آيا ديپلماسي دولت يازدهم را بيلبوردهاي صداقت آمريكايي نشانه رفته است، يا اظهار نظرهاي عجیب مسؤولين دولت درباره بدتر بودن وضعيت كشور از آنچه كه آنها فكر مي كردند و صحبت درباره خزانه‌هاي خالي؟

گروه سیاسی مشرق- در روزهای گذشته بیلبوردهایی تحت عنوان «صداقت آمریکایی» بر در و دیوار پایتخت نصب شده بود، توجه همه را به خود جلب کرد و با واکنش‌های متفاوتي همراه بود.

این تابلوها در اصل نشان دهنده نوعی هشدار و گوشزد به سیاست‌های خصمانه آمریکا در طول تاریخ انقلاب بود و از بدبيني افكار عمومی در ايران نسبت به عدم صداقت آمريكايي‌ها در طول 34 سال انقلاب اسلامي حکایت داشت.

نکته‌ جالب توجه در این بیلبوردها این بود که هر چند طرف مذاکره کننده در بالای میز ژستی دیپلماتیک گرفته است؛ اما زیر میز همچنان از ابزار خشونت و سلاح‌هایی که به سمت مقام ایرانی نشانه رفته، استفاده می‌کند. چیزی که شاید بعد از سخنان اوباما با حجت الاسلام روحانی نیز ظهور و بروز داشت، آنجایی که رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد برای گفتگو با ایران به نظر متحدان منطقه‌ای خود خصوصا رژیم اشغالگر قدس اهمیت می‌دهد. اوباما همچنین بر وجود گزینه نظامی برابر ایران تاکید می‌کند.




نکته قابل توجه دیگری که در تصاویر طراحی شده به چشم می خورد، تصویر «دست چدنی زیر دستکش مخملی» بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره نحوه رفتار آمريكا با جمهوري اسلامي ايران معنا پيدا مي‌كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین روز سال 1388 در حرم رضوي با اشاره به سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی، مي‌فرمايند "دولت جديد آمريكا مي‌گويد ما مايليم با ايران مذاكره كنيم، بيائيد گذشته را فراموش كنيم. مي‌گويند ما به سمت ايران دست دراز كرديم. خوب، اين چه جور دستى است؟ اگر دستى دراز شده باشد كه يك دستكش مخمل رويش باشد، اما زيرش يك دست چدنى باشد، اين هيچ معناى خوبى ندارد. عيد را به ملت ايران تبريك مي‌گويند، اما در همان تبريك، ملت ايران را به طرفدارى از تروريسم، دنبال سلاح هسته‌اى رفتن و از اين قبيل چيزها متهم مي‌كنند!"




نصب بيلبوردهاي «صداقت آمريكايي» اما با هجمه سنگین برخی از رسانه‌های داخلی مواجه شد، رسانه‌هایی که در هفته‌های اخیر بیشترین ذوق‌زدگی را از برقراری هرگونه رابطه با آمریکا از خود نشان داده بودند. این بیلبوردها که از آمریکا و رفتار دوگانه‌اش انتقاد می‌کرد به تعبیر این رسانه‌ها حمله به سياست‌خارجي دولت عنوان شد، به طوری که انتقادات پردامنه‌اي را در روزهای اخیر در رسانه‌هاي زنجيره‌اي خود سامان دادند، انتقاداتی که نهایتا با سانسور این بیلبوردهای تبلیغاتی توسط شهرداری تکمیل شد.


اعتراض روزنامه اعتماد به بیلبوردهای «صداقت آمریکایی»

در همین راستا، روزنامه بهار از مجموعه رسانه‌های اصلاح‌طلب، روز گذشته ضمن انتقاد از نصب این بیلبوردها در سطح شهر، نوشت: "شهروندان تهرانی چند روز است صبحشان را با پوسترها و بنرهایی با عنوان «صداقت آمریکایی» آغاز می‌کنند. این پوسترها در همه نقاط شهر هستند هر جایی که امکانی برای بهتر دیده شدن بوده یک پوستر «صداقت آمریکایی» نصب شده است. پوسترهایی که با طرح‌های متفاوت سعی در القای یک مضمون مشابه دارند: «آمریکا قابل اعتماد نیست."

در ادامه این مطلب آمده است: "نمایندگان مجلس گفته‌اند در جلسه روز یکشنبه (فردا) این موضوع را در کمیسیون امور داخلی و شوراها بررسی می‌کنند." این روزنامه بدون هیچ اشاره‌ای به سیاست‌های فریبکارانه و دوگانه آمریکا، نصب چنین بیلبوردهایی در سطح شهر را اقدامی سیاسی علیه دولت عنوان کرد و نوشت: «پیگیری‌ برای تماس با طراحان پوسترها هم درنهایت به این نتیجه رسید که آن‌ها به‌ زودی در بیانیه‌ای پاسخ منتقدان را خواهند داد. منتقدانی که نصب این پوسترها را اقدامی سیاسی علیه دولت روحانی می‌دانند و موافقان آن معتقدند که جامعه نسبت به موضوع مذاکره با آمریکا واکنش دارد و به این ترتیب واکنشش را نشان داده است.»


روزنامه آرمان رواط عمومی بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» را ابهام‌آمیز خواند

اما سوال اصلی اینجاست که آیا واقعا این بیلبوردها دیپلماسی دولت را هدف قرار داده‌اند و یا هجمه سنگین این رسانه‌ها ریشه در موضوعی فراتر از بیلبوردهای تبلیغاتی دارد.


  • خاموش کردن فریاد مردمی «مرگ بر آمریکا» پشت پرده هجمه به بیلبوردهای شهرداری

پرویز سروری عضو شورای شهر تهران در این خصوص می‌گوید: «اخیراً تابلوهای تبلیغاتی زیبایی توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران با عنوان صداقت آمریکایی در سطح شهر نصب شد که موجب خشنودی مردم تهران شد. بیلبوردهایی که هوشمندانه طراحی شده و تذکراتی را در خصوص اینکه آمریکا به دنبال نتیجه در مذاکرات نیست و صادقانه نیز در این مذاکرات حاضر نمی‌شود به دنبال داشت.» به گفته این عضو شورای شهر تهران اما ناگهان مشاهده می‌کنیم که هجوم گسترده‌ای علیه این اقدامات که صرفاً منوط به این تابلوها هم نیست در کشور ایجاد می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران، خاموش کردن فریاد مردمی «مرگ بر آمریکا» در روز 13 آبان را پشت پرده هجمه به بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» می‌خواند و می‌گوید: «این عده با فشار به صدا و سیما به دنبال این هستند که سرود «آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو» روز 13 آبان از تلویزیون پخش نشود. عده‌ای واگرا و منفعل که مرعوب دشمن هستند در برخی مناصب حضور دارند که سعی می‌کند فضای داخلی را به فضای قبرستان تبدیل کرده و اجازه ندهند هیچ صدای اعتراضی علیه آمریکا شنیده شود.»

سروری تاکید کرد: این افراد  اقدامات آمریکا در 8 سال جنگ تحمیلی، ترور هسته‌ای دانشمندان و هماهنگی کامل با اسرائیل را در مقابله با جریان‌های اسلامی و ریختن میلیونها خون پاک در منطقه نادیده می‌گیرند و در نقشی کرنش مابانه سعی می‌کند مذاکره را به کرنش کاملی در مقابل دشمن تبدیل کنند.



تخریب اقدامات ارزشی و انقلابی به بهانه حمایت از دولت

همچنین محسن پیرهادی عضو دیگر شورای شهر تهران در خصوص نصب بیلبوردهای مخالفت مذاکره با آمریکا در خیابان‌های تهران و برخی حواشی مطرح‌شده درباره آن، گفت: اشکالاتی به این موضوع وارد است که این اشکالات، اشکالات خوبی نبود. یعنی اگر می‌خواهیم به دولت و تیم مذاکره‌کننده کمک کنیم، باید از گفتمان انقلاب اسلامی که همان ظلم‌ستیزی است، صیانت کنیم.

پیرهادی خاطرنشان کرد: «باید به نیروهای مؤمن و انقلابی خود اعتماد کنیم. اینکه عده‌ای از دوستان ما به‌ صورت خودجوش از سوی تشکل‌های مردم ‌نهادی مثل سازمان فرهنگی اوج  و یا خانه طراحان انقلاب اسلامی این اقدام را انجام داده‌اند و این پوسترها و بنرها را طراحی کردند، قابل تقدیر است.»

وی بیان کرد: موضوع طراحی این پوسترها فراتر از حاشیه‌هایی است که بعضی از بدخواهان برای آن درست می‌کنند و ما کاری نداریم چه‌کسی مجوز نصب این بنرها را صادر کرده است، مهم این است که این اقدام، اقدام بسیار ارزشمندی بوده است.  این یک اقدام در راستای سیاست‌های کلی نظام بوده است و شیطنت برخی برای پایین آوردن ارزش این کار صورت گرفته است.

  • آیا بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» دیپلماسی دولت را هدف قرار داده‌اند؟

اکنون که نظام درباره مذاکرات موردی با آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی، جوازهای مشروط و کوتاه مدّتی داده است، بدبینی بخشی از افکار عمومی جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات؛ نه یک تهدید بلکه یک فرصت بزرگ برای تیم مذاکره کننده است.

نظام استكبار بايد بداند که مردم سیاست‌های خصمانه آنها را در قبال جمهوری اسلامی را از یاد نبرده و تیم مذاکره کننده فعلی از سوی مردم و افکار عمومی کشورش تحت فشار است نه اینکه همه مردم و مسئولین بخاطر مشکلات معیشتی، خواهان "رابطه با آمریکا" هستند و برای مذاکرات انتظار می‌کشند.



جاي اين سؤال است كه چرا مطبوعات زنجيره‌اي از سخنان عجیب رئيس جمهور درباره خزانه‌هاي خالي دولت آن هم قبل از مذاكرات ژنو كه باعث مي‌شود تيم مذاكره كننده مقابل طرف غربي با دست خالي پاي ميز مذاكره بنشيند، انتقادي نكردند؟
آيا ديپلماسي دولت يازدهم را بيلبوردهاي صداقت آمريكايي نشانه رفته است، يا اظهار نظرهاي مسؤولين دولت درباره بدتر بودن وضعيت كشور از آنچه كه آنها فكر مي كردند؟
آيا ديپلماسي دولت يازدهم را بيلبوردهاي صداقت آمريكايي نشانه رفته است، يا امتياز دادن بدون ما به ازاي واقعي به نظام استكبار؟
آيا ديپلماسي دولت را بيلبوردهاي صداقت آمريكايي نشانه رفته است يا عدم توجه مسؤولان به توليد داخلي و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي؟

آيا بيلبوردهاي صداقت آمريكايي ديپلماسي دولت يازدهم را هدف قرار داده است يا استفاده از واژه سياست خارجي به عنوان كليد حل مشكلات كشور و مشتاق كردن طرف غربي براي ادامه تحريم‌ها؟

آيا بيلبوردهاي صداقت آمريكايي ديپلماسي دولت را تضعيف مي‌كند يا وارونه نشان دادن فضاي كشور براي ذوق زدگي مردم ايران براي برقراري رابطه با شيطان بزرگ؟

متاسفانه ذوق‌زدگي برخي رسانه‌های داخلی از موضوع مذاکره با آمریکا و نيز برخي اظهارات غير مسئولانه درباره شعار مردمی "مرگ بر آمريكا"، القا کننده ضعف درونی کشور مقابل سیاست‌های دشمن است که نهایتاً باعث تضعيف قدرت چانه زنی تیم هسته‌ای کشور می شود.

باید گفت برخی رسانه‌های داخلی تُندرو که در هفته‌های اخیر نهایت ذوق‌زدگی و وادادگی را از مذاکره با طرف آمریکایی نشان داده‌ بودند و حتی علیه شعار مردمی "مرگ بر آمریکا" موضع گرفته بودند، بیشترین فرصت را به طرف آمریکایی دادند و موجب تضعیف قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده ایرانی شدند.

مقام معظم رهبري به خوبي و به روشني مبناي مذاكره با استكبار و عدم اعتماد جمهوري اسلامي ايران به ايالات متحده آمريكا را مشخص كرده و فرمودند: "كه ما به هيئت ديپلماسى ملّت عزيزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبين هستيم؛ البتّه به آمريكايىها بدبينيم؛ به آنها هيچ اعتمادى نداريم. ما دولت ايالات متّحدهى آمريكا را دولتى غيرقابل اعتماد ميدانيم؛ دولتى خودبرتربين، دولتى غيرمنطقى و عهدشكن، دولتى سخت در پنجهى تصرّف و اقتدار شبكهى صهيونيسم بينالمللى - كه بهخاطر رعايت خواستهها و منافع نامشروع شبكهى صهيونيستى بينالمللى مجبورند با رژيم غاصب و جعلى اشغالكنندهى فلسطين مماشات كنند، در مقابل او نرمش نشان بدهند؛ اسمش را ميگذارند منافع آمريكا، در حالى كه بكلّى منافع ملّى آمريكا با آنچه امروز اينها در حمايت از [آن] رژيم جعلى انجام ميدهند، منافات دارد؛ از همهى دنيا دولت ايالات متّحدهى آمريكا باج ميگيرد و به رژيم جعلى صهيونيستى باج ميدهد؛ اين حقايق را ما داريم مشاهده ميكنيم - به دولت آمريكا اعتمادى نداريم."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • مجنون ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    الحمدلله دولت آمریکا داخل خاک ایران هم رسانه داره هم زبون داره، راحت اهداف خودش رو از طریق این رسانه ها اعلام می کنه و کم کم از درون استحاله می کنه. خدا همه منافقین مرعوب رو ریشه کن کنه که با آبروی مردم ایران بازی می کنن.
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    سروری در مورد پشت پرده هجمه به بیلبوردهای شهرداری خوب چیزی گفت، دمش گرم
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اعصاب آدم رو به هم میریزی مشرق خاک بر سر
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    مشرق دهنتو ببند
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    گمشيد
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    امریکاییها بهتر از خود ما از موجودی خزانه ی مان خبر دارند.
  • محمد ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اين بيلبوردها خباثت آمريكايي را هدف گرفتند. حالا اگه ديپلماسي دولت خودش رو مخاطب اين بيلبوردها گرفته، معلوم ميشه كه در مذاكرات محرمانه ژنو چي گفتن. راستي اينا كه ميگن اوضاع كشور از اوني كه فكر مي‌كرديم بدتر هست، پس بر چه اساس در مناظرات و برنامه‌هاي تلويزيوني راهكار براي حل مشكلات ميدادن بي كنتور؟! مگه مطالعه نكرده بودن؟! پس سال‌هاي دراز در مركز استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام، دقيقاً چه كاري مي‌كرديد ها؟! خيلي عذر ميخوام، ولي دم خروستون رو نتونستيد بيشتر از 3 ماه پنهان كنيد. تمام برنامه روحاني براي حل مشكلات عديده كشور! اين بود كه با آمريكايي‌ها براي رفع تحريم‌ها ببنده و يه 20 يا 30 درصدي وضعيت بهتر شه. ولي برنامه داخلي اصلاً نداشته كه نداشته. يعني واسه اون 70 تا 80 درصد جنبه داخلي مشكلات اصلاً فكر كه نكردن هيچ، تازه ميگن ميخوايم گزارش بديم كه چي بوده! پاينده باشيد!
  • مولوی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    رسانه های اصلاح طلب رو میگید؟
  • علی ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    این عضو شورای شهر تهران، خاموش کردن فریاد مردمی «مرگ بر آمریکا» در روز 13 آبان را پشت پرده هجمه به بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» می‌خواند
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    رسانه‌هاي افسادطلب رو ميگه. واقعاً معناي مرگ با عزت، بهتر از زندگي با ذلت هست رو امروز ميفهمم.
  • 1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    واقعا الان می فهمم عاشقای سینه چاک آمریکا چه طرز فکری دارن ، مشرق آفرین به تو که اینا رو شناختی . اینا از ریشه و بن تعلق خاطر به آمریکا دارن
  • امید ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    خاک بر سر خودت ادب ادب که میکردید رو هم داریم می بینیم مرده شور اون ادبی رو ببرن که ابلهانی چون شما ازش دم میزنن
  • امید ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    گم بشیم یتیم می شی گوگولی
  • علی ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    54 -34 -32 - 18 - 0 - 18- ......... تخم مرغ دزد شتردزد میشود قدیمی شد یارانه دزد صندوق خالی کن میشود
  • عبدالله ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    گم بشیم به عمو سام می گید بابا. همانطور که زمان جنگ اگه گم می شدیم الان تو شناسنامه اتون جلوی نام پدر اسم یک عراقی بود.
  • سيد قاسم ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    چک چک باران بــــــهار شیرین است، در یاد دارم تو را، شد بیدار در دل غم دیرینم، از ناز لاله زار، بیدلم، بیدلم، خنجر زدند بر سینه ام، جدا کردند غرورت را، میهنم، میهنم، تقدیر تو به دست چه كساني افتاده، چرا، چرا، آی چرا؟ غرور تو را دارند لگد مال ميكنند؟ چرا؟ چک چک باران بــــــهار شیرین است، در یاد دارم تو را، شد بیدار در دل خاطرات شيرين دیرینم، از غروري كه داشتي؟ روزي كه راحت به دشمنت اعتراض ميكردي حالا چي؟ حتي فكر كردن در مورد اعتراض به دشمنت؟ حتي حتي حتي ازنقاشي كردن دشمني دشمنت هموطنت به تو اعتراض ميكند. غرور از دست رفته كجايي. كه زير تفكر هم وطني كه مزدور شده له شده است. ريزش غرور تو همانند برگ خزان چقدر تلخ است چک چک باران بــــــهار شیرین است تقديم به تمام كساني كه هنوز ميگويند مرگ بر آمريكا
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    به خودتم یه مثبت دادی ناشناس؟
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا... شیطان بزرگ
  • خودم ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    چيه ؟ ملت حق نداره واقعيات رو بدونه ؟ چطوره 35 ساله ميگيد امريكا هيچ غلطي نميتونه بكنه حالا كه ميبينيد ميتونه انتظار داريد ملت نفهمه ؟ چرا نميگيد به خاك سياه نشستيم ؟
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    موقع تبلیغات یه جوری تبلیغ میکردن که آدم انتظار معجزه و امدادهای غیبی داشت ولی الان چپ و راست میرن دنبال بهانه ان واسه قطع کردن یارانه به بهانه نداشتن بودجه چطور دولت احمدی نژاد در بدترین شرایط تحریم دوسال یارانه داشت بده ولی اینا نیومده در حالیکه بعضی تحریم های بانکی برداشته شده ندارن بدن؟
  • رسول. د ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بچه ها نیم صفحه اول اعتمادو یادتونه روزی که اوباما زنگ زده بود به رئیس جمهور؟ کم مونده بود یه شاخه گل بذاره لای روزنامه تقدیم ملت کنه از فرط شادی! ! آقا دست خودشون نیست عاشقن، عاشق آنگلوساکسون ها بیشتر از خودشون! ! !
  • عماد ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    شما اگه با عرضه بودید که ... با قاطعیت تمامتر میگیم نه آمریکا و نه مزدورای داخلی و خارجیش هیچی غلطی نمی توانند بکنند... اگه قبلا بعضیا صرفا شعار میدادن الآن با اطمینان میگن...
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    ممنون سيد جان. شعري بسيار زيبا و پر مغز كه مرهمي بود بر درد دلمان.
  • محمد ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    جناب "خودم" ملت حق داره بدونه. پس چرا نميگي مذاكرات ژنو چرا محرمانه بود؟! ما هم ميگوييم ملت حق دارد بداند. 35 سال ميگيم آمريكا هيچ غلطي نميتونه بكنه. آيا تونسته به هدفش كه متوقف كردن ايران و ايراني بود برسه؟! منظورم شما يا كسانيكه خودشان متوقف هستند نيست. ما به خاك سياه نشنستيم. ما در شرايطبدر و خيبريم. شما عينك دودي زدي همه جا رو خاكستري مي‌بيني. در مورد بي عرضه بودن، بايد عرض كنم مسئولين فعلي، اوج با عرضه‌هاش بودن. يعني كفايتمون همينه. اينا اوج درس‌خون‌هاي قديم بودن. شما اگه عرضه ات بيشتره، تلاش كن تا بهبود بدي. اگه مردش نيستي، بيخود ادعا نكن.
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    مشرق جان؛ منتظر سازمان تبليغات اسلامي نباش. اين سازمان‌ها زيگزاگي هستن. جزئيات مراسم 13 آبان رو در تهران اعلام كنيد لطفاً.
  • مهدی 90085 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    حرص نخور از این به بعد تو بیا غلط کن تو اسمت روهم عوض کن بزار خود فروخته بیشتر بهت میاد این اسم خیلی بزرگه گلوت گیر میکنه!!!!!!!!
  • شفق ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    شیفتگان شیطان بزرگ بدانند با دستور و بخشنامه نمیتوان مرگ بر آمریگا را در حلقوم مظلومان عالم خفه کرد.
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    چیه تا حرف حقی بر علیه شماگفته میشه شدیدا ترش میکنید؟فقط بلدید ارواره هاتون رو برای رسیدن به منافع شوم خودتون بالا پایین کنید؟
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اقای روحانی اینقدر خنثی ومنفعل عمل نکن.اگه واقعا حامی وپشتیبان ولایت هستی و وامدار خاتمی و هاشمی نیستی(البته تو تبلیغاتت که خیلی دم از اینها میزدی)برای عزت وسربلندی کشورت دربرابر حرکات مزورانه ومزدورانه اصلاح طلبان ساختار شکن ایستادگی کن به حرمت اون قسمی که خوردی
  • مهدی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    نمیدونم چرا بعضی ها خودشون رو به اون راه میزنن و نمیخوان دروغ هایی که دولت داره میگه رو بهش اعتراف کنن. کسایی که شعار میدادن دانستن حق مردم است حالا معلوم نیست دارن رو کدوم عهدنامة ترکمانچای دیگه کار میکنن که جرأت گفتنش رو به ملت ندارن. تا دیروز آروغ آزادی اندیشه میزدن حالا کوچکترین اعتراض هنری رو هم نمیتونن تاب بیارن. از قدیم گفتن فحش رو رو زمین بنویس صاحبش میاد ور میداره. طرف داره آمریکایی ها رو زیر سوال می بره بعضی ها به خودشون میگیرن. خیلی دلم پره نمیدونم دیگه چی بگم
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    به این بیلبورد ها میگن رسانه هایی که ما تا به حال از داشتنشون بی بهره بودیم.عالی بودند.
  • آدمیزاد ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بعضی از خارجی از من میپرسند " در ایران سالروز استقلال در چه روزی است؟" چون بسیاری از کشورها جشن سالروز استقلال دارند و من با افتخار پاسخ میدهم " هرروز، چون ایران هیچگاه مستعمره نشده است" نسل ما انقلاب کرد چون ما میخواستیم این استقلال را نگاه داریم و نیرومندترش بکنیم اما افسوس که نسل جوان نازپرورده امروزی نمیداند که پیش از انقلاب 80 در صد مردم درزیر فقر و بیسوادی و بسر میبردند و قوطی حلبی هم نمیتوانستیم تولید بکنیم ، راستی شاید بعضی ها ندانند ولی زندگی مردم ایران پس از انقلاب صدها بار غربی تر و مدرنتر شد و از میان آنها نسلی پدید آمد که آمریکا را میپرستند و خواهان نوکری برای غرب هستند . و با ساده لوحی و نادانی راه حل همه مشکلات شخصی و اجتماعی و اقتصادی را در رابطه با آمریکا میشمارند.
  • حسین ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    کاش در میان این همه خبر و تحلیل درباره مذاکرات 2خط هم درباره سربازان بیگناه شهیدمون مینوشتی مشرق جان...کاش کمی از غیرتت هم این جا بجوش میومد..
  • بابای امید ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    جوجه بسیجی تو موقع جنگ تو بغل ننت داشتی شیر میخوردی !!!!! حرف مفت نزن اونایی که رفتن جنگ امثال تو نبودن
  • albert ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    شهرداری یا سپاه??امریکا یا اسراییل??
  • راد ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    ماشا.... به این جوابا:) یه جاتون سوخته ها شما چند تا ناشناس!!!!!!!!! خوشم اومد مشرق جونم
  • sahere ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    دقییییییقا. اینا انگار داخل رو ول کردن فقط چسبیدن به خارج.
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    با بخسنامه از مرگ حتمی آمریکا نمی توان جلوگیری کرد - آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ تو = خون جوانان ما میچکد از چنگ تو
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    حالا شما مشرقی ها چر اینقدر جوش می زنین ؟ بنرها را جمع کردن چون قرار نیست سیاست خارجی در کف خیابان تعیین بشه و رامین هولوکاست و عناصر دیگر پایداری بخواهند میدا ند اری کنند و شما ه هم بهتره فعلا بزنین گاراژ استراحت کنین
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    به خاك سياه نشستي؟ مسایل خصوصی شما چه ربطی به ما داره؟
  • ali ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    مشرق بیخیال پول این بیلبوردا رو بدین برم دو کیلو مرغ بخرم
  • هرمزچرم شیر ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اتفاقاً در هنگام مذاکره باید با توپ پر رفت یعنی همان کاری که آمریکایی ها می کنند ببینید آنها درست موقع مذاکره فشار رو بیشتر می کنند سناتورهایشان حرف از حمله نظامی می زنند تحریم های شدید تر تصویب می کنند خوب ما هم باید با دشمن همان کارها را بکنیم این بیل برد ها می توانست بکمک روحانی و ظریف بیاید که به آمریکایی ها القا کنند که ببینید مردم چقدر از شما متنفرند و به شما بی اعتمادند و ما برای کسب اعتماد باید از شما پوئن بگیریم تا کار پیش بره اما الان چه ؟ با دست خالی برویم پیش آمریکایی ها ؟!
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    0 0
    چرا یک روز قبل از مذاکره از خزانه خالی گفته شد ؟؟ دولت با یه خزانه خالی و انبوه بدهکاری روبه روست ) این جمله را رئیس جمهور در استانه مذاکرات ژنو گفت تعبیری که شبیه ان را در نیویورک در مقابل خبر نگاران امریکایی گفت و گفته بود اوضاع اقتصادی ایران بدتر از ان است کهمن تصور میکردم. درست در شب مذاکره واریز یارانه ها به تعویق افتاد وزیر صنعت هم شب مذاکره نرخ واقعی ارز را سه هزار تومان اعلام کرد خالی کردن مشت کشور در شب مذاکره با گروه 1+5چه معنایی می تواند داشته باشد؟؟؟ بر لساس کدام یک از اصول مسلم تامین منافع ملی باید به طرف غربی تفهیم کرد که تحریمها اثر گذار بوده مذاکره کنندگان امروز و فردا با چه پشتوانه ای قراره مذاره کنن ؟؟؟؟؟ مگر امریکاییها به دنبال این نبودند که به خیال خام خود ایرا ن را با زانوان خونین پای میز مذاره بکشانند پس چرا دولت مردان ما به جای تکیه بر اقتدار کشور مرتب دم از ضعف و مشکل میزنند ؟!
  • میترا1 ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    فکر میکنین این دلارهای سبزی !! که امریکا هرساله بطور رسمی برای مقابله با ایران تصویب میکنه و چند برابرش را مخفیانه خرج میکنه فقط خرج 4تا اپوزوسیون ورشکسته و پیر پاتال خارجی میشه ؟؟؟ اونا خوب میدونن که از این فسیل ها ابی گرم نمیشه ! یخش اعظمش خرج .............
  • میترا1 ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    مرغ را برو از دولتی بگیر که وعده ی ارزانی تو 100 روز را داد !
  • میترا1 ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    چون دیپلماتن !!! { البته سعی کن رو انگلیسیت ! بیشتر کارکنی تا دیپلمات را خیلی غلیظ ! تلفظ کنی !!}
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    مرگ بر صهيونيست لطفاً بي پرچم‌هاي صهيونيست اينجا پا نگذارند. يك صهيونيست، دست به دريا بزند، دريا نجس مي‌شود.
  • محمد ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    ادب و متانت و منطق كلامت منو كشته. طرفدار موسوي هستي يا خاتمي يا هيچكدوم؟! بهار مي‌خوني يا اعتماد؟ اخبار رو از بي بي سي مي گري يا VOA؟ فقط براي افزايش آگاهي‌ات عرض مي‌كنم كه به بيلبورد نميگن سياست خارجي در كف خيابان، ميگن فرهنگ‌سازي و كار هنري و آگاه سازي مردم خودي.
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    ما ميگيم واسه شما همه چي شكمه، يعني اين. همه ببينن نظر رو!!
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود. آن روز تو بي خانه ميشوي اگر زنده بماني.
  • میترا1 ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    روزنامه ی بهار با اون گندی که زده بازم روش میشه حرف بزنه ؟؟؟؟؟ مدعی العموم کجاست ؟؟؟ خدایا در مملکت شیعه شکایت عربت امیرالمومنین ع را به تو میبریم . اللهم عجل لولیک الفرج . العافیه والنصر و جعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
  • مینرا1 ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    فعلا که از زانو هم خبری نیست ! ویلچرنشین شدیم !!!!!!!!!!
  • آشنا ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    بیاید از امروز تا 13 ابان هر تعداد نفر که میتونیم رو با تماس تلفنی یا پیامک تشویق به حضور در خیابونا کنیم هم اکنون نیازمند یاری شما هستیم!
  • آشنا ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    میدونم چقدر این حرفا رنجت میده....خودتو بریز بیرون!راحت باش ما از امثال تو توقع بیشتری نداریم
  • آشنا ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    ریلکس ریلکس ریلکس تر!برو سه تا ژلوفن بخور بیا کارت دارم ...بیا در گوشت می خوام بگم تا خوب بفهمی عزیزم...اومدی؟مرگگگگگگگ بررررررر آمریکا حالا حالت جا اومد؟می خوای بازم برات بگم؟
  • آشنا ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    بعله ادب مرد به ز دولت اوست!!! روحانی مچکریم که همچین طرفدارن مودب و متمدنی داری
  • آشنا ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    از این سخنان گهربار چند نتیجه گرفتم: در جواب سوال :ملت حق نداره واقعیات رو بدونه؟ فکر کنم باید جوابشو آقای روحانی بده و اینکه واقعا ملت حق داره و حقشه که واقعیت ها رو بدونه فقط لطفا کم کم اطلاع رسانی کنین که چه امتیازهایی رو دادین تا مردم بتونن هضم کنن 35 سال گفتیم امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه هنوزم میگیم بلند ترم میگیم :مرگ بر آمریکا ما که هر چی به وضع اجتماعی نگاه میکنیم به دلیل هجمه فرهنگی امریکای ذلیل مرده هضم شدن و مسخ شدن مردم رو در فرهنگ کاپیلیستی روئت میکنیم که همین نمود واقعی به خاک سیاه نشستن است و گرنه از لحاظ وضع مادی مردم خداییش 180 درجه فرق کرده و مردم متوسط زندگی های خیلی خوبی دارن هرچند فقرای مظلومی هم داریم که ایشالا با کمک همین مستضعفین آمریکا رو نابود میکنیم
  • آشنا ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    این سوال تمام جووناس ولی عزیزم مدام این رو با خودت تکرار کن: این دولت روحانی هستش نه آقای جلیلی و قالیباف ...
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    والا از این مردم بد رکب میخورین!!!!
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    اشتباه گرفتی بالام جان پول مرغتو از روحانی بگیر نه مشرق
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    اینا در شب قبل از مذاکره میخواستن به ملت خودمون هم یه پیام کذایی بدن که ما باید با امریکا ربطه برقرار کنیم این ادامه برنامه هاشونه تا خودشونو از زیر بار خدمت به مردم کنار بکشند واگه نتونستن کاری از پیش ببرن این بهانه رو داشته باشن که تحریمها نگذاشت در حالیکه ملت ایران 35 ساله که با تحریم دست و پنجه نرم میکنه و مقاومت کرده
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    البته به اين تابلوها نمي شود گفت صداقت - بلکه نصب اين تابلوها يک حماقتي بود که عده اي ازافرادنا اگاه در تهران انجام دادند تا اقليت طرف دار خودشان را برعليه دولت تحريک کنند. به نظر مي رسد اين افراد مي بايست بعنوان تشويش اذهان عمومي و حرکت مغاير با منافع ملي پاسخ گو باشند.
  • بهروز ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    این مملکت صاحبش امام زمانه نه روحانی ونه امریکا اینو توکوشتون حلق آویز کنید.حق شهدا راپایمال نمی کنیم تاتکه نانی رابه ذلت بخوریم.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    آشنای ناشناس! شما اومدی زیرزیرکی پاتک بزنی؟ سیزده آبان خود مردم میان و مرگ بر آمریکا رو میگن. مردم با کسی رودروایستی ندارن. این دولت اومده با ادعای رابطه و تلاش برای لغو تحریم میخاد آبروی خودشون در مقابل ناتوانی اصلاح اقتصادی بخره. همین. خودشون هم میدونن آمریکا به ما باج نمیده مگر اینکه قوی تر از اون باشیم.
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    احسنت. آروغ رو هم خوب اومدی. واقعا همینه
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    0 0
    آخ گفتی. ظاهرا خیلی دیپلماتیک عمل میکنن! اما به نفع دشمن!
  • شعله ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
    0 0
    ...دمت گرم بااین اعتفادات پوچت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس