کد خبر 254534
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵

یادمان نرفته ورود عملی به جنگ علیه جمهوری اسلامی در اواخر جنگ تحمیلی و هدف قرار دادن سکوهای نفتی ایران و هواپیمای مسافربری را.

گروه فرهنگی مشرق - مرگ بر آمریکا اعتراض به همه تبعیض‌ها و برخورد‌هایی است که آمریکا در طول تاریخ با مردم ایران داشته است.  
یادمان نرفته است و نخواهد رفت :
۱- سرنگونی دولت ایران در سال ۱۳۳۲ در کودتای ۲۸ مرداد و سر کار آودن دولتی دست‌نشانده را
۲- حمایت از ۲۵ سال دیکتاتوری پهلوی در ایران را
۳- کمک به کشتار انقلابیون ایران در سال ۱۳۵۷ بالاخص از طریق ژنرال هویزر را
۴- اقدامات گسترده براندازانه پیش از تسخیر لانه جاسوسی با همکاری برخی عوامل داخلی را
۵- حمله نظامی به طبس با هدف کودتای نظامی علیه جمهوری اسلامی را
۶- چراغ سبز به دولت عراق برای تجاوز نظامی به ایران را
۷- حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم از دولت عراق در تجاوز به ایران را
۸- ورود عملی به جنگ علیه جمهوری اسلامی در اواخر جنگ تحمیلی و هدف قرار دادن سکوهای نفتی ایران و هواپیمای مسافربری را
۹- ادامه سیاست تحریم ایران از سال‌های اولیه انقلاب اسلامی که به مرور تشدید شده‌ است را
۱۰- راه‌اندازی جنگ گسترده تبلیغاتی – رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون را
۱۱- قرار دادن ایران در محور شرارت و تهدید ایران به جنگ را
۱۲- اقدامات خصمانه گسترده علیه برنامه هسته‌ای ایران از جمله تحریم‌های یک‌جانبه، ترور دانشمندان هسته‌ای و مشارکت در تولید ویروس استاکس‌نت را

و اینها تنها نمونه‌هایی از خصومت‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی است و هر شهروند ایرانی قادر است مواردی را به آنها اضافه کند. اصولا دشمنی‌های واشنگتن با ایران قابل شمارش نیستند و حتی شاید برخی دشمنی‌ها اکنون در جریان هستند که ما در آینده از آنها مطلع می‌شویم.

و تا زمانی که دشمنی ها ادامه دارد مرگ بر آمریکا از زبان مردم عزیز ایران حذف نخواهد شد. تا وقتی که رابطه آمریکا با ایران به تصور خود آمریکایی‌ها براساس رابطه گرگ و میش باشد، شعار مرگ بر آمریکا ترک نخواهد شد.
آن عده که دم از حذف این شعار می زنند،و حذف شعار مرگ بر شوروی را بهانه ای قرار داده اند، بدانند :
این شعار  خود به خود حذف شد چون این کشور روبه اضمحلال بود و دلیلی برای گفتن این شعار وجود نداشت، مردم با تیزهوشی خود این شعار را حذف کردند.

و اما امروز میبینیم که برخی با تحریف سخنان امام عزیزمان،ایشان را موافق با حذف شعار مرگ بر آمریکا می دانند.
نکته کلیدی اینجاست که امام راحلمان اینها را از همان روزهای اول انقلاب پیش بینی کرده بودند لذا در یک بیان مهم می فرمایند :
 
اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من، یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم


در این برهه بازخوانی اهم مواضع صریح، قاطع و آشکار امام خمینی (ره) در باب آمریکا به عنوان نماد امپریالسیم در جهان و مخالفان سر دادن شعار «مرگ بر امریکا» برای روش شدن حقیقت خالی از لطف نباشد:

* «فرياد برائت از مشركان در مراسم حج و اين يك فرياد سياسى- عبادى است كه رسول اللَّه، صلى اللَّه عليه و آله و سلم، به آن امر فرمود. حال بايد به آن آخوند مزدور كه فرياد مرگ بر امريكا و اسرائيل و شوروى را خلاف اسلام مى‏داند گفت تأسى به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالى خلاف مراسم حج است؟ آيا تو و امثال تو آخوند امريكايى فعل رسول اللَّه- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- و امر خداوند را تخطئه مى‏كنيد، و تأسى به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق تعالى را بر خلاف مى‏دانيد و مراسم حج را از برائت از كفار تنزيه مى‏كنيد، و اوامر خدا و رسول را براى منافع دنيايى خود به طاق نسيان مى‏سپاريد، و برائت و نفرين را نسبت به دشمنان اسلام و محاربان با مسلمانان و ستمگران بر مسلمين كفر مى‏دانيد؟»
 صحيفه امام ج‏ 18 92
 
 
* ان‏شاءاللّه‏ ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج، این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانیت باید صدای مظلومان را به همۀ عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین اندازد، صدای سازش با آمریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود. واز خدا می‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم.
 
فرازی از پیام قطعنامه
 
 
* بسيارى از سران كشورهاى اسلامى به جاى مقابله با اين اعمال وحشيانه و جلوگيرى از اين كشتار بى رحمانه، به عاملين اين جنايت يعنى اسرائيل غاصب، دستمزد داده و او را به رسميت مى‏شناسند و به جاى قطع رابطه با عامل اصلى يعنى امريكاى جهانخوار، هر روز روابط خود را با او محكمتر و گسترده‏تر مى‏كنند، و گذشته از اينكه خود در سكوت مرگبارى فرو رفته‏اند، حتى از شنيدن شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر امريكا واهمه داشته و بشدت از آن جلوگيرى مى‏كنند. فانا للَّه و انا اليه راجعون. وَ سَيَعْلَمُ الَّذينَ ظَلَمُوا اىَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ.
 
صحيفه امام ج‏17 8
 
 
* از نظر استكبار، مسئولين كشورهاى اسلامى بايد به فرنگ بروند، آنها را به حج چه كار! دست نشاندگان امريكا آتش زدن پرچم امريكا را به حساب آتش زدن حرم، و شعار مرگ بر شوروى و امريكا و اسرائيل را به حساب دشمنى با خدا و قرآن و پيامبر گذاشته‏اند.
 
صحيفه امام ج‏21 79
 
 
* خط اين بود كه اصلًا امريكا منسى بشود. يك دسته شوروى را طرح مى‏كردند تا امريكا منسى (فراموش) بشود، يك دسته «اللَّه اكبر» را كنار مى‏گذاشتند، سوت مى‏زدند و كف مى‏زدند آن هم روز عاشورا. خط اين بود كه اين قضيه مرگ بر امريكا منسى بشود.
 
صحيفه امام ج 15صفحه 29   
 
 
*انقلاب به هيچ گروهى بدهكارى ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهاى فراوان‏ خود را به گروهها و ليبرالها مى‏خوريم، آغوش كشور و انقلاب هميشه براى پذيرفتن همه كسانى كه قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولى نه به قيمت طلبكارى آنان از همه اصول، كه چرا مرگ بر امريكا گفتيد! چرا جنگ كرديد! چرا نسبت به منافقين و ضدانقلابيون حكم خدا را جارى مى‏كنيد؟ چرا شعار نه شرقى و نه غربى داده‏ايد؟ چرا لانه جاسوسى را اشغال كرده‏ايم و صدها چراى ديگر.
 
صحيفه امام ج21 صفحه 286  




ارسالی از خبرنگار افتخاری مشرق: علی محمد اسدی  


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    ما خدا را با کدخدا عوض نمی کنیم. بروید امریکا را اصلاح کنید تا امور درست شود. پس تا زمانی که آمریکا دست از ظلم برنداشته است همه با هم: مرگ بر آمریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس