"حسین امانت" در دوران رژیم پهلوی، وقتی هنوز معماری جوان بود، با حمایت لابی قدرتمند بهاییان در ایران احداث بنای "میدان شهیاد (میدان آزادی کنونی) را برنده شد.

گروه فرهنگی مشرق - "از من خواسته شد تا در صورت موفقیت به برقراری تماس با معمار و خالق برج آزادی، از وی خواهش کنم در صورت تمایل، یادداشتی را نگارش کرده و از این طریق با خوانندگان روزنامه سخن بگوید. "حسین امانت"، ... پذیرای این گفت‌وگو است و با بزرگ‌منشی و متانت خاص خود، وقتش را در اختیار این مکالمه قرار می‌دهد. اما او چه چیزی باید برای خوانندگان روزنامه بنویسد؟ برای یک آرتیست، یک آرشیتکت، یک نویسنده یا خواننده و به‌طور کلی کسی که اثری در مقیاس یک کالبد اجتماعی خلق می‌کند، دیده‌شدن و برقراری ارتباط با مخاطب، می‌تواند خوشایند بوده باشد."


حسین امانت، معمارایرانی و طراح مشرق الاذکار بهائیان (پدر حسین امانت ساکن کاشان بود که به پیروان فرقه ضاله بهائیت پیوست)

پاراگراف بالا مقدمه گفتگوی یک روزنامه اصلاح طلب(بیست و دوم مهرماه 92) با یکی از فعال ترین ایرانیان بهایی مقیم کانادا می‌باشد. همان طور که نویسنده سطور مذکور اعتراف می‌کند، بهانه اصلی برای این مصاحبه، تجلیل از "برج آزادی" نیست بلکه تجلیل از "حسین امانت" و دیده شدن این معمار ورشکسته بهایی و یک رپرتاژ برای فرقه انحرافی بهاییت در یک روزنامه اصلاح طلب است.

در سالیان اخیر رسانه های اصلاح طلب در اقدامی هدفمند به تجلیل از یک خانواده ورشکسته بهایی پرداخته‌اند. این در حالی است که تفکرات باطل و انحرافات این فرقه ضاله بیش از پیش در اذهان عمومی شناخته شده است. بهائیت در دوران پهلوی یکی از شاخه های بسیار مؤثر و با نفوذ در تشکیلات سیاسی دولت و به تبع آن ساختارهای فرهنگی و اقتصادی کشور بوده است. رضاشاه نسبت به بهائیان بسیار خوشبین بود، چنان که یکی از افسران بهایی را به عنوان آجودان مخصوص فرزند خود، محمدرضا انتخاب کرد. دختران ارشد رضاشاه و پسر ارشد او (محمدرضا) آموزش های اولیه خود را در مدارس ابتدایی بهائیان دیدند.

 
"عباس امانت" برادر حسین امانت، عضو ارشد جامعه بهائیان آمریکای‌شمالی است که ارتباطات بسیار گسترده‌ای با لابی صهیونیزم در ایالات متحده دارد.

عباس امانت بهایي متعصبي است و با توجه به اینکه اميرکبير در قلع ‌و ‌قمع فتنه بابيه و سرکوب شورش‌هايي که اين فرقه در سراسر ايران پديد آورد، نقش بسزايي داشت، در کتاب خود به  تحریف تاریخ و تخریب شخصیت امیرکبیر پرداخت. این کتاب مورد تجلیل رسانه های اصلاح طلب قرار گرفت.
 
محمدرضا شاه نیز برای تسلط کامل بر کشور و با کمک دولت امریکا، به بهائیان فرصت زیادی برای تقویت خود داد.عناصر بهائی زیادی در پست های مختلف، زمام امور را به دست داشتند از جمله؛ "ثابت پاسال" رئیس رادیو و تلویزیون،"عهدیه" خواننده زمان شاه، "فرخ رو پارسا" وزیر آموزش و پرورش کابینه هویدا، "دکتر شاهقلی" وزیر بهداری،" تیمسار ایادی" پزشک مخصوص محمدرضا شاه، "امیرعباس هویدا "نخست وزیر 13 ساله محمدرضا، "هوشنگ نهاوندی" رئیس دانشگاه تهران و شیراز و نیز بسیاری از اصحاب رسانه و مطبوعات، رئیس دانشکده هنرهای زیبا و تعدادی از اساتید آن و رئیس "باشگاه ورزشی تاج" را می توان برشمرد.

"امام خمینی (ره) "درباره نفوذ حزب بهائی در رژیم پهلوی اینگونه تذکر می دهند: اینجانب، حسب وظیفه شرعیه، به ملت ایران و مسلمین جهان اعلام خطر می‌کنم قرآن کریم و اسلام در معرض خطر است. استقلال مملکت و اقتصاد آن در معرض قبضه صهیونیست ها است، که در ایران به حزب بهایی ظاهر شدند. و مدتی نخواهد گذشت که با این سکوت مرگبار مسلمین، تمام اقتصاد این مملکت را با تأیید عمال خود قبضه می‌کنند و ملت مسلمان را از هستی در تمام شئون ساقط می‌کنند. تلویزیون ایران پایگاه جاسوسی یهود است و دولت ها ناظر آن هستند و از آن تأیید می‌کنند. ملت مسلمان تا رفع این خطرها نشود، سکوت نمی‌کند. و اگر کسی سکوت کند، در پیشگاه خداوند قاهر مسئول و در این عالم محکوم به زوال است.(صحیفه امام ج 1،ص 110)

 
پیش از این برخی از صاحب نظران، یکی از علل توجه ویژه افراد و گروه ها در ایران به خانواده "امانت" را انگیزه دریافت بورسیه (اسکولارشیپ) از دانشگاه های آمریکا و انگلیس و یا شرکت در اجلاس های بین المللی عنوان کرده بودند.
 
دین شما مردم مسلمان در معرض مخاطره و هجوم قرار گرفته است؛ دولت شما می‌خواهد به دست بهایی ها و اسرائیلی ها شما را از بین ببرد. بدانید که دولتِ شما به دو هزار نفر بهایی، هر یک پانصد دلار کرایه طیاره داده که به لندن بروند، جمع شوند و علیه قرآن و پیغمبر شما تصمیم بگیرند. دولتِ شما در یک معامله فروش روغن و مواد نفتی از شرکت نفت به «ثابت پاسال» بهایی(از سرمایه داران معروف بهایی. او صاحب کارخانه نوشابه سازی پپسی کولا و چندین کارخانه و واحدهای ساختمانی بزرگ در تهران و شهرستان ها بود. در کارخانه‌ها و مراکز تولیدی او فقط بهایی ها دست اندرکار بودند.)، پنج میلیون تومان استفاده رسانیده است که با این پول، مخارج اعزام بهایی ها به لندن و تبلیغات بهایی تأمین بشود. به مردم بگویید: از مالیاتی که دولتِ شما از شما مسلمان ها می‌گیرد، این مخارج را می‌کند، و یهودی و اسرائیلی وبهائی را تقویت می کند. (صحیفه امام ج 1،ص 226)

 
عباس امانت، عضو شورای سردبیری دایره المعارف ایرانیکا می باشد . کار تدوین این دایره المعارف به پیشنهاد احسان یار شاطر ( عضو فرقه ضاله بهائیت و از کارگزاران بنیاد اشرف پهلوی در واشنگتن)و با اختصاص دادن دو میلیون دلار توسط امیر عباس هویدا نخست وزیر محمد رضا پهلوی آغاز شد که ادامه آن بعد از انقلاب درآمریکا دنبال گردید.
 
"حسین امانت" در دوران رژیم پهلوی، وقتی هنوز معماری جوان بود، با حمایت لابی قدرتمند بهاییان در ایران احداث بنای "میدان شهیاد (میدان آزادی کنونی) را برنده شد. با اینکه برنده شدن در این مسابقه بدون همراهی بهاییان پرنفوذ عملا غیر ممکن بود ولیکن اگر از این لابی چشم پوشی کنیم و منصفانه به ویژگی های معماری بنای "برج آزادی" بپردازیم، معماری این برج تحسین برانگیز است. اما آیا "حسین امانت"، از این موقعیت پیش آمده به خوبی استفاده کرد؟ پاسخ منفی است. امانت هیچ گاه قدرشناس این موقعیت ممتاز نبود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پافشاری بر تفکرات باطل خود و پیروی از عقاید انحرافی فرقه ضاله بهاییت، در نهایت از ایران مهاجرت کرد و در کشور کانادا پناهنده شد بر خلاف انتظار وی، جامعه معماری کانادا به هیچ عنوان از این معمار ایرانی- بهایی استقبال نکرد و "حسین امانت" در نهایت به معمار ثابت طراحی مراکز مخصوص عبادت! بهاییان تبدیل شد و تمام استعداد خود را در این راه هدر داد. از جمله این بناها می‌توان به این موارد اشاره کرد: 

*مرکز بهائیان در ویرجینیا آمریکا
*مرکز بهائیان در تگزاس آمریکا
*ساختمان مقر "بیت العدل اعظم"، از ساختمان‌های حول مقام اعلی، بارگاه باب در حیفا: این مرکز، تحت حمایت های گسترده مالی وسیاسی اسرائیل وانگلیس قرار دارد و به تصمیم گیری درباره چگونگی گسترش بهائیت می پردازد. مهمترین مرکز تجمع بهائیان در اسرائیل بشمار می رود.
*"دارالتبلیغ بین‌المللی" از ساختمان‌های حول قوس مقام اعلی
*"محفظه آثار بهائی" از ساختمان‌های حول قوس مقام اعلی
*"مشرق‌الاذکار" در ساموآ

 
 
"مشرق‌الاذکار" در ساموآ – معمار: حسین امانت
 
 
ساختمان مقر "بیت العدل اعظم"، در حیفا – معمار: حسین امانت. این مرکز، تحت حمایت های گسترده مالی وسیاسی اسرائیل وانگلیس قرار دارد و به تصمیم گیری درباره چگونگی گسترش بهائیت می پردازد.

 
  مرکز بهائیان در ویرجینیا آمریکا– معمار: حسین امانت
 
"حسین امانت" اکنون به عنوان رهبر طراحی معماری بهاییان شناخته می‌شود. او به عنوان معمار مطرح بهایی با ارائه طرح‌های برتر معماری این نوع تفکر را یاری می‌کند.حال رسانه های اصلاح طلب با سانسور فعالیت گسترده "حسین امانت" در فرقه ضاله بهاییت، با آب و تاب به تعریف و تمجید از وی می پردازند.

بهائیت سعی دارد با استفاده از جاذبه‌های مختلف برای فرقه‌ای که هیچگونه سابقه اعتقادی تا قبل از سال ۱۸۶۳ میلادی ندارند، برای خود پیروان جدیدی پیدا کند. از مهمترین روش‌هایی که بهائیت با آن به دنبال جذب پیروان جدید است، طراحی معابدی در نقاط مختلف جهان با معماری خاص است.این فرقه درصدد است تا با معماری ویژه و بهره‌گیری از بهترین مصالح و معماران در جهان گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب کند.در واقع این فرقه با ساخت چنین بناهایی به دنبال هویت‌سازی و تاریخ نویسی برای خود است تا با اتکا به این پشتوانه‌های دروغین مردم را به سمت تفکر خود جذب کند.
 
عباس امانت، برادر حسین و عضو ارشد جامعه بهائیان آمریکای‌شمالی
تجلیل از بهاییان توسط رسانه های اصلاح طلب به "حسین امانت" ختم نمی شود و این رسانه ها در چندین نوبت به تجلیل از "عباس امانت" برادر حسین، می پردازد. "عباس امانت" عضو ارشد جامعه بهائیان آمریکای‌شمالی است که ارتباطات بسیار گسترده‌ای با لابی صهیونیزم در ایالات متحده دارد." عباس امانت" در سال 1981 دکتراي تاريخ خود را از "دانشگاه آکسفورد" اخذ کرد و سپس در "دانشگاه ييل" به تدريس پرداخت.

در سال‌های اخیر، نام "عباس امانت" در ایران از طریق "روزنامه شرق" بر سر زبان علاقه‌مندان به کتب تاریخی افتاد. انتشار ترجمه کتاب "قبله عالم" در ایران- درباره ناصرالدین‌شاه- و انعکاس و تبلیغ وسیع این کتاب در روزنامه شرق موجب شد تا مدتی نام این نویسنده بهایی در رسانه‌های ایران منتشر شود. "روزنامه شرق" در یکی از شماره‌های خود با انتشار یادداشتی، کتاب عباس امانت را "شاهکار تاریخی و ادبی" و "راز زدایی از اسطوره امیرکبیر" معرفی کرد. راز تمایل بیش از اندازه مدیران این روزنامه در تبلیغ نام عباس امانت و کتاب "قبله عالم" ،مدتی بعد آشکار شد. آنجا که یکی از مورخان از‌ علل تبلیغات عجیب شرق برای کتاب "قبله عالم" نوشته عباس امانت پرده برداشت و دلیل اصلی نگارش این کتاب را توضیح داد."عبدالله شهبازی" در  4 آذر ماه  1384در وبلاگ خود نوشت: این کتاب در واقع " انتقام بهائیان از امیرکبیر" است. وي نوشت:
 
"در این کتاب به امیرکبیر اجحاف شده است. وی خبر داد که یکی از علاقه‌مندان به تاریخ ایران نقدی بر این کتاب نوشته است با عنوان "تاریخ‌نگاری یا فوران کینه‌های تاریخی؟". این مورخ سپس درباره عباس امانت اینگونه توضیح داد: "دکتر عباس امانت بهایي متعصبي است که خود و برادرش، مهندس حسين امانت از سران جامعه بهایي آمريکاي شمالي (ايالات متحده آمريکا و کانادا) به‌شمار مي‌روند. مي‌دانيم که اميرکبير در قلع ‌و ‌قمع فتنه بابيه و سرکوب شورش‌هايي که اين فرقه در سراسر ايران پديد آوردند نقش بسزايي داشت و به همين دليل همواره آماج کينه مورخان بهایي بوده است؛ ولي تاکنون هيچ‌يک از آنان جسارت تخريب صريح شخصيت تاريخي اميرکبير را نداشتند. عباس امانت به يک خانواده يهودي مقيم کاشان تعلق دارد که طبق رويه بسياري از يهوديان کاشان و همدان در دوره متاخر قاجاريه ابتدا جديدالاسلام و سپس بابي و بهایي شدند و با حمايت‌هاي مالي و سياسي خود گسترش بابي‌گري و بهایي‌گري را سبب شدند".

هفته‌نامه "شهروند امروز"(که بیشتر اعضای تحریریه آن را همان تحریریه شرق تشکیل داده بودند) نیز در مرداد ماه 1390 مصاحبه‌ای را با عباس امانت انجام داد و به تبلیغ تفکرات وی پرداخت. این گفتگو به لحاظ هدف و محتوا کاملا در همان جهتی بود که روزنامه شرق دنبال می کرد. 

 
"محفظه آثار بین‌المللی" از ساختمان‌های حول مقام اعلی، مرقد باب در حیفا/ معمار: حسین امانت

 
"دارالتبلیغ بین‌المللی" از ساختمان‌های حول مقام اعلی/ معمار: حسین امانت
 
***کلام آخر
حمایت رسانه‌های اصلاح‌طلب از فعالین فرقه ضاله بهاییت در حالی است که این فرقه، دین اسلام را به کلی منسوخ اعلام کرده و اصل مهدویت را منکر می‌شوند. بهائیان، نماز فرادی را واجب کرده و نماز جماعت را تحریم کرده‌اند. نماز را رو به مکان مقدس یعنی جایگاه جسد بهاءالله در شهر"عکا "(واقع در سرزمین های اشغالی فلسطین) می‌خوانند. در بهائیت ضمن پذیرش مبلغین،لباس روحانیت و منصب آن را نفی و ملغی می دانند.نفی اولوهیت خداوند و ادعای آن برای خود به خصوص توسط بهاالله و نیز ادعای جهان وطنی و مخالفت با وطن دوستی و ترویج انسان گرایی از دیگر تفکرات انحرافی این فرقه ضاله بشمار می رود.

بهائیان به شدت از دخالت در سیاست نهی شده اند، اما در عمل هم در سیاست وارد شده و هم آلت دست سیاستگرادانان عالم مانند آمریکا، انگلیس و صهیونیسم قرارگرفته اند به عنوان نمونه، اعطاء نشان شهسواری و لقب" سِر" از شوی دولت انگلیس به "عبدالبهاء" به خاطر خدمات او، بعد از استقرار انگلیس در فلسطین صورت گرفت.

هدف فرقه ضاله بهائیت نفوذ در ارکان قدرت از طریق نخبگان وابسته، سنت زدایی و عرفی سازی مناسبات و پیوند های اجتماعی و فرهنگی، خنثی سازی عوامل و عناصر پایداری در برابر فرهنگ بیگانه، دست زدن به تعریف هایی تازه از دین داری و دین مداری، جانشین سازی برای نهادهای مذهبی و در نهایت سیطره اقتصادی و فرهنگی بر ایران می باشدو مطمئنا از هدف های عمده استعمار در شکل دادن به این گروه ها می باشد.پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ،این فرقه از حضور خود در عرصه های مختلف ناامید نگردیدند،گرچه معمارانی همچون حسین امانت عرصه را برخود تنگ دیدند و فرار را بر قرار ترجیح دادند، اما متاسفانه امروز این فرقه با "استراتژی خاموش و پنهان" برای تحقق اهداف خود در کشورهای مسلمان زمان بیشتری در نظر گرفته اند و تا سال 2021 میلادی برای رسیدن به اهداف مورد نظر وقت و فرصت معین کرده اند.پیش از این برخی از صاحب نظران، یکی از علل توجه ویژه افراد و گروه ها در ایران به خانواده "امانت" را انگیزه دریافت بورسیه( اسکولارشیپ) از دانشگاه های آمریکا و انگلیس و یا شرکت در اجلاس های بین المللی عنوان کرده بودند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    2 3
    مشرق خیلی اعصابت را خورد نکن
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 3
    مشرق جان معروفترین پروژه ایشون ، پروژه برج آزادی /توخبرتون نیومده؟؟؟
  • محسن ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    4 2
    خاک برسرشون!!!!!!!!!
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    7 4
    وطن فروشی اصلاح طلبان خیلی وقته که به اثبات رسیده
  • نجفی ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 2
    مذاهب جعلی بهائیت و وهابیت زائیده کفتار!(روباه) پیر انگلیس است که آن را در شیعه و دیگری را در اهل سنت ساخته و پرداخته کرد و تاکنون هم به هدف پلیدش نائل شده و آن هم به جان هم انداختن مسلمانان...
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    5 4
    صرفا جهت اطلاع: برج آزادی رو هم ایشون طراحی کرده
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 4
    اکثریت مردم دیگر به تحلیل ها مشرق و اوصول گرایان و صدا و سیما اعتمادی ندارند
    • سیدعلی موثق تویسرکانی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      1 0
      اگر اینطوریه پس اساسا بیجا میکنی سایت مشرق نیوز را باز میکنی شما و امثال شما با تفکرات دینی و عقاید دینداران مشکل داری شاید هم مرید آزادی های کثیف و زندگی خوک گونه بهاییان هستید
  • ایرانی ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 3
    مشرق جان چرا ایراد می گیری بهایی از بهایی خوشش می اید از قدیم گفته اند کبوتر با کبوتر باز با باز .
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    وطن ويران كني محافظه كاران كه اصلآ به اثبات نرسيده ناشناس عزيز.
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 1
    چطوره میدان آزادی رو خراب کنبم؟
  • محمد ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    شاهکار حسین امانت در سن 25 سالگی که دانشجو بودن برج ازادی هست
  • سيد امير ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 1
    وزارت اطلاعات چي كار ميكنه؟
  • يك معمار ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 1
    شما به معمار نگاه مي كنيد و من به اثرمعماري ! واقعا لذت بردم. ايشان از لحاظ دانش و فن معماري از نبوغ بالايي برخوردارند و معماريش شاخص مي باشد. جاي تاسف دارد كه چرا مانمي توانيم مهندسان معماريي ،تربيت كنيم كه هم تعهد داشته باشند و هم نبوغ معماري . وبه كارشناسان محترم مشرق ، به شدت تمام مباني نظري معماري وشهرسازي ايراني-اسلامي درحال تغيير واستحاله مي باشد. دركنار" نقد تند "، "آموزش و تشوبق" را هم دردستوركار خود بگذاريد. ايكاش در كنار تخطئه نامبرده ، مقاله اي در بيان معماريش ارائه بشود تا هم نفي عقيده ايشان صورت بگيرد و هم دانش ايشان منتقل گردد . خالي از لطف نيست كه بگويم ايشان با راهنمايي هاي سيحون برج آزادي را طراحي كرده اند واينكه بر مباني معماري از لحاظ فرم ، آرايه و فضا و تاريخ معماري سنتي تسلط بي نظيري دارند.
  • ناشناس ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 3
    یعنی واقعا خاک بر سرتون با این خبراتون، دیگه مسخرشو دراوردید!؟این همه مباحث مهم اونوقت شما گیر دادید به اینا که برای ما وجود ندارن و مردم ایران دیگه حتی اسمشون رو هم نمیدونن...مشرق دیگه رسما شدی نشریه زرد، هرچند جدیدا تمام خبرهایی که میدی همه برای خراب کردن دولت و منحرف کردن ذهن ملته ولی بدون با این کارا به جایی نخواهی رسید چون کسانی که خبراتو میخونن فوق العاده کم شده اینو از کامنتا میشه راحت فهمید هرچند خودتونم بهتر میدونید...مرد منتشر کردن که نیستی لااقل بخونید و متوجه بشید...
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 2
    کاش امثال شماها می فروختند شما ملت و میهن رو با هم گ ا یی .....
  • Admin ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 2
    مشرق زیاد به خودت فشار نیار؛شیرت خشک میشه... از خرداد تا به حالا پدرت در اومده:)
  • كلهر ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 2
    من كاري به مذهب وسياتش ندارم ولي از حق نگذريم إنصافا معماري هاش بسيار عالي بود
  • علی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    2 2
    شمابرای معماری چه کرده اید؟ عکس آن را بگذارید.
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 2
    شما مشکل بینایی دارین؟؟
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    برج ازادی معمارحسین امانت دانشگاه صنعتی شریف معمار حسین امانت کاربری بنا ربطی به معمار نداره ولی بهایی بودن خوب نیست
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 2
    شما اسلام را گسترش نمیدهید نفرت را گسترش میدهید
  • حسین ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 1
    مشرق جون سلام ...نفهمیدم این آقایون را کوبیدی یا براشون تبلیغ کردی؟جناب سردبیرخودت دقت کن مطلب جوری تنظیم شده که خوانندگان از عکسا و معماری لذت بردن وتحت تاثیر قرار گرفتن حالاتا فردا یکی بگه اینا فلانن وبهمان تو کت خیلیا نمیره....کامنت موافقین با تیتر هم که با ((خاک تو سرشون)) ترجیع بند شده و خالی از منطقه ...آدم دو تا دشمن مثل تو داشته باشه دوست می خواد چی کار...
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 0
    دمت گرم مشرق قشنگ بود
  • ناشناس ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 1
    جدا از قضییه بهایی بودن این معماران خداوکیلی از نظر کارشناسی بنایی از این زیباتر وجود داره. یارو بهایئیه که باشه. چه ربطی داره. شما تو مملکت بهش پست و مقام ندید. اما قرار نیست اگه کسی هنری داره اونم در این سطح اینقدر سخیف باهاش برخورد بشه
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 1
    آقاخان و شهرداری هم فراموش نشه
  • محمد ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 1
    30.سال وقت بود آخرشم که مجلس و فقط تو این دوره طراحی کردیم که اونم که کلا نماد فراماسیونری در اومد که... فقط حرف...
  • سیدمهدی موسوی ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    1 0
    ناشناس جان شما وکیل بهای ها هستی که ناراحتی؟؟؟ خوب طبق تز شما پس تاریخ هخامنشیان و تاریخ غزوات حضرت رسول و تاریخ عاشورا و کربلا رو هم نخونیم چون که اونها وجود ندارند!!!! جون مادرت برو کمی اطلاعت جمع کن بیا اینجا کامنت بگذار وقت ما رو می گیری تا بهت درس تاریخ بدهیم !!!!
  • سیدمهدی موسوی ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    یاد شعار لا حکم ال .... توی جنگ صفین افتادم که حضرت امیر فرمودند هذا کلام الحق و ارید بها الباطل این حرف درستی هست ولی از آن برای باطل بهره می جویند از این معماری به نظر شما زیبا برای تحکیم باطل استفاده می کنند ضمنا" زیبای امری مطلق نیست اخوی !!! زیبای امری نسبی هست و به نظر خیلی ها اصلا" معماری ایشان روح و تعالی نداره فقط تجمیع سنگ و قبه هست!!!!
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 0
    تمم نظرات رو خوندم متآسفانه کمی بی انصافی دیده میشه کاش کمی دقت کنیم که این آقا تمام نبوغش رو در راه منافع صهیونیست صرف میکنه چه افتخاری برا کشور داره که با ایشون مصاحبه بشه غیر از این که بگیم منافع برخی ها در اون هست
  • نیما ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    پس برج آزادی رو فردا خراب کنیم
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    2 0
    خیلی حرفه که بعد فتنه 88اینها هنوز دارن تو مملکت مانفس میکشن.خداوکیلی این اصلاح طلبان چه نفعی برای نظام داشتن.بهتره جمع کنن بساطشون رو برن تو امریکا پهن کنند مثل سازگارا و گنجی وسایر اندیشمندان حوزه اصلاح طلبی
  • مهدی ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    2 0
    اصلا گزارشو بادقت نخوندی،اتفاقا مشرق از معماری برج آزادی تعریف کرده و معماری برج را با اعتقادات و انحراف معمار تفکیک کرده،اونجایی که میگه: "اگر از این لابی چشم پوشی کنیم و منصفانه به ویژگی های معماری بنای "برج آزادی" بپردازیم، معماری این برج تحسین برانگیز است. اما آیا "حسین امانت"، از این موقعیت پیش آمده به خوبی استفاده کرد؟ پاسخ منفی است. امانت هیچ گاه قدرشناس این موقعیت ممتاز نبود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پافشاری بر تفکرات باطل خود و پیروی از عقاید انحرافی فرقه ضاله بهاییت، در نهایت از ایران مهاجرت کرد و در کشور کانادا پناهنده شد بر خلاف انتظار وی، جامعه معماری کانادا به هیچ عنوان از این معمار ایرانی- بهایی استقبال نکرد و "حسین امانت" در نهایت به معمار ثابت طراحی مراکز مخصوص عبادت! بهاییان تبدیل شد و تمام استعداد خود را در این راه هدر داد".
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 3
    مشرق جان اگر نمیتونی راه بری واسه اینه که خیلی حرص می خوری . میخوای زیر بغلتو بگیرم . کمتر حرص بخور زود پیر میشی .
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 0
    اصلا گزارشو بادقت نخوندی،اتفاقا مشرق از معماری برج آزادی تعریف کرده و معماری برج را با اعتقادات و انحراف معمار تفکیک کرده،اونجایی که میگه: "اگر از این لابی چشم پوشی کنیم و منصفانه به ویژگی های معماری بنای "برج آزادی" بپردازیم، معماری این برج تحسین برانگیز است. اما آیا "حسین امانت"، از این موقعیت پیش آمده به خوبی استفاده کرد؟ پاسخ منفی است. امانت هیچ گاه قدرشناس این موقعیت ممتاز نبود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پافشاری بر تفکرات باطل خود و پیروی از عقاید انحرافی فرقه ضاله بهاییت، در نهایت از ایران مهاجرت کرد و در کشور کانادا پناهنده شد بر خلاف انتظار وی، جامعه معماری کانادا به هیچ عنوان از این معمار ایرانی- بهایی استقبال نکرد و "حسین امانت" در نهایت به معمار ثابت طراحی مراکز مخصوص عبادت! بهاییان تبدیل شد و تمام استعداد خود را در این راه هدر داد".
  • مبهوت ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 2
    اين ...عجب هنري دارد
  • ازاد ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    4 0
    عاشقتم مشرق...
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    3 0
    اینها نقش ستون پنجم امریکا و انگلیس درایران را برعهده دارند. (ستون پنجم یعنی جاسوسی برای بیگانه ) حالا می خواهند طراحی میدان آزادی که هیچ طراحی کهکشان هفت رنگ را کرده باشند ،فرقی نمی کنه ،وطن فروش جائی در ایران زمین نداره.درود به روان امیر کبیر بزرگ .
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    منظورت همسایه هاتونه دیگه؟!
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    شما به همون مباحث مهم مشغول هستید بسه!
  • مشرق بین ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
    0 1
    فارغ از اینکه حسین امانت چه کسی هست ولی انصافا معماری هاش محشره هنر نزد ایرانیان است و بس
  • مقداد ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 0
    فروپاشی امریکا بسیار نزدیک است اگر در داخل ایران بعضی بگذارند ونقش سقیفه را بازی نکنند .میگوئید چگونه ؟.اگر مردم صدر اسلام فریب سازمان سقیفه را نخورده بودند.وحکومت به دست مولا علی( ع )می رسید .بزودی فتح ایران وامپراطوری روم بدست مبارک ایشان انجام میشد وکل عالم درتحت هدایت ایشان به فلاح وهدایت می رسیدند.پس میبینید که مشکل امیر المومنین امپراطوری های ایران وروم با آن عظمت نبودند بلکه یک سازمان کوچک از منافقین در سقیفه ملعونه کاری کردند که امپراطوری های جهانی از انجام آن به تنهایی عاجز بودند .وبا کودتا وغصب حق امام علی (ع) چنان کل جهان رادر سیطره شیطان قرار دادند. که تا زمان ظهور امام مهدی (ع)این سیطره جهانی ادامه خواهد یافت ... انجمن سقیفه جدید منافقین انقلاب اسلامی ایران همان نقش را در آستانه ظهور دقیقا میخواهند برای جلوگیری از فروپاشی غرب وآمریکا برای به تاخیر انداختن ظهور ونابودی انقلاب ایران برای شیطان واربابشان اسرائیل بازی کنند وامروز راس فتنه 88 ونوکرانش صحنه گردان این نمایش پایانی هستند واینان نیامده اند که ارزانی واقتصاد کشور را نجات دهند اینان برای نجات آمریکا آمده اند.خلاصه در نهایت هم چیز به درایت وغیرت وبصیرت حزب الله ولایت مدار بستگی دارد برای اهدا جان مال آبرو وهست ونیست خود در این کارزار آخر آماده شوید....
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 0
    برج آزادی هم خودش ماسونی است و هم اگر کسی از بالا به میان آزادی نگاه کند می بیند که این برج درسط در مرکز یک صلیب بسیار زیبا قرار دارد!!!! چگونه نفهمیدید؟
  • ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 1
    حرص نخور حقیقت تلخه
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 0
    بسیاری از اصلاح طلبا اصلا اعتقادی به نظام و انقلاب و اسلام ندارند فقط از ترس جرات برداشتن نقاب ندارند
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    شما مشکل بینایی دارین؟ نگاه کن به متن ببنین که ننوشته برج آزادی رو!!
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    شما مشکل بینایی دارین؟ نگاه کن به متن ببنین که ننوشته برج آزادی رو!! از ابزار جستجو در متن ie استفاده کن دلبندم
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 1
    برو بابا...دیوانه!
  • علیرضا ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    دوست عزیز خواهش می کنم اول کمی تحقیق بفرمائید بعد نظر بدین اگر کمی هندسه از دوران مدرسه به خاطر داشته باشین می فهمین که بیضی برعکس دایره دارای دو قطر بزرگ و کوچک می باشد و نیز سایت پلان برج آزادی بیضی و مجموعه در قطر بزرگ سایت قرار گرفته
  • بهرام ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    گل گفتی، ولی تو رو خدا دیگه نگو. الان عکس یه دست هونگ سیمانی رو میذارن که اسمش برج میلاده.
  • پوریا ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    ناشناس جان وقتی در مورد چیزی نمی دونی لازم نیست اظهار فضل کنی
  • نا شناس ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    نه داداش منظورش مردم ایران هستند که تو کوری هستی و نمیبینیشون...
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    اگه منظورت از اکثریت رای دهندگان به روحانی هم باشن که همشون مثل شما نیستن بازم اون اقلیتی که میگی هم اندازه شمان نتیجه: بیشمار نیستید بیخود جون نکنین
  • امير ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    بازهم اصلاح طلبان و دوستان آنان!!!! راستي چرا اصلاح طلبان اين همه هزينه براي نظام و مردم ايران مي تراشند؟ چرا اين همه به مملكت ضرر مي رسانند؟
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    افسادطلبان نه با نظام مشكل دارندف نه با اسلام، بلكه با عقل مشكل دارند. اصول و قواعدشون براي خودي و غير خودي فرق ميكنه! جاذبه فوق العاده‌اي براي جذب ضد انقلاب‌ها و بي حجاب‌ها و مخالفان دين دارند. نه اينكه درستشون كنند، بلكه به اونا تنفس مصنوعي ميدن. كلاً حق هر چي باشه، خلافش يه توجيه مي‌تراشن. اشكال از مخچه شونه.
  • عبدالله ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    بله خیلی این آدم و فرقه ضاله اش را جدی نگیر در ایران اسلامی معماران خوبی در تاریخ معاصر داریم که کارهای این آقا در مقابل آن به حساب نمی آید.
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    اوهوی هنوز یادت نرفته فقط با چند صدم درصد بیشتر رای اوردینا
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    فارغ از اینکه حسین امانت چه کسی هست ولی انصافا معماری هاش محشره هنر نزد ایرانیان است و بس
  • رضوان ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    بعد از 8 سال مجدد پروژه اسلام ستیزی و تبلیغ بهاییت توسط اصلاح طلبان شروع شد این پیغام رو به این افساد طلبان برسونید که ما چشمانمان باز و هوشیار هستیم از خطوط قرمز عبور نکیند به قول امام اگر در مقابل دین ما بی استند در مقابل دنیای انها خواهیم ایستاد
  • چلچلا ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    سلام به همه بنظر من اصلاح طلبي بد كه نيست هيچي ، خيلي هم خوبه بشرطي كه يه چار چوب مشخص و پذيرفته شده در نظام داشته باشه اگه غير از اين باشه بهشون ميگن ضد انقلاب و اجنبي طلب! بعضي از اين آقايان از اين گروه سوء استفاده ميكنن چون ذاتاً ضد نظام هستن و با ورود در اين گروه و تحت لواي اصلاح طلبي اهداف اجنبي پسند خود را پيش مي برند.
  • سرباز سردار ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
    0 0
    عزیزم، اگه منظورت از اکثریت مردم ایران، رای رییس جمهوره، که کاش 4 سال پیش هم همین رای به فرد دیگه رو رای اکثریت مردم ایران حساب میکردید. ولی امان از قدرت و قدرت طلبی، آره دلبندم
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    0 0
    یادته میگفنی ادب مرد به ز دولت اوست...؟
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    1 1
    خجالت بکشین همه هم وطن هستیم به هم انگ خیانت نزنین
  • افروز ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    1 0
    خیلی عالی بود مسیییییی
  • عسل ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 0
    خیلی خوب بود ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس