مدافع عنوان قهرمانی حساس‌ترین دیدار هفته دوم لیگ برتر را به میهمان خود سپاهان واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، در حساس  ترین دیدار هفته دوم لیگ برتر 2 تیم استقلال و سپاهان با دقایقی تاخیر از ساعت 22:18 روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی و به قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم رفتند که در پایان سپاهان با نتیجه 2-1 میزبان خود را شکست داد. ( فیلم خلاصه این دیدار )
نتایج کامل و جدول رده بندی لیگ برتر را در اینجا ببینید.

سپاهان در همان لحظات ابتدایی به گل دست یافت؛ در دقیقه 2 اشتباه خسرو حیدری سبب شد تا احسان حاج صفی صاحب توپ شود و این بازیکن با حرکت درون محوطه جریمه استقلال توپ را به آرش افشین رساند تا او با ضربه‌ای دقیق دروازه استقلال را باز کند.


در ادامه این دیدار، استقلال بیشتر بر بازی سوار بود و بازیکنان این تیم چندین و چند فرصت مناسب را از دست دادند. یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های این نیمه در دقیقه 17 روی ارسال یک ضربه خطا از آندرانیک تیموریان بود که بعد از برخورد با سر مجیدی این توپ با واکنش خوب احمدی راهی کرنر شد. همچنین در دقیقه 21 محمد قاضی روی پاس خوب خسرو حیدری از پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب توپ شد که شوت سرضرب او با برخورد به تیرک عمودی دروازه سپاهان راهی اوت شد.
در دقیقه پایانی نیمه نخست هم ضربه ایستگاهی امید ابراهیمی به تیرک افقی استقلال برخورد کرد و به بیرون رفت تا در نهایت این نیمه با تک گل افشین به پایان برسد.



در نیمه دوم هم این استقلال بود که کار را هجومی تر آغاز کرد. آنها ابتدا سعی داشتند با دادن پاس به عمق دفاع سپاهان، مهاجمانشان را صاحب موقعیت کنند. اما حملات آبی ها با ضدحملات سپاهانی ها همراه شد و جنجالی ترین صحنه دیدار در دقیقه 55 اتفاق افتاد؛ آرش افشین در موقعیت ضد حمله قرار گرفت و با سماجت توپ را درون محوطه جریمه به ایوان بولکو رساند، در حالی که شدت ضربه این بازیکن با تکل پژمان نوری گرفته شده بود، توپ با برخورد به امیرحسین صادقی به رحمتی رسید که فغانی اعلام پنالتی کرد تا پس از صحنه جنجالی قهرمانی در دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی یک پنالتی مشکوک دیگر در آزادی گرفته شد تا سیل شعارهای تند هواداران بر سر فغانی سرازیر شود. هادی عقیلی پشت توپ قرار گرفت و ضربه او بعد از برخورد به نوک انگشتان رحمتی درون دروازه استقلال غلتید تا تیم اصفهانی با 2 گل از میزبان خود پیش بیفتد.



یک دقیقه بعد محمد غلامی دروازه استقلال را به خطر انداخت که مهدی رحمتی توپ را دفع کرد.
در ادامه استقلال باز هم بر حملاتش افزود و در دقیقه 61 ضربه قاضی در موقعیت تک به تک با فاصله میلیمتری از کنار دروازه به بیرون رفت و فرهاد مجیدی نیز جایش را به فردین عابدی داد. دقیقه 62 ارسال قاضی به سمت دروازه سپاهان منحرف شد که احمدی توپ را ناقص دفع کرد اما ضربه اکبرپور به توپ برگشتی را مهار کرد.
رسیدن به 2 گل مانع انگیزه بازیکنان سپاهان برای گلزنی نشد. دقیقه 63 اصرار غلامی به دریبل زدن بازیکنان استقلال سبب شد تا او موقعیت گلزنی را از دست بدهد و بعد از این صحنه جایش در زمین را به جهان عالیان داد. دقیقه 66 بازیکن سپاهان در موقعیتی مشکوک در محوطه جریمه استقلال سرنگون شد اما داور این صحنه را خطا تشخیص نداد و اعتراض امیر حسین صادقی نیز سبب شد تا او یک کارت زرد بگیرد.
حملات استقلال یکی پس از دیگری ادامه داشت تا اینکه آنها در دقیقه 74 پژمان نوری را صاحب توپ کردند. نوری باز هم در جناح چپ محوطه جریمه چندبار قصد عبور از مدافع حریف را داشت که در یک صحنه به نظر بازیکن سپاهان پای او را زد و هواداران اعتقاد به پنالتی داشتند اما این صحنه از سوی فغانی خطا تشخیص داده نشد تا اعتراض قلعه نویی را نیز در پی داشته باشد.



سرانجام در دقیقه 78 طلسم دروازه سپاهان شکست. یک ضربه خطا در سمت راست زمین سپاهان با ارسال آندرانیک تیموریان همراه شد که این ضربه بعد از برخورد به تیر دروازه رحمان احمدی و ضربه نکونام به امیرحسین صادقی رسید تا او با ضربه سر برای استقلال گلزنی کند.



دقیقه 80 پاس نظری به قاضی رسید اما ضربه او به بیرون رفت. یک دقیقه بعد رحمان احمدی توپی را که بر روی دروازه سپاهان آمده بود گم کرد اما این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 82 جالوویچ بجای افشین وارد زمین شد. همین بازیکن در دقیقه 87 با ضربه‌ای سنگین دروازه رحمتی را هدف گرفت که به بیرون رفت. در این دقیقه علیرضا نیکبخت واحدی بجای سیاوش اکبرپور وارد زمین شد.

ضربه خسرو حیدری در دقیقه 90 از کنار دروازه به بیرون رفت و ضربه مهدی نظری یک دقیقه بعد در موقعیتی تک به تک از کنار دروازه به بیرون رفت تا بازی با برتری 2 بر یک سپاهان مقابل استقلال مدافع عنوان قهرمانی پایان یابد.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده (مهدی نظری - 72)، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، پژمان نوری، جواد نکونام، سیاوش اکبرپور (علیرضا نیکبخت واحدی - 87)، فرهاد مجیدی(فردین عابدی - 61) و محمد قاضی.



ترکیب سپاهان:
رحمان احمدی، علی حمودی، شجاع خلیل‌زاده، هادی عقیلی، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، اروین بولکو، حسین پاپی(محسن ایران نژاد - 70)، مجتبی جباری، محمد غلامی(ایمان جهان عالیان - 63) و آرش افشین(رادومیر جالوویچ - 82)



نتایج سایر دیدارها


در دیگر دیدارها نیز راه آهن برابر حریفش پیروز شد و داربی گیلان و تبریز هم با تساوی به پایان رسید. همچنین استقلال خوزستان در آخرین دقیقه پیروزی را با تساوی برابر مس کرمان عوض کرد.

در کرمان، استقلال خوزستان با تک گل مهدی چاه کوتاه زاده در دقیقه 4 برابر مس کرمان پیش بود که در دقیقه 2+90 احمد حسن‌زاده گل تساوی بخش را برای مس کرمان به ثمر رساند تا این تیم کویری یک امتیاز از دیدار خانگیش کسب کند. استقلال خوزستان از دقیقه 45 با اخراج ادریس ترائوره، بازیکن اهل مالی‌شان ده نفره بازی را ادامه داد.

داربی تبریز هم در حالی که با برتری یک بر صفر تراکتورسازی برابر گسترش فولاد دنبال می‌شد، با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تک گل تراکتورسازی را امیر تیزرو به اشتباه وارد دروازه خود کرد و گل تساوی بخش گسترش فولاد را هم مهدی قریشی در دقیقه 81 به ثمر رساند تا داربی تبریز برنده نداشته باشد.

در دیگر دیدار این هفته ملوان بندرانزلی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برابر داماش دست پیدا نکرد تا داربی گیلان بدون برنده بماند.

در کرج هم سایپا برابر مهمانش راه آهن، تن به شکست سنگین سه بر صفر داد.

نتایج کامل:

* تراکتورسازی تبریز 1 - گسترش فولاد تبریز 1
گل‌ها:
امیر تیزرو (18 - گل به خودی تراکتور سازی) ، میر مهدی قریشی ( 83 - گسترش فولاد )

* ملوان بندر انزلی 0 - داماش گیلان 0

* مس کرمان 1 - استقلال صنعتی خوزستان 1
گل‌ها:
احمد حسن‌زاده (2+90) برای مس و مهدی چاه‌کوتاه‌زاده (4) برای استقلال خوزستان

* سایپای البرز 0 - راه‌آهن 3
گل‌ها:
مجتبی شیری (14)، امین منوچهری (79 - پنالتی) و فرزاد آشوبی (90 - پنالتی)


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    استقلال به اشتباهات داوري باخت نه سپاهان.تيم اصفهاني هيچ حرفي براي گفتن نداشت ؛ همه ديدن اگر نصف موقعيتهاي استقلال با كمي شانس به گل تبديل ميشد ؛تيم خوش شانس اصفهاني گل بارون شده بود بازي وموقعيت گل وحمله هاي پياپي ازاستقلال؛ پنالتي واشتباهات داوري ومرده خوري وامتيازمال تيم اصفهاني. شله زرد!!!!!!!!
  • alireza ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    سواراخ شد اس اس.
  • صادق ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    آره دیگه داوری های آقای ترکی ومظفری زاده خییییلی بهتون ساخته برا همین دیگه زود جوش میارین!! آقای رودنیل کارشناس داوری گفتند: پنالتی سپاهان اشتباه بود یه پنالتی 100 درصد روی غلامی گرفته نشد فرهاد مجیدی باید اخراج میشد صادقی بدلیل خطای آخر بازی رو رحمان احمد اون هم باید اخراج می شد!! پس لطفا هیسسسسسسسسسسسسسس!!
  • ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    اولا لنگی جون هیس! ثانیا شما که بازی اولتون با تراکتور رو به لطف داور بردید!! همه کشور هم قسم شدن که پرسپولیس رو از بحران خارج کنند!!!
  • ايول ايول، پرسپوليسو ايول ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    ديگه دوره‌اي كه واسه قهرمان كردن استقلال، داورها رو بخريد گذشت. عليرضا فغاني، يه داور بين المللي و كلاس بالاست و درجام جهاني جوانان هم، يك بازيمقدماتي و يك بازي يك چهارم نهايي رو داوري كرد. حالا ببينيم اين فصل ژنرال و دوستان چه كاره اند!
  • محمد ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    ... و روزي كه باد كيسه خوابيد!
  • مهدیب ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    فغانی وقهرمانی فعلا کارخودشون به خوبی انجام دادن /اولی استقلالو زد زمین دومی هم پرسپولیسو سه امتیازی کردفعلا!و حتما این روند هم ادامه خواهدداشت...
  • ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    ماسپاهانیم و حالا حالا قهرمانیم
  • مهدی ب ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    استقلال استقلاله وبااین یک باخت خراب نمیشه بلکه روسیاهیش موندبرا عوامل بیرونی ازجمله داور
  • محمد ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    من پیشنهاد میکنم برای کل بازیهای استقلال ترکی قضاوت کنه!!
  • آبي ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    ما استقلاليم وهميشه قهرمانيم
  • ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    عالی!
  • مرسده ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    آخه شما ششتقلالی ها که ظرفیت باخت ندارید چرا میاید نظر میدید!؟حالا مقصر داور بود یا هر کی!سپاهان3 امتیاز تو آزادی ازتون گرفت و رفت.هه هه
  • سلطان ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    وای چقدر رو دارن این اس اسی های بی جنبه!!! بازم خوبه باد نیومد!بازم خوبه بازی بی تماشاگر نبود! بازم خوبه زمین کج نبود! بازم خوبه تیم اصلیتون بود,وگرنه دیگه چی میخواستید بگید! دیگه باید قبول کنید نه از پس سپاهان بر میاید نه پرسپولیس فکر قهرمانی رو هم بیارید از سرتون بیرون
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    اگه واسه شما لنگیا هم همینجوری سوت زد و بعد گفتی داور کلاس بالاس، مَردی! همه دیدن که پنالتی نبود!
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    شما لنگیا که سوراخ سوراخ بوووووووووووووووووووووووودین ساکت!
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    شب دراز است و قلندر بیدار لنگی!!!
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    با کمک داوری البته!!!
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    شما واسه خودتون پیشنهادی نداری؟؟؟؟ البته که همه ی داورا با شما دستشون توو یه کاسه اس!
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    تو پیشنهاد نکن!!!
  • محمد ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    سپاهان سرور استقلال و پیروزی
  • مهدی ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    بازیکنانی که با بیت المال فربه بشن که نمیتونن تو زمین بدوند که عزیز
  • صالح ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    اشکالی نداره اگه این بازی را گروهبان قندلی نتونست با تبانی داور و بازیکنان حریف رو ببره ولی هنوز خیلی بازی مونده منتظر شاهکارهای خرید بازیکنان و داوران از طرف گروهبان قندلی باشید.
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    صادق ما ساکت نمیشیم ببینیم کی میخواد حرف بزنه.اگه ثابت نکنین استقلال داور میخره اشکی از سردارتون در میاریم که اگه دریا باشه خشک بشه.محمد کیسه هم سردارتونه.باز هم میگویم صادق ما ساکت نمیشیم
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    شوالیه و گروهبان قند و لیدر های مزدور منظورته جباری 2 آقایون 1
  • ali ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    hhhhhalimاز مزدک به هم خورد
  • سونای قرمز ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    اس فس که با تبانی میگرفت همه را دیدی چگونه تبانی کیسه را بگرفت ااااااااااااااای همه چی عالیه ماچقدر خوشحالیم اااااااااااااااااااااااااااای
  • ستاد مبارزه با مواد مخدر ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    متوهم چی زدی فضائی صحبت میکنی بگو خوب
  • ستاد حمایت از ترسندگان ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    درست بنویس میترسی
  • سپاهان قهرمان ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    حالا نه اینکه شما سرخابیا هیچ وقت از الطاف داوری بهره مند نشدید واقعاً روتونو برم... تو همین بازی چرا راجع به صحنه مشکوک دقیقه 66 تو محوطه جریمه استقلال حرفی نمی زنید؟ چرا راجع به خطای عمدی امیرحسین صادقی روی رحمان احمدی حرفی نمی زنید؟ فکر کنید می تونید با هوچی گری و انحصارطلبی کارتونو پیش ببرید؟ دوره این کارا دیگه گذشته
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    سپاهان :رو داره؛ادعاداره؛پول داره؛والبته هوادارهاي متوهم و رويايي راهم بهش اضافه كنيد تيمهاي پايتخت هم استقلال هم پرسپوليس سرورسپاهانن
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    0 0
    آخه شما چی میگید که سال گذشته با داوری قهرمان شدید!
  • ساران صدر ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    تازه اول راهيم مطمئن باشيد بازهو رنگ جام آبيه
  • sepahan ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    تیمهای پایه تخت یا صندلی یا سرخابی سابق: هنوز در دهه شصت و هفتاد سیر می کنند، پول دارند ولی بلد نیستند چطور استفاده کنند ، انحصارطلبند و رانت خوار، بقیه را به کیش خود می پندارند ، هوادارانی فراموش کار و قابل ترحم که در توهم چند دهه پیش به سر می برند
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    من خودم استقلالی هستم اما دوستان پرسپلیسی یادتون باشه از نظر من شما پرسپلیسی خیلی بهتر از سپاهانی ها هستید
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    استقلالیهای بی ادب
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    اس اس همیشه سوراخه
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    پرسپولیس شیره اس اس موشه
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    این تیمهای جوجه بایتخت چی میگند بابا هر چه بازی کن خوبه توتیمشون جمع میکنند و بعد هم که میبازند میگند به خاطر داوری باختند بابا یه داوری مثل اقای فغانی اگر هم اشتباه کنه باید به احترام داور خفه شید و حقتون را تو بازی بگیرید داور هم یه ادمیه مثل همه ادمها . ان از برسبولیستون که فصل بیش گند زده بود و با لطف داوری و اقای دایی بازی مقابل راه اهن رو بردند و وضعشون سرو سامان دادند و به لطف ان برد الکی مقابل راه اهن فصل بیش اقای دایی سکان این تیم را این فصل به عهده گرفتند.
  • سعید ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    یعنی جواب از این قاطع تر نبود بده بهت !!میدونم احساس بدیه اما خییییییییییییییلی با حال گفت جگرم حال آمد!!! ایول sepahan
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    ههههههههههه هههه
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    شاهنامه اخرش خوش است
  • موهتشم تراختور ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    0 0
    تبریک به اصفهانیهای عزیز.................. پوز مافیا رو زدین
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    0 0
    بخواب قناری
  • آزاد ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام فقط برای داور متاسفم اگر بخواهد برود جام جهانی یه خورده آبروی فوتبال هم می رود نه استقلالی هستم نه پرسپولیسی ایران را دوست دارم
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    0 0
    برو بابا بچه دبستانی !!! بچه لنگی !
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    0 0
    تو کجات استقلالیه !؟ تیم 500 ام جهان از سپاهان بهتره ؟! حالت خوبه !؟
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    0 0
    برو بابا ! تراختور ! دو فصل اومدین تو لیگ اینهمه قمپز دارید ! تاریخ تاسیس باشگاتونو میشه بگی !!!!!
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    0 0
    سباهان قهرمان
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    0 0
    داوری ایرانی باید برن بز بچرونن
  • دهنوی ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    0 0
    آقایی که میگی هیس مواظب باش آخر فصل باز به موس موسنیفتین سقوط کنینا
  • آوا ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    چون ترکی طرفداره استقلاله چه پروید شما
  • آوا ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    ایول مرسده
  • بهزاد ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    خفههههههههه
  • مونا ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    هیسسسسسسسسسسسس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس