به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، بر اساس يافتههاي يک پژوهش، کاربران آمريکايي زمان بسياري را در شبکههاي اجتماعي و بازيها و مدت کمتري بر روي ايميل و پورتالهاي اينترنتي سنتي سپري ميکنند.
طبق پژوهش نيلسن، کاربران اينترنت در ماه ژوئن 23 درصد از زمان آنلاين خود را در سايتهاي شبکه اجتماعي گذراندند که به لطف فيس بوک، نسبت به 16 درصد در مدت مشابه سال گذشته، افزايش يافته است.
سهم بازيهاي آنلاين که با برنامههاي اجتماعي ماند فارمويل شرکت زينگا هدايت ميشوند به 10 درصد افزايش يافته و رتبه شماره دو محبوبترين فعاليتهاي اينترنتي کاربران را از ايميل گرفته است.
به گفته تحليلگران نيلسن، سايتهاي شبکه اجتماعي شيوه ارتباط افراد و يافتن اطلاعات آنلاين را تغيير دادهاند، بهطوري که افراد کمتري به پورتالهاي تحت اداره شرکتهايي مانند ياهو و مايکروسافت مراجعه ميکنند و در حالي که همچنان مايل به مشاهده پيامهاي دوستان و همکارانشان هستند، بيشتر احتمال دارد اين کار را در يک محيط اجتماعي انجام دهند.
کاربران اينترنت در ماه ژوئن 4.4 درصد از زمان آنلاين خود را در پورتالها سپري کردند که نسبت به 5.5 درصد در مدت مشابه در سال گذشته کاهش يافته است. سهم ايميل از زمان آنلاين کاربران نيز نيز از 12 درصد به 8.3 درصد تنزل کرد اما پورتالها و ايميل در دستگاههاي قابل حمل وضع بهتري داشتند.
غير از شبکه اجتماعي و بازيها، تنها خدمات اينترنتي که سهمش را از زمان آنلاين کاربران افزايش داد، پخش مستمر ويديو و فيلم بود که از 3.5 به 3.9 درصد رسيد.
غير از شبکه اجتماعي و بازيها، تنها خدمات اينترنتي که سهمش را از زمان آنلاين کاربران افزايش داد، پخش مستمر ويديو و فيلم بود که از 3.5 به 3.9 درصد رسيد.