"جفری فلتمن" دیپلمات ارشد آمریکایی و معاون سابق وزیر خارجه آمریکا که معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل نیز هست، همزمان با سفر "سلطان قابوس بن‌سعيد" پادشاه عمان، قرار است فردا با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کند اما اين را که در ديدارهاي ديپلماتيک اينها چه خواهد گذشت، مرور زمان روشن خواهدکرد.

گروه بین‌الملل مشرق - براساس اخبار منتشر شده، "جفری فلتمن" معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل قرار است در سفری به کشورهای منطقه، برای رایزنی با وزیر امور خارجه ایران  پیرامون تحولات مصر، سوریه و لبنان، امشب وارد تهران می‌شود.


جفری فلتمن کیست؟

جفری فلتمن دیپلمات کهنه‌کار وزارت خارجه آمریکاست که سال گذشته به عنوان معاون سیاسی بان کی مون جایگزین "لین پاسکوئه" دیگر دیپلمات آمریکایی شد.

فلتمن یهودی بیش از 27 سال تجربه فعالیت‌ سیاسی و دیپلماتیک دارد و خاورمیانه و اروپای شرقی از حوزه‌های تخصصی وی محسوب می‌شود. از این رو، سوابق دیپلماتیک وی بیش‌تر در این مناطق بوده است. وی سفیر آمریکا در لبنان، نماینده آمریکا در کردستان عراق و استان اربیل، کنسول آمریکا در فلسطین اشغالی و همچنین دیپلمات ایالات متحده در کشورهای تونس، مجارستان و هائیتی نیز بوده است. وی به زبان‌های عربی، فرانسه، مجاری تسلط کامل داشته و با زبان فارسی نیز آشنایی دارد.

مأموریت‌های فلتمن در خاورمیانه / «کلاغ» شوم لبنانی‌ها

جفری فلتمن در سال 2003 و در اوج عملیات اشغال عراق، بصورت داوطلبانه به این کشور رفت و در دفتر حاکم آمریکایی شهر اربیل عراق، کار خود را آغاز کرد. منطقه کردستان عراق با تلاش‌های فلتمن به یکی از مناطق امن برای رفت‌وآمد جاسوس‌های سیا و موساد تبدیل شد. فلتمن به نیابت از دولت آمریکا، تمام تلاش خود را برای تجزیه کردستان عراق زیر عنوان اقلیم خودمختار کردستان عراق و در نهایت طرح آمریکایی – اسرائیلی کردستان بزرگ، به کار بست.

در لبنان نیز فلتمن که در جریان جنگ 33 روزه به عنوان سفیر آمریکا در این کشور حضور داشت، نقش اساسی در پیش‌برد اهداف آمریکا و اسرائیل در اختلاف‌افکنی میان جریان‌های سیاسی داخل لبنان، ایفا کرد. فلتمن در لبنان خود را به جریان 14 مارس بسیار نزدیک کرد و برای ایجاد جبهه‌ ضد مقاومت در این کشور سنگ تمام گذاشت.

دخالت‌های فلتمن در امور داخلی لبنان به جایی رسید که سید حسن نصرالله در یکی از سخنرانی‌های خود به شیطنت‌های این دیپلمات آمریکایی واکنش نشان داد و او را "دشمن خطرناک" خواند که تأمین مالی دروغ‌پردازان رسانه‌ها و کانال‌های ماهواره‌ای را برعهده دارد.

سید حسن نصرالله در يكي از سخنراني هايش تاكيد كرد: من از همين تريبون به تمام دروغ‌پردازان و دروغگويان جهان عرب چه آنها كه در رسانه‌ها و مطبوعات كار مي‌كنند و چه آنها كه در كانال‌هاي ماهواره‌اي مشغول بكار هستند و با پول "جفري فلتمن"  قلم مي‌زنند، مي‌گويم: تاكنون در هيچ يك از كشورهاي عربي نه تنها دخالت نظامي كه هيچگونه دخالتي نداشته‌ايم و اگر زماني اين اتفاق روي دهد، جامعه بين‌المللي بداند كه اين جرات را داريم كه بگوييم در فلان كشور حضور داشته و جنگيده‌ايم و شهيد داده‌ايم.

دخالت های فلتمن در اوضاع داخلی لبنان به حدی است که لبنانی ها او را «کلاغ» می‌خوانند، چرا که معتقدند که هر جا که فلتمن پا بگذارد، خرابی و ویرانی بعد از حضور وی در آنجا آشکار خواهد شد، فلتمن حتی بعد از انتصاب به سمت معاونت وزارت خارجه آمریکا نیز لبنان را یکی از محوری ترین عرصه های فعالیت خود قرار داد.

جفری فلتمن بلندپایه‌ترین مقام سیاسی آمریکایی است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به ایران سفر کرده است. معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل از جمله سمت‌هایی است که همواره تحت نظارت مستقیم آمریکا از به دیپلمات‌های این کشور سپرده شده یا دیپلمات دیگری با تأیید آمریکا منصوب شده است تا در قالب سازمان ملل، منافع آمریکا و برنامه‌های واشنگتن درمناطق مختلف جهان پیگیری شود.

به عبارت دیگر تعیین فلتمن به عنوان مشاور سیاسی بان کی مون سوپاپ اطمینانی برای دولت آمریکا خواهد بود که بتواند بان کی مون را هر چه بیشتر در راستای سیاست های خود قرار دهد و او را تحت نظارت دائمی خود بگیرد، به همین علت است که فلتمن در تمامی دیدارهای مهم بان کی مون حضور دارد که از جمله این دیدارها می توان به حضور در تهران برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها اشاره کرد.

دیدار جفری فلتمن و بان کی مون با رهبر انقلاب در حاشیه اجلاس غیرمتعهد‌ها

گفته می‌شود "مارتین نسیرکی" سخنگوی سازمان ملل،‌ فلتمن را در این سفر همراهی خواهد کرد.

فلتمن پارسال هم برای شرکت در اجلاس سران جنبش عدم تعهد و همراه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به تهران آمده بود و در دیدار دبیرکل سازمان با رهبر انقلاب نیز حضور داشت.

سفر امسال فلتمن به تهران همزمان با سفر "سلطان قابوس" پادشاه عمان به ایران انجام می‌شود که خبرهای بسیاری مبنی بر پیام سلطان قابوس برای دکتر روحانی به عنوان میانجی ایران و آمریکا منتشر شده است.

سفر پادشاه عمان به عنوان اولین میهمان خارجی رئیس‌جمهور جدید ایران به کشور، گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون اهداف پیدا و پنهان دیدار سلطان قابوس و مقامات بلندپایه ایرانی به همراه داشته است که میانجی‌گری برای بهبود روابط تهران و واشنگتن یکی از اهداف این سفر عنوان شده است.



در همين راستا روزنامه اصلاح‌طلب "بهار" نوشت: سلطان قابوس نخستین میهمان خارجی دولت یازدهم است؛ میهمانی که احتمالاً تنها در راستای روابط دوجانبه به تهران سفر نمی‌کند. عمان از معدود کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است که رابطه گرم و صمیمی با جمهوری‌اسلامی ایران دارد. این کشور همچون سایر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با کشورهای غربی و در راس آن‌ها آمریکا و انگلیس هم رابطه خوبی دارد. همین امر سبب شده است چند باری نقش میانجی میان ایران و آمریکا یا ایران و انگلیس را بازی کند؛ البته نه در روابط دوجانبه. تاکنون عمده تلاش عمانی‌ها آزادی ایرانی‌های اسیر در آمریکا و انگلیس یا آمریکایی‌ها و انگلیسی‌های در بند ایرانی‌ها بوده است.

آزادی ملوانان انگلیسی بازداشت‌شده در خلیج‌فارس توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رکسانا صابری، روزنامه‌نگار ایرانی- آمریکایی بازداشت‌شده در تهران، سه شهروند آمریکایی در مرزهای غرب ایران به‌نام‌های سارا شورد، شین بائر و جاشوا فتال، شبنم میرقلی‌خان از زندان آمریکا و نصرت‌الله تاجیک، دیپلمات ایرانی در حبس خانگی در انگلیس و مجتبی عطاردی، استاد دانشگاه شریف که در آمریکا بازداشت بود، مرهون تلاش‌های دیپلماتیک دولت عمان است.




بر این اساس نقش عمان به عنوان میانجی عملا هم از سوی جمهوری‌اسلامی ایران و هم از سوی ایالات متحده آمریکا، پذیرفته شده بود. کما این‌که اواخر دی‌ سال 91 آرون اسنایپ، سخنگوی دفتر امور خاور نزدیک (NEA) وزارت خارجه آمریکا، در نشستی با رسانه‌ها در سفارت آمریکا در مسقط بر این امر تاکید کرد و در سخنانی با اشاره به موضوع برقراری احتمالی روابط میان ایران و آمریکا، از عمان به عنوان کشوری نام برد که می‌تواند وظیفه «از میان برداشتن حصارها» و میانجیگری میان دو کشور را ایفا کند.

وی با تأکید بر این‌که هنوز برنامه مشخصی درباره رابطه با ایران وجود ندارد، گفته بود: «فکر می‌کنم عمان گاهی به عنوان شریکی ارزشمند در از میان برداشتن این شکاف عمل کرده است و اگر در آینده هرگونه فرصتی برای مذاکره با ایران باشد، مایه خرسندی ما خواهد بود که این فرآیند را با کمک عمان انجام دهیم.» از این رو هر سفر و ارتباط دوجانبه تهران - مسقط را نمی‌توان محدود به مناسبات و مراودات دو جانبه دانست؛ هرچند بعضی در ایران سعی در کتمان آن دارد؛ از جمله آن عباس عراقچی، سخنگوی وزارت خارجه، که هفته گذشته نقش عمان را به عنوان کانالی برای ارتباط مستقیم با آمریکا، رد کرده و گفته بود: «این‌ها داستان‌سرایی‌ها و فضاسازی‌هایی است که رسانه‌های خارجی برای تخریب فضای مثبت ناشی از تغییر دولت در ایران انجام می‌دهند که متاسفانه گاهی بعضی از رسانه‌های داخلی هم در این فضاسازی‌ها گرفتار می‌شوند.»

با این حال برخلاف سخنگوی وزارت خارجه، محمد جوادظریف، بدون شتابزدگی و دستپاچگی، در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز، فردا در پاسخ به این پرسش که آیا این تحلیل را قبول دارید که سلطان عمان در سفرش به تهران پیامی از جانب مقامات آمریکایی برای ایرانی‌ها بیاورد، گفت: «این‌که ایشان پیامی را از جایی بیاورند، موضوعی است که در سفر ایشان مشخص می‌شود.» در آستانه سفر سلطان قابوس، روزنامه الاخبار چاپ بیروت در گزارشی به نقل از منابع آگاه عمانی گزارشی منتشر کرد که گمانه‌زنی‌ها را درباره این‌که پادشاه عمان در سفر به تهران حامل پیام خواهد بود، افزایش داد.


به گزارش عصر ایران این روزنامه لبنانی در گزارشی، لغو بخشی از تحریم‌ها علیه مبادلات بانکی ایران و غنی‌سازی اورانیوم این کشور را از جمله موضوعات مورد بحث در سفر سطان عمان به تهران برشمرد. این روزنامه نوشت: «قابوس‌بن‌سعید»، سلطان عمان، در سفر به ایران تلاش می‌کند زمینه مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا را فراهم کند. سلطان قابوس، برای طرح پیشنهادهای خود در تهران موافقت‌های مقدماتی از آمریکا و ایران دریافت کرده است. منابع آگاه در عمان گفته‌اند: گام‌هایی که زمینه چنین گفت‌وگوی غیرمستقیمی را فراهم می‌کند بر حل مشکل سوییفت (یکی از کانال‌های مبادلات پولی بانکی میان کشورها) متمرکز خواهد شد. هم‌اکنون سوئیفت تحت فشارهای آمریکا از ارائه خدمات بانکی پولی به ایران خودداری می‌کند. تحریم‌ها علیه مبادلات بانکی ایران، مانع از دسترسی دولت ایران به حدود 80‌میلیارد دلار از پول‌های خود در بانک‌های خارجی در شهرهای مختلف جهان شده است.

به ادعای این روزنامه دومین مساله‌ای که پادشاه عمان در دیدار با مقامات ارشد ایرانی درباره آن گفت‌وگو خواهد کرد، موضوع غنی‌سازی اورانیوم تهران است. سلطان‌قابوس پیشنهادی مطرح خواهد کرد که براساس آن، ایران کاهش سرعت و ‌درصد غنی‌سازی اورانیوم را می‌پذیرد و در مقابل، غرب اصل غنی‌سازی اورانیوم را خواهد پذیرفت. راست و دروغش گردن این روزنامه لبنانی. قضاوت درباره این‌که سلطان قابوس چه پیامی از غرب با خود به تهران خواهد آورد، زود است. پیام احتمالی نه امروز، بلکه چندی بعد آثار خود را به جا می‌گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • amir ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    امیدواریم مشکل ما با آمریکایی ها هم حل شود. دوستان فکر میکنند اگر روابط دیپلماتیک برقرارشود یعنی ایران زیر بار آمریکا رفته و از مواضع خود کوتاه آمده یا دیگر استقلال نداریم. این تفکرهای اشتباه را کنار بگذاریدعزیزان،یعنی همه ی کشورهای جهان که با آمریکا رابطه دیپلماتیک دارند وابسته هستند؟ هند و چین و روسیه هم مستقل نیستند؟؟؟یا اکنون که با روسیه روابط دیپلماتیک داریم استقلال نداریم و وابسته ایم؟؟ درجهان امروز نه تنها قدرت نظامی،که قدرت اقتصادی و قدرت علمی بفرموده رهبر عزیزمون حرف اول را میزند.ببینید،هند که سال ها مستعمره انگلستان بوده اکنون اقتصاد قویتری نسبت به انگلیس دارد. اقتصاد قوی است که قدرت قوی نظامی را به بار می آورد و هند اکنون بالاتر از انگلستان و فرانسه و آلمان چهارمین قدرت نظامی دنیاست! ما هم همین را میخواهیم، قدرت نظامی مبتنی بر قدرت اقتصادی... روابط داشتن و عدم استقلال زمین تا آسمان فرق است
  • عليرضا ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    يادمان باشد قبل از حمله آمريكا به افغانستان و بعدا به عراق سفرهاي متعدد و بعضا محرمانه مقامات آمريكائي ، سازمان مللي و اروپائي و عرب به ايران براي بيان شرايط طرف حمله كننده و شنيدن نظرات ايران (بهتر است بگوئيم سنجش حساسيت ايران) به كشورمان شروع شد..... البته در كنار تحليل دلالي رابطه ايران وآمريكا اين هم يك تحليل است !!!!!!!
  • sad ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    ملوان به عمله نیروی دریایی کفته می شود. نظامیانی که سپاه گرفت ناوبران و کماندو هایSAS بودند.
  • احسان ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    اقتضای تدبیر و عقلانیت این است که حکومت ضمن اینکه مواضع خود را حفظ میکند، در صورت ضرورت با دشمن هم مذاکره کند. در شرایط کنونی مذاکره ایران و امریکا بیش از هرچیز در حل و فصل بحران های منطقه مثمر ثمر خواهد بود.
  • میترا ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    سلطان‌قابوس پیشنهادی مطرح خواهد کرد که براساس آن، ایران کاهش سرعت و ‌درصد غنی‌سازی اورانیوم را می‌پذیرد و در مقابل، غرب اصل غنی‌سازی اورانیوم را خواهد پذیرفت................................... برای ما که عضو سازمان انرژی هسته ای و ان پی تی هستیم غنی سازی اورانیوم جزو حقوق مسلم پذیرفته شده از جانب انهاست . حالا از حق خود دست برداریم چون انها قلدرند و از قیافه ی ما خوششان نمی اید ؟ اصلا این سعد اباد برای ما نحس است و ما را به یاد چیزهای نا خوشایندی میاندازد ! پس بیخود نبود که کلید قفل سعد اباد 2باره باز شد انگار باز شدن قفل سعد اباد راطه ی مستقیمی با قفل شدن حقوق ما دارد !!! در رابطه با فلتمن کیست که نداند از سازمان ملل پوششیست برای جاسوسها و سیاستمداران کاخ سفید ؟؟؟؟؟؟؟؟در ثانی این اقای فلتمن به دعوت چه کسی به ایران امده ؟؟؟
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    اهای اهلی فتنه نیوزها بگذارید دولت کار خودش بکند
  • مهدی ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    در دولت اعتدال رفت و آمدهای مشکوک یک امری عادی خواهد بود.
  • ابراهيم ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۳
    0 0
    مشرق جان كار بدي نمي كنند بالاخره دولت جديد بايد از يه جايي شروع كنه ديگه
  • سید امیر ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    به به بالاخره امریکایی ها امدند . ولی ایران جهنم انها خواهد شد . یادمان باشد همه ما انقلابی هستیم حتی در سمت دیپلمات.
  • محمد صادق ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    بند میم وصیت نامه حضرت امام یادمان نرفته است . اقایان دولت مواظب عملکردتان هستیم
  • عماد الدین ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    باسلام اگر یادتون باشه در ایام برگزاری جنبش عدم تعهد در تهران دکتر ولایتی گفتند که بانکی مون خظاب به رهبری عزیز گفته که شما رهبر جهان اسلام هستید و شخصیتی تاثیرگذار در جهان بعد از این حرف دکتر ولایتی معاون آمریکایی بان کی مون این صحبتها رو تکذیب کرد . گفت بان کی مون همچین حرفی نزده! و دکتر ولایتی هم درجواب او گفت که فیلم اون جلسه و صحبتهای بان کی مون ضبط شده هست و موجوده!! حالا سوال اینه این جفری فتلمن همون معاون آمریکایی بان کی مونه یا شخصه دیگریه؟؟؟ اگر کسی اطلاع داره بگه اگر اونه که من از همون موقع بدطور بدم ازش اومده مردک چخان
  • سید امیر ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    امام راحل :امریکا دشمن شماره یک ملت‌ها و شیطان بزرگ است»
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    در ص ۱۵۶ کتاب خاطرات علم آمده، عربها شرابخوار نبودند اما جناب علم کمال عنایت را برای در اختیار گذاشتن دختران ایرانی برای آنها داشت. زمانی که سلطان قابوس آمد و رفت شاه از علم پرسید: در این دو شبه خوش گذرانی چه کرد؟ عرض کردم:‌ هر شبی چهار پنج خانم در اختیارش بود (در خارج کاخ) اما چه کرد نمی‌دانم. فرمودند: تازه داماد احیانا ناخوش نشود. عرض کردم: خیر دخترهای ایرانی تمیز شده‌اند و او هم خیلی آنها را دوست دارد (ص ۱۶۷).
  • حمد ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    خيلي حسودي مشرق ، شايد هم بخيل ، بجاي عكس روحاني با شاه عمان عكس مرحوم محمود رو گذاشتي ،خيلي مسخره أي ، خدا شفا بده همه مريض هارو
  • سرباز علی ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    مشرق جون با اینکه دوستت دارم ولی انصاف داشته باش ...کارکنان سازمان ملل فراملیتی هستند حالا از هر کشوری که میخواهند باشند ...خوانندگانت را دست کم نگیر تو این عصر اطلاعات !!!
  • دایان ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    ما ماست میبینیم .
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    آمريكاييها اول محاسبه مي كنند و دست به اقدام مي زنند و اين اصل را حتي در گفتار نمايندگان خود هم رعايت مي كنند و اين همان شيوه اي است كه اگر در برابر آنها بكار گرفته شود آنها را بزانو در مي آورد.
  • عباس ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    من مخالف 100% با امریکا هستم. ولی مذاکره با دشمن حتی در شرایط سخت منتهی با تدبیر رو رد نمیکنم.شما تاریخ اسلام را نگاه کنید. در ماجرای فتح مکه. همه کفر با همه اسلام در شرایط نابرابر مذاکره کردند. نتیجه ان فتح مکه شد. ما که از پیغمبر بالاتر که نیستیم. هر چند مطمئن هستم نظرم رو چاپ نمیکنی مشرق جان
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    اگه رابطمون گرگ میش نباشه ارتباط با امریکا ایرادی نداره
  • امیر مهدی ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    مشرق کرم داره .نمیذاره دولت روحانی کارشو بکنه .اگه به خدا ایمان دارید اینقدر مشکوک به همه کارهای دولت نگاه نکنید .دنبال چی میگردید.
  • افسری اذر ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    اقائی که کرم کش مصرف کرده ای در گوگل این عبارت را تایپ کن و مطالبی که وارد شده را بخوان تا به فهم خودت پی ببری رایان کراکر+جواد ظریف
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    نکته که اشاره بهش نشد مسله سوریه است,از شواهد پیداست امریکا وناتو وکشورهای عربی ذرصدد اجماع بر سر گزینه نظامی در سوریه هستن,به این صورت که ناتو وامریکا وارد جنگ میشن,وهزینه ها را کشورهای خلیح تفبل میکنن,تنها چیزی که تا حالا مانع اجرای این سناریو شده عکس العمل ایران در این زمینه است,امیدوارم ایران موضع شدیدتری در این زمینه بگیرد,چون اشغال سوریه تبعات بدی برای ایران دارد,
  • شفق ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    مشرق جان "آزادی ملوانان انگلیسی"؟ کماندوهای انگلیسی نه ملوان ها. انگلیسی ها برای کاستن از بار خفت دستگیری کماندوهای کارکشتنه این جعل رو انجام دادند.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    آره همونه
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    عزیزم.درد و بلات بخوره تو سر اوباما انشاءالله.ما نمیگیم که رابطه بده.ما میگیم که رابطه ای که منجر به نوکری بشه بده!
  • هادی شیرازی ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    سلطان قابوس خطرناکه ..!!!
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    احسنت این درست است رهبری عزیز هم فرمودند روابط دیپلماتیک با دنیا اگر به معنای برنگشتن از مسیر انقلاب وآرمانها باشد ایرادی ندارد همه ما به آرمانهای انقلاب و سربلندی تشیع معتقدیم انشاالله و هیچگاه هم از آرمانها کوتاه نمیاییم ما فقط حقمان را میخواییم و هرطور شده حقمان را میگیریم
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    مذاکره منافاتی با دشمنی ما نداره
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    اگر فرا ملیتی هستند چرا همه چیز به نفع چند ملت مشخص تمام می شود خود سازمان ملل مال چند کشور مشخص است چه برسد به کارکنانش!
  • شهاب عباسی ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    رابطه جمهوری اسلامی ایران با آمریکا بدون در نظر گرفتن ظلم های 35 سال گذشته که در حق ملت مظلوم ایران رفته است، جدا ً همانند نوشیدن جام زهر است... آنها ابتدا باید حق ما را بدهند.
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    شگرد خوبیه آخر کامنت مینویسیم می دونم چاپ نمی کنی دراینصورت صدرصد چاپ میشه!
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
    0 0
    غیر از فتنه گر هیچ ایرانی به رابطه گرگ و میش راضی نیست هرکی میخواد باشه
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    خنده بازار؟؟؟
  • محمود ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    اولا رابطه را ماقطع نکردیم ثانیا او باید خساراتی را که به ماوارد کرده از کودتا وجنگ وضبط اموال وفتنه 88رابپردازد وتعهد به عدم دخالت دهد تا بتوان بررسی کرد.ضمنا 16 میلیارددلار در ابتدای انقلاب در امریکا بلوکه شده که باید با غرامت آن پرداخت کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس