مدیر مسوول کیهان نوشت: بعد از رحلت حضرت امام(ره) تاکنون نمونه‌هایی از تحریف بیانات و رهنمودهای صریح آن حضرت دیده شده که تحریف نظرات ایشان از سوی آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله صانعی از جمله آنهاست ولی متأسفانه «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» که وظیفه قانونی حفظ آثار امام(ره) و پیشگیری از تحریف آن را برعهده دارد، در مقابل تحریف‌های یاد شده سکوت محض کرده است.

به گزارش مشرق، مدیر مسوول کیهان در واکنش به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی نوشت: بعد از سفر رئیس‌جمهور محترم کشورمان به نیویورک و گفت‌وگوی تلفنی ایشان با رئیس‌جمهور آمریکا که یکی از چند اقدام نابجای این سفر - در کنار اقدامات مثبت آن - بود و هزینه کردن از عزت مثال زدنی ایران اسلامی در جهان و منطقه را به دنبال داشت، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به نقل از ایشان نوشت «امام موافق حذف شعار مرگ‌بر آمریکا بودند»! این ادعا که همزمانی آن با مکالمه تلفنی دکتر‌روحانی و اوباما، هماهنگ شده به نظر می‌رسید، در فاصله‌ای کوتاه به تیتر و خبر اول روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌ها و رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل شد. رسانه‌های مورد اشاره با استناد به ادعای آیت‌الله رفسنجانی، اصرار داشتند که از یکسو، گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما را قابل توجیه! جلوه دهند و از سوی دیگر، ابراز امیدواری می‌کردند شعار مرگ بر آمریکا از فرهنگ سیاسی و اعتقادی مردم حذف شود!
در این که آقای هاشمی‌رفسنجانی نظر صریح و بارها اعلام شده حضرت‌امام(ره) را تحریف کرده است، تردیدی نیست و در همین نوشته به آن خواهیم پرداخت، اما، ابتدا بایستی درباره این تحریف و مسائل پیرامونی آن به چند نکته اشاره کرد.
1- همزمانی تحریف نظر امام راحل(ره) با گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی و رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح نشان می‌دهد که آقای هاشمی و دوستان ایشان نیز در نسنجیده بودن مکالمه یاد شده تردیدی ندارند و از آنجا که می‌دانند این اقدام نابجا و خسارت‌آفرین با هیچ منطق علمی، سیاسی و اسلامی همخوانی ندارد، برای توجیه آن به گناه نابخشودنی تحریف‌ نظرات حضرت امام(ره) روی آورده‌اند.
2- آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، پیش از این نیز نمونه‌هایی از تحریف نظرات حضرت امام(ره) را در کارنامه سیاسی خود ثبت کرده است از جمله آن که گفته بود در نامه‌ای خطاب به حضرت امام(ره) از ایشان خواسته بودند در زمان حیات خویش مانع «رابطه با آمریکا» را بردارند و برای نشان‌دادن این که امام راحل(ره) با نظر ایشان موافق بوده‌اند! اعلام کرده‌بود «اگر بحث‌هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود، حتما حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می‌دادند»! و توضیح نداده بود که آیا حضرت امام(ره) بعد از نامه ایشان، نظر خود را درباره رابطه با آمریکا تغییر داده بودند؟! و آیا اصرار بعدی و پی‌درپی حضرت امام(ره) بر نظر خود پاسخ منفی به پیشنهاد ایشان نبوده است؟!
3- تحریف نظرات حضرت امام(ره) برای اثبات اقدامات نابجا که ادعای موافقت امام راحل(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا تازه‌ترین نمونه آن است، اگرچه تلخ و ناگوار است ولی از واقعیت شیرین و روح‌نوازی حکایت می‌کند و آن، این که؛ در میان مردم خون داده و خون دل خورده ایران‌اسلامی، اصلی‌ترین شاخصه و معیار برای ارزیابی امور و قضاوت درباره درستی و نادرستی آن، رهنمودهای امام راحل(ره) و خلف حاضر ایشان است و اگر چنین نبود، کسانی که در پی انجام اقداماتی بیرون از بستر تعریف شده آن بزرگوار هستند، ناچار نبودند برای موجه جلوه دادن اقدامات خود به تحریف رهنمودها و نظرات حضرت امام(ره) روی آورند. این واقعیت که مردم شریف این مرز و بوم همه حرکت‌ها و اقدامات مسئولان را با شاقول و معیار نظرات امام راحل(ره) و حضرت آقا ارزیابی می‌کنند، هشداری جدی به کسانی است که خیال خام دور زدن خط نورانی حضرتش را در سر می‌پرورانند.
4- کسانی که برای توجیه اقدامات و مواضع انحرافی خود نظرات حضرت‌امام را تحریف می‌کنند، بی‌آن که متوجه باشند و یا بخواهند، به این واقعیت اعتراف کرده‌اند که در نگاه مردم بدون پیوند با امام راحل(ره) و پیروی از نظرات و رهنمودهای آن بزرگوار، اهمیت و ارزش قابل ذکری ندارند و فقط «صفر»هایی هستند که با «یک» امام راحلمان(ره) تبدیل به‌عدد می‌شوند. اگر غیر از این بود - که نیست- چرا دیدگاه‌ها و خواسته‌های خویش را از قول خود مطرح نمی‌کنند؟!
5- و اما، بی‌اساس بودن این ادعا که «امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند» به اندازه‌ای واضح و آشکار است که نیاز چندانی به توضیح و استدلال ندارد ولی آن گونه که در صدر این نوشته اشاره داشته‌ایم به نکاتی در این باره می‌پردازیم؛
الف: تنها سندی که برای این ادعا ارائه شده، اظهارات آقای هاشمی‌رفسنجانی است و حال آن که حضرت امام(ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود - که نشان می‌دهد تحریف‌های این روزها را نیز مانند بسیاری از رخدادهای دیگر پیش‌بینی کرده بودند - تاکید می‌فرمایند؛ «اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من، یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم».
بنابراین باید از جناب هاشمی پرسید؛ ادعای حضرتعالی با کدامیک از معیارها و ملاک‌هایی که حضرت امام(ره) بر آن تاکید ورزیده‌اند همخوانی دارد؟! پاسخ یک کلمه بیش نیست و آن؛ هیچکدام!
ب: آقای هاشمی بارها و از جمله در نامه‌ای که به امام راحل(ره) نوشته بودند تاکید کرده‌اند مذاکره و رابطه با آمریکا از مهم‌ترین مسائلی است که حل و فصل آن فقط از جانب حضرت امام(ره) امکان‌پذیر است و باید در زمان حیات خود ایشان به صراحت درباره آن تصمیم گرفته شود. بنابراین باید پرسید چگونه است که حضرت امام درخصوص این موضوع به قول خود آقای هاشمی «بسیار مهم» هیچ‌ نظری که موافق ادعای اخیر جناب رفسنجانی باشد، ارائه نفرموده‌اند؟ و چنانچه مدعی هستند امام راحل(ره) اعلام برخی نظرات مهم و حساس نظیر حذف شعار مرگ بر آمریکا را به آیت‌الله هاشمی واگذار کرده‌اند! تناقض در پذیرش این ادعا با بند یاد شده از وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام(ره) چگونه قابل حل است؟!
ج: و اما، فقط با یک مراجعه گذرا به رهنمودها و نظرات مبارک امام‌‌راحل(ره) که تمامی آن موجود و مکتوب است، می‌توان توصیه‌های فراوانی از حضرتش را مشاهده کرد که در آن بر ضرورت شعار مرگ برآمریکا تأکید شده است، از جمله و به عنوان اندکی از بسیارها؛
✓ حضرت امام(ره) خطاب به یکی از مفتی‌های آل‌ ‌سعود که شعار مرگ بر آمریکا در مراسم برائت از مشرکین را خلاف اسلام دانسته بود؛ می‌فرمایند؛
«باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند آمریکایی فعل رسول‌الله - صلی‌الله علیه و آله و سلم - و امر خداوند را تخطئه می‌کنید، و تأسی به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق‌تعالی را برخلاف می‌دانید؟»
بدیهی است که فقط نقل نظر حضرت امام(ره) در میان است و هرگز در‌پی آن نیستیم که خدای نخواسته آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را با مصداق این نهیب امام راحل مقایسه کنیم.
✓ «از خدا می‌خواهیم این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم»
✓ «همین قول مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شوروی برای آنها مرگ می‌آورد» و نمونه‌های فراوان دیگری که بیرون از محدوده این وجیزه است.
گفتنی است حضرت امام(ره) تاکید می‌فرمایند که «احساسات ایرانیان علیه ملت آمریکا نبوده، بلکه علیه دولت آمریکاست» یعنی دقیقا برخلاف دولتمردان آمریکا نظیر «واین برگر» وزیردفاع وقت آمریکا که می‌گفت؛ «ریشه ایران به عنوان یک ملت باید کنده شود» و یا خانم کلینتون که درباره اثر تحریم‌ها بر مردم ایران گفته بود «به هر حال، مردم ایران هستند که از نظام جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند» و...
6- و بالاخره باید گفت؛ بعد از رحلت حضرت امام(ره) تاکنون نمونه‌هایی از تحریف بیانات و رهنمودهای صریح آن حضرت دیده شده که تحریف نظرات ایشان از سوی آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله صانعی از جمله آنهاست ولی متأسفانه «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)» که وظیفه قانونی حفظ آثار امام(ره) و پیشگیری از تحریف آن را برعهده دارد، در مقابل تحریف‌های یاد شده سکوت محض کرده است. کیهان در چند مورد به نمونه‌هایی از این تحریف‌ها و نشان دادن تفاوت فاحش آن در مقایسه با متن بیانات امام راحل(ره) پرداخته بود و در تمامی این موارد واکنش «موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره)» فقط سکوت بوده است. این سکوت و بی‌تفاوتی نیاز به چاره‌جویی دارد.



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 152
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • سعيد ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    داوند وجود پر بركت اقاي شريعتمداري را براي نسلهاي آينده مستدام بدارد
  • ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    دیوانه ها برای یه تلفن عزا گرفتن...سال دیگه که روحانی با اوباما ملاقات حضوری کنه چه می کنین؟؟ 4 سال دیگه که اگر این وضع ادامه داشته باشه و مردم به اصلاح طلبان تندرو رای بدن چه خواهید کرد!!!؟؟
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    سر کارید
  • کمال گنجه ای ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    اقای هاشمی برای پیش برد افکار خود و حفظ .. دست به هر کاری می زند.
  • محسن ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    حاج حسین خیلی مردی...بند چهارم خیلی زیبا بود...
  • یکی ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    من با روحانیون مخالفم
  • مهران ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    بهترین حالت حذف شعار مرگ بر آمریکاست به شرطی که آمریکا نخواد بی چون و چرا از صهیونیستها حمایت و با اسلام و ایران مخالفت کنه ... ولی تا وقتی که آمریکا اینی باشه که الان هست باید شعار مرگ بر آمریکا ادامه پیدا کنه
  • ناشناس ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    آقای هاشمی کینه ای عجیب به دل دارد. عدم جوابگویی به ... در نامه سال 88. رد صلاحیت در انتخابات 92.حمایت از احمدی نژادوبسیاری از موارد دیگر.ایشان اگر بتواند...مگر نخواندید که ملک عبدالله اورا برادر خطاب کرد.ملک عبدالله که ....
  • مهدی ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    دایه مهربانتر از مادر به این میگن آخه مرد حسابی ما همه دیدیم تنها فرد نزدیک به امام آقای هاشمی بوده است
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    دست روز گار و بازی قدرت را ببین که چطور آدم ساده ای و گمنامی مثل شریعتمداری به ستون انقلاب نسبت تحریف می دهد - در زمان ائمه هم این گونه بود
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    امام همچنین فرمود آمریکا تروریسم بالذات است.بالذات معناش اینه کسی که ذاتش و ریشش خراب باشه درست نمیشه مگه اینکه کلا از بین بره مثل شوروی
  • پير ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    در بست در خدمت شريعتمداري .... شكر خدا هيچ تحليلگر سياسي ديگري تو اين مملكت نداريم...
  • ناشناس ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ايوالله كيهان.تا روزنامه ايي مثل كيهان و آدمهايي مثل برادر عزيزمان آقاي شريعتمداري هستند، اين انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان نخواهد افتاد.
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    احسنت به این مقاله حرف دل بسیاری از مومنین وانقلابیون بود وصد تاسف برای موسسه ایی که خود را حافظ اثار امام خمینی میداند که بی کفایتی مسولینش اظهر و من الشمس است
  • احمدخواجوند ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    شماميفرمائيد كه حضرت آيت الله هاشمي رفسنچاني دروغ ميگويد يعني ان همه تقوايي كه سفارش فرمودند كشك بود. من باورم نميشود همچين آيت اللهي چنین بگويد....فعلا از خوشحالي ميتواند همه چي بگويد شماها باور نكنيد .
  • مهدی 90085 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    جانا سخن از زبان ما میگویی
  • علی ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    نگزان نباشید این انقلاب بیمه خون شهدا ست ...
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    پیشنهاد می کنم این مقاله را با آب طلا بنویسید تا شاید کج فهمان به ارزش کلام حق امام رحمت الله علیه واقف شوند
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    با روحانیون یا روحانیت؟
  • ناشناس ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    آخه یکی نیست بگه اونوقت که جنابعالی تو قنداق بودی آقای هاشمی برای حمایت از امام و انقلاب و مردم مبارزه میکرد حالا جنابعالی... مشرق جرات که نداری منتشر کنی اینو بارها ثابت کردی اما نوشتم برای اینکه مدیر مسئولتون بدونه همون قدر که نظرات موافق شریعتمداری منتشر میکنی 200 برابر نظر مخالف باهاش کامنت میدن و منتشر نمیشه...
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    حرف حق شنیدنی است و گفتنی امید به اینکه به گوش تحریف کننده ها برسد
  • محمد ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    برات متاسفم که چیزی از شان دیپلماسی نمی دونی تلفن به خودی خود موضوع نیست پیامی که آمریکایی ها از این کار به دنیا مخابره کردند مهم است درضمن آقا هم فرمودند که بعضی از کارهایی که در آنجا انجام شد درست نبود...
  • محمد ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    یعنی فقط امام و هاشمی دوتایی باهم انقلاب کردن و بقیه نخودی بودن؟ در ضمن برای قضاوت نسبت به زمان حال افراد به گذشته اونا نگاه کردن انسان را دچار خطای محاسباتی میکنه آقا مهدی
  • irani ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    کاملا موافقم , این همه دارن هزینه میکنن و از هر راهی ایران و مسلمونا رو میکوبن بعد ما هم ساکت بشیم و عین مزدورای عرب منطقه بگیم بله قربان !
  • میترا ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    فعلا که اقای هاشمی شده اخوک برادر عبدالله وهابی !
  • علی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    آقای هاشمی یادمان باشدکه ما خون داده ایم/یک بیابان مرد مجنون داده ایم.شادی روح شهدای انقلاب وشهدای هسته ای صلوات
  • علی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    دوست عزیز یادمان باشد که ملاک حال فعلی افراد است.نه سوابق آنها
  • ناشناس ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    خیلی تعطیلی یه نگاه به وصیت نامه امام بزن ببین کی راست می گه کی دروغ
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    جناب آقای روحانی مردم به شما و تفکر خود شما رای دادند نه به جناب هاشمی. اگر دنبال روی هاشمی باشی مردم ازشما رویگردان میشوند
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    بفرمایید موسسه .... آثار امام!!!
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    هيچ بي ادبي نديدم، مگر اينكه حرفش نا حق باشد. تو هم مثل بقيه.
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    مخالفت با روحانوين عين مخالفت با دين است. خجالت بكش كه در مقابل دين سينه سپر مي‌كني.
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    تنها فرد نزديك به امام(ره)؟! شما حرف خود امام(ره) كه از نسبت دادن‌هاي غير واقعي به خود خبر دادند و در وصيت‌نامه‌شان اين هشدار را به مردم دادند را هم قبول نداري؟! الحق كه دشمن‌ترين دشمنان امام خود شماييد.
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ستون انقلاب، قدرت خدا بود. ستون انقلاب ملت پشت سر امام بود. ستون انقلاب شعارهاي انقلاب بود. نه يك فرد
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    فعلاً‌‌ كه ميگه.
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    خدا حاج حسین را حفظ کند .ای کاش مثل ایشان زیاد داشتیم.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    به قول آن سفر کرده: هاشمی زنده است چون من زنده ام
  • ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ايشان سال‌هاست روي واقعي خود را نشان دادهاند. زمان انقلاب از امام(ره) خجالت مي‌كشيدند چهره‌شان را رو كنند. الان خجالتي ندارند.
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    اَلا یا ایها الطلاب ناشی علیکم باالمُتون لا باالحواشی
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    درود بر هاشمی کبیر و یار واقعی امام راحل
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    آقاي هاشمي نظر امام راحل را هميشه تحريف كرده اند ؟؟؟؟ آيا اينگونه حرف زدن در مورد شخص آقاي هاشمي صحيح است ؟ چگونه وقتي گفتند امام (ره) براي رهبري نظرشان بر حضرت آقا بود كسي چيزي نگفت اون موقع هم از امام حرف زدند ديگر آيا اينگونه نيست به نظر بنده آقاي هاشمي تا به حال سخني بر حرف هاي امام راحل نه افزوده و نه كاسته است ايشان فقط سخنان امام را بيان كرده اند چه در قضيه رهبري و ولايت حضرت آقا چه در بقيه موارد
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    البته نزدیکی فیزیکی نه نزدیکی فکری و عقیدتی. خداوند وجود رهبر عزیز و فرزانه و خردمند ما را محفوظ بدارد.
  • ناشناس ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    احسنت برادر
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    :))) اره حتما الانم که هاشمی هیچ کارست . خودتونو گول بزنید.فعلا که حاجی همه کارست همم دوسش دارن
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    تا زمانی که ...، مسئول موسسه حفظ و نشر افکار امام است، هیچ آبی از آن گرم نخواهد شد . اینجاست که می فهمیم که شعار پر مغز نواده روح الله -- سید حسن نصرالله یکی از شعارهای ضروری است .
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    حرف دل شماهایی که از این راه نون می خورید دیگه
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    این شریعتمداری چون خودش.....
  • سید ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    عذر میخوام ولی اینطوری که شما محاسبه کردین آلان آقای هاشمی باید بالای صدو پنجاه سال سن داشته باشه
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    توهین به برادر ملک عبدالله جایز نیست
  • تربیت ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    باید به آقای رفسنجانی گفت که آیا امام به شما نگفت...؟
  • محی الدین ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    رابطه با شیطان انسان را به جهنم خواهد برد رابطه با آمریکا هم چیزی از جمهوری اسلامی ایران باقی نخواهد گذاشت و خیلی زود از هم فرو می پاشد یا به روش های آقای هاشمی از درون تهی می گردد
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    مراجعه کنین به صحیف نور حضرت امام ره با موضوع آخوند آمریکایی
  • حسین ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    منم با تو مخالفم ای اصلاح طلب
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    دوست عزیز مسئله این هست که چیزی رو که امام نگفته چرا به ایشون نسبت بدیم
  • سهراب ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    چطور شد شما هاشمی را دیدید و حمایت ایشان رااز امام اما دیگران مثل آقای شریعتمداری که یک تنه همه ترکشها و بلاها را از معاندین و . . . به جان می خرد را ندیدید ثانیا آقای هاشمی آن هاشمی قبل نیست و خیلی افکار و کردارش فرق کرده و ایشان دیگر دلش برای ما و شما نمی سوزد بلکه به فکر احیای اعتبار از دست رفته خویش است مگر ایشان در انتخابات نمایندگی در تهران 31 نشد حالا فکر می کند با این اظهار نظر ها می تواند اعتبار و یا به قولی رای جمع کند هیهات . .
  • علی ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    امام فرمودن ... این انقلاب ادامه دارد تا بدست صاحب اصلی برسد ...
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    مومنین!؟؟؟ هههههههه
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    چشت درآد
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    نه جناب 11.37 گفتند: تا من زنده ام هاشمی زنده است...
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    اون وقت که امام و هاشمی با هم و به کمک همه مردم انقلاب کردن، شما دنبال سوراخ موش بودین البته بجز شهدای انقلاب و جنگ...
  • محمود ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    سهراب جان اگر امسال ایت الله هاشمی در انتخابات شرکت میکردند بالای 30 میلیون رای داشتند
  • مهدی درویش ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    الحمدلله انقلاب ما عصاره ی خون شهیدان از صدر اسلام تا کنون است و تحت عنایت و لطف حضرت حق،و حفظ آن وابسته به خواص مردود که اسمشون رو هرچی میخواین بگذارید(ستون؛استوانه،بلوک،آجر و....) نیست
  • سيد قاسم ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ما هم از لسان امام به برخي از كساني كه به صف مزدورين پيوستند ميگوييم: «باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند آمریکایی فعل رسول‌الله - صلی‌الله علیه و آله و سلم - و امر خداوند را تخطئه می‌کنید، و تأسی به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق‌تعالی را برخلاف می‌دانید؟»
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    بی تربیت . هاشمیچی هستی یا اصلاحطلب یا معتدل که ادبت اینه ؟؟؟!!!!!!!
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    " مـــــــرگ بـــــــــر آمریکـــــا "
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    احتمالا آقای شریعتمداری تو بیت حضرت امام بودند و یقین پیدا کردند امام همچو چیزی نگفته!!!
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    امام خمینی (ره) : اگر از آمریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت.
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    با نام و یاد خدا اول اینکه اگر این مطالب را کس دیگری بجز آقای شریعتمداری می گفت و یا می نوشت در جامعه .مقبولیت بیشتری می توانست داشته باشد ولی با توجه به پیشینه ایشان نتیجه بر عکس خواهد بود. و اما در مورد نقل قول از امام هم تنها ملاک همان جمله ایست که ایشان در وصیت نامه بر آن تایید کرده اند . دست خط و یا صوت مبارک ایشان که به تایید صدا وسیمای جمهوری اسلامی رسیده باشد مابقی داستان سرائی بیش نیست
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    آقاي شريعتمداري ! اول اظهار نظري را كه در مورد زير سوال بردن عملكرد دولت در سفر اخير كه آنرا سبب خوشحالي نتانياهو و اسرائيل دانستي در حاليكه رهبر انقلاب عملكرد ديپلماسي دولت در اين سفر را تاييد كردند ، جواب بده بقيه مسائل پيشكش !
  • محسن ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    امام فرمودند «میزان حال فعلی افراداست» عزیزان! فریب نخورید. والله دنیا به کسی وفا نکرده و نخواهد کرد. خوشبخت کسی است که خالصانه با خدا و پیرو ولایت است. امام فرمودند«پیرو ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیبی نرسد». آمریکا شیطان بزرگ است و در این گفته حضرت امام(ره) هیچ کس تردید ندارد و صد البته بعد از رحلت امام عزیز امریکا نه تنها دست از شیطنت علیه مسلمین و مظلومین جهان برنداشت ، بلکه در این 24 سال بعد از رحلت بیدارگر قرن و احیاکننده اسلام ناب محمد(ص)، آمریکا جنایات بیشتری علیه بشریت انجام داده که اگر امام بودند بعلت افزایش خباثت های آمریکا، قطعاً کمتر از «شیطان بزرگ» او را مورد خطاب قرار نمی دادند. حالا چه شده که چند نفر به هر وسیله ای می خواهند «ام الفساد قرن» و «جرثومه هر تباهی» را پاک جلوه دهند. ..... عزیز من! فرصت ما در دنیا کوتاه است، ابدیت ما برای زندگی بعدی است برای خدا بخودمون رحم کنیم آن هم پس از این همه شهدای مظلومی که در طول تاریخ برای دفاع از حق و ایستادگی در برابر«شیطان» بر زمین ریخته شده. حیا چیز بدی نیست. «والسلام».
  • مهدی 90085 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    وقتی طرف توی فیلم میگه مردم سوریه از طرف دولتشون بمباران شیمیایی میشن باید هم اون طرف برادر خطابش کنه .............
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ناشناس بي ادب. الحق كه اصلاح‌طلبان علاوه بر خصلت تحريف سخنان امام، بي ادب هم هستند..
  • محمد ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    بهتره از هاشمي سؤال كني كه آيا تحريف كردن سخنان امام(ره) صحيح است. ...رو ول كرديد،...رو چسبيديد؟!
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    زکی.کاش تایید میشد میدیدیم30میلیون رای شمارو!
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    مثلا پیشینه حاج حسین چیه که نباید حرفاشو قبول کنیم؟
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ...=مالبرده ...=مالباخته
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    بالاي 300 ميليون هم رأي داشته باشند، ايشان به واسطه سال 88، سلب صلاحيت شدند؛ البته به دست خودشان و با شوق زياد.
  • ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    بنا بر اصل برائت، اصل بر اينست كه امام سخني نگفته مگر آنكه گفتنش با سند ثابت شود. بچه 5 ساله هم اين اصل رو ميفهمه، تو هم مي‌فهمي ولي به واسطه غرائض نفساني، وارونه نظر ميدي.
  • مرگ بر دروغگو ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    امام خميني(ره): اگر از صدام بگذريم، از آل سعود نخواهيم گذشت. مشرق جان لطفاً اين دروغ‌هاي اخير رو با سند ثابت كن تا در سطح وسيع در كشور منتشر بشه.
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    انظر ما قال و لا تنظر من قال
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    من به آقاي هاشمي قبطه مي خورم كه در اين سن توانست خودش را اصلاح و هماهنگ با مردم و جهان شود . در ضمن حتم شريعتمداري زمان آقاي خميني نزديكتر از آقا هشمي بودند و ما خبر نداشتيم!
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    به به طرز تفکر رو!!!! آخه مرد ناحسابی جملات امام هم ضبط شده هم ثبت یه سرچ کوچولو بزن امام هیچ موقع اجازه نمی داد مرگ بر آمریکا حذف شه ما اسلام ترکیه ای نمی خوایم
  • sss ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    ناشناس 11:58 تونمونه نادری هستی که میگی دوسش داری مادوسش نداریم:))) مگه زوره؟؟؟؟
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    «باید به آن آخوند مزدور که فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل و شوروی را خلاف اسلام می‌داند گفت تأسی به رسول خدا و متابعت از امر خداوند تعالی خلاف مراسم حج است؟ آیا تو و امثال تو آخوند آمریکایی فعل رسول‌الله - صلی‌الله علیه و آله و سلم - و امر خداوند را تخطئه می‌کنید، و تأسی به آن بزرگوار و اطاعت فرمان حق‌تعالی را برخلاف می‌دانید؟»
  • ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    بروتاریخو بخون سرگذشت طلحه و زبیر امام ره فرمودن ملاک حال فعلی افراد است
  • ناشناس ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    جناب شریعتمداری در نگاه مردم افراد بدمون پیوندباامام راحل وپیروی ازنظرات ورهنمودهای ان بزرگوار قدروارزششان از صفر بعداز ممیز(اعشار) هم کمتر است چه رسد به صفر بعد از اعشار.واقعا شیطان بر سر فرزند ادم چه میاورد که بعد از عمری زحمت و تلاش در اخر عمراسیر او میشودوهمه چیز را تباه مینماید
  • نیک ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    نقش صهیونیست‌ها در تعطیلی دولت آمریکا/اوباما زیر فشار مخالفان رابطه با ایران
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    خدابه شماخیربدهد که باجرعت کامل وبدون ترس واقعیتهارابیان می کنید
  • مازیار ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    هاشمی را ملک عبدالله برادر خطاب کرده میتواند هم با ایشون مشکل تحریمها را حل کند هم با ثروت ملک اقتصاد کشور را رونق یده هم از سر بریدن شیعیان جلوگیری کند البته با ملک میتونه اوباما را قانع کند تازه ثروت خاندانش هم مددیار مردم میتونه باشه حاج حسین و امثالهم بچگی میکنند
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
    0 0
    باباخیلی تو فیلمی
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اشتباه + دادم
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    نکته ای که جا داشت به آن اشاره کنید بی اطلاعی وی از قرآن است - البته اگر نگوییم عامدانه قرآن را هم تحریف معنوی کرده است - که مدعی می شود آن گفته "سب" نکنید پس نباید مرگ بر آمریکا بگوییم!! در حالی از یک شخص معمم که تازه سالها است در مجلس خبرگان هم هست اولا انتظار می رود تفاوت سب و فحاشی را با تقاضای لعن و مرگ برای کسی متوجه شود. ثانیا: اتفاقا این خود قرآن است ک بارها شعار مرگ بر فلان افراد داده است: هم العدو فاحذرهم قاتلهم الله انی یوفکون قتل الانسان ما اکفره تبت یدا ابی لهب وتب غلت ایدیهم و... پس مشکلات آقای هاشمی صرفا با خود امام نیست. درد ایشان خیلی عمیق تر از این حرفها است.
  • ملت ایران ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    شیخین هم نزدیکترین صحابه پیامبر بودند. میدونید که بعداز پیامبر چه کردن؟ تاریخ تکرار میشه. مصادیق تغییر میکنه
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    بدون تفسير در پاسخ افراطيون ! " اگر از صدام بگذریم، اگر مسأله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت های امریکا بگذریم از ال سعود نخواهیم گذشت. ان‌شاالله اندوه دلمان را را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و ال سعود برطرف خواهیم کرد و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم گذاشت و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفرو نفاق و ازادی کعبه از دست نا اهلان و نامحرمان به مسجد الحرام وارد خواهیم شد. مگر مسلمانان نمی بینند که امروز مرکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی مبدل شده اند که از یک طرف اسلام اشرافیت اسلام ابوسفیانی، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت و اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومان و پابرهنه ها و در یک کلمه اسلام امریکایی را ترویج می کنند و از طرف دیگر سر بر استان سرور خویش امریکای جهانخوار می گذارند. ما مظلومین همیشه تاریخ، محرومان و پابرهنگانیم ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی داریم. بغض و کینه انقلابی تان را در سینه ها نگاه دارید با غضب و خشم بر دشمنان بنگرید و بدانید که پیروزی از آن شما است. " امام روح الله الموسوی الخمینی
  • ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    من چند دفعه نظرم رو نوشتم ومشرق منتشر نكرد اين بار هم ميگم انگار اين برقراري رابطه به مزاق بعضي از هوچي ها كه يك عمر از اين راه ارتزاق كردند و دلال بازي در آوردند و با باند بازي ورابطه اجناس تقلبي رو به چند برابر قيمت به مردم فروختن خوش نمياد در اينكه آمريكا با ما دشمني كرده شكي نيست اما بايد شرايط زندگي مردم رو هم در نظر گرفت و ديد كه فقط از طريق تحريم نفتي كشور كوچك قطر داره منابع مشترك نفت وگاز رو غارت ميكنه ويا همين امارات كوچولو دار ازاين راه سرمايه هاي كشور ما رو چپاول ميكنه و اقتصادش رو قوي كرده يا همين تركيه از تحريم ايران سود برده و خودش رو برده اون بالا ها واقعاً واسه اونهائي كه بچه هاشون توي انگليس درس ميخونن هيچ فرقي نمي كنه كه مردم توي فشار هستند يا خير در ضمن هر موقع شما رئيس جمهور شدي نگذاريد تحريمها رو بردارند چون كه عزيزان شما از مصرف داروهاي تقلبي نمردند واسه شما همه چيز فراهمه
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    مگه خونه ننس که هر کاری میکنه . باید..............
  • ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    من هم با شلغم مخالفم ولی برای سرماخوردگی خوب است.
  • ایمان ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    تا وقتی که هر نیم روز بمب های رهگیری شده از امریکا در یک کشور اسلامی . مسلمانان را به خاک و خون می کشد شعار مرگ بر امریکا که لفص کلام است باید عملی جواب داد.
  • نادر ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    قربونعلی قبل از فتنه 88 دعوت شد به عربستان و بعد آش 88 را پختن البته با تمامی امکانات دختران و پسران خود باماموریتهای ویژه ( رویای گرفتن صدا و سیما توسط ف) و .............
  • داود ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    مهدی جون بیشتر بخوان . نزدیک به مکفالن یا امام؟
  • نادر ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    امام همیشه نام امریکا را به شیطان بزرگ به زبان می اورد.
  • مصطفی ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    می دونی چیه امثال هاشمی فکر کردن ایران مثل ریاض مال خانواده سعودی هست که نامش را روی کشور گذاشته . حتما فردا هم تیتر روزنامه های زنجیره ای میزنید کشور هاشمی ! ولی کور خاندی مردم ایران مثل عربهای ریاض نیستن.
  • دانا ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    کسی که خانه اش غصبی باشد مگر می تواند بگوید نمازم درست ومن خوبم . حالا پیشینه امریکا را مرور کنیم با کشتار سرخپستان زمینهای انها را غصب کردن و حالا به روی خونهای مردم جهان کاخ ساختن و می گوین دمکراسی ما خیلی خوبیم.
  • ایمان ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    تا افشا کندگانی مثل شریعتمداری در این کشور هست این کشور محکمتر به پیش می رود و به دست خائنین نمی افتد.
  • ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    نــــــــــــــــــــــــــــــــــــه روزنامه های زنجیرهای حرف دل امریکا را می زنند.
  • ایمان ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    هه هه هه رو آب بخندی . تا ما (کسانی که در آبادان ماندن و نگذاشتن مثل خرم شهر شود و بدست خائنین بیفتد) هستیم نمی گذاریم کشور بدست جاه طلبان و خائنین بیفتد.
  • اصغر ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    میز برای بعضی ها خیلی مقدصه به هر قیمتی دو دستی چسبیدنش.
  • جانباز ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ای کاشک خلخالی بود ...
  • امام خمینی ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    امام زمان نگهبان این انقلاب است
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ما درون را بنگریمو حال را
  • ایمان ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    البته برای قدرت طلبان حرف حق طلخه
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    کو گوش شنوا می خواهد برود به ریاض
  • ایمان ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    زیاده جوانتر و چالاکتر.
  • داود ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    چرا مکفالن یادمان نرفته.
  • اصغر ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اگر فکر می کنی دوباره سرکارت می اورم باید به ایستی تو صف.
  • نادر ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    خوب تو هم برو تو صف تا کاری بهت بدم.
  • اکبر ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    مهدی این زبان خوبی داره لازمش داریم
  • ای روزگار ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اشگالی نداره حال را ببین.
  • اصغر ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    خوب ما باهم همکاریم.
  • اصغر ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    چرا گفت ولی من باید کار نکرده را تمام کنم.
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    امام زمان
  • مراد ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ای کاش رد صلاحیت نمی شدن تا می دیدیم که مشائی در دوره اول با رای بالا می امد.
  • نیکان ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ما شعار مرگ بر امریکا را وقتی نمی گویی که مثل شوروی متلاشی شود .
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    نه برو سخنرانی های امام را گوش کن
  • داود ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    راست می گه دیگه پیشینه حاج حسین مثل خودش تو کانادا نیست.
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    این ادبیات مرگ و نفرت رو باید از ادبیاتمون حذف کنیم. علیه هر کی. خیلی زشته شعار رسمی یک ملت مرگ و نفرت باشه. شعار مؤثرتر زیاده.
  • میترا ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    نادان بلخره روسوا می شه
  • حقیقت ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    هماهنگ با مردم و جهان . چرا درست نمی گویی جمله را رنگ کردی . بگو همگام با سرمایه دار و خونریزهای جاه طلب.
  • مصطفی ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    راهی که تو می روی شاید خوشایند جاه طلبان و قارن صفتان باشد ولی این جاده بمقصد نمی برد تو را چون خداوند وعده داده که مثل زمان قارون زمین دهان باز می کند و تو را می بلعد و نمی گذارد به افکار پلیدت برسی.
  • رضا ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اینکه او گفته و شما می گویید یععععععنی چچچچچچچچچچچه ؟
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    همم دوسش دارن؟ زکی خیال باطل فرموده اید.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    بابا این حرفا چیه؟ امام اصلا مگه نقشی توی انقلاب و جنگ داشت؟ همش کار هاشمی بود. امام رو هم آورد که امام ناراحت نشه. وگرنه همه کاره هاشمی بوده. بیخودی شریک براش نتراشید. لا اله الا ؟؟؟
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    گمنام؟ ساده؟ ستون؟ استوانه؟ مکعب؟ مخروط؟ ملاک های تشخیص حق و باطل اینا شده تازگیا؟
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    هیچ آدم پر دل و جراتی نداریم. وگرنه این مطلب را خیلی ها می‌فهمند. دلیل سکوتشان را همان جایی باید جستجو کرد که اباعبدالله در خطبه عرفه فرمودند
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    از کدوم راه؟ شما از کجا نون میخورید؟ شما تعیین ایمان مردم رو هم به عهده گرفتید؟ میخواید بعد از این برای اسلام و ایمانمان هم از حاج آقا قدر قدرت قوی شوکت شما اجازه بگیریم؟
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    واقعا مشرق بیخود نظرتو منتشر کرده. این جفنگیات که شما قنداق بودین و ما مبارز بودیم و این حرفا به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره. بریز دور وگرنه میریزنت دور. حالا جالبه که شریعتمدار با هاشمی تو زندان هم بند بودن و هزینه مبارزه رو ماها و پدران ما با دادن جون و مال و آیندشون دادن اما شماها طلبکار شدید
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    هنوز ول نکردید این القاب طاغوتی را؟ هاشمی کبیر یعنی چه؟ خواسته ای با شاه عباس صفوی مقایسه کنی؟ خجالت آور نیست که ما را به دوران طواغیت و شاهان باز می‌گردانید؟
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    بله با گندی که سال ۸۸ به کشور زدند و تحریم ها را به جان مردم بیچاره انداختند و به مردم نشان دادند که حاضرند کشور پاره پاره شود اما حکومت دست خودشان بماند واقعا هم شاید رای می اوردند.
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    شما زیاد خودتو ناراحت نکن. به ذهنت هم برای تحلیل مسائل پیچیده فشار نیار. نتیجش همین میشه که نوشتی. آقای هاشمی ابتدا بخشی از طبقه نوکیسه جامعه رو به اون سمتی که میخواست برد. بعدش شروع کرد از مطالبات اون طبقه حمایت کردن. نتیجش هم همینی شد که میبینی. یک طبقه بی سواد و پر مدعای نوکیسه که املای درست کلماتش و دستور ساده زبان فارسی رو هم بلد نیست اما تحلیل تاریخی ارائه میده
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    لطفا این پست را برای این دوستان منتشر کنید 1. آیا حرفهای امام ، رهبری یا آقای هاشمی وحی الهی است که همه افتادید بجان هم؟ 2. خود حضرت اما گفتند جنگ تا پیروزی اما بعد دستور صلح دادند. یعنی بنابه شرایط و مصلحت نطر خود را تفییر دادند. ممکن است در رابطه با شعار مرگ بر آمریکا هم تفییر نظر داده باشند. 3. آقای هاشمی هم باید مستندات قابل قبول داشته باشند در غیر اینصورت می شود فقط شنید و رد شد اما استناد نکرد. اما تهمت هم نزنیم 3. مگه همه شما ادعای پیروی از رهبری را ندارید. پس چرا بر خلاف نظر ایشان به آقای هاشمی توهین میکنید. اگر غیر از این از رهبری شنیدید بگید ما هم بدانیم. یاد بگیریم بدون مدرک و مطالعه به کسی تهمت نزنیم. همه ما مسلمان هستیم و باید مواظب دهانمان باشیم. دروغ و تهمت ریشه تمام مشکلات ماست و خداوند این دو را از ما دور کند. پاینده و پیروز باشید
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    درسته. اما شما هم خیلی جدی نگیر. انتصاب دروغ و تهمت و اینا به کامنت هایی که ممکنه تفننی باشند سخت گیرانه به نظر می رسه. رسمی که نیست. تفکرات مردم رو نشون میده.
  • حمید رضا ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ستون انقلاب از نظر ما شهدا و و مردم همیشه در صحنه هستند .ستون اصلی انقلاب هم یاری خداوند و رهبری حکیمانه امام خمینی رحمه الله علیه و سپس رهبری عالمی فرزانه با نام و منش حسینی امام خامنه ای هستند .راستی من یه سوال دارم مگر اینجا مزدور امریکا داریم که به کامنت های علیه امریکا منفی میدن؟؟؟؟؟
  • حمید رضا ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    یعنی چی برا شهید هم منفی میدین؟ عجب مردمی هستید شما که اگه ایرانی بودین به شهدا احترام میگذاشتید .
  • حمید رضا ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    چون حاج حسین رسوا گر ضربه زنندگان به نظام هستند بدند از هر طرفی هم به ایشون میتازند چون زیر بار هیچ جناحی نمیرن .حاج حسین خیلی مردی
  • 11111 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    تو برو تحت لوای همون پرچم باش تا صبح دولتت بدمد 1:2 ما همینقدر میدونیم که حرفهای امام ره و رهبر عزیز بر اساس دستورات دینی ماست و انهنا از سر هوای نفس حرفی نمی زنند دوما تو از کی تا حالا دم دراوردی که داری از هاشمی طرفداری میکنی نون به نرخ روز خور مردم در 9 دی جواب به خائنین دادن و باز هم نیاز باشه مردم دست از اعتقاداتشون برنداشته و دوباره سیلی محکمتری به اهالی شما خواهند زد !!!!!!!!!!!!11
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    ببین هر چی دوست داری نظر بده اما تو سال 88 دست شیطاتنی شما برا مردم رو شده
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    اين بود نظرت؟! خيلي چرت بود، خيلي.
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    خيلي زشته كه نسبت به دشمن لبخند بزنيم.
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    وصیت یک شهید: مرگ بر آمریکا فراموشتان نشود
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    واقعا هم که یدونه ای
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    شما احیانا خود اقای هاشمی نیستی این قدر اعتماد به نفس داری و تاریخ بلدی؟
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
    0 0
    گمنام یا مشهور تک و تنها داره از اصول انقلاب دفاع میکنه اونی هم که گفتی ستونه تو خونه اش هم ستون نیست چه برسه به مملکت و انقلاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس