کد خبر 240714
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی گفت: کلاهبرداران تلفنی در روشی جدید به بهانه کمک از نمایندگان مجلس کلاهبرداری می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سرهنگ بهروز رهبریان با هشدار دوباره به هموطنان در خصوص کلاهبرداری های تلفنی اظهار داشت:کلاهبرداران تلفنی هر روز قشر خاصی را طعمه خود قرار داده و در آخرین روش در تماس با نمایندگان مجلس خود را یکی از اهالی حوزه انتخابیه آنها معرفی کرده و مدعی می شوند در سفر دچار مشکل شده و از نمایندگان درخواست کمک می کنند. نمایندگان نیز مبالغی را به عنوان کمک به حساب این افراد واریز می کنند.

وی ادامه داد: کلاهبرداری تلفنی نیازی به آموزش ندارد و هر فرد با چرب زبانی می تواند این روش را اجرا کند. البته هموطنان باید بدانند رمز و اطلاعات کارتهای بانکی را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند و برای واریز وجه به حسابشان نیازی به حضور در پای دستگاه خودپرداز نیست، در روشی دیگر کلاهبرداران مدعی برنده شدن افراد در قرعه کشی اپراتور های تلفن همراه شده و از آنها می خواهند برای دریافت جایزه پای دستگاه عابر بانک حاضر شوند.

به گفته رهبریان، برای دریافت جایزه از هر سازمان یا شرکتی نیاز به حضور در مقابل عابربانکها نیست و هموطنان فریب پرداخت این جایزه ها را نخورند. پلیس آگاهی در حال ساخت انیمیشن های آموزشی است تا با پخش آن در رسانه ها بتواند آگاهی مردم را افزایش داده و از بروز این جرم جلوگیری کند.

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی درباره کلاهبرداری در قالب موسسات خیریه گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده و آگاهی مردم، کلاهبرداری در قالب موسسات خیریه نزدیک به صفر است.

وی با اشاره به اینکه هیچ گزارش و پرونده ای درباره کلاهبرداری در حوزه فوتبال نداریم، تاکید کرد: هیچ پرونده ای در مورد کلاهبرداری در مدارس و تیم های فوتبال به پلیس آگاهی ارجاع نشده است و ممکن است این تخلفات به حراست وزارت ورزش و جوانان ارسال شده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس