کد خبر 259230
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱

آژانس امنیت ملی آمریکا گزارشات رسانه‌های آلمانی در خصوص آگاهی رئیس‌جمهور آمریکا از جاسوسی نهادهای امنیتی این کشور از صدراعظم آلمان و صدور مجوز برای ادامه این عملیات جاسوسی را انکار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، آژانس امنیت ملی آمریکا گزارشات رسانه‌های آلمانی مبنی بر آگاهی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا از جاسوسی این نهاد در سال 2010 از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و صدور مجوز به آنها برای ادامه این کار را انکار کرد.

روز یکشنبه رسانه‌های آلمانی به نقل از منابع ناشناس اطلاعاتی، گزارش کردند که «کیت الکساندر» مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا در سال 2010، اوباما را از شنود تماس تلفنی مرکل آگاه کرده است و اوباما نیز اجازه داده که چنین اقدامی ادامه داشته باشد.

در گزارش دیگری، مجله «اشپیگل» آلمان گزارش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا برای اولین بار در سال 2002، تلفن مرکل را را مورد شنود قرار داده است.

«ونی واینز» سخنگوی آژانس امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ژنرال الکساندر در سال 2010 با اوباما در خصوص عملیات اطلاعات خارجی که در شامل آنگلا مرکل می‌شده است هیچ بحثی نداشته است. گزارشات خبری ادعاهای دیگری مطرح کردند که صحت ندارد.

روز یکشنبه وال استریت ژورنال نیز گزارش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا برنامه‌ای را که ارتباطات مرکل و دیگر رهبران اروپایی را بعد از آن متوقف کرد که بازبینی داخلی کاخ سفید در تابستان امسال به باراک اوباما درباره میزان جاسوسی اطلاع داد.

این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود یک روز بعد از به راه افتادن جنجال در اروپا منتشر شد زیرا مقامات آلمانی و فرانسوی از آمریکا به دلیل جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا انتقاد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس