شهیندخت مولاوردی از جمله اعضای حزب منحله مشارکت است و از مدعیان تقلب در انتخابات 88 بوده است و به گفته خود در صف اول صف‌آرایی‌های خیابانی و آشوب‌های پس از انتخابات قرار داشته است، از جمله نويسندگان نامه به خاتمي در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می‌باشد که با ادعاي دفاع از شبهه افکني در انتخابات 88، از وی به عنوان نماد اخلاق و قانونگرایی، اعتدال و میانه روی نام می‌برند.

گروه سیاسی مشرق - بر خلاف سرعت بالای رئیس‌جمهور در معرفی اعضای کابینه به مجلس و با گذشت نزدیک به دو ماه از شروع به کار دولت یازدهم، روز گذشته دکتر روحانی در حکمی شهیندخت مولاوردی را به سمت «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» منصوب کرد.

به گفته اعضای مرکز امور زنان و خانواده، کارگروه زنان رئیس‌جمهور یازدهم برای انتخاب گزینه پیشنهادی معاونت امور زنان در هفته های اخیر  جلسات متعددی را با گروه‌های مختلف زنان برگزار کرده و از برخی نیز درخواست برنامه داشته است و از همه اقشار زنان فعال دعوت به عمل آمد ولی در عین ناباوری شهیندخت مولاوردی  از جمله اعضای حزب منحله مشارکت به عنوان گزینه نهایی انتخاب شد و دولت اعتدال‌گرا و شایسته سالار کلید ساختمان نوفل لوشاتو را به او تحویل داد.

بنابراین، از این پس شهیندخت مولاوردی سکان‌دار مرکزی خواهد بود که به عنوان يک مرجع تصميم‌گيري و موتور محرکي براي انجام امور مربوط به زنان و خانواده معرفی می‌شود.


مولاوردی کیست؟

شهیندخت مولاوردی از جمله اعضای حزب منحله مشارکت است که یادداشت ها و مقالات او در سایت‌های وابسته به عناصر  ملی - مذهبی‌ با رویکردی کاملا فمنیستی به رشته تحریر در آمده است.

وی در دوران ریاست جمهوری خاتمي، مدير ارتباطات بين الملل مركز امور مشاركت زنان رياست جمهوري بوده‬ است و نام او در میان اعضای انجمن زنان اصلاح طلب و همچنین ائتلاف اسلامی زنان نیز به چشم می‌خورد.

او در وبلاگ شخصی‌اش، خود را اینگونه معرفی می‌کند: «در شهر خوی متولد شدم. کودکی و نوجوانی‌ام را در آن شهر و چندسالی در شهر سردشت گذراندم. از سال 1363 که در دوره کارشناسی حقوق دانشگاه شهید بهشتی پذیرفته شدم تاکنون ساکن تهران هستم. انتخاب موضوع مرتبط با مسایل زنان برای پایان نامه آن دوره - بررسی اقدامات بین المللی مقابله با خشونت علیه زنان - افق جدیدی پیش روی من گشود و با آن پا در وادی بی انتهایی نهادم که پشت سرگذاشتن آن جز با پایان عمر میسر نیست.»

مولاوردی در دوران هشت ساله اصلاحات و پس از آن برای ارتقاء جایگاه و حقوق زنان بر اساس آموزه‌های فمینیسم و برابری جنسیتی فعالیت‌های زیادی داشته است.


اعتراض مولاوردی به کابینه پیشنهادی روحانی

شهیندخت مولاوردی دبیر کل جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان و عضو ائتلاف اسلامی زنان در جلسه با حضور خبرنگاران و با محوریت عدم حضور زنان در کابینه دولت آقای روحانی، می‌گوید: «دیوارهایی برای ورود زنان به سیاست قد برافراشته اند که مانع ورود آنها به دروازه قدرت می‌شود.» وی در ادامه تاکید می‌کند: «از دیرباز سیاست را قلمرو مردان می‌دانستند، برای همین آنان امکانات ، قدرت و ثروت را در اختیار دارند.»

مولاوردی با انتقاد از انتصاب‌های حجت الاسلام حسن روحانی و قرار نداشتن وزیر زن در کابینه دولت یازدهم عنوان می‌کند: سهم زنان در لیست 33 نفره دولت یازدهم صفر است، چرا به زنان اعتماد نمی‌کنند و تناسب رشته با پست مدیریتی را به زبان می‌آورند، در حالی که یک پزشک اطفال 16 سال وزیر امورخارجه کشور بوده است.


چانه‌زنی معصومه ابتکار برای انتخاب شهیندخت مولاوردی

پس از فراز و نشیب‌های زیاد در بررسی گزینه های مطرح برای سمت «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» زمزمه‌هایی از تلاش های معصومه ابتکار برای انتخاب مولاوردی به گوش رسید به طوری که پایگاه خبری-تحلیلی خانواده و زنان نوشت: «خبرها از انتصاب نهایی رئیس‌جمهور برای پست «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» می‌دهد. ظاهراً تلاش‌های مصرانه معصومه ابتکار به نمایندگی از جریانات اصلاح‌طلب برای معرفی شهیندخت مولاوردی و متقاعد کردن رئیس‌جمهور برای این انتخاب، موفقیت‌آمیز بوده است و او تا چند روز آینده معرفی خواهد شد.»

این پایگاه اطلاع رسانی با انتقاد از احتمال انتخاب شهیندخت مولاوردی، نوشت: «او از چهره‌های اصلاح‌طلب فعال در حوزه زنان است که تلاش‌های بسیاری را در دوران هشت ساله اصلاحات و پس از آن برای ارتقاء جایگاه و حقوق زنان براساس آموزه‌های فمینیسم اسلامی و برابری جنسیتی داشته است.»

در ادامه این خبر آمده است: ایشان را نمی‌توان نماینده رویکرد اعتدال‌گرایی در این حیطه دانست.


مقاله فمینیستی در سایت ملی - مذهبی

وی طی مقاله‌ای تحت عنوان "در دفاع از ارتقای سطح تشکیلات زنان" در سایت ملی-مذهبی‌ نوشته است: «مشارکت فعال زنان و کنترل آنان بر منابع باید همپای مردان و نه جدای از آنان دیده شود. رسیدن به این وضعیت نیازمند توانمندی زنان است و این میسر نمی‌شود، مگر آن که یک رویکرد و یک دیدگاه متناسب باشرایط و اقتضائات موجود اتخاذ شود و اینکه به زنان به چشم موجودی وابسته، طفیلی، درجه دو، ضعیف، مطیع و فرمانبر محض،دائم الحمایه،آسیب پذیر،در زمره صغار و محجورین و واجب النفقه مادام العمر (نفقه بگیر پدر و شوهر یا نفقه بگیر دولت) نگاه نشود و نگاه به زنان نگاه سرمایه ای و انسانی باشد.»

شهیندخت مولاوردی همصدا با مادر ندا آقا سلطان!

وی در تاریخ پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ زیر بیانیه‌ای اعتراضی را امضا کرده است، که در آن آشوب‌گران خیابانی افرادی صلح‌جو خوانده شده‌اند و آشوب‌های غیرقانونی پس از انتخابات را کاملا مسالمت‌آمیز و قانونی معرفی کرده‌اند، در بخشی از این بیانیه که امضای شهیندخت مولاوردی نیز پای آن دیده می‌شود، آمده است: «آنان را که سخن از صلح و آرامش و برابری زده اند به جرم آشوب به بند می‌کشند. کسانی را که با سکوت ، سخن گفته اند دهان می درند و آنان را که در جستجوی عدالت چشم چرخانده اند، نگاه می کشند.»


در ادامه این بیانیه فعالان جنبش زنان خود را در صف اول صف‌آرایی‌های خیابانی پس از انتخابات معرفی کرده اند، به طوری که در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «فعالان جنبش زنان از روزهای نخست اعتراض‌های مدنی مردمی به روند نتایج انتخابات، در کنار مردم و همصدا با آنها  از حق خود سخن گفته اند. آنها در دل رودخانه هایی که در خیابانها به حرکت در می آمد حضور داشتند.  هم در قلب خیابانها بودند و هم مثل همه خشونت‌ها قربانی ردیف نخست! آنها همصدا با مادر ندا ضجه زدند

دفاع از شبهه «تقلب» و «عدم صحت انتخابات» در سال 1392

شهیندخت مولاوردی که از مدعیان تقلب در انتخابات 88 بوده است و به گفته خود در صف اول صف‌آرایی‌های خیابانی و آشوب‌های پس از انتخابات قرار داشته است، از جمله نويسندگان نامه به خاتمي در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است که با ادعاي دفاع از شبهه افکني در انتخابات 88، از وی به عنوان  نماد اخلاق و قانونگرایی، اعتدال و میانه روی نام می‌برند.

در بخشی از این نامه که در تاریخ 1392/02/03 نوشته شده است با تاکید بر شبهه‌دار بودن انتخابات سال 88 آمده است : «علی رغم همه شبهه ها و خاطرات در مورد نحوه برگزاری انتخابات قبلی، اینک گمان ما این است که هزینه انتخابات ریاست جمهوری سال 88 آن قدر سنگین بوده است که...»

آیا گزینه مطرح‌شده در راستای اعتدال است؟

حال باید پرسید، حجت الاسلام حسن روحانی که از همان ابتدا با شعار تدبیر و امید به صحنه انتخابات وارد شد و پس از اینکه توانست رأی 51 درصدی مردم را از آن خود کند، از تشکیل دولت اعتدال به مردم خبر داده بود آیا چنین انتخابی را مصداق اعتدال و اعتدال‌گرایی می‌داند؟

چگونه شهیندخت مولاوردی با چنین پیشینه و سوابقی می‌تواند در حوزه زنان، اعتدال را خط مشی خود قرار داده و در عین حال مسائل زنان را به حاشیه نبرد؟

آیا انتصاب شهیندخت مولاوردی با چنین سوابق مبرهنی به عنوان «معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده» از جمله اقدامات دور از افراط و تفریط به حساب می‌آید؟

آیا انتخاب چنین گزینه‌هایی، شایسته سالاری دولت یازدهم را زیر سوال نمی برد؟ آیا گزینه انتخاب شده با شعارهای دکتر روحانی همخوانی دارند؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 143
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 1
    دولت جدید دولت نخبگان است.دروغی که ماهم باور کردیم....
  • بنده خدا ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    3 0
    تنها چیزی که از این دولت تا به حال ندیدیم "اعتدال" بوده ...
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    در زباله دان تاریخ را باز کرده ویک مشت ورشکسته سیاسی را داره براین کشور تحمیل میکنه
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    به شما چه ربطی داره
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    2 0
    سوال از آقای روحانی: حالا گیریم در حوزه اقتصاد غیر از این حضرات "عضو هیئت مدیره های ..." و در حوره ... و فرهنگی به غیر از آن سر دسته های کف خیابانی فتنه 88 ، لایق و شایسته دیگری پیدا نمی شود. در این حوره که نقش تعیین کنده مستقیمی هم بر اوضاع ندارد ؛ مگر آدم قحطی است؟ اعتدال فقط در میان اهالی "متوسط وبالای شهر"[منظورم پایین تخت است] یافت می شود؟
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 4
    مثل معاون خاتمي نشود که رفت اون ور آب و کشف حجاب کرد و آبروي خاتمي را هم برد مراقب باشيد
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 1
    انتصاب شایسته ایشان مبارک است ان شاا...
  • حسن ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    مگر با بقیه اعضای گابینه تفاوت دارد!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ که تعجب کرده اید!!!!!!!!
  • پير ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اي كاش سركار خانم زهرا شجاعي را انتخاب مي كردند.
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    من مختصات خوبی ندیدم در ایشان
  • hadi ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    باتشکرازمشرق عزیز که بسیارزیبا ازانتصابهای دولت به ظاهر شایسته سالاررومنعکس میکنید.متاسفانه برخی به مسیری میروند که دیگران سکان دارهدایت ایشان بشندوایشون بامشورت دیگرون این انتصابهاروانجام میدن شایدخودشون کاره ایی نیستند...
  • رضا ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    هر کسی که عضو جبهه مشارکت بوده که مجرم نیست ! همین وزیر کشاورزی عضو حزبه مشارکته
  • ایرانی ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اون قضیه ندا اقا سلطان که تبدیل به رسوایی شد برای جنبش متوهم ها !!!! ولی خوبه اقای رییس میگرده زیرخاکی پیدا میکنه !!!!!! دولت اعتدال و حزب مشارکت !!؟!! کاش همین باشه فقط ، و به توده ای ها و ...... نکشه !!!!! خدایا خودت عاقبت ایران عزیزمون رو ختم به بخیر کن.....
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    من نمیدونم از کی تا حالا به تظاهرات مردمی میگن اشوب خیابانی تو همه جای دنیا تظاهرات هست و شیشه شکستن ماشین آتیش زدن و سطل اشغال سوزوندنم هست .... اتفاقا ایشون بسیار خانوم خوبیه با این کاراش... دولت ما بهش رای دادیم پس هر کاری بکنه مورد قبول ماست . میدونم مشرق نظرم چاپ نمیکنی ولی گفتم که بدونی
  • زادهوش ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    کبوتر با کبوتر باز با باز کند هم جنس با هم جنس پرواز نه پس اتظار داشتی از حزب موتلفه بیاره؟!
  • سر سبز ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    بزودی گروهک منحله مشارکت احیا میشه ولی جنگ داخلی بزرگی پیش میآید
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    فریبا داوودی مهاجر یادتون هست؟
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    خواب دیدی خیر باشه .
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    نه از جبهه پایداری ! خخخخخخخ
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    بسوز مشرق، بسوز که سوز تو کارها بکند. منتشر کن اگه مردی
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    متاسفانه آقای روحانی زیادی تحت تاثیر اطرافیانشون هستن!!!
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    در کل ازش خوشم نیومد
  • ارکیده ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    خدایا اینها کی هستند که برای پست های بیت المال چنگ و دندان تیز کردند؟؟؟؟؟؟؟؟ خدایا خودت بخاطر خون هزاران شهید به همه ما رحم کن. خدایا نگذار در پیشگاه مهدی فاطمه روسیاه باشیم
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    اینو درست گفته: سهم زنان در لیست 33 نفره دولت یازدهم صفر است، چرا به زنان اعتماد نمی‌کنند و تناسب رشته با پست مدیریتی را به زبان می‌آورند، در حالی که یک پزشک اطفال 16 سال وزیر امورخارجه کشور بوده است.
  • اکبرسادات ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    تازه اول کاراست 8سال باید این .... را تحمل کنیم ویاآماده برای مقابله با ایجادکنندگان فتنه جدید باشیم ماکه آمادهایم شماچطور ?ان لله مع الصابرین
  • ایرانی ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    فتنه گران نمی تواند به روحانی خدمت کند ابروی روحانی را می برد فتنه گرها از منافقین بدتر ند که به روحانی قالب کرده اند
  • آشنای خانم مولاوردی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    آقای روحانی نیازی به هیچ رقیبی ندارد؛ منتخبین خود ایشان وی را زمین می زنند. مطالب منتشره از این شخصیت اولترا فیمینیست را بدهید به آقایان محترم، تا دغدغه اسلامی این دولت را بهتر بشناسند
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید!
  • بنده خدا ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    آقای رئیس جمهور شعار اعتدال را عملا اجرا کرده اند البته بین حزب مشارکت و کارگزاران.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    حرکتهای غلط ایشون محرز است
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    دمت گرم، من میخواستم اینو بنویسم که شما نوشتی
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    منتقد هیچ گاه کور نمی شود!!!
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    دولت به نخبگان!!!! توجه ویژه ای دارد!
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    برای چی زود قضاوت می کنید؟ چرا می خواهید همه مثل شما باشند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • معصومه ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    شماکی میخواهیددست از تخریب وخودخواهی برداریدبگذاریدکمی ارامش حاکم شود زنده بادروحانی
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    توهین نکنید .تاکی افراط؟.حق ما همان احمدینزاد است.
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    شما کی هستید؟خودتان مختصات!!! خوبی دارید؟
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    آقای صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی هم مشارکتی بوده اند.
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    منظور ؟ حتما توقع داشتيد همسر اقاي شريعمتداري مدير مسئول روزنامه کيهان که در دولت قبلي برکنار شد معاون ايشان شود؟
  • یک مطلع ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    صبر کنید سال آینده مختصات همه معلوم میشه خدا به این ملت البته ملت ونک به پایین رحم کنه...
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    به شما چه دولته خودشه مگه نمیدونی ارث پدر از شیر مادر حلال تره
  • حميد ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    چرا اقاي روحاني كلا به مهره هاي سوخته اعتماد و تكيه داده از مهره سوخته نصحيت ميگيره اعتماد ميكنه و بكار ميگيردشون خدا ختم بخير بگردونه اين مملكتو
  • حسن ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    ناشناس عزیر نمی خواهیم همه مثل ما باشند!! مهم این است که مسئولین آگاه به زمان باشند و از حداقل قدرت تشخیص برخوردار باشند!! کسی که با نظام انتخاتی کشور آشنا نیست و نمی تواند تشخص دهد که تقلب 20 میلیونی امکان پذیر نیست نباید در دستگاه دولت جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شود، فقط همین
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    ناشناس13:42 حق شما كوتاه فكران افساد طلب همان خاتمي فتنه گر است.
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    انتظار داشتیم که آقای روحانی حداقل به اصلی ترین شعار انتخاباتی خودش پایبند باشه ! اونهمه گفت اعتدال اعتدال چی شد پس !؟ گشته هرچی تندرو بوده اورده جز نزدیکانش ! به قول یه عزیزی ، اعتدال بین کارگزاران و مشارکت !!!!
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    امــــــــــــــــــــان از نخ بگی.
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    چرا8سال؟چهار سال هم زياديه
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    خب مشکلش چيه؟ پايداري بود راضي ميشدي؟
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    چرا 4 سال؟! 1سال هم زیادیه.
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    در ایران فقط یک نخبه وجود دارد و آن هم مشرق است آفرین
  • حسین ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    دولت اغنیا و سالمندان و ورشکستگان سیاسی
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اگه به این جماعت میگن نخـــــــــــــــــــــــبه؛ پس به من چی میگن؟!
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    چه کسی؟!!!! ایشون که اصلاح طلب تر از اصلاح طلبهاست جناب پیر!
  • حمید ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    مشرق جان حزب منحله مشارکت به رهبری هادی خانیکی بدنبال انتقام ازاصول گرایانی است که درفتنه کوی دانشگاه بامشارکتی ها همراه نشدند تاپایان فرصت صدروزه مهلت دولت چیزی نمانده است.حوصله کنید همین مشارکتی ها بیشتر خودشان رالوخواهنددادعاقبت اینها بدترازمنافقین خواهدبود
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 1
    عجب !!! دولت راستگویان را هم دیدیم. حالا حزب مشارکتی فیمینست و فتنه خواه برای ما مصداق اعتدال گرایی شده. متأسفم برای عاقبتت جناب...
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    کورخودتی
  • امير ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    نه جانم كارگزار تشريف داشتند .
  • عبدالله ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    ايا با توجه به عملكرد و چينش نيرو و سابقه و عملكرد اعضا و تصاحب چند پست بصورت هم زمان و..... اين دولت را واقعا مي توان دولت اعتدال ،تدبير و اميد ناميد.؟ يا نام واقعي آن دولت داس و فتنه88 است .
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    هرکه این سوال را بتونه جواب بده ، به ماهیت "اعندال" آقای روحانی پی برده.
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    فمینیسم اسلامی؟!
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    آره به خدا. افراط گرایان دروغگو
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 1
    خودت فهمیدی چی نوشتی ؟؟؟ به راهپیماییه که توش ماشین اتیش بزنن میگن اشوب تو هنوز فرق کلمات رو نمیدونی اومدی در مورد سیاست نظر میدی ؟؟؟تو همه ی دنیا به خاطر تغییر نظام نمیریزن خیابون میرزن تو خیابون برا اعتراض به یه مورد خاص مثل اقتصاد!!!
  • majid ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    با شعار تدبیر و اعتدال گوش همه رو بریدن
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    درود بر روحاني با اين انتخاب ...
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    تا الان فقط و فقط باند بازی دیدیم و بس .احتمالا پیشرفت 500 روزه هین بود!
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    به تو میگن تحفه!
  • حمزه ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    متاسفانه تحمل دیدن کسی که مثل خودتان نیست را نداری . البته عمده دلیلش اینه که خودت را عین حق میدانی .
  • مهدی 90085 ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی دل بیتو بجان امد وقتست که باز ایی فکر خود ورای خود در عالم رندی نیست کفرست در این مذهب خود بینی وخود راًیی زین دایره مینا خونین جگرم می ده تاحل کنم این مشکل در ساغر مینایی.....؟
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    تا شماها کور بشین-کدوم یکی از حرفاش غیر منطقی بود؟
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    دولت خودشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه ارث باباشه؟؟؟؟؟؟؟ فعلا تا اطلاع ثانوی خدمتگذار مردمه نه سرور
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    افراطی تر از این امکان نداشت . بلدم بلدم .... همین بود دیگه
  • علي ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    بايدبراي انتخابهاي اين دولت اشك ريخت توسياست خارجي كه فعلا"گند زده
  • رضا ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    واقعا"بااعتدال همه .... را سركار آورد اصولگراها تف برشما كه خفه شده ايد
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    باز شانس آوردیم کاندولیزا رایس رو انتخاب نکرد برای این پست. بلند بگو روحانی مچکریم!
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اگه توقع داشته باشیم در نظامی که قصد براندازیش رو داشتن پست نگیرن، خیلی توقع زیادی داریم؟ کجای دنیا به برانداز پست میدن؟
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    خاتمی انسان محجوب و محترمی است فکر کنید چند نفر مثل ایشان مدافع جمهوری اسلامی داریم. فراموش نکنید که ایشان 8 سال رییس جمهور این کشور و فرزند با تقوای امام بمودند
  • علی ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اقاحمزه موافقم.
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    عجب ! نكنه خيال كردي فقط تو خدا داري ؟!
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    آمريكا خوش ميگذره ! اونجا چكار ميكني ؟؟ اين نگرانيت واسه مملكت ما رو كشته !
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    تو اصولگرايي يا احمدي نژادي !؟
  • مرجان ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اینکه گفته: نگاه به زنان نگاه سرمایه ای و انسانی باشد، یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! یعنی هکون نگاه ابزاری که غربیها به زن دارن؟؟؟؟
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    يعني مثلا تو ميخاي بگي كه به روحاني راي دادي !!! ززرشك
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    یا مثل فیلمبردار احمدی که پناهنده آمریکا شد!!!!!!!!!
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    شما كف خيابانهاي آلمان چكار ميكني !؟ يورو چند ميخري !؟
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    بشکنه دستت با ان قلم هرزه ات حیف نون
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    گل بود به سبزه نیز آراسته شد.
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    امیدوارم کورشدن نصیب خودت شه
  • بهروز ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    به تو چه ربطی داره که به ما چه ربطی داره!
  • محمد ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    میخوام بدونم که توی لامصب که اونور آبی چرا باید اظهار نظر کنی؟ بشین عشق و حالتو بکن. تورو چه به نظر دادن.
  • احسان ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    اگه اینجوریه پس مقاله مهاجرانی چی میگه یکی به نعل میزنی یکی به میخ آفرین
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    وااسفا!
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    در این 50-60 روز حظ کردیم ار این همه اعتدال و تدبیر و نخبه گرایی و استفاده از همه ظرفیت ها و شایسته سالاری از یک طرف و ارزانی و آرامش و بهبود وضعیت اقتصادی و برنامه های کوتاه مدت و...از طرف دیگر برای رفاه ملت از دولت راستگویان!!!!
  • گمنام ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    تمام تخم مرغ کندیده ها تویک سبد اقای روحانی دست مریزاد به این اعتماد ها چه جوابی دادی .
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    زنده بادمخالف من!!!!!!!!!! یا شاید: زنده بادمخالف مرده ی من!!!!!
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    حالا نکه خود خاتمی آبرو داره!!!!!!!!
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    جالبیه انتخاب این خانم اینجاست که چیزه بخصوصی هم نداره مثلا نه دکترایی ونه کاره مهمی انجام داده ونه مسیولیت چشم گیری داشته و فقط عضو حزب مشارکت بودهوچندتا مطلب تو چندتا روزنامه !وهمین قحط الخانم تحصیلکرده ونخبه وپزوهشگر درحوزه زنان اومده ؟
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    جمع فتنه گرا جور جوره اعتدال همينه ديگه
  • ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    خدا رو شکر ما باور نکردیم
  • ساعت دلتنگی ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    مشرق خیلی تنها شدی تقریبن فقط شما این خبر رو دادین برگرد به سوی ملت خیلی تنها شدی ...........فکر کن کمی میدونم ثبت میکنی بای بای
  • ناشناس ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    دولت معجوني از دوره اصلاحات وسازندگي است كه وهنوز ماهيت واقعي خودرا نشان نداده
  • ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    از منطق فمینیستی و لیبرالی که مشکلی نداشت!!!
  • ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    به رسانه چه ربطی داره؟!
  • ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    در حیرتم، چطور یک مشت حیوون تو ایران سایت خبری راه انداختن به اسم مشرق و کسی هم محاکمشون نمی کنه. باید ادم شید
  • عادل ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    حمزه جان از نظر شما حق یعنی نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی؟ شاید هم مرگ بر اصل ولایت و ....
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    روحانی مچکرم بابت این انتخاب
  • خود سانسور ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    خداوند این اختیار به آدم داده که آزاد باشه مثل خیلی ها نون به نرخ روز خور نباشه.نقاب نزنه
  • ساسي ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    8 سال ملت ونك به بالا جيبشان پرپول تر و شكمشان گنده تر شد. بس نيست؟!
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    با این اوضاع خدا انتخابات مجلس 94 رو ختم به خیر کنه!
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    اشتباه منفی دادم من از رای دادن به روحانی به شدت پشیمونم .خدایا توبه
  • من ينتظر ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    كسايي كه از بي قانون ها حمايت كردن شدن مجري قانون!!!! اي خدااااااا چرا اين مردم اين جورين؟ چرا نمي بينن به كي رأي دادن؟؟؟؟؟؟؟ چراااااا؟
  • میثم ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    ما نقد میکنیم اما تخریب نه... رویکرد ها و سیاست های غلط رو گوشزد میکنیم، همون طور رویکرد های اشتباه احمدی نژاد رو هم نقد میکردیم. بله، زنده باد روحانی! اما تا زمانی که آرمان های انقلاب (امام و رهبری) رو دنبال کنند و یه به وعده هایی که دادند عمل کنند...
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    فتنه‌گران مخل آرامشند.
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    همين رو فقط بلدين؟!!!
  • سوده ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    سلام انتصاب معاون جديد أمور زنان مبارك باشه ايشون فرد بسيار متواضع منطقي و عالمي است كه به مسائل زنان و جالش هاي پيش رو واقفه أميد دارم با لطف خدا و هم كاري همه زنان اصولگرا و إصلاح طلب با ايشان كار هاي مؤثري براي تعالي زنان كشور صورت خواهد گر فت
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    چرا یکی؟ پس چندتا!
  • دبیر دبیرستان از قم ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    ایراد وانتقاد شما توهین به رهبری عزیز است یعنی ایشان نشسته واقای روحانی که مورد تایید ایشان بوده منافق و....را به همکاری دعوت کرده ....شما باید در خودتان شک کنید که فقط ادعای پیروی ار ولایت دارید .
  • علی ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    درود بر رئیس جمهور محبوب دکتر روحانی...
  • ابی ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    حمزه عزیز تحمل دیگه چه صیغه ایه طرف افراطیه از این جایگاه مطمئنا نمیتونه رفتار معتدلی از خودش نشون بده
  • امیر ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • احمد رضا ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    این مشاورین و کارگروههای به ظاهر همسو می ترسم نگذارند آقای روحانی بار را به منزل برساند. با انتخاب این افراد برای ایشان مشکل درست می کنند و بعد تقصیر را بر رقبا می گذارند خدا به خیر بگذراند
  • محسن ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    لياقت اصولكراها همان احمدي نژاد است و بس
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    من نمی گم این دولت هرکاری کنه خوبه ولی ملت هشت سال اون یکی رو تحمل کرد نتیجه اش هم اوضاع کشوره ! حالا نوبته بعضی هاست این یکی رو تحمل کنند.اهل همفکری که نیستند! اگر قبلا بهم زدن آرامش و غر زدن جرم بود الان هم چیزی عوض نشده در جنگ چه سیاسی چه فیزیکی هر چیزی که اتحاد ملی یا انعکاس اون در جهان رو سست کنه جرمه!!!!
  • علیرضا ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    :poop: به مقالات بی سروته مسخره این سایت مزخرف : |
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    با دیدن عکس ایشان، عجیب یاد فریبا داودی مهجر و جمیله کدیور می افتم!!
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    آقا این القاب تخیلی رو از کجا در میارید به طرف میچسبونید؟ فرزند با تقوای امام بودند؟ نه بابا اگه اینجوری باشه منم ژان پل سارتر هستم. بی ربط تر از این به ذهنت نرسید؟
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    آخ آخ آخ آخ ممد جون خیلی دوست داشتی تو اون ور بودی نه؟ نگران نباش بابا. وی پی ان یا فیلترشکن و اینجور چیزاس. حرص نخور
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    هیچی. تو خوبی. راحت باش
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    برو بابا بچه جون.
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    تو رو هم باید اعدام کرد. چون آدم نمیشی هر کار کنی
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    لیاقت شما هم یه مشت پاچه دریده بی سواده که همه هنرشون فحش دادن و دزدیه. و البته از ملت هم همیشه طلبکارن
  • سعيد ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    مرد بود و منتشر كرد به كوري چشم نامردها
  • سعيد ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    مثل رباي اسلامي ، عرق خوري اسلامي، زناي اسلامي و ...
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    حیوون خودتی یانکی کثیف
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    چه کسی ایشان را دبیر کل جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان کرده است ؟ متاسفانه بعضی ان جی اوها نادانسته و یا ناخواسته تحت تاثیر جریان جدید منافقین هستند . مشکل کشور ما وزیر یا رییس شدن زن ها یا مردها نیست . مشکل کشور ما بی اعتقادی مدیران است. وقتی یک نفر مدیر می شود تا خدمت بیشتری کند فرصت را غنیمت شمرده و با سوء استفاده از مدیریت جیب خود و اطرافینش را پر می کند .
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    این دولت هر روز اعتدال را با اسم اعتدال ذبح می کند
  • امیرتهرانی ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    اتفاقا به نظر بنده عضویت در جبهه مشارکت خودش جرم است. قبول نداری به دلایل انحلال قانونی آن مراجعه کن!
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    مواظب باش از آتیش جهنم نسوزی جناب آتش نشان ناشناس!!!
  • امیرهادی خواجه عمید ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    باش تا صبح دولتت بدمد کین هنوز از نتایج سحر دولت تدبیر و امید است!!!
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    اكبر سادات اسم زنه يا مرد؟؟؟ شما اين دفعه بيا فرودگاه، خودمون ميفرستيمت بهشت. خيالت راحت
  • یک دوست ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    از همه روشنگری های دوستان متشکرم و وبا وجودی که واقعا از این دولت تدبیر و امید جز بی تدبیری و ناامیدی نی بینم، به دوستان امیدوار شدم. امیدوارم نگذاریم در انتخابات های آینده گرگ ها در لباس میش و دشمنان در کسوت دوست، سر کار بیایند. خواهش میکنم به روشنگری ها ادامه دهید. به امید ظهور منجی بشریت
  • همکلاسی دبیزستانی ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    1 0
    دوست عزیز خانم مولاوردی عکس های دوره ی دبیزستان را نگاه می کنم وخاطرات ان روزها زنده میشود ارزوی سعات وموفقیت برای شما دارم،
  • همکلاسی دبیرستانی ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ازاینکه هزروز به قله هایموفقیت میرسیدخوشحالم خواستم تبریک بگم .
  • مجتبی ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    1 0
    من خودم مرد هستم ولی با این گفته ی خانم مولاوردی عزیز و بزرگوار بسیار موافقم که : "جامعه ی ما جامعه ای بشدت مردسالار است." به امید روزی ک با یاری اقا امام زمان از این وضع افراطی و مردسالار خلاص شویم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس