کد خبر 256706
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳

کارشناس مسائل سیاسی گفت: وظیفه اصلی موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) تدوین و نشر اندیشه‌های ایشان و نیز دفاع از جایگاه و منزلت بنیانگذار انقلاب از طریق مقابله با انتساب مواضع ناموجه و فاقد اعتبار به ویژه از طریق چهره‌های شناخته شده است.

به گزارش مشرق، عماد افروغ استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص تحریفهای اخیر صورت گرفته علیه امام(ره) در قالب خاطره و لطیفه و نیز عملکرد موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) در قبال این موارد اظهارداشت: وظیفه اصلی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) تدوین و نشر آثار و اندیشه‌های ایشان در وهله اول و دفاع از جایگاه و منزلت بنیانگذار انقلاب اسلامی از طریق مقابله با انتساب مواضع ناموجه و فاقد اعتبار به ویژه از طریق چهره‌های شناخته شده در وهله دوم است.

وی تصریح‌کرد: آنهایی که در این انقلاب بوده‌اند، مواضع و وصیتنامه امام(ره) را به یاد دارند؛ ایشان فرمودند اگر چیزی به من نسبت داده شد، باید برگرفته از دست خط یا صدای من با تشخیص کارشناسان (قریب به مضمون) باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی به نقل قول یکی از افراد درباره حذف شعار «مرگ بر آمریکا» از سوی امام خمینی(ره) اشاره و تصریح‌کرد:‌ امام خمینی(ره) یک مبارزه تمام عیار و کمال یافته گفتمانی با آمریکا کردند، بحث ما سیاست‌های سلطه‌گرانه و نفی عقب‌ماندگی و وابستگی بود و ربطی به شهروندان آمریکا ندارد؛ مرگ بر آمریکا به معنای مرگ بر مردم آمریکا نیست، بلکه منظور سیاست‌های سران آمریکا در قبال سایر کشورهاست.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه این شعار مختص انقلاب نبود و هرجا پای سلطه آمریکا باشد  مردم متوجه می‌شوند و این شعار را مطرح می‌کنند، افزود: این عوام‌زدگی است که کسی فکر کند منظور از مرگ بر آمریکا، مرگ بر شهروندان آمریکایی است.

وی در ادامه سخنان خود درباره عدم موضع‌گیری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) درباره اظهارنظر یکی از نوه‌های امام نیز تاکید کرد: اگر موسسه‌ تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در این زمینه نظر بدهد بهتر است چراکه این موسسه در حقیقت در خدمت نشر آثار و افکار امام قرار دارد و در این مورد به خصوص به رغم اینکه تکذیب شد، اما ظاهراً رگه‌هایی از صحت در آن وجود دارد، حسب انتظار مردم موضع‌گیری کند چراکه به صلاح افکار امام(ره) و خود این موسسه است.

افروغ با بیان اینکه کسانی که با اندیشه‌ها و مواضع امام(ره) آشنا هستند وارد عمل شوند، گفت: اگر این موسسه وارد موضع گیری شود بهتر است البته باید دانست امام(ره) متعلق به یک موسسه و نهاد نبوده و همه وظیفه دارند در برابراظهاراتی که مخالف اندیشه های امام(ره) است، بایستند.

این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد:‌ اینجا بحث ارتباطات فامیلی مطرح نیست؛ امام (ره) خود توصیه می‌کنند منتسبین من وارد مسئولیت‌های اجرایی نشوند یعنی ایشان نگاه قوم گرایانه ندارند؛ بنابراین از سایر منتسبین به امام(ره) انتظار می‌رود که خود در برابر اینگونه مواضع که ممکن است به گونه‌ای شخصیت امام(ره) را مخدوش کند، موضع بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میترا1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    0 0
    کی دیده چاقو دسته ی خودشو ببره ؟؟!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس