کد خبر 254836
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ضمن اشاره به اینکه 7 هزار و 100 ناشر در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند، گفت: ابراهیم حسن‌بیگی، عرفان نظرآهاری و اکبر صحرایی در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس از جمله نویسندگان حاضر در این نمایشگاه خواهند بود.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، محمد عظیمی مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفت‌وگو با فارس درباره افتتاحیه شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت، اظهار داشت: مراسم افتتاحیه شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت عصر روز گذشته از ساعت 17 ، با حضور مقامات کشور آلمان و مقامات کشور میهمان ویژه یعنی «بلژیک» و حضور جمعیت قابل توجهی از ناشران برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم 8 نفر از جمله وزیر خارجه فدرال و معاون رئیس جمهور برزیل سخنرانی کردند، تاکیدات بسیاری بر مسایل کپی‌رایت و تفاهم و تعامل فرهنگی میان کشورها ارائه شد، ما هم به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به مراسم افتتاحیه دعوت شده بودیم و شرکت کردیم.

عظیمی تصریح کرد: آنچه که قابل توجه بود اینکه در مراسم افتتاحیه شاهد حضور پرشمار ناشران در این آئین بودیم، همچنین نظم و انضباط شروع و خاتمه جلسه در نوع خود جالب بود چرا که راس ساعت اعلام شده آغاز و طبق ساعت مقرر خاتمه یافت و بدون هیچ گونه حاشیه‌ای سخنرانان به بیان سخنان خود پرداختند و نمایشگاه رسما آغاز به کار کرد.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران افزود: آنچه عنوان شده اینکه 7100 ناشر در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند و غیر از آن آژانس‌های ادبی و آژانس‌های اطلاع رسانی فرهنگی نشر هم شرکت دارند.

به گفته این مقام مسئول، نمایشگاه فرانکفورت با نظم و انضباط کار خود را آغاز کرد؛ غرفه ایران هم کاملا آماده بوده و تمام کتاب‌ها چیده شده است، ناشرانی که مقرر شده بود در نمایشگاه حضور بهم رسانند حاضر شده‌اند، نویسندگانی که قرار بود در این رویداد فرهنگی حاضر شوند ویزایشان آماده شده به جمع حاضر می‌پیوندند.

عظیمی با اشاره به نام این نویسندگان گفت: ابراهیم حسن‌بیگی در حوزه ادبیات دین، عرفان نظرآهاری در حوزه کودک و نوجوان و اکبر صحرایی در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس از جمله نویسندگان حاضر در این نمایشگاه خواهند بود. ضمن اینکه موقعیت ویژه‌ای را برای کتاب‌های دفاع مقدس آماده کرده ایم، هم آقای صحرایی کتاب‌های خود را ارائه و توضیح می‌دهد و هم فضایی را در اختیار ناشران دفاع مقدس قرار داده‌ایم تا این آثار را عرضه کنند.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های کار ما امسال عرضه کتاب‌های مربوط به عاشوراست، با توجه به اینکه ما در آستانه فرا رسیدن ماه محرم هستیم، کتب مربوط به عاشورا را عرضه کرده‌ایم و همچنین کتاب‌های مربوط به خلیج فارس را به طور خاص به نمایش می‌گذاریم، ضمن اینکه کتاب‌های مربوط به عرضه نشر و مذاکره با فروش نشر هم در غرفه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد، مذاکرات هم انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که پیش از این وعده کرده بودید افتتاحیه‌ای را هم در غرفه ایران برگزار خواهید کرد، ابراز داشت: امروز در نمایشگاه فرانکفورت از مقامات محلی و همسایگان دعوت کرده‌ایم تا مراسم را برگزار کنیم.

شصت و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت از 17 تا 21 مهرماه در فرانکفورت برقرار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس