همانطور که «دبکا» اشاره کرده، احتمالاً خروج همزمان دو ناو آمریکایی از حاشیه مرزهای دریایی سوریه؛ با دوری این قدرت جهانی از جنگ سوریه، به دلیل نامتعیّن بودن پاسخ های محور مقاومت بی ارتباط نیست.

گروه بین‌الملل مشرق- «پایگاه تحلیلی دبکافایل» - نزدیک به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی- در خبری فوری، به سیاست‌های نظامی آمریکا در منطقه مدیترانه واکنش نشان داد.

این پایگاه، خبر فوریِ عقب‌نشینی ناوهای جنگی آمریکا از دریای مدیترانه را مورد توجّه قرار داد و نوشت: ناوهای آمریکایی از دریای مدیترانه فراخوانده شدند.

«پنتاگون» اعلام کرد که «ناو هواپیمابر یو.اس.اس نیمیتز» و «ناوشکن یو.اس.اس گراولی» را از مدیترانه فرا خوانده است.

«نیمیتز» اوایل تابستان امسال به برای تجهیز جنگ احتمالی آمریکا علیه سوریه به مدیترانه شرق نقل مکان کرده بود، حمله‌ای که «پرزیدنت اوباما» در آخرین لحظه از آن صرف نظر کرد. همان‌طور که «نیروی دریایی ایالات متّحده» صحنه را خالی می‌کند، روسیه ناوهای جنگی خود در مدیترانه را به 18 عدد می‌رساند.

اين در حالي است که در هفته اوّل شهریور ماه وقتی تهدید نظامی آمریکا علیه دولت سوریه بالا گرفته بود، «شبکه العالم» گزارش داد که رزمناو «یو.اس.اس نیمیتز» که قرار بوده از منطقه خارج شود؛ از مدیترانه خارج نخواهد شد.

همچنین این شبکه اعلام کرد که «گراولی» به سواحل «درياي سياه» در «یونان» منتقل شده است.

عقب‌نشینی ناوهای جنگی آمریکا از دریای مدیترانه در حالی صورت می گیرد که برخی از کارشناسان نظامی- راهبُردی رژیم صهیونیستی معتقدند، آمریکا درست وقتی اسرائیل برای حفظ امنیتش به آن نیاز دارد؛ در حال ترک خاورمیانه به نفع «جمهوری اسلامی» و بازوهای نیابتی‌اش است.

آنها بارها خروج آمریکا از عراق، افغانستان و شانه خالی‌کردن از جنگ با سوریه را در این مورد مثال زده بودند. البتّه صحّت این تحلیل‌ها هنوز بطور دقیق تأیید نشده است.

اخیراً نیز برخی از این کارشناسان تصمیم‌های احتمالی آمریکا برای قطع کمک‌های سالیانه از ارتش مصر را در این راستا، ارزیابی کرده‌اند. آنها معتقدند همزمانی کاهش پشتیبانی آمریکا از ارتش مصر با نزدیکی روسیه به ارتش این کشور، باعث کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه پُرتنش آسیای غربی می‌شود.

گذشته از این گمانه‌زنی‌ها، به نظر می‌رسد همان‌طور که «دبکا» اشاره کرده، خروج همزمان دو ناو آمریکایی از حاشیه مرزهای دریایی سوریه؛ با دوری این قدرت جهانی از جنگ سوریه، به‌دلیل نامتعیّن‌بودن پاسخ‌های محور مقاومت بی‌ارتباط نباشد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    شیخ حسن مچکریم!!!
  • albert ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    پاسخ مقاومت??مگه نگفتن دروغ نگید??
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    امتیازی دیگر توسط دکتر ظریف. روحانی مچکریم
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    برو بابا به ظریف مربوط نیست به سپاه و ارتش مربوطه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس