با مصرف ماءالشعير در هر روز، حدود 120 تا 150 کالري اضافه دريافت مي کنيد، حالا محاسبه کنيد اين کالري اضافي در ماه معادل چه عددي خواهد شد؟

به گزارش خبرنگار سرويس جامعه مشرق، در روزهاي تابستان اشتياق به نوشيدن مايعات بيش از پيش افزايش مي يابد؛ ماء الشعير يکي از اين نوشيدني هاست که عموم مردم به دليل برخورداري از قند کمتر، آن را به کولاها و آب ميوه هاي طعم دار ترجيح مي دهند.
از همين رو خبرنگار حوزه سلامت مشرق به گفت و گو با "زهرا اصغري" متخصص تغذيه پرداخته است تا در خصوص فوائد و مضرات احتمالي اين نوشيدني اطلاعاتي را به مخاطبان ارائه دهد.
وي گفت: ماءالشعير يکي از نوشيدني هاي معمول است که از جوانه «جو» به دست مي آيد و در رفع تشنگي موثر است علاوه بر اين مصرف ماءالشعير باعث رفع خستگي اعصاب شده و به دفع سنگ هاي کليه کمک مي کند لذا بيشتر متخصصان مجاري ادراري نوشيدن آن را به مردم توصيه مي کنند.
اين متخصص تغذيه در ادامه تصريح کرد: البته نوشيدن بيش از حد ماء الشعير نيز عوارضي را به دنبال دارد که از جمله آنها مي توان به افزايش وزن اشاره کرد به نحوي که کالري موجود در اين نوشيدني  به صورت چربي در بدن ذخيره شده و چاقي حاصل از آن در مدتي کوتاه در آقايان به صورت شکم و در خانم ها در اطراف باسن و ران ها خودنمايي مي کند.
اصغري تأکيد کرد: ناگفته نماند که اين نوشيدني داراي انواع ويتامين هاي گروه B ، شامل B1، B2، B3، B6، بيوتين، B12، اسيد فوليک ويتامين C است و نسبت به ساير نوشيدني ها سالم تر است اما من به عنوان متخصص تغذيه نوشيدن هميشگي آن را توصيه نمي کنم.
وي در پايان گفت: با مصرف ماءالشعير در هر روز، حدود 120 تا 150 کالري اضافه بر آنچه مي‌خوريد دريافت مي‌کنيد، لذا با يک محاسبه سرانگشتي متوجه مي شويم که در ماه حدود يک کيلو چربي در بدن ما انباشت و موجب اضافه وزن ما مي شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس