کد خبر 256931
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در سخنانی به مناسبت دومین سالروز تبادل اسرا موسوم به «وفاداری به آزادگان» تاکید کرد پرونده اسرای فلسطین تنها با آزادی همه اسرا بسته خواهد شد.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از شبکه المیادین، «اسماعیل هنیه» تاکید کرد که مقاومت فلسطین و در رأس آن گردان‌های قسام پیروزی تاریخی را رقم زدند.

وی گفت که مصر نقش میانجی و برادر را برای اجرای تبادل اسرای موسوم به «وفاداری به آزادگان» ایفا کرد.

وی اظهار داشت که مقاومت در دریای درگیری‌ها یک گزینه ثابت راهبردی است و در سکوت برای نبرد آزادسازی فلسطین آماده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حماس همچنان به مقاومت به عنوان گزینه راهبردی برای آزادسازی فلسطین پایبند است، افزود که مسجدالاقصی در معرض طرح برنامه‌ریزی شده با هدف سلطه بر این مسجد قرار دارد و رژیم اشغالگر برای تخریب مسجدالاقصی آماده می‌شود و از مذاکرات به عنوان پوششی برای اقدامات و تجاوزات خود استفاده می‌کند اما به اشغالگران می‌گوئیم که جنایت‌های شما علیه مسجدالاقصی، هرگز حقی در این مسجد برای شما ایجاد نمی‌کند.

هنیه در ادامه خواستار اتحاد و یکی کردن سلاح‌ها به خاطر قدس شد و گفت که امیدوار هستیم تلاش‌های عربی برای مقابله با حملات علیه قدس را شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: مقاومت بار دیگر ثابت می‌کند که قادر است همه دشواری‌ها را پشت سر گذاشته و نبرد با اشغالگران را مدیریت کنیم.

وی افزود: تا زمانیکه مسجدالاقصی در خطر است، امنیت و ثبات در کار نخواهد بود و ما از ملت‌های عربی برای آمادگی جهت انتفاضه بزرگ دعوت می‌کنیم.

هنیه اشاره کرد که مذاکرات کنونی تحت فشار و باج‌خواهی آمریکا انجام می‌شود و دشمن از این مذاکرات به عنوان پوششی برای جنایت‌های خود بهره می‌برد.

وی گفت که من از طرف هزاران شهید و اسیر فلسطینی، شما را به حفظ قدس و حق بازگشت دعوت می‌کنم و خواستار توقف مذاکرات با دشمن هستم.

هنیه تصریح کرد که ما هرگز به کمتر از بازپس‌گیری قدس و تشکیل دولت فلسطین راضی نمی‌شویم، فلسطین سرزمین ما بوده و خواهد بود.

وی در خصوص آشتی ملی نیز گفت: نمی‌توان اختلافات داخلی را انکار کرد، آشتی گزینه راهبردی و ضرورت ملی است، ما به مشارکت ایمان داریم و قصد تصرف و تصاحب نداریم، اوضاع فلسطین بیشتر از این تاب تحمل اختلافات را ندارد و ما در جنبش حماس دست خود را به سمت همه برای پایان دادن به اختلافات دراز می‌کنیم و باید گفت‌وگوی ملی یک سقف زمانی مشخص داشته باشد و از ابومازن نیز می‌خواهم که سریعا دولت وحدت ملی را تشکیل دهد.

وی مخالفت خود را با حمله نظامی خارجی به کشور عربی  اعلام کرد و گفت: با هر دخالت خارجی یا تجاوز به هر کشور عربی مخالفیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس