قاصدک یکی از این مراکز است که در سال گذشته اولین سری محصولات لوازم التحریر خود را روانه بازار کرده و در سال جاری نیز قاصدک با محصولاتی با طرحهایی جدید میهمان جدید، خانواده‌های ایرانی شده است.

گروه فرهنگی مشرق - تاثیرات مخرب شخصیت های عروسکی و انیمیشنی غربی برای کودکان و الگوسازی سبک زندگی آنها  و ترویج بی‌محابای بی‌حیایی و بی غیرتی در میان آنها بوسیله فیلم ها، انیمیشن ها، بازیها و بخصوص نقش بستن این شخصیت ها بر روی لوازم التحریر، محصولات سرگرمی و دیگر لوازم شخصی کودکان، مسئله مهمی است که در سال های گذشته نگرانی والدین و فعالان فرهنگی را در بر داشته است. نگرانی که متأسفانه تا سال گذشته اقدام موثری در این رابطه توسط دستگاهها و سازمانهای زیربط انجام نشده است.


خوشبختانه از سال گذشته تعدادی از مراکز فرهنگی به صورت خودجوش اقدام به تولید لوازم التحریر و محصولات سرگرمی با طراحی ها و شخصیت هایی ایرانی اسلامی نموده اند که به رقم عدم حمایت های موثر از سوی نهادهای زیربط و عدم پوشش رسانه‌ای مناسب، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

قاصدک یکی از این مراکز است که در سال گذشته اولین سری محصولات لوازم التحریر خود را روانه بازار کرده و در سال جاری نیز قاصدک با محصولاتی با طرحهایی جدید میهمان جدید، خانواده‌های ایرانی شده است. دفترها (شومیز، طلقی، گالینگور)، کیف و کوله مدرسه، کیف مهد کودک، انواع جامدادی، مداد رنگی، پازل، برچسب مشخصات و تزئینی، دفتر یادداشت، کاغذ کادو، کتاب رنگ آمیزی و.... از جمله محصولات متنوعی است که در مدلها و بسته بندی متفاوت و جدید عرضه می شود.

شخصیتهایی که روی این محصولات نقش بسته اند «ثنا»،«ثمین»،«سینا» دو خواهر و یک برادر هستند. پدر و مادر آنها نیز در برخی از طرحها حضور دارند. به عبارت دیگر این خانواده در موقعیت های مختلف ایرانی و اسلامی طراحی شده اند تا بتوانند با دانش آموز و والدین ایرانیِ مسلمان، ارتباط برقرار کنند.


"ثنا" خواهر بزرگ خانواده است، دختری مؤدب، باهوش و پرجنب و جوش، هنرمند، خوش خط و باسلیقه."سینا" برادر ثنا و ثمین است؛ برون گرا، پرجنب و جوش و بسیار کنجکاو. طوری که اطرافیان او را "سینا جستجو" صدا می زنند. او علاقه بسیاری به مطالعه دارد. "ثمین" که خواهر کوچک آنهاست، دختری بازیگوش است که دوست دارد کارهای ثنا و سینا را انجام دهد. او قوه تخیل قوی دارد و تخیلاتش را برای اعضای خانواده با آب و تاب تعریف می کند. بچه ها به همراه پدر و مادر، فامیل و همسایه ها داستانهای جذابی دارند که کتاب داستان آن جزء محصولات آینده قاصدک می باشد.


ارسالی از خبرنگار افتخاری مشرق: جناب آقای شاهرودی

مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس