اين سؤال براي افکار عمومي دنيا مطرح است که چگونه دولتي که بيشترين سابقه کاربرد جنگ‌افزارهاي شيميايي عليه شهروندان کشورهاي مختلف جهان را در کارنامه خود دارد، دايه دلسوزتر از مادر براي مردمي شده که توسط تروريست‌هاي مزدور آمريکا در سوريه، قرباني سلاح‌هاي کشتار جمعي شده‌اند.

گروه بین الملل مشرق - با توجه به سابقه تاریک آمریکا در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در افغانستان، پاکستان و عراق می‌توان گفت که ایالات متحده هیچگاه خود را متعهد به عدم استفاده از سلاح های کشتار جمعی نکرده و نخستین کشور استفاده کننده از تسلیحات شیمیایی در قرن 21 است. با این وجود این کشور که خود بزرگترین متهم استفاده از سلاح‌های شیمیایی در جهان است، تلاش می‌کند بدون در نظر گرفتن گزارش بازرسان سازمان ملل که برای تحقیق درباره عاملان استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه اعزام شده اند، به سوریه حمله نظامی کند و به زعم خود این کشور را تنبیه کند.



این در حالی است که نگاهی به حملات شیمیایی در طول تاریخ نشان می دهد که آمریکا بزرگترین جنایتکار استفاده کننده از سلاح های شیمیایی بوده و حتی آغاز موجودیت این رژیم استعماری نیز با حملات شیمیایی عجین شده است.

مهاجران سفید پوست در زمان کشف قاره آمریکا و پس از مهاجرت به این کشور، در سال 1763 ميلادي، سلاح شيميايي را عليه سرخپوستان که صاحبان اصلي سرزمين آمريکا بودند، به کار گرفتند. سفید پوستان که با استفاده از سلاح های پیشرفته نظامی موفق شده بودند سرخ پوستان بدوی را شکست دهند و خود را به سرزمین مادری آنها تحمیل کنند، به بهانه توافق صلح با آنها هدیه‌ها و لباس‌های مسموم به ویروس‌های مختلف برای آنها ارسال کردند و استفاده از این هدایا باعث شیوع بیماری هایی مانند وبا، حصبه و سل در میان آنها شد و دهها هزار نفر از آنان قربانی این توطئه شوم شدند. به این ترتیب می توان گفت تمدن کنونی آمریکا بر روی جنازه قربانیان سلاحهای شمیایی بنا نهاده شده است. این البته تنها مورد استفاده سران استعماری آمریکا از سلاح‌های شیمیایی و سایر سلاح‌های کشتار جمعی نبود.





ویتنام

ارتش آمریکا در جریان جنگ ویتنام از ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ میلادی از عامل نارنجی به عنوان بخشی از برنامه جنگ شیمیایی استفاده کرد. طی این ۱۰ سال نیروهای آمریکایی بیش از 75 میلیون لیتر از مواد شیمیایی به نام "عامل نارنجی" را در ویتنام، لائوس و بخش‌هایی از کامبوج استفاده کردند.
عامل نارنجی نوعی جنگ افزار شیمیایی است که ارتش آمریکا در جنگ ویتنام و برای از بین بردن جنگل های پناهگاه ویت کنگ به کار برد.

این حمله شیمیایی صدها هزار قربانی گرفت و حتی امروز با وجود گذشت 40 سال از آن حادثه هنوز کودکانی با اختلالات مادرزادی در ویتنام متولد می شوند . واشنگتن نه تنها در دهه 1960 میلادی نگرانی بابت کشته شدن شهروندان غیرنظامی ویتنام به خود راه نداد، بلکه حالا نیز چشم خود را به روی کودکان بیگناهی که با وجود گذشت دو نسل همچنان عامل نارنجی در ساختار ژنتیکی آنان اختلال بوجود آورده است نیز می بندد.





طبق گفته‌های وزیر امور خارجه ویتنام، 4.8 میلیون ویتنامی در معرض مسمومیت با عامل نارنجی قرار گرفتند که باعث کشته یا معلول شدن 400 هزار نفر، ناقص به دنیا آمدن 500 هزار نوزاد، و آلودگی 10 میلیون هکتار زمین کشاورزی شد.













ایران

در سال ۱۹۸۸ و در روزهایی که آتش جنگ ایران و عراق رو به سردی بود، آمریکا با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای دریافت که ایران در شرف یک پیروزی استراتژیک مهم با نفوذ در خط دفاعی عراق است. مقامات اطلاعاتی آمریکا محل قرارگیری ارتش ایران را در اختیار عراق قرار دادند، با آگاهی کامل از اینکه ارتش صدام حسین از گازهای شیمیایی و گاز سارین که از مرگبار‌ترین گازهای عصبی است، استفاده خواهد کرد. این اطلاعات شامل تصاویر و نقشه‌های جابجایی ارتش ایران، همچنین قرارگاه‌های لجستیک و جزئیاتی از دفاع هوایی ایران بود.

در اوایل سال ۱۹۸۸ عراقی‌ها با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، نقشه‌ها و اطلاعات به دست آمده، چهار حملهٔ سنگین با گاز خردل و سارین انجام دادند. این حملات که علیه شهرهای ایران و حتی علیه شهر عراقی حلبچه نیز انجام شد، ‌هزاران کشته و دهها هزار زخمی بر جای گذاشت که عوارض آن در میان بسیاری از شیمیایی شده ها هنوز هم وجود دارد.





بنابر گزارش‌های به دست آمده از اسناد سیا که به تازگی از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده‌اند و مصاحبه با مقامات سابق اطلاعاتی - امنیتی همچون فرانکونا سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا که در سالهای هشتاد کاردار نظامی این کشور در بغداد بوده، ایالات متحده از آغاز سال ۱۹۸۳ شواهد محکمی در دست داشت، مبنی بر اینکه عراق از سلاح‌های شیمیایی استفاده خواهد کرد. این مدارک نشان می‌دهند که مقامات آمریکایی به طور مرتب از میزان حمله‌های شیمیایی و کاربرد گازهای اعصاب اطلاع داشته‌اند. این شواهد به مثابه مجوز رسمی صادر شده توسط مقامات آمریکایی و همدستی آن‌ها در یکی از فجیع‌ترین حملات شیمیایی تاریخ به شمار می‌آیند.

مقامات بلندپایه سیا از جمله ویلیام جی. کیسی رئیس سازمان اطلاعات مرکزی که از دوستان نزدیک ریگان نیز به شمار می‌آمد، از محل دقیق تاسیسات ساخت و نصب سلاح‌های شیمیایی آگاهی داشتند. در سال ۱۹۸۷ هنگامی که نیروهای مسلح ایران خود را برای حمله ای گسترده به بصره و فتح این شهر آماده می شدند،  تحلیلگران آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در واشنگتن در گزارشی تاکید کردند که اگر بصره سقوط کند، ارتش عراق نیز از هم فرو پاشیده و عراق در جنگ شکست می‌خورد. فرانکونا می‌گوید که ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا پس از خواندن این گزارش، یادداشتی خطاب به فرانک سی. کارلوچی، وزیر دفاع نوشته و در حاشیه آن اضافه می‌کند: «پیروزی ایران در جنگ غیرقابل قبول است.»





در ادامه، تصمیماتی در بالا‌ترین لایه‌های دولتی اتخاذ شدند، تصمیماتی که بدون شک به مجوز شورای امنیت ملی و سیا نیاز داشتند. آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا مجوز یافت تا هرگونه اطلاعاتی که مورد نیاز سازمان اطلاعاتی عراق بود را در اختیارشان قرار دهد، اطلاعاتی همچون جزئیات موجود از محل استقرار و جابجایی تمامی یگان‌های ارتش ایران. این اطلاعات تصاویر ماهواره‌ای و پیغام‌های جاسوسی پاکسازی شدهٔ الکترونیکی را شامل می‌شدند.

پس از آن بود که حملات شیمیایی سارین آغاز شدند. عوامل عصبی موجود در این سلاح باعث سرگیجه، تنگی نفس و تشنج عضلانی شده و می‌توانند به مرگ منجر شوند. بنا بر گزارش‌های سیا، دو سوم حملات شیمیایی عراق علیه ایران در جریان جنگ تحمیلی که در مجموع بالغ بر 600 حمله است، در ۱۸ ماه پایانی جنگ استفاده شدند. بر اساس داده های منابع مختلف حدود دویست هزار غیرنظامی ازجمله پنج هزار کرد طی این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

علاوه بر این آمریکا هر کاری توانسته انجام داده تا مانع محکومیت استفاده عراق از سلاح شیمیایی در سازمان ملل شود و این اقدام با پروتکل سال هزار و نهصد و بیست و پنج ژنو که استفاده از تسلیحات شیمیایی را ممنوع می کند کاملا منافات دارد. همچنین اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد آمریکا چهار آزمایشگاه برای تولید مواد سمی به صدام داده است.


افغانستان

روزنامه دانمارکی "اینفورمیشن” در گزارشی فاش کرد: اسناد ارتش افغانستان نشان می‌دهد نیروهای خارجی تحت رهبری آمریکا از سلاح‌های شمیایی و کشتار جمعی نظیر بمبهای فسفری سفید در نواحی پرجمعیت افغانستان استفاده کرده‌اند.





بر اساس این اسناد، ائتلاف اشغالگران افغانستان از بمبهای فسفری سفید و موشک در جنگ افغانستان استفاده کرده اند. این نوع فسفر در مجاورت با اکسیژن هوا به سرعت مشتعل شده و امکان خاموش کردن آن فقط در صورت حذف کامل اکسیژن امکان دارد. اگر این ماده روی سر و سینه ریخته شود در کمتر از 3 ثانیه سبب مرگ فرد می شود و در صورتی که روی دست یا پاها ریخته شود به علت گرمای زیادی که از سوختن فسفر آزاد می شود، دمای خون بالا می رود و بازگشت آن به قلب سبب از بین رفتن تمام ارگانها و در نهایت قلب می شود.

نظامیان آمریکایی در چند سال اخیر به بهانه مبارزه با طالبان در بخشهای مختلفی از افغانستان از سلاح های شیمیایی همچون مهمات "ترموباریک” و بمبهای "بانکر بوستر” علیه مردم بی دفاع این کشور استفاده کرده اند و تولد نوزادان ناقص الخلقه در افغانستان، پاکستان و عراق ثمره استفاده آمریکا از سلاح های شیمیایی است.







عراق

دولت آمریکا با استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در عراق از جمله شهر فلوجه و بصره باعث کشته شدن هزاران نفر شد و هم اکنون بسیاری از مردم عراق از عوارض ناشی از سلاح های شیمیایی در حمله به کشورشان رنج می برند. بر اساس مدارک سری که ویکی لیکس منتشر کرده در سال 2003 نیروهای آمریکایی مستقر در عراق حداقل دو هزارو سیصد و هشتاد و شش واحد سلاح شیمیایی دریافت کرده اند.

کارشناسان عراقی بر این باورند تا سه نسل دیگر بعید است که در عراق یک انسان کامل به دنیا بیاید چراکه اثر اشعه های اورانیوم غنی شده که جنگ 1991 و 2003 در این کشور برجای گذاشت تا یک قرن باقی می ماند.

اورانیوم ضعیف شده به دلیل آنکه از مواد بسیار سنگین درست شده و باقیمانده فرایند غنی سازی ذخایر سنگ اورانیوم است تنها در تسلیحات و راکتورهای هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل قابلیتهای خود در نابودی ساختمانهای ضد گلوله و خودروهای نفربر همواره مورد استقبال ارتش آمریکا قرار گرفته است.

بر این اساس اورانیوم ضعیف شده سبب وارد شدن آسیبهای کلیوی، سرطان ریه و استخوان، اختلالات پوستی، عصبی و کروموزومی می شود و اختلالات سیستم ایمنی بدن و اختلالات ژنتیکی و تولد نوزادان ناقص الخلقه و دو سر یا سه سر را به همراه دارد.







روزنامه ایندیپندنت در مطالعه ای از افزایش چهار برابری ابتلا به انواع سرطانها در میان بزرگسالان و افزایش 12 برابری ابتلا به سرطان در میان کودکان پایین تر از 14 سال خبر داد.

در این تحقیق که 4 هزار و 800 کودک اهل فلوجه شرکت کرده بود، مشخص شد که مرگ و میر نوزدان شهر فلوجه چهار برابر بیشتر از نوزادان اردنی و هشت برابر نوزادان کویتی است.

همچنین محققان از افزایش 38 برابری در میزان ابتلا به سرطان خون و افزایش 10 برابری میزان ابتلا به سرطان سینه در میان زنان و افزایش چشمگیر ابتلا به تومور غدد بافت لنفاوی و مغزی خبر داده‌اند.

اکنون بار ديگر اين سؤال براي افکار عمومي دنيا مطرح شده است که چگونه کشوري که خود، بيشترين سابقه آشکار در کاربرد جنگ‌افزارهاي شيميايي عليه مردم و شهروندان بي‌دفاع کشورهاي مختلف جهان را در کارنامه سياه خود دارد، دايه دلسوزتر از مادر براي مردمي شده است که توسط تروريست‌هاي تکفيري و عوامل آمريکا در سوريه، قرباني سلاح‌هاي کشتار جمعي عربستان سعودي و رژيم صهيونيستي شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 116
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    برعکس نهند نام زنگي کافور...
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    6 0
    خدا لعنتشون کنه
  • راضیه ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    7 0
    لعنت خدابرامریکا واسرائیل وحامیانشون
  • حسین ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    8 0
    این مسائل را مردم ایران بهتر از مردم همه کشورها میدونن ای کاش این مقالات را به زبان انگلیسی‌ در سایتهای آزاد و پر مخاطب انگلیسی‌ مثل Liveleak و بقیه سایت‌ها که می‌شه اخبار را به اشتراک گذاشت کرد قرار بدید
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    فقط ارزوم اینه که خدا زودتر صبرش تموم شه. هر ککککسی که این جنایاتو مرتکب میشه به زمین مرگ بزنه
  • اسی ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    بغض گلیومو را گرفته ................ ایا این حقوق بشره؟ ایا این دفاع از مظلومه ؟ واقعه کربلا بار ها و بارها تکرار میشه امید وارم ما تو سپاه حق شمشیر بزنیم
  • جواد ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    آمريكا ام الفساد قرن و شيطان بزرگ است امام خميني (ره)
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    این فرمایش امام خمینی که امریکا شیطان بزرگ هست رو اگه کسی قبول نداره باید یه فکری به حال خودش بکنه . مرگ بر امریکا
  • mehdi ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    لعنت خدا بر مسببین این جنایت ها
  • احسان اكبري قائمشهر ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    دلم ميخواهد فرياد بزنم .دلم ميخواهد اشك بريزم.تا كي بي وجداني تاكي حيوانيت تاكي بازي با كلمه حقوق بشر... اصلا بشر كيست جامعه بشري جه كساني هستند؟ بنازم به ايراني ها كه كشتن مورجه را بد ميدانند.
  • ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    9 0
    خیلی سخت بود خدا لعنت کنه آمریکا و غربیها رو که بلای جان عالم شده اند
  • سید حسن ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    خدا نابود کنه آمریکا رو
  • سربازسیدعلی ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    خدا لعنت کنه انان که در زمین خسران میکنن
  • احمد ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    خدا بانیان این حملات را ذلیل و خوار گرداند
  • ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    خدا لعنت كند امريكا و ايادي اش را
  • کاظم ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    ای وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای لعنت الله علی القوم الظالمین
  • علي ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    5 0
    به خداقسم ايناحكم بازنشستگي به شيطان دادن فرستادنش تعطيلات.خدالعنتشون كنه دل آدم كباب ميشه.مرگ برامريكا
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    رونوشت به استوانه!
  • حمید ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    لا اله الا الله...
  • سالار ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    آمریکاو دوستانش از جنش شیطان هستند
  • ایراندوست ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    بای ذنب قتلت. با ظهور منجی عالم، پوزه ددمنشان دیوصفت بر خاک ذلت کوبیده خواهد شد.انشاءالله
  • مسلمان ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    خدا لعنت شون کنه.
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    حتی با کلماتی مثل نجس هم نمیشه دولت مردان آمریکایی رو توصیف کرد
  • رضاا ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    مرگ بر امریکای شیطان صفت
  • پارسا ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    لعنت به آمریکا لعنت به اسرائیل و حالا باید گفت لعنت به عربستان وهابی و تکفیری
  • ایرونی ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    شیطان بزرگ لقب برازنده خونخوارترین دولت جهان است. مرگ بر امریکا
  • ChoCho ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    خدا لعنت کنه آمریکا و اسرائیل و سران عربستان و تمامی کسایی که خودشون رو منجی میدونند درحالی که جنایت های زیادی درحق بشر علی الخصوص مسلمانان انجام دادند. دوره زمونه ای شده که گرگ صفت ها خودشون رو به شکل بره درآوردند و مظلوم نمایی میکنند درحالی که صفت گرگی شون رو هرکجا که بتونند درحق مردم بی دفاع در میارند.
  • علي ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    آقا واقعا تشكر كه اين عكسا رو نشون مي دين و ما بيشتر آمريكا و انگليس و اسرائيل و عربستان و فرانسه و تركيه جنايتكار رو بيشتر مي شناسيم . مرگ بر منافقين و صدام
  • محمودمشايخي ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    غم مخور آخر طبيب دردمندان خواهد آمد .
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    کار انسان به کجا رسیده است؟ این آزادی است یا توحش؟
  • PHOENIX KING ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    و این است دموکراسی آمریکایی ... خدا دچار دموکراسی آمریکاییتون کنه آقایون کروبی، موسوی، خاتمی، موسی خوئینی ها، ها... و ...
  • سید ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    نماینده ایران را در سازمان ملل این عکس ها رو ببره و مثل بمبی که نتانیاهو روی تریبون نشون داد، نشون بده.
  • محسن ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    مرگ بر آمریکا
  • مسعود ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    وقتی اماممون(عج) رو پس میزنیم و گناه می کنیم ، بایدم وضعیت شیعه همین باشه . . . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه.
  • سجاد ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    با تشکر از مطالب بسیار خوبیتان. حتما بخش های انگلیسی و عربی سایت رو فعال کنید و این مطالب رو تو این بخش ها بزنید حیفه که از دیگر کشورها دیده نشه
  • ایت اتشزاده ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل خدایا تا کی امام زمان عزیز دیگه وقتش فرا رسیده
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    خداوند لعنت کنه باعث و بانی این اعمال قبیح را . ای انسان های به ظاهر انسان و شیطان تر از شسطان این چند روزه دنیا ارزش این کارهای فجیع را ندارد
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • حمید ب ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    بر پدر خرشون لعنت
  • حامد ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 1
    وای کی منفی داده
  • مهاجر ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    اللهم عجل لوليك الفرج
  • سوسان ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    اگر ظلم نبود خدا جهنم رو خاموش میکرد
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    جنگ همينه ديگه
  • ناشناس ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    دوست عزیز مرگ حیفه واسه اینا.....
  • هموطن ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    ناله مظلوم در آهن سرایت میکند زین سبب درخانه زنجیر دائم شیون است
  • mohammad ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    تف ب آمریکا و اسراییل اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر
  • لعلی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    امریکا بطور قطع و یقین دوست ملتهای جهان نیست.البته همه ابرقدرتها همینند. مثل هم هستند.
  • موسی ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    چرا آرزو نمی کنی خدا به دست من و شما اونها رو بکشه الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِم بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلاَ دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیراً وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌ عَزِیزٌ (حج ۲۲ آیه۴۰) همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می گفتند: > پروردگار ما، خدای یکتاست!
  • سید ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    معلوم میشه سازمان ملل هم مال خود آمریکایی هاست .چون هیچ وقت در برابر این جنایات عکس العمل واضحی نداده.
  • بیناب ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    لعنت الله علی القوم الظالمین
  • سینا ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    فقط میتوان گفت: آیا این کودکان حق یک زندگی سالم را با اعضای بدن سالم نداشتند؟ برای چه؟ منتظر خشم خدا بر عاملان این جنایت باشید، در این دنیا هم نشد در آن دنیا حتما می شود. این وعده ی حق الهی است.
  • سید ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    چرا مثبت منفی ها کار نمی کنه؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 0
    ان شاءالله خدا گرگها را به جان همديگه بندازه
  • فرزند ايران ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    چرا بايد سرباز آمريکايي يا اروپايي از اون ور دنيا بلند بشه بياد رو سر مسلمون بمب و گلوله خالي کنه و کشورهاي اسلامي را نامن کنه ولي کشور خودش امن بمونه؟!!!!!!!!!!!!!!!!! خدا وکيلي دو سه تا موشک بدين ميخوام بزنم وسط واشنگتن و کاخ سفيد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    3 0
    با وجود این همه ادله چرا دستگاه دیپلماسی خارجی ایران کم حافظه شده و با وجود این همه رسانه در اختیار ، هیچ اشاره ای به این همه جنایات یا پیگیری آنها نمی کند . نکند هنوز واهمه دارند
  • ناشناس ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    لعنت خدا بر تمام ظالمین ، میشه لطفا خواهش کنم از تمام کسانی که می تونند این عکسها و مطالب را به زبانهای مختلف درسایت ها انتشار بدهند تا مردم سراسر دنیا مخصوصا غرب و اعراب از جنایات سردمدارانشان مطلع بشن و از اونا درخواست بشه که دیگه به این جانیان در انتخابات رای ندهند با تشکر
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    تا وقتی مردم کشورهای غربی به این جانیان رای می دهند در این کارها شریک می شوند
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    اونیکه الان مردم بیدفاع سوریه رو بمباران شیمیایی کرده کمتر از آمریکا نیست بلکه یک شیطان است و قابل مجازات ،حیوان وحشی رو باید قلاده زد و در قفس انداخت.
  • سید ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    آیا وظیفه ی سازمان ملل این نیست که از این جنایات جلوگیری کنه؟؟؟؟؟؟؟ معلوم میشه سازمان ملل هم مال خود آمریکایی هاست.
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    این کثافت که به همه نظرات یک منفی داده خیلی پسته. اگر این بلاها سر خودت میومد هم منفی میادی عوضی
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    کسانی که به این نظرات منفی میدن آیا وجدان هم دارند ؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!
  • سلمانی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    دست دل در دست هم دهید وحدت را ارج نهید و دشمن غدار را به خشم بنگرید که این جنایات تمرینی برای اِعمال بر علیه من و شماست حریف را بشناسید که هر روز آرزویش به خون کشیدن من و شماست و دایم بر ما می غرّد و نیز حافظ امین این مملکت را دریابید که با تدبیر و حفاظت پروردگار، راه را بر حرامیان بسته است.. آیا او را نباید ستود و فرامینش را که حافظ ماست از آن بلاهایی که اندکی اش پیش چشمانتان است اطاعت نماییم؟
  • تقی ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    مرگ بر امریکا مرگ براسراییل
  • محمد ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    پيشنهاد خوبي بود حسين جان. مشرق جان، بخشي براي ارتباط با كاربران جهاني به زبان انگليسي و عربي راه بنداز تا صداي انقلاب ايران رو به گوش ديگران هم برسانيم.
  • محمد ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام ممنون از ابراز احساساتتون ، ولی بجای اینا ترتیب انجام عملی موثر رو بدین . مثلآ فراخوان مردم جهان ...
  • مجید ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    1 0
    تمام کامنتهای اخیر دو تا منفی دارن . جای تعجب است که هنوز شیاطین و رهروان و فرزندان شیطان هم حضور دارن . و اما با دیدن عکسها فقط میگم تمام بغض و کینه از ستمکاران و دول غربی و آمریکایی رو نگه میداریم تا به وقتش . چنان درسی بگیرند که بیا و ببین .
  • آشنا ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    اگر نظر من را هم می نویسید، باید بگم استفاده آمریکا ، صدام ، قذافی ، بشار اسد و ......... از صلاحهای کشتار جمعی را باید بدون احساسات محکوم کنیم . به عبارت دیگر دشنام زشت است چه از زبان یک مسلمان ، مسیحی ، لائیک ویا هرکس دیگر.
  • علی ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    این همون حقوق بشریه که میگن حروووووووووووووم زاده های بی پدر
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    0 0
    پیام دریافت شد!
  • sss ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    لعنت بر اونی که منفی میده.
  • sss ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    اونی که منفی میده یه خائن وطن فروشه.
  • محسن ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    آقا خداوکیل این به سن خودتون هم میخوره چه برسه به 18 سال واقعا که ..............
  • پدرام ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    لعنت بر شيطان بزرگ
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    اصولا این مواد باید در وسط کشور دشمن مصرف شود تا عیار به دست دشمنان و تولیدکنندگان این مواد بیاید.
  • AMIN130 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    طبق نظر آمریکا سوریه از مرزهای انسانیت رد شده! حالا خوب دقت کنید اگه اسراییل غاصب بخواد از این سلاح ها استفاده کنه آمریکا میگه خب میخواسته از خودش دفاع کنه! و کاملا حق قانونی اون بوده همین!!! مشابه این مطلبو بارها دیدیم. حقوق بشر (اسراییلی) !!!!!!! حالا وقتشه (به اصطلاح) روشنفکرا چشاشونو باز کنند.
  • AMIN130 ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    کافیه همین مطلبو توی سایتهایی مثل ویکی پدیا بگذارین(با عنوان "قربانیان سلاح شیمیایی") تا ببینین چطور سه سوته حذف میشه! حقوق بشر(اسراییلی) !!! البته نباید فراموش بشه رسانه یه سلاحه.
  • حسین ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    خدا لعنتشون کنه چه کردن با مردم
  • mmdnof ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    فرزند ایران خدا رو شکر شما فرمانده کل قوا نیستید ولی در کل بدم هم نمیاد بخوره تو ملاجشون
  • ali ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    1 0
    یا مهدی خدا کند که بیایی
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    نابود کنه یعنی چی ؟ حکومتشون این کارارو کرده و حکومتشون باید عوض بشه مگه مردمش چی کار کردن؟ چرا انقدر افراطی هستین ؟
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    آخه چه ربطی داره ؟ مگه خاتمی و ... این کارارو کردن ؟ مگه اونا گفتن این کارا خوبه ؟
  • سید علی ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    چرا رسانه دست ما نیست ؟؟؟؟؟ این درد فقط با ظهور درمان میشود ...
  • navid 313 ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    موافقیم... ایشالا اجرایی بشه..
  • احسان ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    واقعا چی فکر میکنن منفی میدن؟ پایین تر واسه امام زمان (عج) هم منفی دادن
  • معصومه ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    لعنت به همشون و لعنت به کسی که منفی میده...
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خدا ازشون نگذره
  • میلاد ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    محمود جون با ابوذر مشایخی نسبت داری؟
  • میلاد ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    حیف شد! کاش این ملعونی رو که هی منفی میده رو میشناختم. حیف .....
  • میلاد ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    البته اگر بخواهیم دقیق تر ببینیم، دست یهودی هاست! اون هایی که عقیده دارن تمام مردمان جهان خدمتگذار آنها اند!!!!!!!!!
  • داوود ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام .به نظر من نابودکردن این سردم دارهای شبیه حیوون این کشورهای جنگ طلب برای خداوند بزرگ که کاری نداره .خداوند میخواد که ما بنده هاش بادیدن همه این شرایط واوضاع بافکرکردن وآوردن دلیل ومنطق بدونیم طرف حق کدوم طرفه و ما بتونیم جای خودمون رو تو جبهه جنگ دوطرف مشخص کنیم...وبه امید اون روزی که در لشکر آقامون مهدی در کناراین مرد خدایی بر ضد ناحق بجنگیم.اللهم عجل لولیک الفرج.
  • قاسم ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    سیدجان سازمان ملل سالهاست مرده
  • یه نفر ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    ننگ بر این رسوایی باد... امریکا و القاعده ، عربستان و اسرائیل همه با هم پیمان هستند . سگ زرد برادر شغاله....
  • مهسا ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خودت فهميدي براي چي اينهمه منفي گرفتي؟ پس سعي كن ساكت باشي.
  • محیاس ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    مشکل ما اینه که با دیدن این تصاویر بازم دست به دامن همه چی میشیم جز خدا و ائمه ی اطهار تورو خدا یه بار از ته دل ظهور اقا امام زمان رو از خدا بخواید تو رو خدا التماستون رو میکنم فقط یه بار
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خدا لعنت کنه آریکا و اسرائیل و حامیانشون رو
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    اونی که منفی میده از ایادی امریکا واسرائیل و از منافقین داخلی و خارجی هستن لعنت بر آمریکا لعنت بر انگلیس لعنت بر اسرائییییییییییییییییییییییییل لعنت بر حامیانشون لعنت بر منافقین وطن فروش """"""""""""""آمین یا ارحم الراحمین""""""""""""""""""""
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    لعنت بر مسببین این حنایات و حامیانشون که به این لعنت منفی دادن خوشم میا که هم اندکند و هم از ترس یوبرویی با ایران ،پشت ایمیل ها مخفی شدند از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    جز منافق آمریکایی و حامی ظلم انگلیس و اسرائیل و یک ادم خدانشناس خونخوار منفی نمیده مرگ بر منافق مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل خدارو شکر که انقدر هم تعدادشون کم هست
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    وی چه دیر عکس شومشان دادیم خب ش کردین ایول
  • خودم ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    امریکا که مشکلی نداره. طبیعتش همینه. اگه غیر از این بود باید تعجب میکردیم. مشکل مسلمونایی اند که طرح دوستی با امریکا میریزند.
  • ناشتا ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    این کار امریکایی ها درست مصداق کلمه فرافکنی است .
  • بشیر ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    خدا چه صبری داره... ... و ناصرا لمن لا یجد له ناصرا غیرک... اللهم عجل لولیک الفرج
  • محمد بوشهر ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    میگوییند جهنم 19 ملک دارد که چیزی وحشتناک تر از آنها جهنمیان نمیبینند. تمام ظالمین را سپردم به دستشان.وسلام
  • سلمانی ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    فحش بد اس اما لقب تصحیح نام های غلطی چون حسین برای صدام است ضمنا به قول امام هیچ عقیده ای بدون خرج احساسات بر پا نمی ماند درباره دلیل هم کاملا صحیح می فرمایید
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    من تو هر سایتی گذشتم سایتشون مدتی‌ پایین بود دیگه نکردم
  • سردار هرمجدون ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    دشنام بله بده ولی لعن هیچ اشکالی نداره پس بلند بگو خدا لعنتشون کنه!!!
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    0 0
    ما موشکهایی داریم که قابلیت رسیدن به شهرهای مهم آمریکا را داره. و این چیزیه که درصورت استفاده اثر خبریش از خود موشکها بیشتر خواهد بود و دنیا تکون میخوره. ولی اینکه سیستم ضدموشک آمریکا قابلیت هدف قرار دادن اونهارو داره یا نه، معلوم نیست. همه چیز باید در عمل آزمایش بشه.
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    ای خدا صبر تا کی آقا رو برسون
  • یامهدی ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    اعصابم خراب.گاهی وقتا حرفزدن آدم ونمیاره بایدعمل کرد.
  • منتظر ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    لا حوله ولا قوه اله بالله لعلی الظیم اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    0 0
    ):
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    ناشناس 21:23 هرکسی عاقبت شبیه کسی خواهد شد که دل در گروش دارد
  • ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    ملتی که الله اکبر میگوید میفهمد که ابرقدرت خداست
  • maryam ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    دیگه نمیخوام زنده بمونم اگه رهبرمون دستور جنگ بده با مستکبران وظالمان با چهار دست وپا میرم نابودشون کنم
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    0 0
    با تمام وجود مرگ بر آمريکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس