کد خبر 246559
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۲

وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد: کشتار یهودیان به دست نازی‌ها و کشتار و سرکوب فلسطینی ها توسط صهیونیست ها را محکوم می کنیم.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان در گفتگو با تسنیم، در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در یکی از شبکه های اجتماعی به نقل از وی سخنانی در مورد هولوکاست منتشر شده، اظهار داشت: این  مطلب در پاسخ به سوالی که بعدا معلوم شد از سوی دختررییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در شبکه توییتر مطرح شده بود ارائه شده است.

وی در خصوص اینکه گفته شده که شما سال نو را به یهودیان تبریک گفته‌اید پاسخ داد: ما همیشه، سال جدید را به مسیحی ها تبریک می گوییم.  در جمهوری اسلامی ایران هموطنان یهودی ما نیز یک اقلیت شناخته شده هستند  و در مجلس شورای اسلامی یک نماینده فعال یهودی حضور دارد.  ما هیچگاه با یهودی ها و مذهب یهود سر ستیز نداشته و با صهیونیست ها که یک اقلیت در این مذهب الهی هستند مخالفیم و اجازه نمی دهیم که این  گروه کوچک (صهیونیست‌ها) برای تبلیغات خودشان با مظلوم نمایی و به دروغ جمهوری اسلامی ایران را ضد یهود معرفی کنند.

وی تصریح کرد: یهودیت یک دین الهی است و براساس  مبانی مذهبی و قانون اساسی ما  باید به آن احترام بگذاریم و اجازه ندهیم یک گروه کوچک برای تبلیغات خود و سرپوش گذاشتن بر جنایات خود علیه مردم فلسطین و لبنان  مظلوم  نمایی کرده و ایران را ضد یهود و جنگ طلب معرفی کند.

ظریف ادامه داد:ما هیچگاه صهیونیسم را برخاسته از دین یهود ندانسته‌ایم و معتقدیم صهیونیست ها همواره تلاش کرده اند با مظلوم نمایی از اتفاقات تاریخی دنیا سوءاستفاده کنند. وزیرامورخارجه کشورمان افزود: امروز صدای جنگ طلبی صهیونیست ها به گوش تمام دنیا رسیده است و آنها با تمام تبلیغات خود سعی می کنند ایران را جنگ طلب معرفی کرده و به سرکوب مردم فلسطین بپردازند.

ظریف تاکید کرد: ما نباید اجازه دهیم تا انها چهره ای دروغینی از ایران بسازند. ایران همواره هر نوع کشتار انسان ها را محکوم می کند و در این راستا کشتار یهودی ها توسط نازی ها را هم محکوم کرده همانطور که کشتار و سرکوب فلسطینی ها توسط صهیونیست ها را محکوم می کنیم و اجازه نمی دهیم تا جنایتکاران صهیونیست با سواستفاده از این موضوع بر جنایات های خود سرپوش بگذارند.

وی ادامه داد: این دروغگویی ها علیه ایران اسلامی، نشان دهنده میزان  نگرانی افراطی های صهیونیست از مشخص شدن چهره واقعی و صلح طلب مردم ایران است  که به منظور بهره گیری سیاسی طرح می‌شود و ما وظیفه داریم اجازه ندهیم آنها بخاطر سرپوش گذاشتن بر جنایات خود علیه ملتهای مظلوم فلسطین و لبنان ایران را به ضد یهود بودن متهم کنند.

ظریف خاطرنشان کرد: جنایت هولوکاست به ابزاری تبدیل شد که صهیونیستها 60 سال پیش از آن استفاده کردند تا با ایجاد همدردی در دنیا مظلوم نمایی کنند و از این طریق حقوق مردم فلسطین را تاراج کنند اما نباید این سناریو برای انها مجددا زنده می شد و نباید اجازه داده می شد تا این ابزار برای آنها احیا گردد تا دوباره با سوءاستفاده از آن 60 سال دیگر حقوق فلسطینی ها را سرکوب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • hamid ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    چیزی جز حقیقت از زبان آقای ظریف خارج نشده است . حکومت ما هم همیشه ظلم ستیز بوده و خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس