بازخوانی مواضع خواهران اشراقی (زهرا و نعیمه) نشان می دهد که حاشیه سازی و اظهارنظر های جنجالی این دو خواهر محدود به روزهای اخیر نمی شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، در روزهای اخیر اظهارات حاشیه ساز 2 تن از نوه های امام خمینی (ره)، بازتاب وسیعی در میان جامعه داشت.

اظهاراتی توهین آمیز که تقریبا همه چهره های مختلف سیاسی با گرایش های متفاوت و همچنین اعتراض قشر وسیعی از جامعه را برانگیخت، تا جایی که علی لاریجانی و صادق خرازی هم در برابر مواضع اخیر 2 خواهر اشراقی واکنش نشان دادند.

اما این اولین بار نیست که خواهران اشراقی (نعیمه و زهرا) با مطالب خود حاشیه ساز می شوند. با نگاهی به چند اظهارنظر گذشته نعیمه و زهرا اشراقی نشان می دهد که حرف ها و نقل قول این 2 نوه امام محدود به ماه گذشته نیست.

اولین تحریف؛ اشراقی: امام دهه 60 را نمی توان به دهه 80 منتقل کرد!

بنابر این گزارش،‌ زهرا اشراقی در انتشار مطالب مختلف و جنجالی جلوتر از خواهرش (نعیمه) عمل کرده است.

زهرا اشراقی، همسر محمدرضا خاتمی و از اعضای حزب منحله مشارکت، در خرداد ماه سال 89 و در آستانه سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در اظهاراتی تامل برانگیز در صفحه فیس بوکش نوشت: امام از دهه پنجاه تا شصت، 180 درجه تغییر کرده اند.

اشراقی در ادامه نوشت: اینکه افرادی می‌خواهند افکار امام راحل دهه 60 را به دهه 80 منتقل کنند، کاملا متناقض با افکار امام (ره) است و هیچ کدام افکار امام (ره) نیست.

وی البته در اظهارنظر دیگری در همان زمان در تجلیل از ابراهیم یزدی دبیرکل حزب منحله نهضت آزادی، در صفحه فیس بوک خود عکسی از وی را بر روی تخت بیمارستان منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: "دکتر یزدی...از نوجوانی به او ارادت داشتم".

اشراقی ادامه می دهد: من دکتر یزدی را از 13 سالگی می‌شناسم و همیشه بهشون میگم که چقدر دوستشون دارم ... [ابراهیم یزدی] یک پدر معنوی برایم بودن ".

اظهارات اشراقی درباره امام راحل در آن زمان نیز بدون هیچگونه واکنشی از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره)منتشر شد و این موسسه سکوت را بر هر نوع واکنشی ترجیح داد؛ اما این پایان اظهارنظرهای اشراقی درباره بنیانگذار انقلاب نبود.

هجمه به امام برای حمایت از سران فتنه!

زهرا اشراقی، در ایام فتنه مواضع مختلفی در حمایت از سران فتنه گرفت.

اشراقی در اظهارنظری قابل تامل در صفحه فیس بوک خود ضمن حمایت آشکار از سران فتنه نوشت: «اگر موسوی، کروبی و حامیان آنان ضد انقلاب هستند پس امام هم … .» اشراقی البته ادامه جمله خود را هیچگاه تکمیل نکرد ولی به راحتی می توان متوجه مقایسه توهین آمیز میان فتنه گران با امام (ره) از سوی اشراقی شد.

نکته دیگر اینکه این اظهارنظر نوه حضرت امام راحل، دقایقی بعد بر روی خروجی سایت رسمی یکی از سران فتنه قرار گرفت و بسیاری از سایت های ضدانقلاب و حامی جریان فتنه اظهارات وی را با عنوان «حمایت نوه رهبر سابق ایران از جنبش سبز» بر روی خروجی خود قرار دادند.

البته موسسه تنظیم و نشرآثار امام راحل دوباره ترجیح داد موضعی در برابر این توهین اشراقی نگیرد.

نعیمه و ماجرای نقل قول از هاشمی!

نعیمه اشراقی طی یک سال گذشته با پست های مختلف در صفحه اجتماعی فیس بوک فعال شده و اقدام به انتشار نظرات خود در قالب مطالب مختلف می کرد.

نعیمه اشراقی با ماجرای نقل قولش از هاشمی رفسنجانی در شهریور ماه خبر ساز شد.

اشراقی در صفحه فیس بوک خود مطلبی را به نقل از هاشمی درباره سوریه منتشر کرد که موجب تعجب و واکنش کارشناسان سیاسی و رسانه ها شد.

وی پنج شنبه هفتم شهریور در صفحه فیس بوک خود نوشت: آقای هاشمی رفسنجانی در ملاقات با جمعی از مردم استان اصفهان در حسینیه جماران که ساعاتی پیش انجام شد در ارتباط با بمباران اخیر سوریه سخنانی بدین مضمون ایراد نمود: «دولتی که ملت خود را بمباران شیمیایی کند عواقب سخت آن را خواهد دید همانگونه که صدام در بمباران حلبچه ننگ ابدی را بر خورد خرید و دچار چنین سرنوشت هولناکی شد.»

نعیمه اشراقی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از مخاطبانش که از وی درباره اطمینان از صحیح بودن نقل قولش سوال کرده بود، نوشت: من در مراسم نبودم از قول شوهرم [محمد رضا خاتمی] گذاشتم و بعد از تعجب دوستان که فکر کردم شاید شوهرم اشتباه شنیده باشد از آقای نصر نویسنده روزنامه شرق هم جویا شدم ایشان هم تائید کردند»

اشراقی در ادامه نیز تاکید کرد که اطمینان دارد که این اظهارات از سوی آقای هاشمی رفسنجانی بیان شده است.

اما طولی نکشید که اظهارات جنجالی اشراقی که مورد بهره برداری گسترده شبکه های ضد انقلاب و حتی مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه قرار گرفت، از سوی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب شد.

در همین راستا رضا سلیمانی مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی نقل قول نعیمه اشراقی از هاشمی رفسنجانی درباره مسائل سوریه را تکذیب و ضمن "شایعه" دانستن آن تأکید کرد که موضع هاشمی درباره سوریه،‌ فلسطین و‌ لبنان شفاف است و با یک شایعه مخدوش نمی‌شود.

وی با اشاره به موضع مشخص رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره کشورهای محور مقاومت گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سوریه را به‌عنوان دژ مستحکم مقابله با رژیم اسرائیل می‌داند.

مدیر‌کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریف اظهارات هاشمی در ملاقات با جمعی از مردم اصفهان گفته بود:‌ هاشمی آنجا گفت بنده به حلبچه رفتم و دیدم که مردم مثل برگ خزان کشته شده بودند؛ سلاح شیمیائی سلاح مخوفی است و یکی از دلایل ختم جنگ احساس خطر از احتمال استفاده صدام از این سلاح علیه کشورمان بود.

سلیمانی تصریح کرد: آقای هاشمی در آن دیدار گفت در سوریه هم این سلاح شیمیائی به کار برده شده اما اصلاً بحث دولت اسد را در این زمینه مطرح نکرد و گفت آمریکا می‌خواهد با این بهانه به سوریه حمله کند لذا سخنان هاشمی تحریف شده و خانم اشراقی تفسیر خود را مبنا قرار داده است.

پس از تکذیب اظهارات نعیمه اشراقی از سوی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی فیس بوک خود نوشت: اگر برداشت نزدیکان من از سخنان آقای هاشمی در حسینیه جماران برداشت صحیحی نبوده، از همین جا و بعدا حضوری از ایشان(هاشمی رفسنجانی)عذرخواهی می‌کنم.

زهرا اشراقی و باز هم مواضعی عجیب/ آرزو برای تابوشکنی در زمینه حجاب تا علاقه به خواننده های مساله دار

مصاحبه زهرا اشراقی با بخش فارسی الشرق الاوسط زمینه ساز بروز جنجالی دیگر از سوی خواهران اشراقی شد.

وی در این مصاحبه موضوعات مختلفی را درباره مسائل داخلی کشور و انتخابات مطرح می کند ولی قسمت های جنجالی مصاحبه وی درباره حجاب زنان ایرانی است. زهرا اشراقی با انتقاد از پوشش چادر تاکید می کند که باید این نوع پوشش تغییر کرده و تصریح می کند: احتمالا چنین کاری هم بکنم تا یک انقلاب رنگ را شروع کنیم. از لحاظ روان شناسی رنگ می تواند اثر مثبت یا منفی بگذارد، شاید الان که آقای روحانی هستند فرصت خوبی باشد.

وی در ادامه از نوع پوشش سخنگوی وزارت امور خارجه (چادر) انتقاد کرده و می گوید: من مخالف نوع پوشش ایشان هستم به نظرم باید پوششان را تغییر بدهند. فکر می کنم باید از رنگ روشن استفاده کنند. به خصوص سخنگوی وزارت خارجه کسی است که در دنیا مطرح می شود... اگر آرام آرام بتوانیم یک انقلاب رنگ انجام دهیم خیلی خوب می شود.

زهرا اشراقی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تغییر وضعیت حجاب در کشور در آینده می گوید: من در زمان آقای خاتمی تلاش کردم تابو شکنی کنم، فکر می کنم تا حدودی هم موفق شدم. ولی متاسفانه بزرگترین مانع و مخالفینم در خصوص پوشش، خود خانم ها بودند.

البته این پایان بخش اظهارات جنجالی اشراقی در این مصاحبه نیست. وی در بخش دیگری از مصاحبه خود در پاسخ به این سوال که شما در خانه خود ماهواره دارید، داشتن ماهواره در منزلش را تائید کرده و می گوید: معمولا ان بی سی رو می بینم که آخرین فیلم های هالیوود رو پخش می کنه. سریال حریم سلطان را هم می بینم. البته اگر پارازیت ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می دهم.

اشراقی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار الشرق الاوسط مبنی بر اینکه به صدای خوانندگان زن هم گوش می دهید؟ پاسخ عجیبی می دهد «نمیشه گفت که گوگوش رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده . مثلا "علی ای همای رحمت” هایده بسیار زیبا است. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم.»

اظهارات هنجارشکنانه زهرا اشراقی با واکنش های همراه با تعجب از سوی کارشناسان سیاسی مواجه شد و اشراقی را بدلیل اظهاراتش مورد انتقاد قرار دادند.

جدیدترین جنجال آفرینی اشراقی ها!/ توهین به خانواده شهدا و امام

چهارشنبه هفته گذشته 24 مهر را شاید بتوان اوج حاشیه سازی خواهران اشراقی دانست. نعمیه اشراقی در نظری عجیب در شبکه اجتماعی فیس بوک خود در قالب خاطره ای از امام (ره) ضمن تحریف سخنان امام راحل، به خانواده شهدا توهین کرد.

اظهارنظر نعمیه اشراقی با واکنش تند خانواده شهدا و سیاسیون مواجه شد و فرزند شهید همت در فیس بوک خود با انتشار مطلبی از اشراقی شدیدا انتقاد کرد.

اشراقی البته در ادامه به دلیل افزایش انتقادات، با انتشار مطلبی در سایت جماران وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام مدعی شد که صفحه فیس بوک وی هک شده و خودش چنین مطلبی را در فضای مجازی منتشر نکرده است.

اشراقی البته برای کم شدن تبعات این نظر توهین آمیز صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک را بست ولی انتقادات سیاسیون و خانواده شهدا از اشراقی و موسسه تنظیم و نشرآثار امام به دلیل سکوت در برابر این اظهارات توهین آمیز اشراقی ادامه پیدا کرد و حتی تعدادی از خانواده شهدا بدلیل این توهین آشکار به دستگاه قضایی شکایت کردند.

بنابر این گزارش، اظهارنظرهای جنجال برانگیز و تحریف آمیز خواهران اشراقی (نعیمه و زهرا) و اوج گرفتن آن پس از انتخابات ریاست جمهوری، این احتمال را تقویت می کند که سو استفاده از فضای سیاسی کشور شعار اعتدال یکی از دلایل اظهارنظرهای اخیر 2 خواهر اشراقی است.

در این میان سکوت بزرگان خانواده و موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل، در برابر اظهارنظرهای جنجال برانگیز نعیمه و زهرا اشراقی میدان را برای حاشیه سازی ها پیرامون خانواده رهبر کبیر انقلاب تقویت می کند.

حال باید دید، موضع گیری های جنجالی خواهران اشراقی ادامه پایان می یابد یا قرار است برنامه حساب شده ای برای تحریک افکار عمومی و تحریف افکار امام تدوین و اجرا شود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میترا1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 1
    خواهران بیمار !
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 1
    :))) بهترین چیز را گفتی چیز دیگه نمیشه گفت متاسفانه
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 1
    تا اونجایی که به ما گفتن چهره آرایش شده زن در دید نا محرم چهره ای دوزخی است چی بگم والله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس