کد خبر 259652
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: برخی فکر نکنند که دولت جدید روی کار آمده و آزادی است و هر کاری می‌خواهند می‌توانند بکنند و هر چه می‌خواهند، می‌توانند بنویسند، باید به این مسئله جداگانه توجه داشته باشند.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از تسنیم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی که در درس خارج فقه خود سخن می‌گفت، اظهار کرد: یکی از موارد توبه که در قرآن ذکر شده، توبه نصوح است که هم توبه ظاهری و هم توبه باطنی است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: قالب افراد ظاهرشان با باطنشان نمی‌خواند و در ظاهر مومن، متدین و امین اما در باطن چیز دیگری هستند که این باطن در هنگام سختی و تنگنا مشخص می‌شود، به عنوان مثال باطن انبیاء الهی از ظاهر آنان بهتر است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی نیز ظاهر و باطنی دارد که ظاهر آن اسلامی به نظر می‌رسد اما در باطن مشکلات و مفاسد زیادی وجود دارد، این صحیح نیست که جامعه اسلامی در ظاهر اسلامی باشد و نظام جمهوری اسلامی مستقر ولی در باطن آن، مفاسد بلاد کفر در آن جریان داشته باشد.

وی تصریح کرد: باید توفیق خداوند همراه ما باشد تا باطن خود را بهتر از ظاهر خود در پیشگاه خدا ارائه دهیم.

مرجع تقلید شیعیان چاپ مطلب توهین آمیز به امام علی (ع) را در روزنامه بهار مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در یکی از روزنامه‌ها، حملات شدید، کم سابقه یا بی سابقه ای به عقاید تشیع شده و مباحث زشتی درباره ولایت امیرالمومنین (ع) مطرح شده است، اگر چه این روزنامه توقیف شده است ولی نباید به این قناعت شود.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی بیان کرد: ملت ایران به امام علی (ع) عشق می‌ورزند و به نام ایشان افتخار می‌کنند، سرمایه اعتقاد مذهبی برای ما مهم است و بدون این سرمایه، دشمن بر ما مسلط و روزی که این اعتقاد مذهبی از بین برود، دشمن شاد می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: اگر این اعتقادات مذهبی نبود، کسی به جبهه نمی‌رفت و اگر از بین برود، فرهنگ شهادت نیز با آن از بین می‌رود. برخی فکر نکنند که دولت جدید روی کار آمده و آزادی است و هر کاری می‌خواهند می‌توانند بکنند و هر چه می‌خواهند، می‌توانند بنویسند، باید به این مسئله جداگانه توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: حتی اگر کسی بی مذهب و مادی گرا است، ولی به مملکت ایران علاقه دارد، باید این عقاید را برای حفظ مملکت، تقویت کند، در اکثر کشورها آتش روشن است ولی ایران در سایه اعتقاد مذهبی دارای امنیت بوده  و اگر این اعتقاد از کشور گرفته شود، امنیت نیز از بین می‌رود.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی افزود: به همه توصیه می‌کنم مراقب باشند در این شرایط حساس، دست‌های آلوده مقدسات مذهبی مردم را خدشه دار نکنند و امیدوارم خداوند به همه نهادها و رسانه‌ها و افراد، هوشیاری کامل بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شفق ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    1 0
    منتظر برخود جدی با این روزنامه زنجیره ای هستیم.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    0 2
    باریک الله مرجع بیدار و هوشیار
  • علی دادا ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
    0 1
    این اقدامات برای حساسیت سنجی بود برای اقدامات مشابه متاسفانه واکنش مذهبیون خیلی کم بود همه مون حواسمون به مذاکراته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس