کد خبر 24476
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳

در حاليکه طي روزهاي اخير يک سايت نزديک به مشايي از تغيير نام انجمن حجتيه به "راه حقيقت" خبر داده بود، حسين الله کرم تشکيلات "راه حقيقت" را مربوط به اسفنديار رحيم مشايي توصيف و تحليل کرد.

به گزارش مشرق به نقل از جهان، وي در سخنان اخير خود، مدعي شده است: اينها (مشايي و باند او) معتقدند که دوران ظهور فرا رسيده است و بايد به 4 کشور عربستان، يمن، اردن و مصر نزديک شويم.

الله کرم در تببين اين رويکرد مشايي و اطرافيانش مي گويد:اين انحراف مشايي در مقابله با جريان کشورهاي محور مقاومت قرار دارد. انحراف مشايي شکل جديدي از انجمن حجتيه با نام جديد راه حقيقت مي باشد.

وي در ادامه تحليل خود از محورهاي فعاليت مشايي و يارانش تاکيد مي کند: انحراف مشايي شکل جديدي از انجمن حجتيه با نام جديد راه حقيقت مي باشد که در 4 محور قرار دارد:
1- معنويت: از طريق عرفانهاي کاذب و دروغي مي توان به حقيقت رسيد و راه حقيقت تنها شرعت نمي باشد.
2- مهرورزي: پيام قرآن و پيامبر خاتم بر اساس مهرورزي و محبت شکل گرفته است، ما هم باسد آن را ترويج کنيم. طرح مسائلي مثل ما دوست مردم اسراييل هستيم در اين راستا قرار دارد.
3- صلح: جهاد در انديشه جايي ندارد و واژه صلح بايد جايگزين شود. اگر به صلح دعوت کنيم حدود 5 ميليارد طرفدار داريم در حالي که اگر به جهاد دعوت کنيم حدود 1 ميليارد يار و طرفدار داريم.
4- عدالت: ما از مسير مبارزه با ظالم و حمايت از مظلوم به عدالت نمي رسيم، بلکه بشر بايد به سرشت خودش برگردد و اين راه عدالت است که از طريق عرفانهاي نو ظهور، مهرورزي و صلح به نتيجه مي رسد نه از راه جهاد با ظالمين!

در همين حال، چندماه قبل بود که اسفنديار رحيم مشايي در جلسه اي خصوصي عنوان کرده بود:بايد به سمت و سوي مدل ترکيه پيش رفت. در جناحي که من مد نظر دارم بايد از الله کرم تا گلزار در ان حضور داشته باشند.

فعالان سياسي افشاگري الله کرم را نوعي برائت از مشايي و تفکرات وي تحليل مي کنند.

از سوي ديگر اگرچه جريان مشايي و نزديکان رييس جمهور طي سالهاي اخير تبعيت ازتشکيلات انجمن حجتيه را تکذيب کرده اند اما با اين افشاگري الله کرم بايد منتظر واکنشها و پاسخهاي جديدتري در خصوص انتساب مشايي و يارانش به انجمن حجتيه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس