کد خبر 246879
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳

رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج) با اشاره به تماس تلفنی خود با کدخدایی بعد از رای نیاوردنش از مجلس گفت: در تماس با کدخدایی دیدم وی عجب روحیه عالی دارد و اخلاص همین است.

 به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، آیت‌الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج) در همایش نکوداشت عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: برگزاری این نکوداشت حق است و علت آن نیز اخلاص این مرد بزرگوار است. همچنین در دهه کرامت هستیم که با توجه به سخنان امام رضا (ع) مشخص می‌شود که باید تکریم کنیم.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) گفت: نعمت امانت، صداقت و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است، زیرا ما معتقدیم اصل نظام متعلق به امام زمان (عج) است و این کلام را نیز در صحبت‌های امام المسلمین خامنه‌ای و امام خمینی دیده‌ایم که صاحب اصلی نظام حضرت حجت است و کسانی که خالصانه هم خدمت می‌کنند، باید تکریم شوند.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی با بیان اینکه دو نکته از آقای کدخدایی دیده‌ام و به دلیل آن دو نکته در جلسه حضور پیدا کردم، اظهار داشت: معمولا کسانی که مخلص هستند نیاز ندارند از آنها تعریف و تمجید شود و برعکس حتی ناراحت هم می‌شوند و این مسئله در روایتی از امام صادق (ع)‌ آمده است.

آیت‌الله قرهی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم (ص)، گفت: پیامبر اعظم (ص) عنوان حق و حقیقت را بیان می‌فرمایند و در روایتی می‌فرمایند برای هر حقی یک حقیقتی وجود دارد. بر این اساس اخلاص حق است و حقیقت اخلاص چیست؟

وی افزود: حقیقت اخلاص این است که شخص نخواهد که کسی از او تشکر کند و البته درست است. آنها به برگزاری نکوداشت نیاز ندارند و یک دلیل را بیان می‌کنیم که مردان خدا همیشه در مقام عبودیت هستند و پروردگار از آنها تشکر می‌کند و آنها را به مقام محمود می‌رساند.

به گفته رئیس حوزه علمیه امام مهدی، آیت‌الله بهاءالدینی می‌گویند "اگر از مردان خدا تقدیر و تشکر نکنیم، عاملی می‌شویم که خداوند چنین نعمت‌دهندگانی را برای ما قرار ندهد."

آیت‌الله قرهی در مورد تماس تلفنی خود با کدخدایی بعد از آنکه وی در مجلس رای نیاورد، گفت: بعد از اینکه آقای کدخدایی رای نیاورد، با وی تماس گرفتم و گفتم خیلی ناراحتم که مجلس و نظام نتوانست از این موقعیت بهره ببرد و آقای کدخدایی در جواب گفت "به خدا قسم یک لحظه نگران و ناراحت نیستم و خوشحالم از اینکه باری از دوش من برداشته شده است و یک امانتی را از من برداشتند و اصلا ناراحت نیستم از اینکه چرا اصولگرایی به من رای نداد.

وی ادامه داد: پس از این سخنان آقای کدخدایی دیدم وی عجب روحیه عالی دارد و اخلاص همین است.

رئیس حوزه علمیه امام مهدی با بیان اینکه آقای کدخدایی راضی به برگزاری این مجلس نبود، تصریح کرد: آقای کدخدایی می‌داند این مجلس فقط به نام وی نیست. خادمین حقیقی اگر نمی‌خواهند که از آنها تقدیر و تشکر شود، ولی این مردم قدرشناس هستند و به عالم اعلام می‌کنند ما قدرشناس آدم‌های خدوم هستیم.

آیت‌الله قرهی در مورد شخصیت آیت‌الله جنتی نیز گفت: آیت‌الله جنتی آن مرد عظیم‌الشان و بصیر حقیقی است که گرچه نمی‌خواهند برای وی مراسم نکوداشت برگزار شود، ولی باید این کار صورت گیرد و البته آقای شریعتی (رئیس سابق دانشگاه علامه)‌ نیز به جد کارهای خوبی را در دانشگاه انجام دادند.

وی خطاب به کدخدایی گفت: مگر می‌شود کسی با نظام قهر کند و خودشان نیز گفتند که باری بر دوش من برداشته شده است؛ بنابراین اگر نظام بخواهد بار دیگری را بر دوش وی بگذارد؛ قطعا از سوی اقای کدخدایی پذیرفته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس