به گزارش مشرق به نقل از راهبرد، پروژه آزادراه تهران – شمال جزو پروژه هايي است که به سوژه ثابت و در عين حال مستمر بخشي از رسانه ها مبدل شده است؛ در اين راستا برخي معتقدند که پيگيري ويژه و اختصاصي اين موضوع در برخي رسانه ها، پشت پرده هايي دارد که دانستن آن خالي از فايده نيست.
"مسعود رهنما" مديرعامل شرکت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل ونقل کشور در گفت و گويي، آزاد راه تهران - شمال را به لحاظ استراتژيک( ترانزيت) در طرح جامع حمل و نقل کشور جزو اولويت اول حمل ونقل کشور نمي داند.
او پيگيري ها و سوالات مکرر برخي ها از آخرين وضعيت اين پروزه را به دليل سرمايه گذاري بعضي اشخاص حقيقي در زمينهاي کلان اين پروژه مي داند.
مديرعامل شرکت ساخت خط آهن قزوين-رشت -آستارا را شاهرگ حياتي حمل ونقل کشور دانسته و اظهار مي دارد: در حال حاضر هيچ کس از روند اجراي اين پروژه سوالي نمي کند؛ اما به دليل حضور زمين خواران در پروژه آزاد راه تهران - شمال اين پروژه مورد هجمه سوالات قرار گرفته است.
رهنما با اشاره به پروژه آزاد راه خرم آباد - پل زال،اين طرح را حقله مفقوده ترافيک کشور توصيف کرده و سئوال مي کند، چرا کسي پيگير جزئيات اين پروژه نمي شد؟ باتوجه به اينکه منافع کل کشور را در برداشت وليکن آزاد راه تهران - شمال که محوري توريستي است نه ترانزيتي، چگونه اين همه مورد توجه و پيگيري قرار گرفته است!
مديرعامل شرکت ساخت و توسعه با بيان اينکه خط آهن قزوين-رشت -آستارا شاهرگ حياتي حمل ونقل کشور است، اظهار مي دارد: در حال حاضر هيچ فردي از روند اجراي اين پروژه سوالي نمي کند؛ اما به دليل حضور زمين خواران در پروژه آزاد راه تهران - شمال اين پروژه مورد هجمه قرار گرفته است.
وي با اعلام اينکه ما از پشت صحنه سناريوي آزاد راه تهران - شمال با خبر هستيم، گفت: در تلاشيم تا پايان دولت دهم يک باند از اين پروژه به بهره برداري برسد.