص شد که نظر تحقیق شده نزد علمای فرقه امامیه اثناعشریه بر این است ، قرآنی را که خداوند متعال بر پیامبرش نازل کرده همین قرآن موجود می باشد که در دست مردم است و چیزی به آن اضافه نشده . و این قران در زمان حیات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) جمع آوری و حفظ شده و هزاران صحابی آن را نقل کرد اند و عده ای از اصحاب پیامبر همچون عبدالله بن مسعود و ابی بن کعب و دیگران قرآن را در پیشگاه پیامبر اکرم از اول تا اخر قرائت کرده اند و این قرآن با همین ترتیب موجود زمان ظهور امام دوازدهم حضرت حجة بن الحسن المهدی (عج) ظاهر می شود .

و قول گروه اندکی که نظریه تغییر در قرآن را پذیرفته اند مردود است و هیچ اعتنایی به آن نمی شود و   روایات   ضعیفی که در کتبشان موجود است هیچ گاه جایگزین روایات قطعی و یقینی (مبنی بر عدم تحریف) نمی شوند و حق نیز چنین است چرا که اگر از خبر واحد مطلبی به دست آمد که ادله یقینی آن را تایید نمی کند واجب است چنین خبری را مردود بدانیم  چنان که ابن مطهر حلی (علامه حلی) در کتاب خود به نام (مبادئ الوصول الی علم الاصول) به این مطلب تصریح نموده است . و در تفسیر الصراط المستقیم که کتاب معتبری نزد علمای شیعه به شمار می رود در توضیح آیه مبارکه (نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون) چنین نوشته است : یعنی این که ما قرآن را از تحریف و تبدیل و زیاده و نقصان حفظ می کنیم)

دستور به محدود کردن شیعیان عربستان
 عبدالله بن جبرین در همایش ضد شیعی « مملکت ما ... وحدت ما »خواستار دشمنی با شیعیان و اهانت و تحقیر آنان شد و گفت: نباید به شیعیان اجازه داد تا در مساجد نماز بخوانند، باید با آنان برخورد شدید داشت!

وی ادامه داد: باید روش ملک عبدالعزیز در برخورد با شیعیان را ادامه داد و شیعیان را در مقامات دیپلماتیک و نظامی نپذیرفت و به آنان اجازه نداد تا سمت های مهمی را در کشور به دست گیرند، ضمن آنکه باید قربة الی الله! با فرزندان شیعه در دانشگاهها سختگیری کرد و در صورت لزوم حتی کشتار شیعیان واجب است!!

سلمان بن عبدالعزیز امیر منطقه ریاض در این همایش ضد شیعی که با حضور امیران برخی از مناطق عربستان، چهره های سیاسی و مفتیان سلفی از جمله صالح الفوزان، عبدالله بن جبرین، ناصرالعمر و برخی از چهره های مشهور ضد شیعی دیگر در سال1386 برگزار شد، در سخنانی التزام عربستان به مذهب سلفی را از اصول کشور خود دانست و از چنین اندیشه ای به عنوان تنها اندیشه صحیح اسلامی! نام برد.

فتاوای تند ضد شیعه

از جمله فتاوای تند ضد شیعی او به این موارد می شود اشاره کرد:

فتوای اول: شخصی از وی می پرسد من کارمند یک شرکت هستم و با برخی از روافض (یعنی شیعیان) همکار هستم و با آنها غذا می خورم و به گپ و گفت می پردازم، اما نمیدانم این کار من درست است یا باید ارتباطم را در کار با آنها محدود کنم لطفا مرا راهنمایی کنید؟
بن جبرین در پاسخ می گوید:

تو باید به جایی دیگری که این روافض در آن نیستند بروی و اگر نتوانستی، آنها را مورد تحقیر و تمسخر قرار بده، و هرگز به روی آنها نخند. اگر عکس العملی از آنها دیدی به رییس گزارش بده تا به حسابشان برسند و بر توست که بطلان عقیده آنها و درستی اعتقادت ما را بر آنها ثابت کنی!.

فتوای دوم: شخصی از او می پرسد در محله ی ما یک قصاب رافضی است که برخی از مردم و رستوران های مربوط به اهل سنت برای ذبح او را حاضر می کنند آیا این ذبح به دست او حلال است؟
بن جبرین در پاسخ می گوید: این ذبح کاملا حرام است و روافض مشرک هستند.
 
حمایت از طالبان و دشمنی با حزب الله لبنان

او که از اعضاي اصلي وهابيون محسوب مي شد به صدور فتاوي تند و عجيب بر عليه مذاهب مختلف و مسلمانان مخالف خود مشهور بوده و از جمله در جريان جنگ 33 روزه لبنان در مقابل اسرائيل با صدور فتوايي عجيب و خنده دار هرگونه دعا براي پيروزي حزب الله لبنان را به صرف شيعه بودن انها حرام دانسته بود .

بن جبرین در پاسخ استفتایی درباره حزب الله لبنان گفته بود:

یاری کردن این حزب رافضی جایز نیست. جایز نیست تحت فرمان آنان رفت و جایز نیست برای پیروز و قدرتمند شدن آنان دعا کرد. نصیحت ما به اهل سنّت این این است که از آنان بیزاری بجویند، کسانی را که به این حزب می‌پیوندند، رها کنند و دشمنی آنان با اسلام و مسلمانان و ضررهای کهن و جدید آنان را به اهل سنّت روشن کنند. رافضیان همواره دشمنی اهل سنت را در دل داشته‌اند و در حد توان تلاش کرده‌اند عیوب اهل سنت را آشکار کنند، از اهل سنّت انتقاد کنند و برای آنان خدعه بورزند.


فتوای بن جبرین درباره حزب الله

همو که با فتاوي تند خود توجيه کننده عملياتهاي تروريستي القاعده و طالبان به فرماندهی بن لادن بر ضد مسلمانان در عراق و افغانستان و پاکستان بود .

فتوا به تخریب حرم اهل بیت علیهم السلام در عراق

بن جبرین محرک بزرگي در به خاک و خون کشيده شدن مردم مسلمان عراق محسوب ميشود ، همچنين فتواي تخريب حرم مطهر امامان شيعه نيز توسط اين عالم نماي وهابي صادر گرديد که سرانجام منجر به تخريب حرم مطهر امامين عسکريين عليهما السلام توسط افراطيون وهابي در سامرا گرديد .

این فتوا که در پی استفتای جمعی از دانشجویان دانشگاه وهابی «محمد بن سعود» صادر شده‌است از مدتی پیش و پس از آغاز تعطیلات تابستانی حوزه‌های وهابیت و دومین حمله به بارگاه عسکریین در سامرا، در سطح گسترده‌ای توزیع و در آن از هر اقدامی برای محو آنچه آثار شرک بویژه در کشور عراق و شهر کربلا خوانده شده، استقبال شده‌است.
 


پايگاه خبري "النهرين‌نت" نيز به نقل از منابع مطلع در منطقه "العواميه" عربستان، گزارش داده بود اين روحاني وهابي كه سال گذشته به همراه ده‌ها تن ديگر از مفتيان سعودي، بيانيه‌اي را در تكفير شيعيان صادر كرده بود در پي انهدام گلدسته‌هاي حرم عسكريين(ع) در سامرا، با ارسال تبريكات شفاهي و كتبي براي ديگر مفتي‌هاي سعودي، از تخريب بقاياي حرمين عسكريين(ع) ابراز خشنودي كرده و اين اقدام را تبريك و شادباش گفته بود.

بر اساس اين گزارش، شيخ بن‌جبرين به‌تازگي با صدور فتوايي، از پيروان وهابي خود خواسته بود بقاياي حرم عسكريين(ع) را كه از انفجار سال گذشته برجاي مانده بود نيز با خاك يكسان كنند.

در بخشی از این فتاوا که از حرم امامان شیعه به عنوان بت‌هایی یاد کرده که باید با خاک یکسان شود، آمده‌است: حسین از شرک شیعیان به دور است اما حرم او باید به عنوان اصلی‌ترین نماد شرک در عراق ویران شود.

وي كه خبرها و ديدارهايش توسط خبرگزاري رسمي عربستان‌سعودي (واس) و با پشتيباني مالي وزارت امور اسلامي اين كشور پوشش داده مي‌شود، مدعي شد:
نبايد اين بناها را به خاطر زيبايي هنري آنها جزء ميراث اسلامي و جزء اماكن اسلامي به شمار آورد زيرا اگرچه اين ساختمان‌ها در كشورهاي اسلامي است اما شرع چنين بناهايي را قبول ندارد و اسلام دستور نابودي آنها را داده است.
وي همواره در بيانيه‌هايش، برگزاري عزاداري در روز عاشورا و جشن‌گرفتن عيد غديرخم را بدعت‌هاي شيعي ذكر و آنان را متهم به فحاشي عليه اصحاب پيامبر(ص) كرده است.

این فتوا با واکنش تند مسلمانان غیر وهابی، به خصوص شیعیان مواجه شد. دارالافتاء مصر در بیانیه شدیداللحنی تخریب کنندگان قبور بزرگان دین را خوارج عصر و سگان دوزخ نامید.

ادامه تحریک وهابیان برای تخریب حرم حسینی و....

كارمندان دانشگاه "محمد بن سعود" اعلام كردند: ده‌ها تن از دانشجويان بويژه دانشجويان سال‌هاي بالا در دانشكده شريعت، بطور داوطلبانه در حركتي با عنوان "فرهنگ توحيد ناب در ميان امت و بويژه عراق براي خلاص‌شدن از مراقد و قبور و پاكسازي كشورهاي اسلامي از آنها"، اقدام به توزيع اين فتاوا كرده‌اند.

اين دانشجويان با تشكيل كميته‌هاي داوطلبانه در حال راه‌اندازي پايگاه‌هاي اينترنتي، دوره‌هاي تابستانه و جذب نيرو از كشورهاي حاشيه خليج فارس و ديگر كشورهاي عربي هستند تا بدين‌وسيله حرم امام حسين(ع) و حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) را مانند حرم عسكريين(ع) به‌عنوان اهداف آينده "موحدان مجاهد" ويران كنند.

در ادامه فتوای بن جبرین، "سفر الحوالي" مفتي مشهور وهابي در پاسخ به استفتائي در اين باره گفت: «علاوه بر كربلا، واجب است كه حرم زينب در دمشق و حرم "سيد احمد البدوي" از نوادگان امام هادي[ع] در مصر نيز به عنوان بت‌هايي كه به جاي خداي تبارك و تعالي مورد پرستش قرار مي‌گيرند با خاك يكسان شوند.»

دفتر "وعظ و ارشاد" دانشگاه وهابي "الامام بن سعود" كه از مهم‌ترين منابع تأمين تروريست در عراق و گروه تروريستي "فتح الاسلام" در اردوگاه "نهر البارد" لبنان به شمار مي‌رود نيز طي روزهاي اخير اقدام به توزيع فتاواي "بن جبرين"، "الحوالي"، "البراك"، "الحربي" و ديگر مفتي‌هاي وهابي كرده است كه در آنها از عمليات‌هاي انجام‌شده عليه مراقد ائمه(ع)، امامزادگان و اوليا در عراق تمجيد شده است.
 
در پي صدور اين فتاوا، انجمن علماي ديني انگليس با صدور بيانيه‌اي شديداللحن، صدور فتاواي تكفيري از اين دست را بشدت محكوم كرد.
نويسندگان اين بيانيه تأكيد كرده‌اند: تشويق مفتي‌هاي سعودي به انهدام حرم امام حسين(ع)، نه‌تنها اعلام جنگ آشكار عليه شيعيان بلكه جنگي عليه همه مسلمانان است.

اين انجمن از حكومت عربستان سعودي خواسته است تا در اقدامي سريع و فوري، ضمن اتخاذ موضعي روشن در قبال اين فتاوا، آنها را بطور رسمي محكوم كرده و كساني را كه در صدور،‌ تكثير و تشكيل كميته‌هاي داوطلبانه در دانشگاه‌ها براي عملي‌كردن اين فتواها فعاليت دارند به محاكمه بكشد.

انجمن علماي ديني در ادامه افزوده است: دانشكده‌هاي شريعت در عربستان سعودي بويژه دانشگاه "محمد بن سعود" كه دانشجويان و استادان آن همه اهل قبله به جز مؤمنان به مذهب تكفيري‌ها را كافر مي‌پندارند مراكز خطري هستند كه در خون‌ريزي كشتار بي‌گناهان در عراق و پاكستان نيز دست دارند.

يكي از برگزاركنندگان اين تجمع در گفت‌وگو با "نهرين‌نت" تأكيد كرد: اين تجمع آغاز يك تحرك گسترده رسانه‌اي،‌ ديپلماتيك، اجتماعي و فرهنگي عليه علماي تكفيري سعودي است كه با فتاواي خود،‌ زمينه كشتار صدها هزار عراقي بي‌گناه و نيز انهدام مراقد مقدسه از جمله حرم عسكريين(ع) را فراهم كردند.

فیلم: تخریب قبور علما و بزرگان دین در افریقا توسط وهابیان
http://www.aparat.com/v/zgcet


روزهای پایانی و ذلت در غربت
وی درماه صفر سال 1430 سکته ای قلبی کرده و پس از عملی که برای باز کردن رگهای قلبش انجام می شود دچار عفونت ریه می شود و به دستور ملک عبدالله برای اولین بار از عربستان خارج شده و برای تکمیل درمان به آلمان می رود اما گروهی از شیعیان علیه وی در یکی از دادگاه‏های این کشور شکایت کردند و خواستار محاکمه وی شدند.  



دادخواست عليه مفتي سعودي در دادگاه لاهه
همان روزها و با خبر سفر بن جبرین به آلمان، به نقل از پايگاه خبري "صوت‌السلام"، "مصطفي الصافي"، "عقيل الكعبي" و "حسين الربيعي" اعضاي سازمان "صلح جهاني"، اين دادخواست را طبي مراسم ويژه‌اي، تسليم دادگاه بين‌المللي لاهه كردند.

تهيه‌كنندگان اين دادخواست، از دادگاه لاهه خواسته‌اند تا بن‌جبرين، مفتي تندروي سعودي را به اتهام صدور فتاواي تشويق‌كننده قتل عمد، انفجار، انهدام اماكن مقدسه و ابنيه فرهنگي مسلمانان و ساير اديان، احضار و محاكمه كند.

بر اساس اين گزارش، وكيل دادگاه لاهه كه اين پرونده تسليم وي شده و اعضاي سازمان صلح جهاني، در نشستي خبري، جزئيات كامل اين پرونده را اعلام كردند.

در دادخواست قضايي ضد بن جبرين ، اين روحاني تندرو سعودي به تشويق و ترغيب افراد به اقدامات تروريستي متهم شده بود ، مجموعه اي از مدارک و فتواهاي بن جبرين اعم از صوتي و تصويري و فيلم را که اين اتهامات را ثابت مي کند نيز ضميمه دادخواست قضايي شد .
بعداز ارائه دادخواست قضايي عليه بن جبرين ، او ساعاتي بعداز مذاکرات رسمي بين وزيران کشور عربستان سعودي و آلمان در رياض بطور ناگهاني از آلمان فرار كرد .

آن روزها در اخبار آمد نمایندگان مجلس آلمان وابسته به حزب سبزها چگونگی وارد شدن «بن جبرین» عالم تندروی وهابی عربستانی به آلمان و نقش خاندان آل‏سعود در این قضیه را مطرح خواهند کرد.

«علی السرای» مسئول کمیته‏های قضایی مهاجرین در اروپا که دادخواست از سوی وی در این پرونده قضایی مطرح شده است، در جلسه پارلمان حضور خواهد داشت.

این در حالی است که روزنامه آلمانی اشپیگل از بستری شدن «بن جبرین» در یکی از بیمارستان‏های آلمان و اقامت در این کشور با "آرامش کامل" ابراز شگفتی کرده و نوشته است که این شیخ سعودی نماینده تندروها و تروریست‏هایی است که در حوادث یازدهم سپتامبر بوده است.در همین راستا روزنامه آلماني اشپيگل نوشت: «پارلمان آلمان می‏خواست موضوع دادخواست قضايي عليه "عبدالله بن جبرين" را طی چند روز بررسي کند، اما پیش از آغاز این بررسی "بن جبرین" گریخت».
 


پایان عمر
بی نتیجه بودن درمانها مرگ او را در ماه رجب همان سال رقم می زند و او را به اساتید و اولیایش ملحق می کند. عبدالله بن عبدالرحمن بن جبرین با شدت گرفتن بیماریش، بعد از ظهر روز دوشنبه 13 جولای 2009 میلادی (مطابق با 22 تیر 1388) مرد و در گورستان "العود " در شهر رياض به خاک سپرده شد.
 


همانها که مرثیه سرایی و عزاداری بر خاندان رسول الله صلی الله علیه و آله را شرک می خوانند به اقامه عزا و ماتم و مرثیه سرایی برای مرگ بن جبرین پرداختند.

دانلود

دانلود

 
فهرست منابع فارسی،عربی

1.    http://www.ibn-jebreen.com/biography.html

2.    http://ar.islamway.net/scholar/105

3.    http://www.shia-news.com/fa/news/51618/

4.    http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=927

5.    http://m-noor.com/showthread.php?p=28016

6.    http://alvahhabi.blogfa.com/post/57

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 39
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 5
    چه سایت آشغالیه این مشرق
  • کیوان از بوشهر ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    4 0
    آشغال های دست پرورده انگلیس هستند و بس
  • علیرضا شوش ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    6 0
    خدا لعنتش کند ...
  • سپهسالار ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    4 0
    لعنة الله علی قوم الظالمین
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    2 0
    انشاءالله با دوستاش محشور شود
  • ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    1 0
    مشرق مرسی لایک عالی بود سگ تو روح دروغ گو شون :)
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    علیه الهاویه وما ادراک ماهیه نار حامیه
  • عبدالرحمن ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت الله علیه
  • مسعود ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 1
    گور به گور شدۀ ملعون.
  • sanaz ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    به قیافش میاد خیلی آدم کثیفی باشه
  • عجب ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    وسط ترکمانچای همین چندشو کم داشتیم مشرق.
  • بنفشه ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    الی الابد در قعر جهنم...
  • fam ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    درود خدا برشیعیان و لعنت خدا بر وهابیهای بی منطق سعودی . . . . .
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    به جدش یزید پیوست ... ارواح عمه اش ...
  • امیرحسین ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    تف بر کسانی که خود کفارند و شیعیان علوی را کافر می پندارد... کافر همه را به کیش خود پندارد
  • حسين ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    اين به اصطلاح علماى وهابى يكى از يكى نانجيب تر و پست تر هستند عالم كه چه عرض كنم ،با روايات جعلى و كيلويى ابو هريره و مكتب معاويه كه عالم به وجود نمياد!
  • ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    با اولیای شیطان محشور می شود لعنت خداوند بر او و پیروانش
  • مقاومت ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا ریشه امثال عبدالله بن عبدالرحمن بن جبرین را از زمین برچیند انشااله
  • سید حسن ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خداراشکرکه به درک واصل شد
  • منتظر ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت به وهابیون کثیف و آل و دار و دسته شون.
  • ناشناس ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    به درک واصل شده کثافت به دایی جانش ابن زیاد ملعون پیوست بی شرف مرگ بر وهابیت مرگ بر آل سعود آدم خوار
  • کمیل ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا نسل همه ی وهابیت رو از روی زمین برداره . اینا نباید این جوری بمیرن باید خر خره این بی ناموسارو جوید .
  • بنده ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    "فيعذبه الله العذاب الاكبر"
  • سرشار ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    محشور مع المعاویه و الیزید و عمرعاص و المروان الحکم انشالله
  • رضا ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    با سلام واحترام سلام ودرود بر خاتم نببين محمد مصطفي (ص) وهمه پيامبران وامامان عزيز(ع) واهل بيت مطهرشان. پروردگارا به حق اين معصومين همه وهابيون بلاخص اين وهابي بي شرف را به سزاي عملش در جهنم برسان .آمين يا رب العالمين
  • منصف ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    مرگ نعمت خوبی است برای جرثومه های فسادی این چنینی
  • رحمانی ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    الحمدلله که به جهنم واصل گردیده
  • سيد علي ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    برو به جهنم تا معلوم بشه حب علي كمك حال انسانهاست يا بغض علي
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    انشاالله با سرورانش ، ابن تیمیه و عبد الوهاب و بن باز محشور شود: ... حشر مریدان علی(ع) با علی(ع)
  • حسن م ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    اللهم العنهم جمیعا
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    به امید روزی که خانه شان ویران شود
  • مهدی ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا لعنتش کند و بر عذابش بیفزاید.
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خودش و همه پیروانش کافرند و بنده های شیطان بزرگ
  • ابواسحاق ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    به درک واسل شد
  • هم وطن ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    روحش با اولیایش محشور شود.جهت شادی آن مرحوم بلند بگو بش باد
  • علی احمدی ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    والله والله والله که شیعیان واقعی دوستدار خدا و اهل بیت هستند و دشمنان اهل بیت در اسفل سافلین جهم بسر می برند. واقعا از جهالت و بی عقلی وهابت همه دنیا به شک و تردید است که چگونه اینها خود را مسلمان می دانند و لی در عمل شیعیان را کافر می دانند و دوست واقعی اسرائیل هسنند . خدا را شکر که دوستدار علی و اولاد فاطمه (س) هستنیم
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت به تو مرگ بر تو وهابی کثیف
  • مظفری ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    این عبدالشیطان ملعون بن ملعون و نجاست بن نجس روحش را به شیطان فروخت و عمری به شیطان خدمت کرد.
  • علی ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت الله علیه
  • علي ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    همانا كه خداوند دشمنانش را از احمق هاقرارداد.بره به جهنم مرتيكه حرامي
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا لعنت کنه بر این وهابیان لجوج بی دین
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    1 0
    پدرش و مادرش چه غلطی کردن که این حرامی رو پس اندختن خدا میدونه
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    1 0
    خیلی جالب بود
  • سامرائی ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت خدا بر او واولیائش
  • ناشناس ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    مطالب بسیار جالبی بود ولی در کل وقت خودم را برای مشرکینی که خود را مدعی اسلام میدانند تلف کردم -خداوند متعال فرق و شاخه های انحرافی را که خود را به دروغ و برای متامع مادی به اسلام عزیز متصل کرده و حتی خودررا الگوی این دین الهی میدانند نابودکند - الهی آمین
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت الله علیه.لعنت الله علیه .لعنت الله علیه.لعنت الله علیه.لعنت الله علیه.لعنت الله علیه.لعنت الله علیه.لعنت الله علیه.لعنت الله علیه.لعنت الله علیه.دائما.دائما .دائما.دئما. دائما.دائما.دائما.دائما.دائما.دائما.
  • وحداني ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعن علي عدوك يا علي
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    اشتباه منفی دادم +++++++++++++++++++++
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    اقا كه چي اين چيزارو ميذارين كه مردم بيان فحش بدن؟ يه دو تا مطلب علمي چيزي بذارين همه استفاده كنن.
  • سید علی علوی ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    مقاله فوق العاده ای بود یاحسین
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    الیهم اجمعین
  • رضــــا ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    چه صدایی نکره ای داره مثل صدای کفتار نر عقیم میمونه ان انکر الاصوات لصوت الحمار
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خدايش اگه ميخواين كاري كنيين منصفانه حرف بزنيين، از كجاي حرف اين بدبخت بر مياد كه بن لادن مجتهد است، وي بن لادن را تلاشگر خوانده نه مجتهدي كه ما عرفا مي فهميم، يه جو سواد خدايا
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت بر ال سعود و درود بر اهل سنت
  • vahid ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت خدا بر دشمنان اهل بیت
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    بخواب بابا
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا لعنتش کند ولی این جمله شما یعنی چی(وی در جوانی چندان مقید به رعایت احکام شرع نبود و با صورت تراشیده در مجامع عمومی حاضر می شد). مگه هر کی ریششو بتراشد مقید به اسلام نیس یهنی خاخام های یهودی مسلمانن
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    تو برو سر کثیفت رو بکن تو آخوره سایت و شبکه تروریست کلمه
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    تو تروریست عوضی بهتره بری خودت رو منفجر کنی تو رو چه به سایت خوندن
  • شیعه ی مرتضی علی ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت الله من الان الی قیام یوم الدین.الهی آمین
  • کمیل ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    فعل انفجارو صرف کن عمویییییی : انفجر ینفجر انفجار امیدوارم یه نارنجک تو ..... منفجر بشه بی ناموس
  • رضــــا ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    و همچنین درود بر شیعه
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    به قول داش محمود آب رو بریز همونجایی که سوخته!
  • محمد علی ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    چه زیبا فرمود امام زین العابدین ارواحنا فداه که حمد و سپاس از آن خداست که دشمنان ما را از حمقاء (احمقان) قرار داد.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعنت الله علیهم اجمعین
  • سید محمد ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    وهابیت از اسراییل و انگلیس و دیگر دشمنان برای کل دنیا بویژه ایران خطرناک و وحشی ترند. از مشرق نیوز متشکرم.
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    مکنب و مذهب و حوزه ها و دانشگاههای وهابیان انگار به جای دانشگاه و حوزه علمی بودن پادگانی نظامی است که محصولش تروریست پروراندن است.
  • علی ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا لعنتش کنه این سگ کثیف رو خدا با یزید و معاویه تو اون دنیا محشورش کنه و اون کسایی که عمدا منفی میزنن
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    لعن علی عدوک یاعلی
  • محسن ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    1 0
    چه کسی بپذیرد یا نپذیرد این فرد (عبدالله بن عبدالرحمن بن جبرین لعنه الله علیه) علیرغم سواد ظاهری که ذکر شده دکترا در فقه وهابیت داشته، او یک جاهل به تمام معنا و عامل بسیاری از جنایات ضد دینی و ضد بشری علیه مقدسات و ارزشهای الهی با فتواهای اسرائیلی اش بوده است و بحمدالله و المنه از لحظه ای که پرونده دنیایی اش به لطف الهی بسته شده با فرعون، نمرود، صدام، فهد، رضا خان قلدر، پسرش(محمدرضا)، بن لادن و دیگر سران کفار ، منافقین و مشرکین و خصوصا آنهایی که با پیامبراعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) مقابله و جنگ کرده اند محشور شده و در این شکی نیست که این ملعون بخاطر فتواهای ضد انسانی و ضد دینی اش تا آنجا که عمر جهان باشد و کسی مرتکب جنایت شود بر عذاب او افزوده می شود تا بر پایی قیامت و مخلد شدن وی در عذاب ابدی جهنم. در عین حال، از خدای متعال برای این ملعون و تمام همفکرانش از صدر عالم خلقت تا قیامت عذاب سخت که فرمود«ان عذابی لشدید» را مسئلت دارم. اللهم آمین یا رب العالمین
  • جواد ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ولایه علی بن ابیطالب حسنی فمن دخل حسنی امن من عذابی
  • میلاد ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خدا لعنت کنه رضا شاه رو که رفت خر از قبرس آرود ولی نمی دونست توی عربستان و کشورهای دیگه عربی چه خرهای وهابی خوبی هستن.
  • وحید ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    خاک بر سر نفهمت کنن.
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ساکت شو. مگه ما میگیم این سایت ف---- را سران فتنه میگردانند؟؟؟!!!! بهترین و ارمانی ترین سایت ایران مشرقه
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ظاهرا شما توی آفسایدی و مغالطه میکنی! گفته هرکی ریششو از ته میتراشه مقید نیست این به معنی این نیست که هر کی ریش داره مطلقا میتونه مقید به شرع باشه...
  • للو ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    وهابي هستي يا يهودي؟ ببخشيد حواسم نبود وهابي و يهودي هر دو يكي هستند نبايد ميپرسيدم
  • تواب ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    تشکیل دادگاه اسلامی باحضور دستگاه قضایی دولت های اسلامی ،تحت مدیریت جمهوری اسلامی برای محاکمه و مجازات کسانیکه حکم قتل شیعیان را میدهند بسیار ضروری و فوری است.قوه قضاییه ایران پیگیری کند.
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    هر گردی گردو نیست ولی هر گردویی گرد است
  • بهزاد ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ای احمقهای وهابی اگه احترام به برگزیده و عالم یا شفیع دادن این بزرگان بین خود و خدا شرک محسوب میشه پس چطور دور یه خانه گلی طواف میکنید؟ای حرامیها توحید در نیت و دل و روح است نه در زبان..خدا لعنت کند شما را که در دین خدا بدعت آورده اید..بدانید خداوند در هیچ برهه از تاریخ زمین را ولو ثانیه ای هم بی حجت و صاحب و جانشین رها نکرده..الهم عجل لولیک الفرج
  • فرزاد ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    دوست گرامی از شما که اهل رسانه هستین دور از انتظار است چنین سخن کردن. اگر انتقادی هست با مدیران سایت در میان بگذارید.
  • hz ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    میبینم که بددددد جوووری فشار اومده آب بیاورید آآآآب!!
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    بدجوری سوختییا!!!
  • علی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    چرا این وهابیون درمورد اسرائیل حتی یک فتوای جهاد. نمیدن؟
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ان شاء الله در طبقات زیرین دوزخ به اجداد خبیثش بپیونده. روح خبیثش قرین لعن ونفرین و نجاست
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    تکفیری ها وسعودی ها نجس حقیر واز حرامند
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    این حرامزاده های که از یکدیگر در حرامزادگی پیشی میگیرند اگر فرصت پیدا کنند بیت الله را هم با خاک یکسان میکنند . خدایا قابل هدایت نیستند نابودشان کن
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اینها خوب خودشون با دلارهای یهودیها نطفه هاشون بسته شده چه انتظاری داری عزیز
  • هلال ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ان شاءالله بقیه شونم به این شیطان ملحق بشن
  • ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    احسنت
  • ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    دعا می کنم با شمر و یزید و ابوسفیان محشور بشوید
  • سیدرضا ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    علمی یعنی چی؟ آشناشدن با عقایدانحرافی این فاسدان مفسد علم نیست؟ روشنگری نیست؟ این لعنها هم بسیار مقدس است. رحمت خدابر پدر ومادر کسی که این کفار را لعن میکنه.
  • علیرضا ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اهل عالم بدانند حکومت فاسد و منحرف وهابی بازماندگان خبیث غاصبین ولایت و معاویه و حرمله زاده اند. بنابر این شیعه و مسلمانانی که اعتقاد به قرآن و عترت دارند باید همواره آماده هر گونه مقابله با این جرثومه های شرک و کفر باشند. هیچگونه تزلزل و انفعالی قابل تصور نیست. دشمن خدا و رسول و اهل بیت قلب سیاه و بی رحمی دارد.
  • مجتبی ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اشتباه منفی زدم
  • م ص ر ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    مرتیکه حرومزاده 40 سال دست به قرآن نزده.... اینا کین که اداعی اسلامشون گوش فلک رو پر کرده و بقیه رو کافر میدونن...
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    مرده شور هر چی وهابیه
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    چون خیلی خیلی احمق و بی عقل هستند
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اگه مردی زنگ آخر وایسا
  • آرش ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    لعنت خدای عزیز و خلق خدا بر دشمنان خدا؛رسول خدا؛اهل بیت پیامبر؛مسلمانان دوست دار اهل بیت و دشمنان شیعیان مثل این جاهل شیطان صفت وهابی یا مهدی اجل الا ظهورک؛یا حسین (ع)
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    چندشو خوب اومدي ولي در مورد تركمانچاي بايد بگم آب رو بريز اونجايي كه ميسوزه!
  • رضا ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    بره به جهنم کثافت .
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    فقط یک لحظه فکر کن کشتن دیگران چه ثوابی داره ؟!!!! ایا این روش پیامبر بوده ؟!!! اگر مسلمانان متخد بودند دنیا در دستانشان بود
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    بحث های مذهبی را باید علما با منطق ودانششان انجام ندهند نه این که جنگ را به میان مردم کوچه و بازار بکشانند ایا این روش پیامبر رحمت بود
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    غربی ها هم باید بدونن که وهابیت برا اونا هم خطر ناکه کلا این روانی ها برای اهل سنت شیعه مسیحی یهودی بودایی کلا برای بشریت خطرناکه
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    یک مشت روانی قاتل که به اسم دین وحشی گری می کنن و ادم می کشن اون هم به اسم دین رحمت و مهربانی
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اگه روشون بشه قبر پیامبر رو هم نابود می کنن حرامی ها
  • ایرانی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ترکمنچای افتخار روسهاست یا تو ای توله گرگ مغول زاده؟؟؟
  • بهنام ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خدایا خودت خندت نمیگیره ازینا خلق کردی؟نه خداییش قصدت چی بوده؟خدایا ما که بریدیم هیچی فقط میگم خدایا به خودت صبر بده!!!
  • ابو منتصر سیستانی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 0
    این حروم زاده ها خدا را نیز تکفیر می کنند...تعجبه از این نادونا... مرثیه برای شما شرک نیست اما برای شیعه شرک..... خدا بهشون عقل بده
  • فرخی ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    خداوند روح کثیفش را با اجداد کثیف تر از خودش محشور بگرداند(آمین) این فلک زده های سعودی نمیدانند که چرا خداوند کعبه را در عربستان قرار داده و هنوز نمی دانند که چرا مولا علی ع در کعبه به دنیا آمده و باز هم نمی دانند چرا مادر مولا از دیوار شکافته شده کعبه وارد شده نه از درب آن. جوابش با کمی تفکر بدست می آید: 1- چرا خداوند کعبه را در عربستان قرار داد ؟ چون خداوند میداند که عربستان مرکز شرک و بت پرستی بوده و هست و خواهد بود. و بت پرست هم از دنیا خواهند رفت. 2- چرا مولا علی ع در کعبه به دنیا آمد ؟ چون خداوند می داند که این کفار سعودی تا آخر عمرشان با جهل و عقیده بت پرستی خواهند بود و خاندان نبوت را تکذیب و دشمنی خواهند کرد بدین وسیله برتری امام شیعیان را به آنها ثابت کرد که یک نفر می تواند در خانه کعبه به دنیا بیاید و او شخصی بجز امیر المومنین علی ع نمی باشد. و ناخودآگاه زوار و سعودیها و مشرکان مقام عظیم مولا علی ع را طواف می کنند. 3- چرا مادر مولا علی ع از درب کعبه وارد نشد و دیوار شکافته شد؟ چون شکاف دیوار حجتی باشد برای همه و داغ ننگی باشد بر پیشانی سعودیها و دیگر مشرکان در دنیا و آخرت (یعنی خداوند حجت را با همه به اتمام رساند) اللم عجل لولیک الفرج
  • سیدعلی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
    1 0
    این همه انحرافات بخاطر عمل نکردن به حدیث غدیر و حدیث ثقلین و حدیث سفینه و..و عدم تحقیق است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس