«خاخام نفرت» چگونه فردی بود؟ استاد معنوی نتانیاهو و پرز چگونه شخصیتی داشت؟ این خاخام شیک پوش چگونه به راحتی فتوای قتل فلسطینیان را صادر می کرد؟ آیا او در قاچاق اعضای مردم فلسطین دست داشت؟ با گزارش ویژه مشرق همراه باشید تا با رهبر معنوی نفرت پراکنی بیشتر آشنا شوید.

گروه گزارش ویژه مشرق - عوادیا یوسف (Ovadia Yosef در عبري: עובדיה יוסף و به زبان مادري عبدالله يوسف)، خاخام ارشد یهودیان سفاردی در رژیم صهیونیستی و پژوهشگر تلمود و تورات بود که در 23 دسامبر 1920 در بغداد، پايتخت کشور عراق متولد شد و چند روز پيش در هفتم اکتبر 2013 ميلادي در سن 93 سالگي مرد.

وی از حدود یک ماه قبل در بیمارستان «هداش» منطقه «عین کرم» بستری بود و نهایتاً بعد از وخیم‌شدن اوضاع جسمانی‌اش، جان داد.

مراسم تشييع جنازه عواديا يوسف (لینک)

بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، عواديا يوسف را «غول تورات و قوانين يهود و معلم ده‌ها و صدها نفر» توصيف كرده و گفته است كه «مردم يهود يكي از خردمندترين مردمان عصر كنوني خود را از دست داده‌اند». يوسف از تأثیرگذارترین چهره‌های مذهبی اسرائیل به شمار می‌رفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و رهبر حزب لیکود، در انتخابات سال گذشته به ملاقات وی رفته و تلاش کرد حمایت او را به دست آورد.

نتانياهو در حال گوش دادن به سخنان عواديا يوسف

وي بين سال‌هاي 1972 تا 1983 به عنوان خاخام ارشد سفاردي‌هاي اسرائيل فعاليت كرده است. منتقدان وي را متهم مي‌كنند كه وي در اين دوره به درگيري‌هاي نژادي ميان اشكنازها و سفاردي‌ها دامن زد (براي مطالعه بيشتر درباره اختلافات اشكنازها و سفاردي‌ها به گزارش مشرق دراين باره مراجعه كنيد).

وی هرچند که خودش عراقی و جزو یهودیان ميزراخی و نه سفاردی بود، اما توانست به سمت خاخام ارشدي یهودیان سفاردی برسد. وي بويژه در محافل سفاردي و ميزراخي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار بود و بسياري او را مهم‌ترين شخصيت ديني يهودي در دوره كنوني مي‌دانستند كه منبع فتاواي ديني زيادي بوده است. عواديا يوسف تلاش كرد تا اوضاع يهوديان سفاردي و ميزراخي را در سرزمين‌هاي اشغالي و رژيم صهيونيستي كه عمده قدرت در دست يهوديان اشكنازي يا همان اروپايي- بود، بهبود ببخشد. وي اعتقاد داشت كه رأي دادن در انتخابات‌هاي پارلماني و مشاركت در زندگي سياسي كليد بهبود اوضاع اين يهوديان است.

مراسم تشييع جنازه عواديا يوسف با حضور نتانياهو و شيمون پرز

پيشينه عواديا يوسف

عواديا يوسف در سال 1924 با خانواده خود از بغداد جايي كه زاده شده بود، به قدس كه تحت قيموميت انگليس قرار داشت، نقل مكان كرد و در آنجا از سوي خاخام عزار عطيه تعليمات ديني را فرا گرفت. در سن 24 سالگي با مارگاريت فاتال دختر خاخام سفاردي سوريه، ازدواج نمود و از وي صاحب 11 فرزند شد. وي ده‌ها نوه و نتيجه دارد.

يوسف به همراه همسرش

فاتال در سال 1994 از دنيا رفت. عواديا يوسف در سال 1947 از سوي خاخام اهارون شويخا براي تدريس در مدرسه ديني يهوديان به قاهره دعوت شد سپس رياست دادگاه خاخامي در قاهره را بر عهده گرفت.

عواديا يوسف به همراه همسر و فرزندانش


يوسف معتقد بود كه پايبندي ديني در ميان جامعه يهوديان مصر چه اعضاي جامعه و چه رهبران و حتي برخي خاخام‌هاي محلي ضعيف است. برجسته‌ترين نمونه آن نیز فقدان وجود هر گونه سیستمی برای غذاي حلال يهودي بود. همین مسأله منجر به درگيري ميان وي و ساير اعضاي جامعه يهوديان گرديد. پس از اين حوادث يوسف از سمت خود استعفا داد و پس از دو سال به اسرائيل بازگشت.

پس از بازگشت به اسرائيل در دادگاه خاخامي در «بتاح تيكوا» مشغول به فعاليت شد. در 1951-1952 كتاب خود پيرامون قوانين عيد فصح يهودي به عنوان «عوادیا تشازون» را منتشر نمود. این کتاب مورد تجلیل فراوان قرار گرفت و به تایید خاخام‌های بزرگ وقت رسيد. در سال 1970 جایزه اسرائیل برای ادبیات تورات را به دست آورد.

وي در بين سال‌هاي 1953 تا 1956 در دادگاه استیناف یهودیان درقدس اشتغال داشت سپس در سال 1968 به خاخام ارشدي سفاردی‌ها در تل آویو منصوب گردید و سپس در سال 1973 به عنوان خاخام ارشد سفاردی‌ها در اسرائیل انتخاب شد. وي در سال 1973 با كسب 68 رأي از 81 راي توانست با اكثريت آراء جايگزين اسحاق نيسيم شود.

انتخاب وی به عنوان خاخام ارشد سفاردی با انتقادات زیادی رو به رو شد. وی با خاخام اسحاق نسیم برای تصدی این سمت رقابت می‌کرد. فرآیند انتخاباتی با تنش و درگیری‌های سیاسی فراواني همراه بود. يكي از دلايل اين تنش‌ها به اختلاف وي با خاخام نيسيم مربوط مي‌شد. این تنش به دهه چهل قرن گذشته زمانی که خاخام یوسف، انقلابی علیه برخی آموزه‌های دینی به راه انداخت، باز می‌گشت. از سوی دیگر خاخام شولومو گورن به عنوان خاخام ارشد اشکناز در اسرائیل انتخاب گردید. روابط بين گورن و يوسف بسيار تیره بود. خاخام گورین ریاست شورای عالی خاخام‌ها در ژیم صهیونیستی را برعهده داشت و همین باعث شد که خاخام یوسف بعضاً در جلسات این شورا شرکت نکرده و آن را تحریم نماید. در دوره‌ای که عوادیا یوسف به عنوان رئیس ارشد خاخام‌های سفاردی فعاليت مي‌كرد با مجموعه متنوعی از مسائل مهم اجتماعی درگیر بود. از مهم‌ترین فتواهای وی در این دوره كه با فتواهاي خاخام‌هاي اشكنازي تفاوت آشكاري داشت و همين بسترساز اختلافاتي بين آنها شد، مي‌توان به موارد زير اشاره نمود:

· جایز است که اسرائیل به منظور حفظ خود از بخشی از سرزمین اسرائیل چشم پوشی نماید. البته پس از توافقنامه اوسلو از این نظر خود عدول نمود.

· برای یک فرد یهودی جایز است که با كرائيت‌ها ازدواج نماید. (كرائيت‌ها يهودياني هستند كه تلمود را رد مي‌كنند.)

· همسران سربازان ارتش اسرائیل که مدت‌هاست مفقود الاثر شده‌اند، می‌توانند بار دیگر ازدواج نمایند.

· زنان نمی‌توانند موی مصنوعی به عنوان شکلی از اشکال پوشاندن سر استفاده نمایند اما به جای این باید حجاب داشته باشد (اين بر خلاف نظر اشكنازهاست).


شخصيت عواديا يوسف؛ پادشاهي جبار در پوشش خاخامي شيك‌پوش

هارون يشايايي دبیر سابق انجمن کلیمیان ایرانی که خود از نزدیک وی را دیده است، درباره این خاخام تندروی یهودی چنین می‌نویسد: «من عواديا يوسف را در سال 1356 كه به تهران آمده بود و اينجا و آنجا سخنراني مي كرد، از نزديك ديدم. رفتار او نه مثل يك روحاني يهودي كه ما در ايران ديده‌ايم و مي شناسيم بود، بلكه او خود را در مقام يك پادشاه مي‌دانست. ظاهر او با كلاهي تاج مانند و گفتارش به روايت مزامير حضرت داوود «چون پادشاهي جبار» بود.


نگاه او آشوبگرانه و آشكارا نژادپرست است. جالب اينكه اين نگاه نژادپرستانه به نگاهي ضديهودي هم تبديل مي شد و مي شود. اگر او امروزه براي دومين بار در فاصله اي اندك با ادبياتي خشن و بي پروا فرمان نسل كشي مردم فلسطين را صادر مي كند، همان كسي است كه در سال هاي اخير چندين مرتبه تكرار كرده كه كشتار يهوديان در اروپا و در جريان جنگ دوم جهاني به وسيله فاشيست هاي هيتلري مشيت الهي بوده است و يهوديان كفاره گناهان خود را داده‌اند. با اين طرز تفكر و در گير و دار حوادث خاورميانه با تشكيل حزب «شاس» عملاً از كسوت يك روحاني و رهبر مذهبي به يك سياستمدار فرصت طلب و سودجو تبديل شد و با فرستادن چند نماينده به مجلس اسرائيل جوسازي نژادپرستانه و عوام فريبي خود را شدت بخشيد و از گروه هاي مختلف سياسي در اسرائيل و لابي‌هاي يهوديان در اروپا و امريكا باج خواهي كرد و كار و بار خود را رونق داد»

عواديا يوسف؛ پادشاهي جبار در پوشش خاخامي شيك‌پوش



فعالیت سیاسی

عواديا يوسف در طول ساليان گذشته خود را به عنوان يك چهره فعال در دو حوزه سياسي و مذهبي مطرح كرد. وي از يك سو خود را به عنوان رهبر معنوي حزب سياسي شاس جا زد و از سوي ديگر جلسات وعظ هفتگي خود را تعطيل نكرد. در طول اين جلسات وي به موضع‌گيري عليه رقباي سياسي و دشمنان اسرائيل پرداخت. وي توانست در طول 30 سال گذشته حزب خود را وارد ائتلاف با دولت‌هاي گوناگون نمايد و در مقابل ميليون‌ها دلار را براي پيشبرد پروژه‌ها و نهادها و مؤسسات و مدارس شاس دريافت كند. اين مدارس و موسسات به جذب صدها نفر پيرو پرداختند. منتقدان مي‌گويند سيستم مالي شاس در جامعه شكاف ايجاد كرده و باعث فقر و فاصله طبقاتي فراواني شده است.

عواديا يوسف در حال نوشيدن شراب به همراه نتانياهو و شيمون پرز

در سطح اجتماعي ديدگاه وي آن بود كه بايد تلاش كرد تا يهوديان ميزراخي و سفاردي در جامعه اسرائيل به شكوه گذشته خود دست پيدا كنند. به باور وي اين يهوديان به طور تاريخي از تبعيض رنج برده و همواره به لحاظ اجتماعي و اقتصادي در جايگاه پايين‌تري از همتايان اشكناز خود قرار داشته‌اند. به همين خاطر بود كه وي دست به تاسيس حزب سياسي شاس زد تا سفاردي‌ها را وارد عرصه سياست نمايد؛ حزبي كه در بسياري از دولت‌ها به مثابه پادشاه ساز بوده و بسياري از دولت‌ها به دست اين حزب ايجاد و يا ساقط شده است. البته در طول چندين سال گذشته شاس دچار اختلافات و درگيري‌هاي داخلي شده و قدرت آن كاهش يافته است و احتمالا پس از مرگ عواديا اين شكاف بيشتر هم خواهد شد.

از دهه هشتاد خاخام یوسف با مشارکت شاس در اکثر دولت‌های اسرائیلی موافقت نمود. در انتخابات ریاست جمهوری رژیم صهیونیستی در سال 2007 خاخام یوسف از دوست صمیمی و شاگرد خود یعنی شیمون پرز كه نزد وي علوم ديني را فراگرفته است، حمایت کرد. پرز پس از حمایت دوازه عضو شاس در کنست در انتخابات رياست جمهوري پیروز شد.

پرز شاگرد او بوده است

در سال 2004 روزنامه معاریو خاخام یوسف را به عنوان یکی از خاخام‌های یهودی نام برد که بیشترین تاثیر را در افکار عمومی یهودیان در اسرائیل دارد.


زبان تند عواديا يوسف در قبال مخالفان

عواديا يوسف به داشتن زبان گزنده عليه مخالفان خود شهرت داشت. وي همچنين بعضاً مسائلي را مطرح مي‌كرد كه با انتقادات تند جامعه يهودي روبه رو مي‌شد. یکی از اظهارات «عوادیا یوسف» که اسرائیلی‌ها را نیز به انتقاد از وی واداشت، به سال 2000 بازمی‌گردد، زمانی که وی گفت «قربانیان هلوکاست روح بازمتولد شده گناهکاران بودند. آن‌ها کسانی بودند که قوانین خدا را زیرپا گذاشته بودند. آن‌ها برای تاوان دادن حیات دوباره یافته بودند».

او همچنين در سال 2007 گفت سربازان اسرائيلي كه در جنگ مرده‌اند بدان خاطر بوده است كه به اندازه كافي مذهبي نبوده‌اند. وی در سال 2005 بعد از طوفان مهیب «کاترینا» در آمریکا که به مرگ صدها نفر منجر شد، این طوفان را انتقام خدا از سیاه‌پوستانی که از تورات دور شده‌اند دانست. وی همچنین گفت این طوفان پاسخ خدا بود به حمایت دولت «جورج بوش» از عقب‌نشینی نیروهای اسرائیل از نوار غزه.

«عوادیا یوسف» ید طولانی‌ای هم در اظهارات نژادپرستانه در مورد غیریهودیان داشته است. وی اغلب از عبارت «جنتیل» برای اشاره به غیریهودیان استفاده می‌کرد. این عبارت لاتین هرچند معنایی مشابه «غیریهودی» دارد، اما بسیار آن را عبارتی تحقیرآمیز می‌دانند.

وي كه ده‌ها كتاب درباره قوانين و اعمال يهوديت دارد توانسته بود با توده‌هاي مردم ارتباط خوبي برقرار كند و جلسات هفتگي وي در كنيسه‌اي نزديك منزلش برگزار مي‌شد و حتي سخنراني هاي وي اخيرا از تلويزيون رژيم صهيونيستي هم پخش مي‌شد.

عواديا براي خود پيرواني دست و پا كرده بود

عواديا بعضا به مخالفان خود شديدا حمله مي‌كرد. وي درباره شولاميت آلوني رئيس حزب سكولار مرتز گفته بود كه انتظار رسيدن آن روزي را مي‌كشد كه بر سر قبر وي برقصد! يا زماني كه دو حزب «يش عاتيد» (آينده اي هست) به رهبري يائير لاپيد و «هبيت هيهودي» (خانه يهود) به رهبري نفتالي بنت از قبل از انتخابات پارلماني اخير رژيم صهيونيستي با يكديگر هم پيمان شده بودند كه مانع از ورود احزاب مذهبي مانند «شاس» به دولت شوند. عواديا يوسف، رهبر روحاني «شاس» لاپيد و بنت را علنا «نفرين» كرده و حتي لاپيد را «حرام زاده» ناميد.


حمايت كامل از رژيم صهيونيستي

هرچند كه بسياري از حريدي‌ها موضع مبهمي در قبال صهيونيسم دارند و حتي شاخه‌هايي از آن رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسد و آن را بر خلاف آموزه‌هاي دين يهود مي‌داند اما يوسف خود و حزبش را يك صهيونيست تمام عيار مي‌دانست. وي در مصاحبه با يك روزنامه اسرائيلي كه شاس را متهم به ضد صهيونيست‌بودن كرد، گفت: «اين يك دروغ است. من خودم به مدت ده سال به عنوان خاخام ارشد براي اسرائيل كار كرده‌ام و اين جايگاه بالايي در دولت اسرائيل است. ما به صهيونيسم افتخار مي كنيم ما به اورشليم و ساكنان آن و به اسرائيل و خاخام‌هاي آن افتخار مي‌كنيم. يك فرد صهيونيست كسي است كه صهيون را دوست دارد و با ساكن شدن در اين سرزمين به فرامين عمل مي‌كند.» در همين راستا در سال 2010 يوسف و شوراي حكماي تورات با عضويت شاس در سازمان جهاني صهيونيسم موافقت كردند تا به اين ترتيب شاس اولين حزب حريدي در اسرائيل باشد كه به صورت رسمي به سازمان صهيونيسم مي‌پيوندد.

حمايت كامل عواديا يوسف از رژيم صهيونيستي

مخالفت با خدمت نظامي دانشجويان مذهبي

يوسف جنگ‌هاي رژيم صهيونيستي را محترم مي‌شمارد و آن را جزو ثابتات دين يهود مي‌داند. با اين وجود وي دانشجويان جوان را تشويق مي‌كند كه به جاي رفتن به خدمت سربازي، در مراكز ديني باقي بمانند و به فراگيري آموزه‌هاي يهوديت بپردازند. علي رغم حساسيتي كه وي نسبت به ارتش اسرائيل داشت و آن را ارج مي‌نهاد، اما اعتقاد داشت كه دانشجويان ديني نيز وظيفه‌ي مهمي در فراگيري و ترويج آموزه‌هاي يهوديت دارند. لذا وي با ادغام اين افراد در ارتش مخالفت مي‌كرد. خاخام آبراهيم يوسف فرزند عواديا يوسف خود به مدت 13 به عنوان خاخام نظامي در ارتش رژيم صهيونيستي خدمت كرده است. وي هم اكنون رئيس خاخام‌هاي اشكنازي سرزمين‌هاي اشغالي مي‌باشد.

موضع وی درقبال درگیری اعراب و اسرائیل

علی رغم اظهارات جنجال برانگیزش، عوادیا یوسف در اواخر دهه هشتاد از مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها حمایت کرد. وی این نظر خود را اصل «حفظ نفس» كه در آيين يهوديت آمده است، مستند می‌ساخت. اولین بار که این اصل در اسرائیل پیاده شد، به درگیری‌های این رژیم با همسایگانش در سال 1979 بر می‌گردد که طی آن شبه جزیره سیناء به مصر باز گردانده شد. برخی‌ها مدعی‌اند که خاخام یوسف در مخالفت با همکار اشکنازی‌خود خاخام شولو گورین از این گزينه حمایت کرده است. البته بعدها وي نظر خود راجع به صلح با فلسطيني ها را تغيير داد و هرگونه طرح صلح با فلسطيني‌ها را رد نمود. حزب شاس از رأی دادن به توافقنامه نخست اوسلو خودداری کرد و بر ضد توافقنامه دوم اوسلو رای داد. پس از آن روابط میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها رو به وخامت گرایید. بویژه پس از آغاز انتفاضه الاقصي كه طي آن شاس از ائتلاف دست كشيد و از حزب ليكود حمايت نمود.

عواديا بزرگترين موج سياسي و مذهبي خود را زماني به راه انداخت كه گفت اسرائيل مي تواند در مقابل صلح بخش‌هايي از كرانه باختري را به فلسطيني‌ها بدهد. اما در سال‌هاي اخير از اين موضع خود عقب نشيني نمود و تاكيد كرد كه كرانه باختري متعلق به اسرائيل است و از گسترش شهرك‌نشيني در اين منطقه به شدت حمايت نمود. در سال 2005 طرح قطع ارتباط با غزه را محكوم و بار ديگر به اصل «حفظ اصل نفس در آيين يهوديت» اشاره نمود و اعلام كرد كه «قدرت‌يابي فلسطيني‌ها بدون پايبندي‌شان به پايان تروريسم به نوبه خود مي‌تواند حيات يهود را به مخاطره بياندازد، بويژه در مناطق نزديك به نوار غزه و مخصوصاً در مناطقي كه در تيررس موشك‌هاي قسام قرار دارد» يوسف همچنين ايده برگزاري همه پرسي عمومي براي قطع ارتباط با غزه را رد كرد و به اعضاي شاس در كنست دستور داد تا عليه اين طرح راي دهند.

تلاش ناكام براي ترور يوسف

در آوريل 2005، دستگاه امنيت رژيم صهيونيستي سه تن از اعضاي جبهه مردمي براي آزادي فلسطين را دستيگر كرد كه سعي داشتند خاخام يوسف را ترور نمايند. موسي درويش در 14 دسامبر 2005 به اتهام تلاش براي قتل اين خاخام صهيونيستي به ده سال زندان و سه سال بازداشت خانگي محكوم گرديد.

مواضع جنجالي خاخام عواديا يوسف

خاخام عواديا يوسف مواضع جنجال‌برانگيز و نژادپرستانه فراواني درباره فلسطيني‌ها، ايران،‌ حزب الله، نظام حسني مبارك، غير يهوديان و برخي مسائل جديد داشته است كه در ادامه آنها را بررسي مي‌كنيم:

برای نابودی ایران و حزب الله دعا کنید

عواديا يوسف همچنين دشمني شديدي با ايران و حزب الله دارد. وي با اثبات ناتواني رژيم صهيونيستي در مبارزه با جمهوري اسلامي ايران، در جمع هواداران خود اعلام كرده بود كه براي نابودي و حذف ايران مي بايست نماز و دعا بخوانيم و براي حمله به ايران آماده بشويم. عواديا يوسف همچنين در ادامه نظراتش، حزب‌الله لبنان يكي ديگر از شبكه هاي دشمن رژيم صهيونيستي معرفي كرده و درباره آن گفته بود: شبكه حزب‌الله لبنان نيز يكي از دشمنان و تهديدهاي رژيم صهيونيستي محسوب مي‌شود كه زير نظر ايران عليه اسرائيل اقدامات خصمانه انجام مي‌دهد و ما بر اساس گفته هاي كتاب مقدس بايد براي نابودي اين دشمنان كه از منطقه پارس هستند، دعا كنيم. عواديا درباره مردم ايران نيز گفت:در ایران، مردم شروری هستند که می خواهند ما را نابود کنند. پس لازم است که ما برخاسته و با تمام قلبمان به درگاه خدا دعا کنیم.


بشريت براي خدمت به يهوديت آفريده شده‌اند

روزنامه صهيونيستي "هاآرتص "، در گزارشي به انعكاس سخنان"عواديا يوسف " پرداخت كه گفته بود: گوئيم‌ها (غير يهوديان) جايگاهي در جهان ندارد و فقط شايسته خدمت به مردم اسرائيل هستند. عواديا باور داشت كه خلقت غير يهوديان فقط براي خدمت كردن به يهوديان بوده است.

عوادیا : بشريت براي خدمت به يهوديت آفريده شده‌اند

آنها كار كنند، شخم بزنند، درو كنند و ما همانند يك "آقا " بنشينيم و بخوريم.

اين خاخام نژادپرست در ادامه تفسير اين سخنان خود گفته بود: " دليل نياز به غير يهوديان چيست؟ [براي اينكه] آنها كار كنند، شخم بزنند، درو كنند و ما همانند يك "آقا " بنشينيم و بخوريم. " بر اساس گفته‌هاي خاخام "عواديا يوسف "، مرگ هيچ سيطره‌اي بر غير يهوديان در اسرائيل ندارد. وي در تفسير اين سخن خود گفت: غير يهوديان نيز همانند هر شخص ديگري بايد بميرند اما خداوند به آنها عمري طولاني مي‌دهد، چرا؟ تصور كنيد خر يك انسان بميرد، در اين صورت اين فرد پول خود را [كه بابت خريد خر پرداخته بود] از دست مي‌دهد، اين دليل عمر طولاني غير يهوديان است تا براي يهوديان به خوبي كار كنند.

غير يهوديان آفريده شده اند تا به يهوديان خدمت كنند (لینک)

عواديا يوسف به همين اكتفا نكرد و در جديدترين نظرات خود درباره غير يهود گفت: به طور كلي خوردن و يا نوشيدن تمام محصولاتي كه توسط غير يهوديان توليد مي‌شود حرام است، وي همچنين در قسمت ديگري از نظرات خود درباره غيري يهوديان مي‌گويد: رفتن به مكان‌هاي مذهبي غير يهوديان اعم از مسجد و كليسا به طور مطلق حرام است.


مبارک گنج راهبردی اسرائیل است/ مبارك با دعاي من 30 سال حكومت كرد

عوادیا یوسف خاخام نژاد پرست صهیونیست ها که از نزدیکان حسنی مبارک بود، بارها او را گنج استراتژیک اسرائیل خطاب کرد و پس از سرنگوني مبارك نیز از شیخ الازهر خواست تا حکمی برای عفو وي صادر کند. خاخام «عواديا يوسف» پس از مشاهده اولين جلسه محاكمه ديكتاتور مصر از احمد الطيب شيخ الازهر خواستار صدور فتواي ديني براي عفو مبارك شد.

عواديا يوسف همچنين از دولت آمريكا خواست براي نجات مبارك از حكم اعدام وارد عمل شود. وي در سخنان هفتگي خود از حسني مبارك به عنوان "مرد صلح طلب و دوست اسرائيل" نام برده و گفته بود: من براي نجات او از دست دشمنانش دعا مي كنم. اين خاخام صهيونيستي با بيان اينكه با مبارك همواره مكاتبه داشته است، مدعي شده بود: مبارک موجب اقتدار و احترام دولت مصر شد، او مورد احترام پادشاهان و ریيسان‌جمهور ديگر كشورها بود از مردي صلح طلب و دوست اسرایيل بود. من دعا مي‌كنم كه خداوند تا قلب قضات دادگاه با فهم و معرفت روشن شود و او را از اتهامات مطرح شده تبرئه و آزاد شود؛ از آنجا كه او دوست اسرائيل بود براي سلامتي و بهبود كاملش دعا مي‌كنم.

عواديا يوسف؛ مبارك گنج راهبردي اسرائيل بود

در سال 2009 زمانيكه مبارك در آلمان تحت معالجات پزشكي قرار گرفت عواديا براي وي يك نامه با مضمون دعا براي سلامتي‌اش ارسال كرد و مبارك نيز در پاسخ وي را به عنوان "دوست عزيز و خاخام بزرگ، ریيس شوراي خاخام‌ها" خطاب قرار داد.

بر اساس گزارش روزنامه يديعوت آحارونوت، عواديا با افشاي جزیيات ديدارش در 28 سال قبل با مبارک و هنگامي که خاخام ارشد رژيم اشغالي بود، گفت: "هنگامي که دريافتم مهندسان مصري تصميم دارند جاده‌اي جديد را در مصر ايجاد کنند که از مقبره‌اي يهودي مي گذشت، به همراه خاخام اريه درعي به مصر رفتم؛ مبارک در آنجا از ما به صورت رسمي و با احترام استقبال کرد؛ ما مشکل خود را مطرح کرده و پيشنهاد کرديم که مسير آن جاده تغيير کند تا به مقبره توهين نشود، مبارک با اين پيشنهاد مخالفت نکرد و با احترام کامل آن را پذيرفت. پس از پايان نشست و توافق درباره همه مسایل، من و مبارک در دفتر او در کاخ رياست جمهوري قاهره تنها مانديم؛ مبارک پس از آن به من گفت که اي خاخام من را دعا کن، من به دعاي تو اعتقاد دارم." عواديا در ادامه گفته بود: «من دست خود را بر سر مبارک گذاشته و براي او دعا کردم؛ اين موضوع مربوط به 28 سال قبل بود؛ باقي ماندن يک نفر در مقام رياست جمهوري مصر براي مدت 30 سال غيرعادي است، و بسيار نادر است، و اين به فضل دعايي بود که براي او خواندم.»


اهدای عضو گناه بزرگی است اما ربودن اعضای بدن فلسطینیان نه!!

خاخام "عواديا يوسف " در آخرين قوانين مذهبي كه براي يهوديان منتشر كرد اعلام نمود يهودياني كه اعضاي خود را براي كارهاي تحقيقاتي هديه مي‌كنند و يا خودكشي كرده سزاوار برگزاري مراسمي عزاداري به شيوه يهودي نيستند. عواديا يوسف كتاب جديد خود درباره قوانين مذهبي يهوديان در زمينه قوانين روز شبات [روز شنبه كه در آئين يهوديت تعطيل است]، دارو، مراسم خاكسپاري، تعطيلات و ديگر موضوعات منتشر كرد. در اين كتاب آمده است: «كساني كه اعضاي خود را براي كارهاي تحقيقاتي اهدا مي‌كنند تا اعضاي آنها كالبدشكافي شود، اگر چه اين اقدام آنها باعث پيشرفت تحقيقات علمي ميشود، اما گناه بزرگي مرتكب شده‌اند و ممكن است شانس زنده شدن روح و جسد خود در روز رستاخيز را از دست بدهند و بنابراين نبايد براي مرگ آنها عزاداري كرد» اين در حالي است كه بر اساس تعاليم "تلمود " كتاب مقدس يهوديان، ربودن اعضاي حياتي بدن غير يهوديان جائز است. در همين راستا "دونالد بوستروم " خبرنگار روزنامه سوئدي "افتون‌بلادت " ‌چندي پيش فاش كرد كه نظاميان صهيونيست اعضاي حياتي فلسطينيان را مي‌ربايند. اين روزنامه‌نگار شواهد انكار ناپذيري را در اين اقدام صهيونيست‌ها ارائه كرده بود

.

عواديا يوسف و پسرش قاچاقچيان اعضاي بدن فلسطيني‌ها

در سال 2009 خبرهايي تكان دهنده از كشف باندي بزرگ از سياستمداران و خاخام‌هاي صهيونيستي متهم به پولشويي و تجارت ضد انساني در ايالت معروف نيوجرسي درز كرد. ايالتي كه گفته مي‌شود يكي از پايگاه‌هاي قدرت لابي يهوديان است. چندي بعد شبكه‌هاي خبري امريكا چهره چند خاخام پرنفوذ را به نمايش گذاشتند كه به عنوان سر رشته داران پولشويي و قاچاقچيان اعضاي بدن انسان تحويل محاكم شده بودند. عمق فاجعه در گزارشي كه لس آنجلس تايمز و نيز يك روزنامه سوئدي به نام «افتون بلادت» از ابعاد فعاليت سياه اين به ظاهر رهبران مذهبي يهوديان منتشر كردند، هويدا شد.

طبق گزارش پليس فدرال امريكا يك جنبه از فعاليت اين افراد خريدن مقام‌هاي ذينفوذ مانند شهرداران و فرمانداران بود، در همين گزارش تأكيد شده بود كه حرفه و فعاليت آنها بيش از آنكه با كار گروه‌هاي فشار يا دلالان سياسي شباهت داشته باشد با نقش گروه‌هاي تبهكار سنخيت دارد. خبر‌ها و تصوير‌هايي كه صفحه نخست رسانه‌هاي امريكا را تسخير كرد به اندازه كافي گويا بود؛ عكس دسته جمعي خاخام‌ها و اين عبارت در شرح تصوير كه «آنها سررشته دار قاچاق اعضاي بدن فلسطيني‌ها به خارج بودند.»

عواديا و پسرش در قاچاق اعضاي بدن فلسطيني‌ها دست داشته‌اند

دو جنبه از فعاليت خاخام‌ها موجب شد كه در اين پرونده بيش از اسرائيل، ايدئولوژي صهيونيسم در كانون انزجار عمومي قرار گيرد : اول اين كه آنها در پوشش مؤسسات انساندوستانه در بروكلين، نيوجرسي و اسرائيل در حال فعاليت بودند. شبكه خاخام‌ها چندين مؤسسه خيريه يهودي تحت كنترل داشتند كه با استفاده از اعتماد نظام بانكي ميليون‌ها دلار پولشويي كرده‌اند.

جنبه دوم از حقايق را هاآرتص ناگزير شد فاش كند. اين منبع در توضيح خبر تكان دهنده دستگيري خاخام‌هاي متهم به تجارت مرگ گفت كه اين خاخام‌ها با رهبر معنوي حزبي كه به عنوان نماد صهيونيسم شناخته مي‌شود پيوند داشته‌اند. طبق گزارش اين روزنامه، پليس اسرائيل بعد از تحقيقات درباره سوابق خاخام‌هاي متهم به قاچاق اعضاي بدن انسان و پولشويي، به اين نتيجه رسيد كه اين افراد با «عواديا يوسف» رهبر معنوي حزب شاس و خاخام ارشد اسرائيل، مرتبط بوده‌اند.

نكته جالب‌تر در گزارش هاآرتص اين بود كه خاخام‌هاي مرتبط با رهبران ايدئولوژيك در فلسطين اشغالي چندين مدرسه تعليم آموزه‌هاي يهود را اداره مي‌كردند و علاوه بر اين، آنها مسئوليت جمع آوري كمك‌ها و موقوفات بسياري را از مردم و ثروتمندان يهودي در امريكا را بر عهده داشتند. گزارش‌ها آرتص درباره ارتباطات هرمي خاخام‌هاي امريكا با اربابان كنيسه‌هاي تل آويو جايي براي تكذيب باقي نمي‌گذاشت. در صدرحلقه خاخام‌هاي امريكا «الياهو بن هيم» و خاخام «ادموند ناحوم» قرار دارند كه طبق گزارش پليس فدرال امريكا امضاي آنها پاي چندين معامله قاچاق اعضاي بدن انسان و پولشويي، ثبت شده است. آنها دوست مورد اعتماد «ديويد يوسف» پسر عواديا يوسف رهبر مذهبي ساكن تل آويو هستند.

ديويد عواديا

عمق فاجعه آنجا بود كه با اين گزارش هاآرتص بسياري از ژنرال‌ها مراكز تعليم و ترويج صهيونيسم وكنيسه‌هاي اسرائيل در مظان ارتباط با پرونده پولشويي و قاچاق اعضاي بدن انسان قرار گرفتند. حزب شاس و آموزشگاه‌هاي آن نهادي است كه انديشه‌هاي نيل تا فرات يا اسرائيل (ارض موعود) را در متون سياسي و درسي ساكنان فلسطين اشغالي رواج مي‌دهد.

مادر حضرت یوسف در جنگ غزه به ما کمک کرد!

در گزارشي كه روزنامه یدیعوت آحارونوت منتشر كرده آمده است: «عواديا یوسف که پدر معنوی حزب شاس محسوب می شود، در سخنراني روز شنبه خود گفت بانو راحیل، مادر حضرت یوسف در جنگ به کمک سربازان ما آمد!». این خاخام با توصیف دقیق وظیفه ای که راحیل در این جنگ به عهده داشته{!} توضیح می دهد: «وقتی سربازان اسرائیلی به منزلی رسیدند و می خواستند وارد آن شوند ناگهان زن زیبایی را دیدند که به آنها هشدار داده و می گوید داخل این خانه نیروهای مقاومت که وی از آنها به عنوان تروریست اسم می برده {!} حضور دارند! سربازان می پرسند تو کیستی؟ و پاسخ می دهد چه اهمیتی دارد که من کیستم؟ و نجوا می کند که من راحیل هستم!»

البته گویا علاوه بر اینکه با وجود کمک این راحیل خیالی بازهم اسرائیل شکست خورد، راحیل ادعایی این خاخام ها چندان هم اطلاعات کاملی نداشته است و مثلا محل اسیر اسرائیلی گلعاد شالیت را بلد نبوده که دژخیمان این رژیم بعد از این همه زحمت دست از پا درازتر برنگردند! گفتنی است راحیل همسر دوم حضرت یعقوب است که به اعتقاد یهود قبرش در بیت لحم قرار دارد.

تناقض‌گویی ‌عواديا: اوباما نوکر سیاه یهود یا حضرت داوود!!

پايگاه خبري عبري زبان "نيوزوان " در سال 2009 نوشت: «خاخام "عواديا يوسف " رهبر معنوي حزب شاس براي اولين بار در واکنش صريح و عمومي به تقاضاي آمريکا براي توقف شهرک‌سازي در شرق بيت‌المقدس، به "باراک اوباما " رئيس جمهور آمريکا حمله لفظي شديدي انجام داد. وي در سخنراني در بيت‌ا‌‌لمقدس گفت: "مي‌گويند اينجا ساخت و ساز نکنيد، آنجا ساخت و ساز نکنيد، مثل اينکه ما نوکر آنها هستيم." رهبر معنوي حزب شاس در حاليکه به سياهپوست بودن اوباما اشاره مي‌کرد، اوباما و تمام سياهان را نوکر خطاب کرد و افزود: "نوکرها بر ما حاکم شده‌اند ".

اما وي چندي بعد زماني كه قرار بود باراك اوباما در سال 2013 از سرزمين‌هاي اشغالي ديدن كند، در اظهاراتي متناقض گفت باید از «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا در جریان سفرش به اراضی اشغالی جوری استقبال شود که گویی وی حضرت داوود (ع) است! وی در ادامه عنوان داشت که بعید نمی‌داند ماشیح در دوره ریاست باراک اوباما ظهور کند! این خاخام صهیونیست همچنین با اشاره به بخش‌های از تورات عنوان داشت که ماشیح در دوره فردی ظهور می‌کند که مدافع یهودیان است. وی خطاب به شاگردان عنوان داشت: در روزگار کنونی سخت است یک پادشاه پیدا کنیم، اما باراک اوباما پادشاه زمانه ما است و به داوود بسیار نزدیک است. یوسف همچنین عنوان داشت که باراک اوباما اختیار اعلام جنگ علیه یک کشور و یا بخشیدن کشور دیگر را دارد و این از ویژگی‌های داوود (ع) است.

بايد فلسطيني ها از صحنه روزگار محو شوند

خاخام عواديا يوسف در اظهاراتي نژادپرستانه كه از راديو اسرائيل نيز پخش شد، ابراز اميدواري كرده بود كه تمام فلسطيني‌ها از صحنه روزگار محو شوند، چون از اسرائيل متنفر هستند. يوسف در اين سخنان گفته بودند: تمامي اين اشرار كه از اسرائيل متنفر هستند، بايد طاعون بگيرند و از روي زمين محو شوند.

يوسف حكم به قتل تمامي فلسطينان مي‌داد

البته اين تنها سخن افراطي اين خاخام ارشد صهيونيست‌ها نبود و وي در بحبوحه مذاكرات سازش مقامات رژيم‌صهيونيستي با مقامات تشكيلات خودگردان فلسطين نيز مردم فلسطين را شيطان و دشمني زهرآگين براي اسرائيل توصيف كرده و براي "محمود عباس " رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين نيز آرزوي مرگ كرده بود. وي همچنين‌ها عرب‌ها را «مار» خوانده بود.

عودايا يوسف آروزي مرگ فلسطينيان را مي‌كند (لینک)

همچنين دختر وي به همراه دختران و همسران 27 خاخام اسرائيلي كمپيني نژادپرستانه در جهت ممنوعيت ازدواج با دختران و پسران فلسطيني به راه انداخت. به گزارش روزنامه انگليسي "ديلي‌تلگراف "، نامه‌اي كه به امضاي 27 همسر خاخام‌هاي اسرائيلي رسيده است از دختران يهودي مي‌خواهد تا با فلسطيني‌هاي عرب ازدواج نكنند در اين نامه همچنين از يهوديان خواسته شده است كه در مكان‌هايي كه اعراب كار مي‌كنند، حاضر نشوند. در ميان زناني كه نامه فوق را امضا كرده‌اند همسران و دختران خاخام‌هاي ارشد صهيونيست از جمله دختر "عواديا يوسف " رهبر معنوي حزب شاس و از خاخام‌هاي افراط گراي يهودي ديده مي‌شود.


پدر معنوی حزبی که در فساد غوطه ور است

عواديا يوسف پدر معنوي حزبي بود كه به فساد شهرت داشت. در همين راستا يوسف در پي تشديد حكم يكي از اعضاي حزب شاس كه به اتهام رشوه‌گيري دستگير شده بود اعلام كرده بود دادگاه اسرائيل كاملا فاسد و قضات در اين دادگاه بي دين هستند. روزنامه عبري زبان "يديعوت آحارونوت "، "عواديا يوسف " خاخام ارشد و رهبر معنوي حزب شاس، به دنبال تشديد مجازات عليه "اشلمو بنيزري" عضو حزب شاس و وزير سابق رفاه گفت: تشديد مجازات بنيزري نشان دهنده فساد سيستم قضايي است و ديگر اينكه قضاتي كه در اين سيستم قضاوت مي‌كنند، به هيچ چيزي اعتقاد ندارند و كاملا بي دين هستند

اين وزير سابق رژيم صهيونيستي يكسال پيش در دادگاه بيت المقدس به 18 ماه حبس محكوم شده‌ بود. در حالي كه بنيزري پيشتر خواستار كاهش مدت حبس خود شده بود، دادستاني بر تشديد آن تاكيد كرد. بنيزري 49 ساله به جرم فساد مالي و رشوه‌گيري محكوم شده است. وي در مدت پنج سالي كه به عنوان وزير امور رفاه اسرائيل مشغول بكار بود، صدها هزار دلار رشوه دريافت كرده بود.عواديا در دفاع از بنيزري گفته بود: ما عميقاً از حكم اين دادگاه شيطاني متأسفيم، زيرا آنها يكي از دوستان ما را كه در تدريس تورات فعال بود را محاكمه كرده‌اند.

اينترنت نجس و ایفون حرام است

«عوادیا یوسف» که به مواضع بسیار افراطی مشهور است، اینترنت را نيز ریشه تمام ناپاکی‌ها دانسته بود.خاخام‌هاي افراطي صهيونيسيت معتقدند که هرکس که به اینترنت وصل شود، نجاست را به خانه خود آورده است. علاوه بر اين در مراسمی كه به مناسبت ختم «تلمود» (مجموعه تحریفاتی که تحت تاثیر آموزه‌های شرک‌آلود بابلیان وارد دین یهود شده و صهیونیست‌ها آن را تورات شفاهی می‌نامند) در بیت‌المقدس برگزار شده بود، چند تن از خاخام‌های حزب «شاس» (شاخه سیاسی ارتودوکس‌های افراطی در اسرائیل به رهبری خاخام «عوادیا یوسف») استفاده از آیفون (تلفن‌های همراه هوشمند) را محکوم كرده بودند.


منابع و مآخذ:

http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2157207

http://www.sarkhat.com/fa/news/135148335/

http://www.islamtimes.org/vdca06n6.49nwu15kk4.html

http://maerefat-ksh.blogfa.com/post-333.aspx

http://www.mashreghnews.ir

http://www.shia-news.com

http://www.zohoor-news.ir/1392/01/1

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8906080501

http://www.fardanews.com

http://shafaqna.com

http://www.islamtimes.org/vdcg3t9q.ak9qn4prra.html

http://ar.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D9%88%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%8A%D8%A7_%D9%8A%D9%88%D8%B3%D9%81

http://www.haaretz.com/blogs/the-axis/two-decades-later-israel-s-rabbi-ovadia-could-stop-another-war-1.459747

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-24429733

http://en.wikipedia.org/wiki/Ovadia_Yosef

http://news.yahoo.com/ovadia-yosef-rabbi-israeli-kingmaker-dies-104420155.html

http://www.haaretz.com/news/national/.premium-1.550973

http://www.jewishpress.com/news/rabbi-ovadia-yosef-one-of-todays-giant-torah-sages-dies-at-93/2013/10/07/

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/172597

http://www.telegraph.co.uk/news/obituaries/10361625/Rabbi-Ovadia-Yosef.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 0
    اللهم العن هم جميعا خدا همشونو لعنت كنه
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    2 1
    لعنت به روحش
  • حسین ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    3 0
    گوساله کاملی بوده البته از جنس نجس گوساله سامری. ببینید زحمات پیامبر خدا حضرت موسی کلیم (ع) را به چه سرنوشتی دچار کرده اند این عمله های شیطان.
  • كريم ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    1 0
    نتانياهو و پرزو ببين چقدر دپرسن؟ انگا باباشونو از دست دادن
  • ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    2 7
    مشرق شما كه بر عليه اين حاخام گزارش مي‌نويسيد، مگه نمي دونيد كه چقدر طرفدار داشته... اگه فرد بدي بود 800000 نفر توي مراسم خاكسپاري اش شركت نمي كردن...
    • US ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      2 1
      شما یک صهیونیست عوام فریب هستید :)
  • علي ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    3 0
    يك شيطان كم شد
  • ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    3 0
    خدا با شیطان محشورش کنه
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    3 0
    مرگ همراهان عوادیان را از خداوند طلب می کنیم.
  • میترا ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    1 0
    البته گوساله را می شود بخدمت گرفت ولی عوادیا را جز مصرف و خون ریزی کاری نبود.
  • آمین ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    2 0
    ای خدا این فرقه نجس را به جهنم ببر.
  • اسمال ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    1 0
    جالبه .چهره شیطان هم میتونه زیبا و فریبنده باشه!!!!
  • محراب ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    1 0
    خدا رو شکر مردن هست که امثال این کثافت ها به درک واصل شوند...
  • مهدی یار ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    3 0
    خدا صهیونیستهای یهود (امثال اسرائیل) و صهیونیستهای مسیح (امثال دولت آمریکا) و صهیونیستهای مسلمان (امثال سعودی ها) را محو کند. انشاالله
  • عاشورایی ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    2 0
    حضرت امام خمینی (ره): مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که برعهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    خیلی جالب بود. اما ما فعلا باید غضنفرهای داخلی روبچسبیم که دارن اهداف اسراییل روتامین می کنن فرقی هم نداره از کدوم طیف سیاسی باشن هر کس که موجبات بدبینی مردم به نظام رو فراهم کنه و یا آب به آُسیاب دشمن بریزه گوساله سامری هست.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    مشرق خیلی خوب است در سایتتون ترتیب یک مسابقه کاریکاتور به مناسبت مرگ این حیوان برگزار کنید.
  • محمد ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    اللهم الشغل الظالمین بالظالمین
  • جاوید ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    لعنت خدا بر روح پر نزولش
  • مهدی ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    به نظرتون الان دارن چیکارش میکنن؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    اللهم اخذل الكفار و اهله
  • میترا ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    جالبه میگه مبارک صلح طلب بوده !!! دقت کردین هرکس با اسرائیل غاصب کاری نداشته باشه بهش میگن صلح طلب !!!!!!!!!
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    اين گراز از نظر تو زيباست؟؟؟!!!؟؟
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    بیچاره میخاست پلو....بخوره
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    ولی در اصل این بی خدا خبر ها در عمل ثابت کردند که همه مردم برای آنها کار میکنند چون تمامتمام شرکتهای سرمایه داری دنیا برای صحیونیستا هست پس باید با آنها مقابله کنیم نه به جان هم بی افتیم.
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    اللهم اشغل الظالمین باالظالمین!
  • سميرا ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    حالم ازش بهم خورد بي ادب خجالت نمي كشه جلوي جمع . قدر يه بچه هم شعور نداره... يكي نيست بگه دستتو از تو دماغت بكش بيرون... خاك تو اون سرت كنن... مثلا تو خاخامي
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    خیلی ممنون از این مقاله
  • محمدرضا ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    1 0
    وقتی عالم یک ملت چنین کسی باشه توقع بیشتر ازاین هم نمیشه از مردمش داشت. الحق که دشمنامون احمقی بیش نیستند.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    خاخا م دماغو
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    عجب حیوان کثیف و مضری بود.لعن به روحش/ همچین کثافت هایی هستند که دنیا را به گند گشیدن:
  • اسمال ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    من با وهابی ها مثل عر وعور مقایسه اش کردم :)))))))))))))))))))))
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    دمت گرم مشرق دانشمندی هستیا تاحالا ندیده بودم به کامنتی، انقدر مفصل جواب بدی
  • hhh ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    امین
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    خدا داند و بس.
  • پرنیان ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    1 0
    *اکثرهم لا یعقلون* کثرت هیچ وقت دلیل بر درست بودن نیست جناب_ناشناس_
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    ایضا نوکر و سرسبرده و باچه خوار
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 1
    اینها گربه زا هستن
  • ناظر ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    شیطان اینقدر خون آشام نیست.
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    hhh رو آب بخندی . ای پست تر از صهیونیسم رو تخت مردشور خانه ببینمت.
  • دانا ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    سگ زرد برادر شغاله.
  • مرجان ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    اگر مردن نبود حکم قطل عام همه مردم کره زمین را می داد.
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    بیشمر
  • ناهید ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    زیر خاک بردنش تا سوسگها و کرمها نابودش کنن
  • نادر ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    اجل نگذاشت.
  • داود ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    سرمایه داری بشکل غربی یعنی خون آشامی.
  • رامین ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    کمی گرسنش شده دنبال غذا می گرده.
  • وارد ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    حالا این که چیزی نیست باید پوشکش را هم عوض کند.
  • داود ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    0 0
    باید از اینها دوری جست
  • هادی ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    ربطی به جایزه صلح نوبل که نداشت؟ نه؟
  • میترا ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    به اسم من کامنت نذار میترا خانوم ! هر چند نظرت درسته !
  • میترا ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    0 0
    البته جواب مشرق حرف نداره ولی ...... اکثرهم لایشعرون / اکثرهم لا یعقلون / اکثرهم لا یفهمون /........
  • سربازمنتظر ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    دونه دونه دارن به درک واصل میشن.
  • ناصر ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    خیلی ممنون از شما در سایت مشرق که مطالب روشنگرانه رو با مستندات منتشر میکنید. دستتان درد نکنه و خسته نباشید. این نشان دهنده این واقعیت هست که تعصب و افراطی گری منجر به سنگدلی و بی رحمی و انحراف از اصول میشود.
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    ان شاء الله خداوند با شیطان محشورش کند اللهم عجل کن لولیک الفرج
  • محسن ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    با درود به روح پرفتوح حضرت امام ، که فرمودند اسرائیل بایداز صفحه روزگار محو شود. انشاالله
  • علی.ن ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    1 0
    اشتباهی مثبت دادم .لعنت خداوند بر خاخامهای فاسد یهودی و طرفداران حروم زاده اش.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    اقای مهدی یار و عاشورایی خیلی قشنگ گفتین ممنون
  • مسعود ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    ممنون از مشرق نيوز بابت جوابيه زيبايش
  • saeed ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    يه سوال از خداي مهربونم دارم..خدايا چرا اينا رو آفريدي؟ ميخواستي حد و مرز پستي انسان رو نشون بدي ؟ بيخيال اين مساله ميشدي همه باهم كنار هم در صلح زندگي ميكرديم ديگه... قربونش برم امام مهدي (عج) هم ظهور نميكنه زودتر شر اينا كم شه...
  • رامین ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    عزیزم قتل عام درسته
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    1 0
    خداوند نابودشان كند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس