کد خبر 25211
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱

زيباکلام معتقد است که اگر زماني اسفنديار رحيم مشايي کانديداي رياست جمهوري شود بدون شک با اقبال عمومي مي تواند سکان قوه مجريه کشور را در دست بگيرد.

به گزارش مشرق، صادق زيباکلام مدافع رسانه‌اي رضاخان قلدر، در گفت و گو با محرمانه نيوز سايت نزديک به مشايي تاکيد کرد: گفتمان مشايي تفکر جديدي است که منفک از دو جريان اصولگرايي و اصلاح طلب در فضاي سياسي ايران پرورش يافته است و در کلام و ايدلوژي مشايي ظهور کرده است.

مفسر بي بي سي ادامه داد: قدرت بيان؛ طرح ايده هاي تابو شکن ؛ هم دردي و هم راهي با ملت و الخصوص قشر جوان جامعه و همچنين قرائت اسلام بدون خشونت و درگيري برگرفته از روح واقعي اسلام رباني از سوي وي ، مشايي را ممتاز کرده است.

اين کارشناس سياسي رسانه هاي ضد انقلاب مي گويد: در آينده سياسي ايران بدون شک نمي توان براي حضور قدرتمند جريان اصلاحات جايي را درنظر گرفت به هر حال با فضايي که بعد از انتخابات ايجاد شد نمي توان متصور بود که اصلاح طلبان با قرائت گذشته و به راحتي وارد عرصه سياسي کشور شوند.

وي در خصوص اين سئوال که آقاي جنتي گفته است مشايي را رد صلاحيت مي کنند گفت: بعيد مي دانم اين مهم براي مشايي مشکلي ايجاد کند چرا که شوراي نگهبان دکتر معين را هم رد صلاحيت کرد ولي وي با حکم حکومتي وارد اين عرصه انتخابات شد و مشايي هم از اين قاعده مسثتني نيست.

زيباکلام که خود را مديون چکمه هاي رضاخان پهلوي ميداند، با اشاره به مشايي گفت: مشايي مي تواند رضايت هر دو طيف اصلاح طلب و اصولگرايان واقعي را جلب کند البته در حال حاضر اصولگرايان سنتي منتقد وي هستند که بعيد به نظر مي رسد بتوانند در برابر اصولگرايان مدرن کاري از پيش ببرند.

وي تصريح کرد: اگر مشايي کانديداي رياست جمهوري شود با توجه به همان قرائت و ايدلوژي که از وي يافت مي شود و همچنين داشتن پشتوانه قوي اصولگرايان مدرن مي تواند در آينده سياسي ايران تحولات خوبي را ايجاد کند.

زيباکلام گفت: مهم ترين خصوصيات مشايي اين است که به منتقدان و مخالفان توهين نکرد و به عقيده منتقدان احترام گذاشت که اين خود مي تواند نظر جوانان را به خود جلب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس