کد خبر 256379
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷

نحوه اطلاع رسانی و برخورد هیات‌های غربی از جمله سکوت خبری آنها درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ باعث انتقاد شدید رسانه‌های حاضر در ژنو شده است.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، خبرنگاران حاضر در مرکز بین‌المللی کنفرانس‌های ژنو از سکوت خبری و نحوه اطلاع‌ رسانی هیات‌های کشورشان از مذاکرات به شدت انتقاد کردند.

خبرنگاران که از ساعات اولیه صبح در نقاط مختلف این مرکز مستقر شده‌اند، تنها به گمانه زنی و درز برخی اخبار جزئی بسنده می‌کنند.

حتی حضور مایکل مان نیز در اولین روز در بین خبرنگارن خبر جدیدی به همراه نداشت به ویژه زمانی که وی در هر سوال تنها به گتفن اینکه "نمی‌دانم" اکتفا می‌کرد و این جواب‌های سخنگوی کاترین اشتون موجب خنده حضار می شد.

این وضعیت ابهام و گمانه‌ زنی‌ها تا حدی است که غالبا سایر رسانه‌های خارجی خبرهای خود را از خبرگزاری‌های فارسی کشورمان تهیه می‌کنند.

هر چند حضور آقای عراقچی در جمع خبرنگاران و صحبت‌های وی موجب تغییر کلی فضا و گفتگوها شد و همزمان رسانه‌‌های داخلی و خارجی به پخش مستقیم اظهارات معاون وزیر خارجه کشورمان پرداختند.

 یکی از کارمندان محل برگزاری مذاکرات در کاخ ملل سوئیس به خبرنگار اعزامی تسنیم گفت که دفتر کار وی در مجاور نشست مذاکرات بوده است اما مسئولان وی را به این ساختمان منتقل کرده‌اند و اجازه نداده‌اند در محل کار خود بماند.

وی افزود، حتی اجازه عکاسی به خبرنگارانی که به ساختمان کاخ ملل نزدیک می شدند، داده نشد.

از سوی دیگر  خبرنگاران رسانه های غربی نیز از وضع ایجاد شده از سوی هئیت های کشورشان انتقاد کردند، خبرنگار شبکه فرانس 24 گفت تلاش داشته است با رئیس هئیت اعزامی فرانسه درمذاکرات گفتگو داشته باشد که موافقت نشده، حتی مصاحبه با یکی از دیپلمات های دیگر این تیم نیز رد شده است.

وی افزود، اگر عراقچی اخبار جدید از مذاکره را به میان خبرنگاران نمی آورد باید با کلی گویی گزارش تهیه می‌کرد.

وی همچنین اظهار داشت که این بار ایران با روی گشاده همه چیز را گفت و غربی‌ها به سکوت رفته‌اند و ما همچنان منتظریم تا یک مقام رسمی غیر از مایکل مان درباره مذاکرات صحبت کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس